Органи місцевого самоврядування (далі — ОМС) дійсно мають оприлюднювати прийняті ними акти і не тільки в офіційних друкованих виданнях. Про обов’язок оприлюднення прийнятих актів зазначено у ст. 59 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні».
Цитуємо статтю: акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки. При цьому акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України від 13.01.11 р. № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації». Зокрема, ст. 5 зазначеного закону визначено, що оприлюднення інформації здійснюється в офіційних друкованих виданнях, на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет та на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, а також на інформаційних стендах чи у будь-який інший спосіб.
Тобто, офіційне оприлюднення актів ОМС, зокрема в офіційних друкованих виданнях, належить до основної діяльності відповідних місцевих рад. Відтак й видатки на офіційне оприлюднення таких актів мають здійснюватись за рахунок та у межах коштів, передбачених у відповідних місцевих бюджетах на утримання ОМС.
Іншими словами, зазначені кошти треба передбачити у кошторисі на утримання апарату ради та її виконавчого комітету. А от видатки за розміщення інформації у друкованому виданні треба обліковувати за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333.