Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про видатки на обрізку зелених насаджень

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
Чи можливо здійснювати заходи щодо омолоджувальної обрізки зелених насаджень (дерев) у населених пунктах за кошти місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища? Як правильно визначити вид цих робіт відповідно до бюджетної класифікації видатків? За яким КТВК та КЕКВ проводити? Якими документами можна підтвердити проведення робіт та їх вартість?

Зауважимо: формування місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища (далі — фонди) та використання їх коштів у складі місцевих бюджетів відносяться до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі охорони навколишнього природного середовища. Це повноваження законодавчо закріплене ст. 19 Закону України від 25.06.91 р. № 1264-XII «Про охорону навколишнього природного середовища» (далі — Закон № 1264). Окрім того, це підтверджується п. 25 ч. 1 ст. 26 та ст. 33 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні». Фонди створюються відповідно до Закону № 1264, Бюджетного кодексу України (далі — БК) та є складовою частиною спеціального фонду місцевих бюджетів.

Наголосимо: кошти місцевих фондів можуть використовуватись тільки для фінансового забезпечення здійснення природоохоронних заходів. Це витікає зі ст. 47 Закону № 1264.

Фонди можна утворювати за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок (ст. 49 Закону №1264):

а) частини екологічного податку згідно із законом;

б) частини грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та іншої діяльності, згідно з чинним законодавством;

в) цільових та інших добровільних внесків підприємств, установ, організацій та громадян.

Нагадаємо: до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належить 25 % екологічного податку, що надходять до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів ОТГ (п. 41 ст. 691 БК).

Тобто, якщо у вас створено фонд, за рахунок такого фонду можна здійснювати заходи щодо омолоджувальної обрізки зелених насаджень (дерев) у населених пунктах. Пояснимо чому.

Проведення заходів з озеленення міст і сіл передбачено п. 47 розділу «Охорона і раціональне використання природних рослинних ресурсів» постанови КМУ від 17.09.96 р. № 1147 «Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів».

Тобто заходи з озеленення міст і сіл відносяться до природоохоронних. Тому можуть фінансуватись за рахунок створеного ОМС фонду. Тепер поговоримо про те, як фінансувати обрізання дерев, хто виконує такі роботи та які документи будуть підтверджувати вартість робіт з обрізання.

Зелені насадження — деревна, чагарникова, квіткова та трав’яна рослинність природного і штучного походження на визначеній території населеного пункту. Саме таке визначення надає розділ 2 «Визначення термінів» Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 10.04.06 р. № 105 (далі — Правила).

ОМС на конкурсних засадах із числа спеціалізованих підприємств, організацій має визначити балансоутримувачів об’єктів благоустрою зеленого господарства комунальної власності. Це узгоджується із вимогою п. 5.1 Правил.

Балансоутримувач має забезпечити належне утримання та своєчасний ремонт об’єкта благоустрою власними силами або може на конкурсних засадах залучати інші підприємства, установи, організації, використовуючи для цього кошти, передбачені власником об’єкта (тобто ОМС).

Догляд за зеленими насадженнями на вулицях, площах, бульварах, майданах повинен проводитись за допомогою спеціалізованих підприємств, організацій зеленого господарства, які укомплектовані спеціальною технікою та механізмами, кваліфікованими спеціалістами, на умовах договору з балансоутримувачем (п. 5.8 Правил).

Обрізка зелених насаджень відноситься до робіт із благоустрою за КТВК 100203 «Благоустрій міст, сіл, селищ» на КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» у розпорядників бюджетних коштів (бюджетних установ) та КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» у одержувачів бюджетних коштів (наприклад, комунальних підприємств, які виконують такі роботи, тощо). Підставою для оплати виконаних робіт за укладеними договорами буде акт приймання-передачі.

Наостанок зауважимо: Правилами встановлено три види обрізання дерев під час догляду за ними. Це формувальне, санітарне й омолоджувальне обрізання.

Окрім цього, Правила визначають і ступінь обрізання: слабке, помірне і сильне. Він залежить від виду дерева, його віку і стану крони.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі