(044) 581-10-10 Передзвоніть менi

Місцеве самоврядування, квітень, 2016/№ 4

  • Програмно-цільовий метод: що говорить Мінфін Неодноразово на сторінках газети ми розглядали питання запровадження у бюджетному процесі програмно-цільового методу1. Тож стаття буде цікавою для тих, хто вже впроваджує його у життя, та для тих, хто збирається це зробити з 01.01.17 р. На своєму офіційному сайті Міністерством фінансів України викладено роз’яснення щодо застосування програмно-цільового методу2. Що саме зазначив компетентний орган — зараз дізнаєтесь.
  • Актуальне запитання. Про витрати на оприлюднення актів ОМС Органи місцевого самоврядування мають оприлюднювати свої акти у друкованих виданнях. Куди треба включати такі видатки? За яким КЕКВ їх проводити?
  • Передача державного майна у комунальну власність Ця стаття напевно буде цікава тим органам місцевого самоврядування 1, які вже набули нового статусу. Йдеться, зокрема, про місцеві ради, які утворилися в результаті добровільного об’єднання територіальних громад і які в зв’язку з цим отримали більше повноважень за рахунок їх перерозподілу від держави на місцевий рівень. Це в свою чергу потягло за собою і необхідність вирішення та врегулювання питань матеріально-технічного, фінансового, майнового тощо характеру. Крім того, вказаний матеріал не буде зайвим і для тих ОМС, які в перспективі, наприклад, мають або планують здійснити прийняття державного майна за інших підстав, в тому числі і прямо передбачених чинним законодавством. У нашій статті ми більше уваги приділимо набуттю прав на майно, яке передається із державної власності у комунальну. Також поговоримо про ініціювання такої передачі, порядок її здійснення тощо.
  • Придбання абонемента на проїзд: як це зробити Приводом для написання статті стало запитання з Форуму на порталі «Бухгалтер». Процитуємо його: «Чи можливо укласти договір з перевізником та купити проїзний квиток (абонемент) на цілий рік на проїзд між селом та районним центром, аби уникнути авансових звітів та відрядження? Працівники нашої ради часто їздять у службових справах до району. Чи пропустить такий платіж орган Держказначейства? Чи не буде проблем із Держфінінспекцією? Як обліковувати такий проїзний квиток?». Як виявилось, запитання дуже актуальне. Тому давайте спробуємо розібратись та розставити усі крапки над «і».
  • Актуальне запитання. Про обслуговування місцевого бюджету ОТГ Що треба подати об’єднаній територіальній громаді до територіального органу Державної казначейської служби України для обслуговування місцевого бюджету та відкриття бюджетних рахунків за видатками?
  • Актуальне запитання. Про розробку проектно-кошторисної документації для проведення капітального ремонту Управлінням комунальної власності міської ради здійснюється капітальний ремонт будівлі, затверджено проектно-кошторисну документацію та проведено експертизу. Чи необхідно готувати проектно-кошторисну документацію для проведення капітального ремонту будівлі? Якими нормами законодавства передбачено необхідність розробляти таку документацію?
  • Актуальне запитання. Про надходження від оренди комунального майна Наша бюджетна установа є орендодавцем комунального майна. Всі кошти, які надходять від орендарів, зараховувались декілька років на рахунок 3542, і всі 100 % коштів (відповідно до Положення по відділу) спрямовувались до місцевого бюджету. Тобто, такі кошти не відносились до складу власних надходжень. На сьогодні територіальний орган Державної казначейської служби України вимагає від нашої установи закрити цей рахунок та відкрити інший — ККД 25010000 «Власні надходження». Це означає, що нашому бухгалтеру доведеться робити кошторис, але не зрозуміло, на які саме видатки. До того ж, це суперечить нашому Положенню по відділу. Чи правильно це? Як нам вийти з цієї ситуації?
  • Місцевий бюджет: обслуговування із змінами З 09.03.16 р. діє нова редакція Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів»1. Зауважимо: усього за перший квартал 2016 року до цього документа двічі було внесено зміни: перший раз — 19.02.16 р. наказом Мінфіну від 30.12.15 р. № 1244 «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів»2 та другий — 09.03.16 р. наказом цього ж компетентного органу від 29.01.16 р. № 23 «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів»3. Які саме зміни відбулись у Порядку, ми й обговоримо.
  • Змінено Кодекс етики працівника підрозділу внутрішнього аудиту 09.02.16 р.1 набрали чинності зміни2 до Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.11 р. № 1217. По-перше, прийняті нововведення приводять норми Кодексу у відповідність до норм Закону України від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції»3. По-друге, працівники підрозділу внутрішнього аудиту або посадові особи, на яких покладені повноваження щодо здійснення внутрішнього аудиту, мають слідкувати за змінами, які відбулись у документі, що стосується їх діяльності.
  • Знову про держархбудконтроль та органи держархбудконтролю Децентралізація влади триває. На сторінках нашого видання ще з минулого року, а саме після набрання чинності Законом України від 09.04.15 р. № 320-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства»1, ми активно висвітлюємо питання передачі повноважень у сфері містобудування органам місцевого самоврядування2. Нагадаємо: цим законодавчим актом були внесені зміни до низки інших законів, в тому числі і до Закону України від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»3. Все більше і більше місцевих рад приймають рішення про взяття нового функціоналу. А отже, виникла необхідність поговорити саме про особливості здійснення зазначених повноважень органами державного архітектурно-будівельного контролю4, до яких відтепер належать і виконавчі органи з питань держархбудконтролю місцевих рад, у разі їх утворення.
  • Орган управління освітою ОТГ: принципи формування Одним із повноважень виконавчих органів об’єднаних територіальних громад1 є забезпечення управління закладами дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти. Міністерством освіти і науки України наприкінці минулого року, а саме 30.12.15 р., на адресу обласних державних адміністрацій направлено листа № 1/9-6332, яким надано Методичні рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ освіти виконавчого органу об’єднаної територіальної громади3. Методичні рекомендації, як зазначено у листі, розроблено з метою забезпечення єдиного підходу до формування управлінських процесів та структурних підрозділів освіти місцевих виконавчих органів ОТГ. Отже, розглянемо цей документ детальніше.
  • «Антикорупційне» декларування: жити по-новому У попередньому номері ми випустили «Методичні рекомендації щодо складення, подання та оприлюднення декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік». У передмові до цих Рекомендацій я звертала вашу увагу, шановні читачі, на те, що на нас чекають зміни в антикорупційному законодавстві, у тому числі й щодо декларування. Так і сталося — 18 березня, коли вже березневий номер нашого видання був у типографії, набрав чинності Закон України від 15.03.16 р. № 1022-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей подання службовими особами декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру у 2016 році»1. Про ці новели й піде мова у цій статті. Прочитайте її до кінця, будь ласка, тому що зміни, як завжди, торкнулися не лише електронного декларування.
  • Об’єднані тергромади: відповіді на актуальні кадрові запитання У місцевих рад, які здійснили добровільне об’єднання згідно із Законом України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад», виникає безліч запитань, з якими вони звертаються до нас. У цьому матеріалі ми узагальнили найпоширеніші з них — можливо, відповіді стануть у нагоді іншим радам, які тільки планують процес добровільного об’єднання у своїх громадах. Цього разу ми обрали за тему кадрові питання, а в наступних номерах висвітлимо інші теми: реорганізація, інвентаризація в органах місцевого самоврядування, особливості бюджетного процесу та бухгалтерського обліку в радах, громади яких об’єдналися.
  • Переведення працівника: практичні аспекти Приводом для написання цієї статті став телефонний дзвінок до редакції із запитанням про документальне оформлення переведення працівника на роботу з одного органу місцевого самоврядування в інший. Тож у цій статті йтиметься про загальні положення чинного законодавства про працю щодо переведення працівника на інше підприємство, в установу, організацію та особливості оформлення цього процесу.
  • Порядок доступу до інформації про житлово-комунальні послуги Особливості доступу споживачів до інформації про встановлення цін/тарифів, заходи з енергозбереження, формування та виконання інвестиційних програм у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення врегульовано єдиним нормативним актом.
  • Узагальнення судової практики у сфері електропостачання 16.12.15 р. було прийнято постанову пленуму Вищого господарського суду України № 3 «Про узагальнення судової практики вирішення спорів, що виникають у сфері надання послуг з електропостачання» . Узагальнення має рекомендаційний характер, однак є показовим з точки зору наявної практики, яка склалась.
  • Чи може ОСББ вимагати оплати з особи, яка не входить до нього? Ми вже неодноразово писали про те, що розмір членських внесків та платежів, що справляються на користь об’єднань співвласників багатоквартирних будинків1, визначається лише членами ОСББ і не залежить від волі третіх осіб. Незважаючи на чіткі вимоги законодавства, і досі подібні відносини стають приводом для судового спору. Верховний Суд України надав правовий висновок у своїй постанові від 11.11.15 р. № 3-945гс15, про який ітиметься у статті.
  • Підзвітність — один із ключових принципів місцевого самоврядування Місцеве самоврядування базується на принципах народовладдя, законності, гласності, колегіальності, поєднання місцевих і державних інтересів, виборності, підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб. На жаль, цьому принципу надто мало уваги приділяють як самі органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, так і громадяни, які недостатньо обізнані з нормами чинного законодавства. А між тим підзвітність віднесено до 12 принципів доброго демократичного врядування, що стали складовою Стратегії інновацій та доброго врядування на місцевому рівні, яка розроблена з урахуванням досвіду країн — членів Ради Європи з метою реалізації демократичних цінностей.
  • Діяльність терцентрів: сучасні аспекти В Україні розпочато процес децентралізації влади, який торкнеться всіх сфер життєдіяльності суспільства. Однією з найбільш охоплюючих є сфера соціального захисту населення, вагомою її частиною є система надання соціальних послуг, розвиток якої належить до власних повноважень рад об’єднаних територіальних громад. На сучасному етапі одним з найпотужніших суб’єктів системи надання соціальних послуг є територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Ефективна робота цих установ у майбутньому залежить від вміння зорієнтуватися у вихрі змін, своєчасно перелаштуватися та бути конкурентоздатним. Перший крок до цього — знати та з користю використовувати чинну законодавчу базу. Сьогодні законодавець спрямовує зусилля на створення сучасного законодавства, яке б відповідало міжнародним стандартам. Про основний документ, що регламентує діяльність територіальних центрів, останні зміни до нього та про те, що в цьому контексті необхідно зробити, і поговоримо у статті.
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.