Теми статей
Обрати теми

Prozorro — електронна система публічних закупівель, яка прийшла на зміну паперовим держтендерам

Матеріал підготовлено за сприяння фахівців ДП «Прозорро»
До недавнього часу в Україні працювала нормативно-правова та інституційна база, що регулювала «паперові» процедури державних закупівель. Однак, як свідчить практика, формальна відповідність українського законодавства не гарантувала прозорих, ефективних і справедливих процедур закупівель, а також не сприяла вирішенню найголовнішої проблеми у сфері державних закупівель — викоріненню системної корупції. У зв’язку з цим нашою державою був взятий курс на реформування державних закупівель шляхом запровадження, в тому числі, системи електронних торгів.
Нагадаємо, що повний перехід на електронний формат державних закупівель було затверджено Законом України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Це системний документ, який закріплює правові засади реформи сфери державних закупівель — нові правила гри, які дозволять знизити корупційні ризики до мінімуму. Ключові положення означеного Закону були сформульовані на базі результатів роботи пілоту електронної системи державних закупівель Prozorro. Власне, про неї та інші питання, які пов’язані з її використанням, і піде мова в нашому матеріалі.

img 1

Використані документи

ЦК Цивільний кодекс України.

Закон № 922 Закон України від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі».

Порядок здійснення допорогових закупівель Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений наказом ДП «Зовнішторгвидав» від 13.04.16 р. № 35.

Порядок № 166 — Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затверджений постановою КМУ від 24.02.16 р. № 166.

Використані скорочення

Мінекономрозвитку, Уповноважений орган Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.

ДП «Зовнішторгвидав України» — державне підприємство «Зовнішторгвидав України».

ЕЦП — електронний цифровий підпис.

Нагадаємо, що відповідно до наказу Мінекономрозвитку «Про визначення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель та забезпечення його функціонування» від 18.03.16 р. № 473 відповідно до п. 1 і 6 ч. 1 ст. 8 Закону № 922 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель (визначеної п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 922) було визначено інформаційно-телекомунікаційну систему Prozorro за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua. При цьому відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу було визначено ДП «Зовнішторгвидав України» (нині ДП «Прозорро»).

Про систему Prozorro

Як ви вже знаєте, з 01.08.16 р. Закон № 922 розповсюдився на всіх замовників (в розумінні цього законодавчого акта). Отже, з цієї дати всі надпорогові закупівлі (тобто ті, вартість яких дорівнює або є більшою за вартість, що встановлена в абз. 2 та 3 ч. 1 ст. 2 Закону № 922) мають здійснюватись через електронну систему закупівель. Порядок проведення надпорогових закупівель регламентується Законом № 922.

Здійснення допорогових закупівель (тобто тих, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абз. 2 та 3 ч. 1 ст. 2 Закону № 922) через електронну систему закупівель залежить від бажання відповідної «бюджетної» особи (згідно з абз. 4 та 5 ч. 1 ст. 2 Закону № 922 у Замовників є вибір проводити допорогову закупівлю через електронну систему чи оприлюднити в електронній системі звіт про укладені договори). Якщо Замовник вирішив проводити свої допорогові закупівлі через електронну систему, то механізм проведення цих закупівель має відповідати вимогам, які містяться в Порядку проведення допорогових закупівель.

Слід зазначити, що система Prozorro є складовою електронної системи закупівель. Так, п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 визначено, що електронна система закупівель — інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу (тобто система Prozorro), авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.

Довідка

Електронна система закупівель побудована таким чином, що ні держава, ні адміністратор системи не можуть здійснювати вплив на учасників процедури закупівлі та будь-яким чином відсіювати їх.

В свою чергу п. 3 ст. 1 Закону № 922 закріплено, що веб-портал Уповноваженого органу — це інформаційно-телекомунікаційна система, до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та який є частиною електронної системи закупівель та забезпечує створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється у тому числі за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до модуля електронного аукціону та бази даних. Порядок надання доступу та розмір плати встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Звертаємо вашу увагу, що система Prozorro — це розташована на сервері база даних, до якої не можна підключитися напряму, а лише через один з авторизованих електронних майданчиків*, які мають до неї доступ. Слід також зважати, що всі дії, визначені Законом № 922, що передбачають оприлюднення та розміщення інформації, подачу пропозицій, скарг та інше на веб-порталі Уповноваженого органу, мають здійснюються користувачами** саме через авторизовані електронні майданчики.

* Про авторизовані електронні майданчики ми неодноразово писали на сторінках нашого видання.

** Відповідно до абз. 5 п. 2 Порядку № 166 до користувачів належать учасники, постачальники товарів, надавачі послуг, виконавці робіт, замовники, органи оскарження, органи, які уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, і Казначейство та його територіальні органи в межах своїх повноважень та інші заінтересовані особи.

До уваги замовників! Пунктом 3 Порядку № 166 передбачено, що реєстрація в електронній системі закупівель здійснюється одним із способів ідентифікації/авторизації за допомогою:

1

використання електронного цифрового підпису відповідно до Закону України від 22.05.03 р. № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» (високий рівень довіри (у разі використання посиленого сертифіката відкритого ключа) або середній рівень довіри (у разі використання сертифіката відкритого ключа)

2

використання сервісів ідентифікації, які надаються установами банку відповідно до законодавства (середній рівень довіри)

3

ідентифікації через отримання авторизованим електронним майданчиком банківського платежу від користувача. Оператор авторизованого електронного майданчика надає рахунок користувачу для оплати. Після перевірки оператор авторизованого електронного майданчика може або повернути платіж користувачу, або зарахувати його у вигляді плати за реєстрацію відповідно до умов договору між користувачем і оператором авторизованого електронного майданчика (середній рівень довіри)

Примітка. Оператор авторизованого електронного майданчика — юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання такого електронного майданчика.

4

ідентифікації через оператора мобільного зв’язку відповідно до законодавства (середній або незначний рівень довіри)

5

ідентифікації через підписання договору між користувачем та оператором авторизованого електронного майданчика (середній рівень довіри)

Отже, для того, щоб почати працювати в системі Prozorro, необхідно здійснити щонайменше два кроки.

Крок 1. Обрати авторизований електронний майданчик, через який здійснити реєстрацію в системі Prozorro.

Перелік всіх майданчиків можна знайти за посиланням: https://prozorro.gov.ua/ua/pochaty-robotu-zamovnyku/

Вкотре нагадуємо, що авторизований електронний майданчик — це частина Prozorro, через яку ви працюєте в системі (оголошуєте закупівлю, «спілкуєтесь» з постачальниками з допомогою питань/вимог, які вони можуть поставити від час проведення вами закупівлі, публікуєте рішення про переможця торгів, оприлюднюєте договір і т. д.). Ваш особистий кабінет знаходитиметься саме на майданчику, на якому ви будете зареєстровані, а вся інформація, що ви публікуєте через цей особистий кабінет, буде доступною для перегляду на сайті prozorro.gov.ua та на решті авторизованих електронних майданчиків.

Обрати для реєстрації можна будь-який майданчик, бажано навіть декілька. Звертаємо вашу увагу, що з точки зору функціональності між ними немає жодної різниці. Зареєструвавшись на будь-якому з них, ви отримуєте доступ до системи Prozorro. Різниця між ними полягає у зручності користування, якості та різноманітті додаткових сервісів, зручності інтерфейсу з точки зору користувача.

Також, як замовнику, вам необхідно пам’ятати, що для повноцінного проведення електронних закупівель як допорогових, так і надпорогових, обирати необхідно майданчик, який акредитований за першим і третім рівнями акредитації.

Водночас слід відмітити, що незалежно від того, на якому з майданчиків ви б не зареєструвались, в будь-який момент ви можете обрати інший або навіть проводити кожну наступну закупівлю на іншому майданчику.

Важливо

Не можна дублювати одну й ту саму закупівлю одночасно на декількох майданчиках. Закупівлю необхідно починати й завершувати на одному й тому самому майданчику.

Крім іншого, не зайвим буде вам нагадати про права та обов’язки операторів авторизованих електронних майданчиків. Вони визначені у п. 8 Порядку № 166 і передбачають, зокрема, що оператор майданчика може надавати послуги замовникам та/або учасникам відповідно до рівня акредитації майданчика (їх чотири і вони перелічені у п. 12 цього Порядку). Оператор повинен забезпечувати на безоплатній основі рівний доступ усім користувачам до інформації про закупівлі, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом аукціону в інтерактивному режимі реального часу, інформаційну підтримку, зокрема ознайомлення з переліком замовників, інформацією про процедури закупівлі, точне визначення часу та дати подання і зміни будь-яких документів, які підлягають оприлюдненню. Також візьміть до уваги, що оператор, крім іншого, має на безоплатній основі забезпечувати замовникам:

1

рівний доступ до організації закупівель

2

підтвердження особи користувача за допомогою електронного цифрового підпису під час розміщення документів в електронній системі закупівель

3

автоматичну реєстрацію усіх дій користувачів на електронному майданчику у спеціальному журналі подій

4

перевірку достовірності своїх реєстраційних даних, що надаються під час реєстрації в електронній системі закупівель, українською та англійською мовами та у разі зміни таких даних

5

можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення процедури закупівлі та виконання інших вимог, встановлених у Законі № 922

6

надіслання повідомлень замовнику та відображення їх у його кабінеті на авторизованому електронному майданчику

7

надання можливості замовнику управляти документами, які були створені на одному авторизованому електронному майданчику, у разі перереєстрації замовника на іншому авторизованому електронному майданчику

Крок 2. Створити на авторизованому електронному майданчику оголошення про закупівлю.

Співробітники авторизованих електронних майданчиків надаватимуть вам рекомендації, допомагатимуть у створенні/редагуванні закупівлі, а також, за потреби, консультуватимуть вас на всіх етапах процесу торгів.

Якщо у вас виникають запитання, наприклад:

1

Який заголовок слід написати до закупівлі?

2

Що таке CPV

3

Які прописувати строки для етапу Уточнень тощо

не вагаючись дзвоніть або пишіть до служби підтримки того майданчика, через який ви створюєте закупівлю. Вас мають проконсультувати з усією компетентністю, терпінням і доброзичливістю. В іншому випадку ви можете обрати другий майданчик та створити закупівлю на ньому. Проте, майте на увазі, що розтлумачувати ту чи іншу норму законодавства не є компетенцією електронного майданчика і з такими питаннями краще звертатись до відповідного департаменту Мінекономрозвитку.

Стисло про тестовий режим

А що робити, якщо зараз вашій установі не потрібно нічого закуповувати, а випробувати систему хочеться? Можлива і така ситуація.

У такому випадку рекомендуємо звернутись до електронного майданчика та поцікавитись можливістю скористатися системою у тестовому режимі (як правило, така можливість присутня на майданчиках).

Що таке тестовий режим? Це можливість створити звичайну закупівлю, але з різницею, що вона буде відображена лише для тих користувачів системи, які так само перебувають в тестовому режимі. Ви зможете протестувати систему «вживу» (понатискати на всі кнопочки/відзначити всі галочки) при оголошенні закупівлі. Більш того, тестувати систему можуть не тільки замовники, але й учасники. Тобто на ваші торги в тесті можуть навіть прийти учасники

Та коли ви будете готові перейти до реальних закупівель, не забудьте також звернутися до майданчика з проханням відключити тестовий режим або ж самостійно відключити даний режим, натиснувши відповідну кнопку (на кожному майданчику вона може виглядати по-різному)

Актуальні запитання в сфері здійснення закупівель

Закон № 922 набрав чинності 19.02.16 р., тобто діє вже скоро як півроку. Це доволі вагомий строк, який є показовим, аби виявити кількість запитань щодо застосування його вимог на практиці. Готуючи цей матеріал, ми здійснили моніторинг деяких електронних майданчиків, також проаналізували розділ сайту Prozorro «Запитання-відповіді». Як результат виявили низку запитань, які виникають у користувачів як щодо застосування Закону № 922, так і стосовно роботи на сайті Prozorro, а також на електронних майданчиках. Завдячуючи цим запитанням у вас, шановні наші нові користувачі, є можливість (починаючи працювати із закупівлями в новому форматі) уникнути більшої їх частини, скориставшись досвідом інших замовників.

Нижче приведено такі запитання, які для зручності ми згрупували за тематичними напрямами.

Запитання про допорогові закупівлі

Довідка

Нагадаємо, що закупівлі до 200 тис. грн. на рік для товарів (1,5 млн грн. для робіт) вважаються допороговими.

Для замовників, які здійснюють діяльність в особливих сферах господарювання, пороги складають: 1 млн грн. — для товарів та послуг, 5 млн грн. — для робіт.

На допорогові закупівлі не поширюються вимоги Закону № 922 щодо пакету документів та строків проведення процедури закупівлі.

Строки закупівлі та вимоги до пакету документів замовники формують самостійно, виходячи з власних потреб.

Проведення допорогових закупівель регулюється Законом № 922 та регламентується Порядком здійснення допорогових закупівель.

Щоправда, зауважуємо, що згідно із Законом № 922 замовники (за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. і є меншою від означеної вище вартості товарів, робіт та послуг) можуть або проводити допорогову закупівлю через Prozorro, або оприлюднити в системі звіт про укладені договори.

А тепер, власне, запитання та відповіді на них…

Запитання. Чи існує найменший поріг для проведення закупівлі в системі?

Відповідь. Моніторинг процесу закупівель показує, що закупівлі ефективні від 5 тис. грн. На сьогодні в системі встановлено обмеження, тому через систему можливо подавати закупівлі, очікувана вартість яких не менша за 3 тис. грн.

Запитання. Яким чином здійснювати закупівлю, якщо сума закупівлі, яку необхідно здійснити (особливо аварійну), менше 3 тис. грн., а планова сума закупівлі згідно з ДК 016:2010 перевищує 50 тис. грн.? На сьогодні закупівлі, які менше 3 тис. грн., неможливо розмістити на електронних майданчиках.

Відповідь. Прямою закупівлею, тобто шляхом укладення договору з постачальником (виконавцем), без застосування електронної системи закупівель. Мінімальна вартість закупівлі (починаючи з 3 тис. грн.), яка може здійснюватися через електронну систему закупівель, передбачена Порядком здійснення допорогових закупівель.

Запитання. Просимо надати роз’яснення щодо необхідності створення тендерного комітету і одночасного призначення відповідальних осіб за допорогові закупівлі. Чи повинно містити Положення про тендерний комітет одночасно порядок закупівель допорогових та надпорогових закупівель?

Відповідь. На розсуд замовника.

Запитання. При проведенні допорогових електронних закупівель яку інформацію і в які строки оприлюднювати на веб-порталі Уповноваженого органу?

Відповідь. Вся інформація стосовно проведення процедури допорогових закупівель, публікації інформації та іншого при проведенні допорогових закупівель наведена в Порядку здійснення допорогових закупівель.

Запитання. Який алгоритм проведення допорогових закупівель?

Відповідь. Деталі щодо проведення допорогових закупівель можна знайти за посиланням: http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/597?q=

Так, допорогова закупівля включає в себе наступні етапи:

I. Оголошення закупівлі.

Для проведення допорогової закупівлі необхідно:

1. Увійти до особистого кабінету на електронному майданчику, з якого ви вирішили оголошувати торги.

2. Створити закупівлю, заповнивши всі обов’язкові поля в формі. Прикріпити всі необхідні документи (проект договору, технічні вимоги до товару, кваліфікаційні вимоги до учасників тощо).

Звертаємо увагу на те, що під час проведення допорогових закупівель створення тендерної документації, застосування кваліфікаційних та інших вимог до учасників є необов’язковим. Крім цього, немає чітких вимог до тендерної документації і замовник сам вирішує, прикріпляти ці документи до оголошення чи ні.

3. Опублікувати закупівлю.

Після публікації закупівлі їй присвоюється унікальний номер ID вигляду UA-2016-00-00-000000, який відображається на сторінці тендеру і за яким його можуть знайти учасники. Окрім цього, електронні майданчики можуть надавати додатковий сервіс — запрошення постачальника.

Протягом 30 хвилин закупівля відображатиметься на сайті Уповноваженого органу prozorro.gov.ua та на всіх майданчиках — учасниках Prozorro.

II. Період уточнень.

Період уточнень триває мінімум 3 робочі дні (1 робочий день, якщо вартість закупівлі менше 50 тис. грн.). Такі мінімальні строки «зашиті» в систему Prozorro, тобто поставити строк періоду менше (наприклад, 1-2 години) неможливо.

Протягом періоду уточнень Ви можете, за необхідності, змінювати умови закупівлі, додавати/змінювати документи.

В той же час учасники мають можливість через систему звертатись до Вас із запитаннями та/або вимогами. Запитання, вимоги та Ваші відповіді на них оприлюднюються в системі, і їх може бачити кожен, хто відкриє Вашу закупівлю.

III. Подання пропозицій.

Період подання пропозицій триває мінімум 2 робочі дні (1 робочий день, якщо вартість закупівлі менше 50 тис. грн.). Аналогічно до періоду уточнень, мінімальні строки «зашиті» в систему Prozorro.

В даний період Ви вже не можете вносити зміни до оголошення, а учасники — ставити запитання.

На цьому етапі учасники подають пропозиції, які залишаються конфіденційними. До початку аукціону Ви не бачите кількість поданих пропозицій. Проте, якщо по закінченню періоду подання пропозицій система призначає дату та час вашого аукціону, то для участі у Вашій процедурі закупівлі подано мінімум 2 пропозиції. Електронні майданчики проінформують Вас та учасників про дату та час початку аукціону.

Зауважте: якщо на етапі подачі пропозицій не було подано жодної пропозиції, то закупівля автоматично вважається такою, що не відбулася. Якщо на етапі подачі пропозицій було подано лише 1 пропозицію, то закупівля автоматично переходить на етап кваліфікації, а Ви її оцінюєте.

IV. Аукціон.

Після завершення періоду подання пропозицій система Prozorro планує дату та час аукціону. Він може бути призначений лише на робочий день та на робочий час. Дата та час аукціону відображатимуться в оголошенні про проведення закупівлі. Понижуючий аукціон (редукціон) відбувається за єдиним критерієм — ціна/приведена ціна* та складається з трьох раундів. З початку аукціону ви можете бачити лише кількість учасників, які називатимуться Учасник 1, Учасник 2 тощо.

* Приведена ціна — це ціна, зазначена учасником в своїй пропозиції та перерахована з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, що визначена замовником в умовах закупівлі.

Протягом аукціону учасники можуть зменшувати вартість своєї цінової пропозиції в кожному раунді не менше ніж на крок, який був вказаний в оголошенні (по відношенню до попередньої своєї ставки) або ж залишати вартість своєї пропозиції незмінною. Після завершення аукціону всі дані про учасників без виключення оприлюднюються в системі. У Вашому особистому кабінеті відображатиметься посилання на аукціон. Ви можете перейти за посиланням та прослідкувати за перебігом аукціону як спостерігач.

V. Кваліфікація учасників, визначення переможця закупівлі та завершення закупівлі

На цьому етапі Ви проводите активні дії, а саме, послідовно перевіряєте отримані пропозиції, починаючи з найменшої запропонованої ціни до найвищої. Якщо пропозиція учасника з найменшою ціною відповідає Вашим вимогам, така пропозиція оголошується переможцем. Якщо не відповідає, Ви дискваліфікуєте Учасника і оцінюєте наступного.

Зауважте: якщо на етапі кваліфікації декілька пропозицій в черзі (від найнижчої ціни до найвищої), Ви не можете брати до розгляду пропозицію другого за ціною учасника торгів доки не приймете рішення з приводу першого учасника. Спочатку відхиляєте пропозицію першого учасника, потім розглядаєте другого. Якщо ж пропозиція першого в черзі учасника вам підходить, інші пропозиції Ви вже не розглядаєте.

Ви зобов’язані завершити закупівлю (тобто опублікувати договір або відмінити її) протягом 30 днів після завершення строку подачі пропозицій.

Після прикріплення договору процедура вважається завершеною.

Ви можете прикріпити договір не раніше, ніж через 2 дні після визначення переможця.

Сума в договорі не може перевищувати ціни пропозиції переможця торгів, яку він запропонував в останньому раунді аукціону.

Зауважте: процедура закупівель автоматично визнається системою Prozorro такою, що не відбулась, у двох випадках:

— якщо жоден учасник не подав свою цінову пропозицію для участі в торгах;

— якщо замовник визнав всі пропозиції такими, які не відповідають вимогам та дискваліфікував їх.

Слід також пам’ятати, що ви, як замовник, можете відмінити процедуру у будь-який момент до її завершення, але при цьому обов’язково повинні зазначити причини відміни закупівлі.

Запитання. Коли мають подаватися документи для кваліфікації?

Відповідь. При оголошенні допорогових торгів замовник оприлюднює, в тому числі, й перелік документів, які необхідні для проведення кваліфікації учасника. Крім того, замовник визначає етап, на якому такі документи повинні бути подані.

Якщо замовник зазначає, що документи для кваліфікації повинні бути подані разом з пропозицією, то учасник, реєструючи свою пропозицію для участі в торгах, завантажує на майданчик скановані копії необхідних документів.

Якщо замовник зазначає, що документи подаються на етапі розгляду пропозицій або кваліфікації переможця, то документи завантажуються після проведення аукціону учасником з найменшою за величиною ціновою пропозицією.

Запитання. В процедурі електронної закупівлі товарів надійшла 1 пропозиція від 1 учасника. Чи можна вважати, що такі торги відбулись і чи не є це порушенням ч. 1 ст. 31 Закону № 922?

Відповідь. Допорогові закупівлі не регламентуються Законом № 922. Для врегулювання цього питання є Порядок здійснення допорогових закупівель, відповідно до якого, якщо надана 1 пропозиція, то вважається, що торги відбулись, і замовник може акцептувати таку пропозицію.

Запитання. Як правильно проводити закупівлю послуг, якщо вийшли з ладу комп’ютерна техніка, технічне обладнання або автотранспортний засіб? Яким чином провести опис, якщо не знаємо, що вийшло з ладу і яким чином провести оцінку вартості необхідного ремонту?

Відповідь. При оголошенні допорогової закупівлі на Prozorro Ви маєте діяти відповідно до додатка до річного плану. При формуванні очікуваної вартості закупівель Ви можете керуватися аналізом кон’юнктури ринку. Якщо зламано складне обладнання, то Ви можете окремо закупити експертну оцінку ремонту і окремо ремонт.

Запитання. Якими документами необхідно оформлювати замовнику аналіз пропозицій в системі Prozorro, відповідність їх вимогам оголошення, кваліфікаційним вимогам учасника; визначення переможця; відхилення пропозиції учасника; визначення процедури, що не відбувалась? В якій формі мають бути викладені документи?

Відповідь. Перераховані документи можна оформляти у вигляді протоколів, рішень тощо у довільній формі.

Запитання. Яка відповідальність уповноважених осіб при здійсненні допорогових закупівель у системі Prozorro?

Відповідь. Ви маєте прийняти внутрішнє положення про здійснення допорогових закупівель. Відповідальність визначається цим положенням та наказом про призначення такої особи.

Запитання. Чи може замовник вимагати забезпечення пропозиції по допорогових закупівлях?

Відповідь. Замовник може додатково вимагати забезпечення пропозиції у вигляді гарантії виконання зобов’язань учасника перед замовником. Розмір забезпечення пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 % від очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 % — у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених документацією. Такі вимоги до забезпечення передбачено Порядком здійснення допорогових закупівель.

Запитання. Що робити, якщо замовник тривалий час не розглядає пропозиції? (це питання ставлять учасники, але про його існування мають знати і замовники, аби уникнути його виникнення).

Відповідь. На допорогові торги замовник самостійно визначає строки кваліфікації учасників. Перший крок — це отримати інформацію про причини і за можливості посприяти просуванню процесу за допомогою наявних засобів, телефоном, e-mail тощо. Контактна інформація про замовника є в оголошенні закупівлі.

У разі, якщо строки надто затягуються, рекомендовано звертатись з вимогою відповідно до п. 14 Порядку здійснення допорогових закупівель у зв’язку з відсутністю рішення про визначення переможця протягом встановленого строку.

Запитання. Чи бачить замовник, хто з учасників поставив йому запитання в період уточнень?

Відповідь. Питання учасників є анонімними. Замовник відповідає на питання, за потреби завантажує додаткові файли в такому ж порядку, як і у випадку розміщення/зміни оголошення закупівлі.

Запитання щодо тендерного забезпечення

Запитання. Які є види тендерного забезпечення?

Відповідь. Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 забезпечення тендерної пропозиції — це надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. В свою чергу ст. 560 ЦК передбачається, що за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником.

Отже, Законом № 922 передбачено лише такий вид забезпечення, як гарантія. Є такі види гарантії: банківська гарантія, страхова гарантія, гарантія фінансових установ. Детальніше про тендерне забезпечення можна дізнатись за посиланням: http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/626?q=#p1

Ви на власний розсуд обираєте, буде застосовуватись тендерне забезпечення при проведенні вами закупівлі чи ні.

Законом № 922 передбачено 2 можливості використання забезпечення:

— забезпечення тендерної пропозиції (ст. 24);

— забезпечення виконання договору про закупівлю (ст. 26).

Тобто, учасник подає тендерне забезпечення на підтвердження того, що він не відмовиться від виконання умов своєї тендерної пропозиції або виконання умов договору.

Запитання. Яким має бути розмір забезпечення тендерної пропозиції?

Відповідь. Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону № 922 розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 % очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 % — у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією. У разі якщо тендерні пропозиції подаються стосовно частини предмета закупівлі (лота), розмір забезпечення тендерної пропозиції встановлюється виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі щодо кожної його частини (лота).

Запитання. Яким чином здійснюється застосування забезпечення тендерної пропозиції?

Відповідь. Якщо Ви вирішили застосовувати забезпечення тендерної пропозиції, то:

— по-перше: в оголошенні Вам потрібно буде активувати цю функцію та вказати розмір тендерного забезпечення (не може перевищувати 0,5 % очікуваної вартості закупівлі в разі закупівлі робіт та 3 %, якщо Ви закуповуєте товари чи послуги);

— по-друге: в тендерній документації повинні бути зазначені умови надання тендерного забезпечення, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.

Зауважимо, що Ви не можете зазначати у вимогах до гарантії, яка конкретно установа її має надати.

Забезпечення тендерної пропозиції подається в електронному вигляді у складі тендерної пропозиції учасника.

Запитання. Яким чином можна здійснити перевірку дійсності гарантії?

Відповідь. Ви маєте перевірити дійсність гарантії, що надає учасник в складі своєї пропозиції, під час його кваліфікації.

Повну інформацію з цього питання може надати установа, яка видала гарантію. Також Ви можете звернутися безпосередньо до менеджера електронного майданчика, на якому зареєстрований Ваш кабінет, за консультацією з цього приводу. Але для розуміння процесу в цілому нижче приведемо вам порядок дій, як це може відбуватись.

На сьогодні фінансові установи використовують два способи накладення ЕЦП на тендерну гарантію. Фінансовим установам рекомендовано вказувати у колонтитулах тендерної гарантії посилання на програмний комплекс, яким накладено ЕЦП.

Наразі існує 2 варіанти перевірки ЕЦП:

1. За допомогою програмного комплексу M.E.Doc

У зв’язку із тим, що файл після накладення ЕЦП (підпис та печатка) шифрується, для його відкриття необхідно використовувати програми M.E.Doc. Для цього Вам необхідно спочатку завантажити демо-версію програми «M.E.DOC», яку Ви можете знайти на офіційному сайті або скористатися прямим посиланням M.E.DOC

Потім завантажити файл гарантії на комп’ютер. Далі завантажуєте файл в програму, таким чином отримаєте підтвердження актуальності ЕЦП.

2. За допомогою програмного комплексу «ІІТ Користувач ЦСК-1»

При накладанні ЕЦП зазначеним програмним комплексом файл доступний для перегляду без необхідності використання окремого програмного забезпечення. Перевірка ЕЦП здійснюється онлайн на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify

Крім цього, деякі фінансові установи передбачають можливість перевірити саму гарантію, а не тільки ЕЦП. Для цього необхідно зайти на сайт установи, що видала гарантію, завантажити файл-гарантію у відповідне поле, ввести свої дані (електронну адресу, телефон), через деякий час Вам прийде відповідь від працівника банку — дійсна ця гарантія чи ні.

За яких умов гарантія втрачає чинність?

Це може відбуватись в таких випадках:

1. Закінчення строку дії гарантії.

2. Повернення банківської гарантії учаснику.

Коли це може бути? Якщо у зв’язку з наявністю підстав, зазначених в п. 4 ст. 24 Закону № 922, Ви, як замовник, звернулись до установи, що видала банківську гарантію, з проханням повернути гарантію учаснику. В такому разі на адресу установи, яка видала гарантію, Ви надсилаєте поштою лист щодо ануляції тендерного забезпечення. В листі Ви вказуєте дату та номер банківської гарантії, назву учасника, код та назву тендеру, підстави для повернення забезпечення та прикладаєте Ваші ідентифікаційні документи.

Нагадуємо, що відповідно до п. 4 ст. 24 Закону № 922 забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції в разі:

— закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації;

— укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендеру;

— відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;

— закінчення процедури закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.

3. Учасник не виконав своїх зобов’язань перед замовником (тобто, настали випадки, що перераховані в ч. 3 ст. 24 Закону № 922), і установа, що видала гарантію учаснику, виплатила замовнику суму тендерного забезпечення.

Для того, щоб виплата була здійснена, Вам необхідно на адресу фінансової установи, що видала гарантію, поштою надіслати лист-вимогу щодо здійснення виплати. В листі вказати: дату та номер гарантії, назву учасника, код та назву тендеру, реквізити банківського/казначейського рахунку, на який необхідно здійснити виплату, підтвердження настання гарантійного випадку. До листа-вимоги необхідно додати ваші ідентифікаційні документи.

Нагадаємо, що відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону № 922 забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:

— відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються чинними;

— непідписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю;

— ненадання переможцем у строк, визначений в абз. 2 ч. 3 ст. 17 вказаного Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених ст. 17 цього Закону;

— ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.

Запитання. Яким чином здійснюється забезпечення виконання договору про закупівлю?

Відповідь. Інформація про забезпечення виконання договору прописується замовником в тендерній документації та зазвичай зазначається в умовах договору, який підписується за результатами процедури закупівлі.

Забезпечення виконання договору не може перевищувати 5 % вартості договору.

Цей вид забезпечення отримується в паперовому вигляді без використання електронної системи закупівель і надається лише переможцем тендеру.

Запитання. Чи варто застосовувати тендерне забезпечення?

Відповідь. Тендерне забезпечення можна назвати страхуванням Ваших ризиків. Тобто, воно зменшує можливість невиконання учасником або ж переможцем тендеру його зобов’язань. Проте, майте на увазі, що гарантія (банківська, страхова, гарантія іншої фінансової установи) зазвичай не безкоштовна для учасників. Тож, якщо вартість закупівлі невелика, то застосування тендерного забезпечення може, так би мовити, відлякати учасників від участі в Вашому тендері. Зважте всі «за» і «проти» перед застосуванням тендерного забезпечення і застосовуйте його в тих випадках, коли це дійсно необхідно і у Вас є серйозні підстави застрахувати свої ризики.

Запитання щодо тендерної документації

Запитання. Чи впливає внесення змін до тендерної документації на строки процедури?

Відповідь. При проведенні відкритих торгів у разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж 7 днів.

Запитання. На якому етапі учасник може звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації? В які строки замовнику необхідно надати такі роз’яснення та які будуть наслідки, якщо він не надасть такі роз’яснення?

Відповідь. Будь-яка, зареєстрована в системі, фізична або юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до ст. 10 Закону № 922. У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації система блокує подальше проведення процедури, і Замовник для розблокування процедури повинен продовжити строк подання тендерних пропозицій не менш ніж на 7 днів.

Запитання в частині застосування процедури — відкриті торги

Запитання. Чи відбудеться закупівля за процедурою відкритих торгів, якщо буде подано лише одну пропозицію?

Відповідь. Ні. Для проведення процедури закупівлі відкритих торгів має бути подано не менше двох пропозицій. Така вимога випливає з положень ст. 31 Закону № 922.

Запитання. Який період подання пропозицій у відкритих торгах?

Відповідь. Мінімальний строк періоду подання пропозицій становить не менше 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм ч. 4 ст. 10 Закону № 922, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 30 днів з дня його оприлюднення.

Запитання. Протягом якого періоду необхідно оприлюднити повідомлення про намір укласти договір після проведення процедури відкритих торгів?

Відповідь. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір і надсилає його переможцю. Усім іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням найменування та місцезнаходження переможця торгів.

Запитання. Протягом якого періоду замовнику необхідно укласти договір з переможцем у разі застосування процедури відкритих торгів?

Відповідь. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, протягом строку дії його пропозиції. Договір має бути укладений не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (з метою забезпечення права учасників на оскарження рішень замовника) та не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір.

Запитання щодо порушень процедури

здійснення допорогової закупівлі

Довідка

Слід визнати, що конкурент — це найкращий контролер в закупівлях, оскільки з одного боку він добре знається на предметі закупівлі, а з іншого — зацікавлений в прозорих та чесних умовах торгів. Для того, щоб кожен Учасник зміг легко вказати на можливі порушення під час здійснення закупівель, було створено простий механізм оскарження торгів. Зауважте, що залежно від статусу закупівель — допорогові чи надпорогові — механізми будуть різнитися.

Механізм оскарження для допорогових закупівель:

Процес оскарження визначається відповідно до Порядку здійснення допорогових закупівель. Оскаржити закупівлю можуть зареєстровані користувачі через один з авторизованих майданчиків. ​Оскарження допорогових закупівель є безкоштовним.​ Етапи:

1. Користувач створює Вимогу, яка направляється замовнику на розгляд. Замовник протягом 3 днів розглядає Вимогу та оприлюднює своє рішення в системі. Якщо протягом зазначеного строку Замовник не оприлюднює рішення або ініціатор скарги не задоволений результатом її розгляду, система автоматично формує Звернення до Комісій з розгляду звернень.

2. Звернення розглядаються протягом 14 днів, рішення Комісії з розгляду звернень оприлюднюються як відповідь на Вимогу/Звернення.

Механізм оскарження для надпорогових закупівель:

Порядок оскарження визначається відповідно до Закону № 922. Оскаржити закупівлю можуть зареєстровані користувачі через один з авторизованих майданчиків. Скарги розглядаються Антимонопольним комітетом України (орган оскарження) протягом 15 робочих днів. За подання скарги до органу оскарження справляється плата, розмір якої визначається КМУ (відповідно до постанови КМУ № 291 від 23.03.16 р. плата становить 5 тис. грн. в разі оскарження закупівлі товарів та послуг, 15 тис. грн. у разі оскарження закупівлі робіт).

Запитання. Що саме робити учаснику, якщо він помітив порушення з боку замовника при проведенні допорогової закупівлі?

Відповідь. У випадку виявлення порушення учасник може звернутися до замовника із Вимогою про усунення порушення у процесі проведення закупівлі через відповідну електронну форму на своєму електронному майданчику, оформивши її відповідно до п. 14.1 Порядку здійснення допорогових закупівель.

Запитання. Чим відрізняється Запитання від Вимоги при проведенні допорогової закупівлі?

Відповідь. Під час здійснення допорогової закупівлі будь-який зареєстрований користувач системи може звернутись до Вас із Запитанням або Вимогою.

Запитання і Вимога мають декілька принципових відмінностей. Основні їх відмінності можна визначити за критеріями залежно від:

— того, для чого застосовується: Запитання ставиться з метою уточнення інформації стосовно закупівлі, а Вимога — щоб замовник усунув порушення;

— часу, коли може бути поставлено: Запитання ставиться під час періоду уточнень, а Вимога — під час періоду уточнень та кваліфікації;

— строку, протягом якого замовник має надати відповідь (відреагувати): на Запитання відповіді надаються протягом всього періоду уточнень; на Вимогу замовник має відреагувати протягом 3 днів з дня надходження Вимоги;

— реагування замовника: у випадку відсутності відповіді замовника на Запитання воно не набуває статусу «Звернення», а от в разі невідповіді Замовника на Вимогу вона набуває статусу «Звернення» і автоматично передається на розгляд Комісії.

Зауважте, що і Запитання, і Вимоги надаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель. В разі отримання Запитання Вам приходить про це повідомлення на електронну адресу. Крім цього, інформація про надходження Запитання відображається у Вашому особистому кабінеті на електронному майданчику. Замовник не бачить, хто поставив запитання. В особистому кабінеті на майданчику необхідно натиснути на Запитання, тоді у Вас з’явиться кнопка «відповісти».

Не дивлячись на те, що відсутність відповіді на Запитання не впливає на хід процедури (на відміну від надпорогів), проте, на них все одно необхідно відповідати, роз’яснювати, комунікувати з потенційними учасниками, адже від цього може залежати кількість поданих пропозицій.

Запитання. Що робити, якщо замовник отримав скаргу від одного з учасників?

Відповідь. У разі отримання замовником Вимоги (скарги) про усунення порушення у процесі проведення допорогової закупівлі, замовник має право добровільно вжити належних заходів для врегулювання питань, зазначених у вимозі, внести зміни в закупівлю тощо.

Запитання. Протягом якого періоду замовник розглядає Вимогу про усунення порушення у процесі проведення допорогової закупівлі?

Відповідь. Замовник протягом 3 днів розглядає Вимогу, приймає і оприлюднює рішення щодо неї. За цей період замовник повинен опублікувати відповідь на Вимогу і (у випадку задоволення вимоги) внести відповідні зміни до умов закупівлі або переглянути рішення про дискваліфікацію та/або рішення про визначення переможця. Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору. Після обрання статусу рішення щодо Вимоги «Задоволено», «Відхилено» або «Не задоволено» замовник в обов’язковому порядку оприлюднює обґрунтування щодо свого рішення. Після розміщення відповіді щодо Вимоги замовником Вимога набуває статусу «розглянуто Замовником», та ініціатор вимоги протягом 2 днів оцінює відповідь «Задовільно»/«Незадовільно». Якщо відповідь ініціатора Вимоги не задовольнила, або відсутня відповідь замовника, вимога автоматично набуває статусу «Звернення» та направляється на розгляд до Комісії з розгляду звернень. Вимога автоматично набуває статусу «вичерпано», якщо ініціатор Вимоги не оцінив відповіді замовника протягом 3 днів після розміщення такої відповіді.

Запитання. Протягом якого періоду Комісія з розгляду звернень розглядає Звернення?

Відповідь. Комісія має розглянути Звернення протягом 14 днів із моменту його надходження на розгляд. Після розміщення рішення Комісії в системі Prozorro Вимога переходить у статус «Розглянуто Комісією». Рішення Комісії має рекомендаційний характер. Замовник на підставі такого рішення може залишити попереднє рішення без змін, переглянути рішення або скасувати закупівлю.

Також слід зазначити, що під час розгляду Комісією звернення процедура закупівлі не блокується, а користувач, що звернувся з Вимогою, має можливість відкликати її на будь-якому етапі процесу.

Запитання в частині проведення аукціону

Довідка

Дата та час аукціону визначаються системою автоматично після закінчення періоду прийому пропозицій.

Система активує модуль «Аукціон» у разі, якщо на торги зі своїми пропозиціями прийшло декілька учасників (тобто більш ніж один).

Якщо жоден учасник не зареєстрував пропозицію на етапі прийому пропозицій, то система автоматично переводить закупівлю в статус «Невдала». Аукціон не активується.

Якщо пропозицію подав один учасник при проведенні допорогової процедури, то закупівля переводиться до статусу «Кваліфікація».

Якщо пропозицію подав один учасник при проведенні процедури «Відкриті торги» (українські та європейські) або два учасники при проведенні процедури «Конкурентний діалог», закупівля відміняється і не переходить до аукціону.

Для того, щоб знайти Ваш аукціон та/або прослідкувати його перебіг, Ви можете:

1. Перейти за посиланням, яке відображається у Вашому особистому кабінеті на Майданчику.

2. Якщо Ви не в особистому кабінеті — знайдіть закупівлю за ID номером (який був присвоєний вашій закупівлі) на будь-якому із електронних майданчиків або на порталі prozorro.gov.ua і перейдіть за відповідним посиланням.

Тепер перейдемо до запитань…

Запитання. Скільки разів учасник може понизити ціну за раунд?

Відповідь. Учасник може протягом одного раунду аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок аукціону* від своєї попередньої ціни/приведеної ціни.

* Мінімальний крок аукціону зазначається замовником в оголошенні про проведення закупівлі. При допорогових закупівлях крок аукціону має бути в діапазону від 0,5 % до 3 %, при проведенні надпорогових закупівель мінімальний крок аукціону не регламентується.

Запитання. Чи може хтось з інших учасників бачити інформацію про інших учасників та ціну до завершення аукціону?

Відповідь. Будь-яка інформація про учасників та їх пропозиції є закритою до закінчення аукціону. Під час проведення аукціону стає доступною лише інформація про початкові ціни пропозицій учасників. Вся інформація про учасників та всі документи, що вони подавали в складі своєї тендерної пропозиції, стає доступною після завершення аукціону.

Інші запитання щодо

документації, пропозицій тощо…

Запитання. Як збільшити кількість пропозицій?

Відповідь. Для цього доцільно провести моніторинг ринку, щоб точніше визначити очікувану ціну закупівлі в оголошенні. Занадто висока або низька ціна може відштовхнути потенційних постачальників.

На порталі Prozorro знайдіть вже здійснені закупівлі. Ви можете подивитись, як відбувались торги, якою була орієнтовна ціна, як оформлені документи.

Запросіть до участі потенційних постачальників. Їх можна шукати в Інтернеті або подивитись вже здійснені закупівлі по Вашій галузі. Оголосивши торги, надішліть посилання на них якомога більшій кількості потенційних постачальників.

Запитання. Чи потрібно замовнику оголошувати закупівлю на всіх майданчиках, де він зареєстрований?

Відповідь. Ні. Оголошення про проведення закупівлі не потрібно дублювати на всіх майданчиках — після того, як Ви розмістите своє оголошення на одному з майданчиків, на всіх інших (а також на prozorro.gov.ua) воно відобразиться автоматично.

Запитання. Чи може замовник вносити зміни в оголошення та документацію? Як правильно йому це зробити?

Відповідь. Замовник має право вносити зміни в інформацію та документи щодо оголошеної закупівлі до завершення прийому пропозицій при проведенні надпорогових закупівель та під час періоду уточнень при проведенні допорогових закупівель. Якщо замовник вносить зміни до документів, він зобов’язаний завантажити нову редакцію тендерної документації та зміни у вигляді окремого файлу. Уся історія змін документів, внесених у цей період, зберігається і доступна для перегляду користувачам системи.

Запитання. Протягом якого періоду потрібно оприлюднити річний план закупівель?

Відповідь. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.

Запитання. Протягом якого періоду необхідно оприлюднити звіт про результати проведення процедури закупівлі?

Відповідь. Звіт про результати проведення процедури закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу.

Запитання. У якому вигляді потрібно оприлюднювати рішення тендерного комітету та як правильно оформляти його?

Відповідь. Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

Запитання. Чи можна в один лот (закупку) об’єднати товари різних груп та призначення?

Відповідь. Ні. Це може вважатися дискримінаційною умовою, оскільки один постачальник, як правило, не може поставити різні групи товарів. В одну закупівлю можна об’єднувати товари, які відповідають одній категорії, перші 5 знаків Державного класифікатора продукції та послуг (ДК 016:2010) повинні бути однаковими.

Ресурс Infobox — помічник замовнику

Вказаний ресурс був створений командою Prozorro, щоб допомогти замовникам якомога швидше увійти в роботу в системі електронних закупівель та зрозуміти всі її переваги. Ресурс знаходиться в стадії наповнення і надалі буде розширюватись і постійно поповнюватись новими цікавими матеріалами.

Infobox (який можна знайти за посиланням: http://infobox.prozorro.org/) має два основних розділи:

Бібліотека типових специфікацій

Кожен з вас постійно закуповує якісь звичайні товари, прописує до них технічні вимоги в тендерній документації, шукає їх для цього по всій мережі Інтернет. Тепер знайти та оформити специфікацію буде простіше, адже всі специфікації будуть зібрані в одному місці — в бібліотеці типових специфікацій. Ви просто знаходите необхідну специфікацію через пошук за ключовим словом чи кодом ДК 021:2015 (CPV), завантажуєте файл, змінюєте його відповідно до специфіки вашої закупівлі та приєднуєте до своєї тендерної документації

Публічні закупівлі «для чайників»

Цей розділ створений та наповнюється відділом навчання ДП «Prozorro». В ньому ми відійшли від сухої «юридичної» мови і постарались простими словами та за допомогою наочних прикладів показати, як діяти, з чого почати, на що звернути увагу в системі електронних закупівель Prozorro

Сподіваємось, що означений ресурс буде корисним для Вас, стане вірним помічником та провідником по системі електронних закупівель і допоможе закуповувати швидко, дешево та якісно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі