Теми статей
Обрати теми

Органи держархбудконтролю: поради від Держархбудінспекції

Брусенцова Я., юрист-аналітик ВБ «Фактор»
На сторінках нашого видання1 ми вже повідомляли вас про те, що з 01.09.15 р. повноваження органів місцевого самоврядування2 значно розширилися. Нагадаємо, це стало можливим завдяки прийняттю Закону України від 09.04.15 р. № 320-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства»3, який, власне, і набув чинності саме 01.09.15 р. Цей документ передбачив передачу функції по здійсненню державного архітектурно-будівельного контролю4 від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, до ОМС. Крім того, Закон № 320 наділив ОМС правом надавати (отримувати, реєструвати), повертати (відмовляти у видачі) чи анульовувати (скасовувати реєстрацію) документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, приймати в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти. Щоправда, була встановлена одна умова: ОМС мають утворити місцеві органи держархбудконтролю. Про це і поговоримо нижче.
img 1

1 Див. «Місцеве самоврядування» № 7 за липень 2015 р., с. 36 та № 8 за серпень 2015 р., с. 49.

2 Далі за текстом — ОМС.

3 Далі за текстом — Закон № 320.

4 Далі за текстом — держархбудконтроль.

Отже, як вже зазначалося в попередніх номерах нашої газети, Законом № 320 шляхом внесення змін, в тому числі до Закону України від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»5, ОМС отримали значно більше повноважень за рахунок їх розширення в сфері містобудування. Але фактичному виконанню нових функцій має передувати утворення місцевими радами власних виконавчих органів з питань держархбудконтролю. В іншому випадку, якщо такі органи не будуть утворені, виконання цих функцій покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через відповідних головних інспекторів будівельного нагляду ( ч. 2 ст. 7 Закону № 3038).

5 Далі за текстом — Закон № 3038.

Процес утворення нового у складі ОМС органу, здавалося б, на перший погляд не складний з правої точки зору. В той же час він вимагає вирахування кількості штатних одиниць, чому, в свою чергу, має передувати проведення аналізу щонайменше об’єму робіт, який буде виконуватися органом з питань держархбудконтролю в цілому і кожним окремим спеціалістом.

Державна архітектурно-будівельна інспекція України6 вирішила надати допомогу місцевим радам у створенні ними нових органів, видавши Настанову щодо створення місцевих органів держархбудконтролю7, яка передбачає процедурні аспекти їх утворення. Про те, що саме рекомендує Держархбудінспекція, ми і поговоримо далі.

6 Далі за текстом — Держархбудінспекція.

7 Далі за текстом — Настанова.

Визначаємо потреби та можливості ОМС щодо утворення нових органів

В Настанові анонсовано, що згідно із внесеними до містобудівного законодавства змінами ОМС отримали можливість:

1

перебрати на себе повноваження щодо надання адміністративних послуг8 з питань набуття права на виконання підготовчих та/або будівельних робіт і введення об’єктів в експлуатацію

2

здійснення заходів держархбудконтролю

8 Далі за текстом — адмінпослуги.

В той же час Держархбудінспекцією було акцентовано увагу на тому, що прийняття ОМС рішень щодо перебирання на себе функцій держархбудконтролю має виходити з аналізу і оцінки ряду чинників:

1

кадрових ресурсів

2

фінансових ресурсів

3

організаційно-технічного забезпечення (приміщення, зв’язок тощо)

Так, для визначення необхідної кількості працівників місцевого органу з питань держархбудконтролю Держархбудінспекція рекомендує в якості вихідних даних використовувати:

1

середньорічні обсяги надання адмінпослуг по конкретному населеному пункту у 2012 — 2014 роках

2

кількість підконтрольних об’єктів будівництва, яка орієнтовно може бути визначена як різниця між кількістю об’єктів, на які набуто право на виконання будівельних робіт у 2011 — 2015 роках, та кількістю об’єктів, введених в експлуатацію за цей же період

Увага! Дані для визначення зазначених параметрів можна отримати з Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів9, доступ до якого відкрито здійснюється через сайт Держархбудінспекції і який ведеться з середини 2011 року.

9 Далі за текстом — Єдиний реєстр.

Про це зазначено у самій Настанові, тож користуйтеся.

Крім іншого, Держархбудінспекція в своїй Настанові навела для прикладу орієнтовний розрахунок необхідної чисельності місцевого органу держархбудконтролю для одного з міст обласного значення Київської області:

Роки

Кількість наданихадмінпослуг (місто / Київська область)

Набуто права на виконання будівельних робіт

(визначається як сума кількості повідомлень, декларацій та дозволів)

Введено в експлуатацію

(визначається як сума кількості декларацій та сертифікатів)

2011

210

145

2012

558/13717

257

267

2013

969/16701

525

400

2014

859/17718

458

353

2015

(4 місяці)

247/4839

141

97

2633/52975

1591

1262

Отже, середньомісячна кількість надання адмінпослуг по місту складає:

2633 : 40 = 66.

Для порівняння: зазначений показник для територіального органу Держархбудінспекції у Київській області дорівнює 1324 (52975 : 40).

Держархбудінспекція для прикладу в Настанові також зазначила, що у територіальному органі питаннями надання адмінпослуг займаються 7 посадовців, з яких 3 уповноважені на прийняття рішень і мають доступ до Єдиного реєстру. При цьому на одного посадовця територіального органу припадає надання:

1324 : 7 = 189 адмінпослуг щомісячно.

Таким чином, завантаженість одного посадовця по наданню адмінпослуг місцевого органу держархбудконтролю у місті складатиме лише третину від завантаженості посадовців територіального органу. А враховуючи, що для безперебійного надання адмінпослуг потрібно мати у штаті не менше 2 осіб, і того менше.

Це що стосується необхідної кільськості штатних одиниць, введення і наявність яких необхідні саме для надання адмінпослуг.

Далі в Настанові зауважується, що, окрім надання адмінпослуг, орган держархбудконтролю, крім іншого, буде здійснювати ще й контрольні функції шляхом здійснення планових та позапланових перевірок об’єктів будівництва. А це передбачає додаткові штатні одиниці.

Так, згідно з даними Єдиного реєстру (див. у таблиці останню графу) у місті в стадії будівництва перебувають:

1591 - 1262 = 329 об’єктів будівництва.

З власного досвіду Держархбудінспекція доводить до відома наступне.

Перше. За умови планової перевірки всіх об’єктів не менше одного разу на рік і мінімальної тривалості перевірки 2 робочі дні (включаючи здійснення організаційних заходів і оформлення та розгляд результатів перевірки) необхідний інспекційний ресурс складе:

2 х 329 = 658 робочих днів.

Друге. Додатково необхідно мати запас інспекційного ресурсу для проведення позапланових перевірок. За усталеною практикою коефіцієнт кількості позапланових перевірок до кількості об’єктів будівництва, на які набуто право на виконання будівельних робіт, складає близько 0,4 (за останні роки кількість зареєстрованих об’єктів будівництва щорічно складала 100 — 120 тис., а кількість проведених позапланових перевірок — 40 — 50 тис.).

Середньорічна кількість набутих прав на виконання будівельних робіт для міста за 2012 — 2014 роки:

(257 + 525 + 458) : 3 = 413.

Прогнозована кількість позапланових перевірок дорівнює:

413 х 0,4 = 165.

Отже, навіть за умови проведення позапланової перевірки протягом одного робочого дня потрібно мати інспекційний ресурс 165 робочих днів.

Таким чином, беручи до уваги наведені вище підрахунки та враховуючи кількість робочих днів у році (у середньому 250), для забезпечення проведення планових та позапланових перевірок за об’єктами будівництва в місцевому органі з питань держархбудконтролю міста мають працювати не менше трьох інспекторів:

(658 + 165) : 250 = 3,29.

Крім того, для правового забезпечення здійснення заходів держархбудконтролю, позовної роботи, представництва у судах тощо необхідна наявність у штаті органу держархбудконтролю щонайменше одного юриста.

Результати розрахунків чисельності виконавчого органу з питань держархбудконтролю міста Держархбудінспекція наводить в таблиці:

Назва населеного пункту

Середньомісячна кількість адмінпослуг

Кількість посадовців

Очікувана кількість перевірок на рік

Необхідна кількість інспекторів

Юристи

Керів-ництво

Необхідна чисельність

у на-селе-ному пункті

у відпо-відній області

працює у відпо-відній області

необхідно для насе-леного пункту

планових

позапланових

місто

66

1324

7

2

329

165

3

1

1

7

Таким чином, на думку Держархбудінспекції, виконавчий орган з питань держархбудконтролю міста може приступити до виконання функцій держархбудконтролю за наявності у її складі не менше 7 посадовців, включаючи керівника органу.

Результати аналогічних розрахунків, виконаних для більш ніж 100 населених пунктів, були узагальнені в Настанові у наведеній таблиці. При цьому для розрахунків Держархбудінспекцією було
прийнято:

1

кількість адмінпослуг, яка може бути надана одним працівником органу держархбудконтролю, — 150 (величина прийнята з врахуванням реальних показників надання адмінпослуг територіальними органами Держархбудінспекції, які знаходяться в межах від 82 до 209)

2

прийнято термін проведення перевірки — 2 робочі дні, кількість робочих днів на рік — 250

Вид населеного пункту

Середньомісячна кількість адмінпослуг

Необхідна кількість працівників з надання адмінпослуг

Орієнтовна кількість перевірок на рік (планових і позапланових)

Необхідна кількість інспекторів

Обласні центри з населенням 500 і більше тис. (у тому числі м. Київ)

250 — 400

2 — 3

1500 — 2000

12 — 16

Обласні центри з населенням до 500 тис.

100 — 250

2

700 — 1300

6 — 11

Міста з населенням більше 250 тис.

100 — 150

2*

700 — 1000

6 — 8

Міста з населенням від 100 до 250 тис.

50 — 100

2*

250 — 800

2 — 6

Міста з населенням від 25 до 100 тис.

20 — 60

2*

200 — 400

2 — 3

Міста з населенням до 25 тис. та селища і села

до 20

2*

до 200

2

* Чисельність прийнято виходячи з необхідності забезпечення безперебійності надання адмінпослуг.

Держархбудінспекція в своїй Настанові наголосила, що зазначені вище результати розрахунків є орієнтовними. В той же час з них стає абсолютно очевидним, що у більшості середніх міст, а також у малих містах, селах і селищах чисельність виконавчого органу з питань держархбудконтролю буде визначатися виходячи із необхідності забезпечення:

1

безперебійності надання адмінпослуг (мінімум 2 посадовці)

2

проведення перевірок (мінімум 2 інспектори)

3

юриста

Увага! Разом з керівником мінімальна чисельність місцевого органу з питань держархбудконтролю має становити 6 одиниць.

Крім іншого, Держархбудінспекція попередила, що суміщення функцій з надання адмінпослуг та здійснення контролю не завжди можливе через різні кваліфікаційні вимоги до відповідних посад та їх функціональне наповнення.

Таким чином, в Настанові в частині створення нового органу було підбито підсумки. Для прийняття остаточного рішення про його утворення ОМС необхідно оцінити потенційну можливість:

1

комплектування органу з питань держархбудконтролю фахівцями необхідної кваліфікації, зокрема наявність у населеному пункті чи можливість залучення з інших населених пунктів фахівців з будівельною (архітектурною) освітою та достатнім стажем роботи у галузі, своєчасно підвищеною кваліфікацією

2

надання органу з питань держархбудконтролю необхідних для роботи приміщень відповідно до встановлених норм, у тому числі приміщення для зберігання архіву (загалом орієнтовно не менше 50 кв. м для мінімальної чисельності органу)

3

забезпечення оргтехнікою та засобами зв’язку ( в тому числі електронною поштою, доступ до інтернет-зв’язку, створення веб-сайту Інспекції тощо)

Формування виконавчого органу з питань держархбудконтролю

Це питання віднайшло своє відображення в Настанові Держархбудінспекції. В ній, зокрема, зазначається, що у разі прийняття принципового рішення щодо перебирання ОМС функцій держархбудконтролю місцевою радою має бути сформований виконавчий орган з питань держархбудконтролю.

Для цього сільською, селищною, міською радою за підписом сільського, селищного, міського голови приймаються рішення щодо:

1

утворення виконавчого органу з питань держархбудконтролю як самостійного структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор тощо), як правило, у статусі інспекції держархбудконтролю10

2

призначення керівника Інспекції

3

затвердження чисельності та структури Інспекції (за поданням керівника Інспекції)

4

затвердження положення про Інспекцію (положення Інспекції Київської та Севастопольської міських адміністрацій затверджується головами Київської та Севастопольської міських адміністрацій)

Слід віддати належне Держархбудінспекції: вона в Настанові уточнила та розтлумачила окремі позиції, які наведені у таблиці.

Щодо керівника Інспекції. Він має відповідати таким кваліфікаційним вимогам:

1

повна вища освіта відповідного професійного спрямування (інженери-будівельники всіх спеціальностей, архітектори) за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста. Післядипломна освіта у галузі знань «Державне управління»

2

стаж роботи за фахом на службі в ОМС та державній службі на керівних посадах не менше 3 років або стаж роботи за фахом у сфері містобудування, будівництва та архітектури на керівних посадах не менше 5 років

Увага! Про призначення керівника Інспекції Київська та Севастопольська міські адміністрації та сільські, селищні, міські ради повинні у триденний термін поінформувати Держархбудінспекцію з наданням копій відповідних документів, які підтверджують кваліфікацію керівника.

Зазначені вище вимоги містяться в ч. 4 та 5 Закону № 3038. Пам’ятаєте, ми вже про це зазначали в наших попередніх статтях?

Нагадаємо, що згідно з вказаними нормами:

4. Керівники структурних підрозділів з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад призначаються на посади та звільняються з посад у порядку, встановленому законом. Такі керівники мають відповідати кваліфікаційним вимогам, встановленим законодавством України. Протягом трьох днів після призначення керівника структурного підрозділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київська та Севастопольська міські державні адміністрації і виконавчі органи сільських, селищних, міських рад зобов’язані поінформувати про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

5. Структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад у межах делегованих цим Законом державних повноважень є підконтрольними центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а їхні рішення можуть бути розглянуті у порядку державного архітектурно-будівельного нагляду або оскаржені до суду.

Щодо структури Інспекції. З цього питання у Настанові зазначається, що у структурі Інспекції мають бути обов’язково передбачені посади інспекторів та фахівців з надання адмінпослуг у кількості, визначеній відповідно до рекомендацій (про них йшлося вище), а також юриста.

Щодо положення про Інспекцію. Воно повинно розроблятися на підставі Примірного положення, затвердженого рішенням Уряду.

Нагадаємо, що відповідно до ст. 6 Закону № 3038 функцію затвердження Примірного положення про орган державного архітектурно-будівельного контролю покладено на Кабінет Міністрів України.

Про зобов’язання керівника Інспекції

Іх також не оминула увагою Держархбудінспекція у своїй Настанові. В ній зазначається, що у подальшому (після призначення) керівник Інспекції послідовно зобов’язаний забезпечити:

1

Державну реєстрацію Інспекції як юридичної особи відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» (у разі необхідності)

2

Складення, погодження та затвердження штатного розпису Інспекції

3

Затвердження посадових інструкцій працівників.

Примітка. Посадові інструкції повинні містити чіткий розподіл функціональних обов’язків, сферу відповідальності, а також схему взаємозаміщення посадової особи на випадок її відсутності.

4

Укомплектування Інспекції не менше ніж на 50 відсотків від загальної кількості штатних одиниць.

Примітка. Посадова особа, яка буде виконувати функції з проведення інспекційних заходів (головний державний інспектор), повинна мати вищу освіту будівельного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі не менш як три роки
або у сфері містобудування, будівництва та архітектури не менш як 5 років.

Посадова особа, яка буде виконувати функції з надання адміпослуг, повинна мати вищу освіту відповідного професійного спрямування (будівельна, юридична) за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі не менш як три роки або в інших сферах за фахом не менш як 5 років.

Посадова особа, яка буде виконувати функції з ведення правової робити (юрист), повинна мати вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі не менш як три роки або в інших сферах за фахом не менш як 5 років.

5

Виготовлення необхідних печаток

6

Подання до Держархбудінспекції кандидатур фахівців відповідної кваліфікації для уповноваження їх на виконання дій, пов’язаних з формуванням та внесенням даних до Єдиного реєстру відповідно до порядку, затвердженого наказом Мінрегіону від 24.06.11 р. № 92

7

Встановлення взаємодії з відповідним центром надання адміпослуг

Крім того, за зверненням та пропозиціями керівника Інспекції відповідною радою мають бути вирішені питання розміщення Інспекції, виділення приміщень для архіву, забезпечення комп’ютерами (не менше двох), іншою оргтехнікою, телефонним та інтернет-зв’язком.

Покладення функцій держархбудконтролю на інший орган

У Настанові також згадується про надане Законом № 320 відповідним радам чи Київській та Севастопольській держадміністраціям право не утворювати новий структурний підрозділ (Інспекцію), а визначити із вже існуючої системи виконавчих органів той, який буде спроможний реалізувати покладені цим Законом функції.

Управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

( ч. 1 ст. 6 Закону № 3038)

У цьому випадку, як зазначається у Настанові, потрібне прийняття сільською, селищною, міською радою за підписом сільського, селищного, міського голови рішення про покладення виконання функцій держархбудконтролю на один з існуючих виконавчих органів.

При цьому, якщо керівник підрозділу, на який покладаються додатково функції держархбудконтролю, не відповідає вищезазначеним кваліфікаційним вимогам до керівника новоутвореного органу, об’єктивно виникає питання заміни керівника.

Увага! Знову ж таки про прийняті кадрові рішення Київська та Севастопольська міські адміністрації та сільські, селищні міські ради повинні у триденний термін поінформувати Держархбудінспекцію з наданням відповідних підтверджуючих кваліфікацію керівника документів.

У наведеній ситуації ОМС також мають бути прийняті рішення щодо:

1

затвердження нової чисельності та структури підрозділу, на який покладаються функції держархбудконтролю (за поданням керівника підрозділу)

2

затвердження нового положення про підрозділ, на який покладаються функції держархбудконтролю, або внесення змін до діючого положення у частині доповнення функціями держархбудконтролю (за поданням керівника підрозділу)

Увага! Зазначені рішення повинні прийматись з урахуванням рекомендацій для новостворюваного органу.

Подальші дії керівника підрозділу, на який покладені функції держархбудконтролю, ідентичні зазначеним для новостворюваного органу з урахуванням конкретної моделі визначення органу (наприклад, якщо змінюється назва виконавчого органу, то потрібна перереєстрація, 50-відсоткове заповнення штату стосується лише працівників, які виконуватимуть функції держархбудконтролю, тощо).

Механізм передачі повноважень виконавчого органу з питань держархбудконтролю

Цьому питанню в Настанові приділено цілий розділ. У ньому Держархбудінспекція розписує дії ОМС, які вони мають вчинити для того, щоб утворені (визначені) ними нові органи фактично розпочали свою роботу.

Отже, в Настанові зазначається, що після виконання організаційно-кадрових заходів, пов’язаних з формуванням виконавчого органу з питань держархбудконтролю (Інспекції) ОМС, може бути розпочата процедура передачі повноважень від Держархбудінспекції та її територіального органу до Інспекції.

Нагадаємо, що відповідно до абз. 5 п. 91 розд. «Прикінцеві положення» Закону № 3038 за зверненням відповідного ОМС до Держархбудінспекції створюється спільна комісія з передачі відповідної документації та вирішення питань, пов’язаних з утворенням та функціонуванням органу держархбудконтролю.

Увага! Згідно з абз. 6 п. 91 розд. «Прикінцеві положення» Закону № 3038 орган держархбудконтролю починає здійснювати повноваження, визначені Законом № 320, на наступний день після затвердження акта спільної комісії.

У Настанові Держархбудінспекція визначила, що з метою створення зазначеної вище комісії до Держархбудінспекції може звернутися з відповідним листом сільський, селищний, міський голова. Крім іншого, в Настанові наведена рекомендована форма листа. Знайомтеся:

img 2

Держархбудінспекція протягом п’яти робочих днів з моменту надходження відповідного листа видає наказ, яким затверджується склад комісії, визначаються терміни, протягом яких має бути здійснена передача документації.

До складу комісії включаються представники:

1

Держархбудінспекції — працівники профільних структурних підрозділів центрального апарату

2

запропоновані сільським, селищним, міським головою у кількості не менше двох осіб, одна з яких є керівником Інспекції

3

відповідного територіального органу Держархбудінспекції

Основними функціями комісії є:

1

визначення спроможності Інспекції забезпечити виконання повноважень, покладених Законом

2

передача необхідної документації з метою дотримання принципу безперервності влади та подальшого виконання державних функцій

Увага! Основним місцем роботи комісії є Держархбудінспекція. У випадку необхідності члени комісії, які територіально знаходяться в інших регіонах, прибувають до Держархбудінспекції.

Комісія у випадку необхідності може здійснювати свої функції на території органу, якому передаються функції.

Термін, протягом якого комісія здійснює свої функції, визначається в наказі про утворення комісії і залежить від обсягу документів, що передаються. У разі необхідності термін може бути продовженим.

В Настанові також уточнюється, що формування та укомплектування документів з метою їх передачі здійснюються територіальним органом Держархбудінспекції.

Зауважте, що справи повинні бути прошиті, пронумеровані та сформовані у перелік (згідно з описом запропонованої форми), який буде додаватись додатком до акта спільної комісії.

Держархбудінспекція надала рекомендовану форму опису:

Опис документів, які підлягають передачі

Найменування документа

№ згідно з номенклатурою справ

Кількість сторінок

До складу документів, які передаються, включаються:

1

дозвільні справи (матеріали, на підставі яких здійснювалися реєстрація повідомлень, декларацій, видача дозволів та сертифікатів, внесення змін до них, скасування чи анулювання прийнятих рішень, інших матеріалів, які стосуються набуття прав на виконання підготовчих та/або будівельних робіт та прийняття об’єктів в експлуатацію)

2

справи, сформовані за результатами планових і позапланових перевірок об’єктів будівництва

3

матеріали судових проваджень

4

за необхідності інші документи і матеріали, необхідні для виконання Інспекцією покладених на неї повноважень

Опис документів підписується особою, яка його склала, та представником із складу комісії, запропонованим сільським, селищним, міським головою. У випадку відсутності окремих документів, які підлягають передачі, про це зазначається в описі документів в графі «Кількість сторінок» із зазначенням причин відсутності (наприклад, протокол виїмки від 13.06.2014 р. № 126/р).

Під час роботи комісія встановлює:

1

наявність та відповідність установчих документів законодавству (рішення про утворення (визначення) Інспекції, призначення керівника тощо)

2

наявність організаційної структури, штатного розпису, положення, посадових інструкцій, матеріально відповідальних осіб

3

професійну відповідність призначених фахівців, планування підвищення їх кваліфікації

4

наявність приміщення, у тому числі архіву для прийняття документів

5

наявність оргтехніки та засобів зв’язку, веб-сайта, електронної пошти

6

наявність нормативно-правових актів, які регулюють діяльність органу, спосіб їх отримання та актуалізації

7

наявність інформаційно-методичних матеріалів, спосіб їх отримання та застосування

8

можливість доступу та готовність (паролі) до роботи з Єдиним реєстром

9

наявність актуалізованої бази підконтрольних об’єктів будівництва

10

стан планування контрольних заходів на початковий період роботи Інспекції

11

організацію особистого прийому громадян

12

налагодження співпраці з центром надання адміністративних послуг

Увага! Комісією можуть бути розглянуті і заактовані й інші питання, від яких залежить або які впливають на роботу Інспекції.

За результатами роботи комісія складає акт. Підготовка акта покладається на територіальний орган Держархбудінспекції.

Акт складається згідно з рекомендованою формою і підписується всіма членами комісії, затверджується головою Держархбудінспекції і сільським, селищним, міським головою та скріплюється печатками.

Як бачите, Держархбудінспекція максимально повно розписала весь порядок дій та завдання комісії. Таким чином, можна говорити про те, що якщо дотримуватися рекомендацій цієї Настанови, то передача функцій від територіальних органів Держархбудінспекції до відповідних органів, які утворюються чи визначаються місцевими радами, має проходити без «пробуксовки».

Наостанок наведемо форму акта, яка була складена Держархбудінспекцією.

img 3

Як зрозуміло із форми, акт виготовляється у трьох примірниках:

1

один — Держархбудінспекції

2

другий — новоутвореному органу держархбудконтролю (Інспекції)

3

третій — сільській, селищній, міській раді

Акт реєструється Держархбудінспекцією у Журналі реєстрації документації.

Всі документи, які були отримані або створені під час передачі, зберігаються в Держархбудінспекції або за її рішенням можуть бути передані Головним інспекторам будівельного нагляду.

Інспекція починає здійснювати свої повноваження на наступний день після затвердження акта спільної комісії.

Про отримання права здійснювати відповідні повноваження Інспекція повинна здійснити інформаційне повідомлення в засобах масової інформації шляхом публікації в газетах органів місцевого самоврядування, оголошення через місцеві радіо- та телеканали, а також забезпечити розміщення інформації на офіційних веб-сайтах.

Крім того, Інспекція доводить вказану інформацію до відома правоохоронних органів, органів статистики та податкової інспекції.

Держархбудінспекція розміщує інформацію про початок роботи Інспекції на своєму офіційному сайті.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі