№4

Місцеве самоврядування, квітень, 2016/№ 4 Інші номери журналу ›
  • Програмно-цільовий метод: що говорить Мінфін Неодноразово на сторінках газети ми розглядали питання запровадження у бюджетному процесі програмно-цільового методу. Що саме зазначив компетентний орган — зараз дізнаєтесь.
  • Актуальне запитання. Про витрати на оприлюднення актів ОМС Органи місцевого самоврядування мають оприлюднювати свої акти у друкованих виданнях. Куди треба включати такі видатки? За яким КЕКВ їх проводити?
  • Передача державного майна у комунальну власність Ця стаття напевно буде цікава тим органам місцевого самоврядування , які вже набули нового статусу. Йдеться, зокрема, про місцеві ради, які утворилися в результаті добровільного об’єднання територіальних громад і які в зв’язку з цим отримали більше повноважень за рахунок їх перерозподілу від держави на місцевий рівень. Це в свою чергу потягло за собою і необхідність вирішення та врегулювання питань матеріально-технічного, фінансового, майнового тощо характеру. Крім того, вказаний матеріал не буде зайвим і для тих ОМС, які в перспективі, наприклад, мають або планують здійснити прийняття державного майна за інших підстав, в тому числі і прямо передбачених чинним законодавством. У нашій статті ми більше уваги приділимо набуттю прав на майно, яке передається із державної власності у комунальну. Також поговоримо про ініціювання такої передачі, порядок її здійснення тощо.
  • Придбання абонемента на проїзд: як це зробити Приводом для написання статті стало запитання з Форуму на порталі «Бухгалтер». Процитуємо його: «Чи можливо укласти договір з перевізником та купити проїзний квиток (абонемент) на цілий рік на проїзд між селом та районним центром, аби уникнути авансових звітів та відрядження? Працівники нашої ради часто їздять у службових справах до району. Чи пропустить такий платіж орган Держказначейства? Чи не буде проблем із Держфінінспекцією? Як обліковувати такий проїзний квиток?». Як виявилось, запитання дуже актуальне. Тому давайте спробуємо розібратись та розставити усі крапки над «і».
  • Актуальне запитання. Про обслуговування місцевого бюджету ОТГ Що треба подати об’єднаній територіальній громаді до територіального органу Державної казначейської служби України для обслуговування місцевого бюджету та відкриття бюджетних рахунків за видатками?
  • Актуальне запитання. Про розробку проектно-кошторисної документації для проведення капітального ремонту Управлінням комунальної власності міської ради здійснюється капітальний ремонт будівлі, затверджено проектно-кошторисну документацію та проведено експертизу. Чи необхідно готувати проектно-кошторисну документацію для проведення капітального ремонту будівлі? Якими нормами законодавства передбачено необхідність розробляти таку документацію?
  • Актуальне запитання. Про надходження від оренди комунального майна Наша бюджетна установа є орендодавцем комунального майна. Всі кошти, які надходять від орендарів, зараховувались декілька років на рахунок 3542, і всі 100 % коштів (відповідно до Положення по відділу) спрямовувались до місцевого бюджету. Тобто, такі кошти не відносились до складу власних надходжень. На сьогодні територіальний орган Державної казначейської служби України вимагає від нашої установи закрити цей рахунок та відкрити інший — ККД 25010000 «Власні надходження». Це означає, що нашому бухгалтеру доведеться робити кошторис, але не зрозуміло, на які саме видатки. До того ж, це суперечить нашому Положенню по відділу. Чи правильно це? Як нам вийти з цієї ситуації?
  • Місцевий бюджет: обслуговування із змінами З 09.03.16 р. діє нова редакція Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів». Які саме зміни відбулись у Порядку, ми й обговоримо.
  • Змінено Кодекс етики працівника підрозділу внутрішнього аудиту 09.02.16 р.. По-друге, працівники підрозділу внутрішнього аудиту або посадові особи, на яких покладені повноваження щодо здійснення внутрішнього аудиту, мають слідкувати за змінами, які відбулись у документі, що стосується їх діяльності.
  • Знову про держархбудконтроль та органи держархбудконтролю Децентралізація влади триває. На сторінках нашого видання ще з минулого року, а саме після набрання чинності Законом України від 09.04.15 р. № 320-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства», до яких відтепер належать і виконавчі органи з питань держархбудконтролю місцевих рад, у разі їх утворення.
  • Орган управління освітою ОТГ: принципи формування Одним із повноважень виконавчих органів об’єднаних територіальних громад. Методичні рекомендації, як зазначено у листі, розроблено з метою забезпечення єдиного підходу до формування управлінських процесів та структурних підрозділів освіти місцевих виконавчих органів ОТГ. Отже, розглянемо цей документ детальніше.
  • «Антикорупційне» декларування: жити по-новому У попередньому номері ми випустили «Методичні рекомендації щодо складення, подання та оприлюднення декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік». У передмові до цих Рекомендацій я звертала вашу увагу, шановні читачі, на те, що на нас чекають зміни в антикорупційному законодавстві, у тому числі й щодо декларування. Так і сталося — 18 березня, коли вже березневий номер нашого видання був у типографії, набрав чинності Закон України від 15.03.16 р. № 1022-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей подання службовими особами декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру у 2016 році». Про ці новели й піде мова у цій статті. Прочитайте її до кінця, будь ласка, тому що зміни, як завжди, торкнулися не лише електронного декларування.
  • Об’єднані тергромади: відповіді на актуальні кадрові запитання У місцевих рад, які здійснили добровільне об’єднання згідно із Законом України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад», виникає безліч запитань, з якими вони звертаються до нас. У цьому матеріалі ми узагальнили найпоширеніші з них — можливо, відповіді стануть у нагоді іншим радам, які тільки планують процес добровільного об’єднання у своїх громадах. Цього разу ми обрали за тему кадрові питання, а в наступних номерах висвітлимо інші теми: реорганізація, інвентаризація в органах місцевого самоврядування, особливості бюджетного процесу та бухгалтерського обліку в радах, громади яких об’єдналися.
  • Переведення працівника: практичні аспекти Приводом для написання цієї статті став телефонний дзвінок до редакції із запитанням про документальне оформлення переведення працівника на роботу з одного органу місцевого самоврядування в інший. Тож у цій статті йтиметься про загальні положення чинного законодавства про працю щодо переведення працівника на інше підприємство, в установу, організацію та особливості оформлення цього процесу.
  • Порядок доступу до інформації про житлово-комунальні послуги Особливості доступу споживачів до інформації про встановлення цін/тарифів, заходи з енергозбереження, формування та виконання інвестиційних програм у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення врегульовано єдиним нормативним актом.
  • Узагальнення судової практики у сфері електропостачання 16.12.15 р. було прийнято постанову пленуму Вищого господарського суду України № 3 «Про узагальнення судової практики вирішення спорів, що виникають у сфері надання послуг з електропостачання» . Узагальнення має рекомендаційний характер, однак є показовим з точки зору наявної практики, яка склалась.
  • Чи може ОСББ вимагати оплати з особи, яка не входить до нього? Ми вже неодноразово писали про те, що розмір членських внесків та платежів, що справляються на користь об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, визначається лише членами ОСББ і не залежить від волі третіх осіб. Незважаючи на чіткі вимоги законодавства, і досі подібні відносини стають приводом для судового спору. Верховний Суд України надав правовий висновок у своїй постанові від 11.11.15 р. № 3-945гс15, про який ітиметься у статті.
  • Підзвітність — один із ключових принципів місцевого самоврядування Місцеве самоврядування базується на принципах народовладдя, законності, гласності, колегіальності, поєднання місцевих і державних інтересів, виборності, підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб. На жаль, цьому принципу надто мало уваги приділяють як самі органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, так і громадяни, які недостатньо обізнані з нормами чинного законодавства. А між тим підзвітність віднесено до 12 принципів доброго демократичного врядування, що стали складовою Стратегії інновацій та доброго врядування на місцевому рівні, яка розроблена з урахуванням досвіду країн — членів Ради Європи з метою реалізації демократичних цінностей.
  • Діяльність терцентрів: сучасні аспекти В Україні розпочато процес децентралізації влади, який торкнеться всіх сфер життєдіяльності суспільства. Однією з найбільш охоплюючих є сфера соціального захисту населення, вагомою її частиною є система надання соціальних послуг, розвиток якої належить до власних повноважень рад об’єднаних територіальних громад. На сучасному етапі одним з найпотужніших суб’єктів системи надання соціальних послуг є територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Ефективна робота цих установ у майбутньому залежить від вміння зорієнтуватися у вихрі змін, своєчасно перелаштуватися та бути конкурентоздатним. Перший крок до цього — знати та з користю використовувати чинну законодавчу базу. Сьогодні законодавець спрямовує зусилля на створення сучасного законодавства, яке б відповідало міжнародним стандартам. Про основний документ, що регламентує діяльність територіальних центрів, останні зміни до нього та про те, що в цьому контексті необхідно зробити, і поговоримо у статті.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі