Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про списання з балансу ОМС багатоквартирних будинків

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
У ст. 13 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» йшлося про затвердження до 1 липня цього року порядку списання з балансу органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків. Треба ж підготуватись до списання таких будинків, бо залишилось дуже мало часу для цього. Чи вже з’явився такий порядок? Де його знайти?

Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків (далі — Порядок) затверджено постановою КМУ від 20.04.16 р. № 301. Але на момент підготовки нашої відповіді документ офіційно не опубліковано.

Порядок визначає механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування (далі — ОМС) багатоквартирних будинків (далі — будинки), у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності.

Зауважимо: списання з балансу будинків ОМС, на балансі яких вони перебувають та у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності, має здійснюватись на підставі прийнятого ОМС рішення про їх списання. Таке рішення ОМС мають довести до відома співвласників такого будинку шляхом розміщення на офіційному веб-сайті та в кожному конкретному будинку (на прибудинковій території), зокрема на інформаційних стендах у під’їздах будинків та біля них, відповідного оголошення. Також ОМС відповідно до вимог Порядку має визначити у такому будинку належність приміщень до приватної та інших форм власності.

До речі, у Порядку зазначено, що списання будинку з балансу може бути й ініційоване особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку. Для цього така особа (особи) має направити ОМС письмове повідомлення та копії документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність їй відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. У такому випадку ОМС протягом 10 робочих днів з дня надходження відповідного повідомлення та документів розпочинає процедуру списання такого будинку зі свого балансу відповідно до п. 4 Порядку.

Щоб списати будинок з балансу, створюється комісія у складі не менше п’яти осіб, склад якої затверджує ОМС. Перед списанням така комісія проводить огляд будинку, а по результатам її роботи складається акт про списання багатоквартирного будинку з балансу за формою, наведеною у додатку до Порядку. Цей документ мають підписати усі члени комісії, а потім його затверджує голова ради.

Запам’ятайте: процедура списання багатоквартирного будинку з балансу повинна бути завершена у строк не більше двох місяців з дня прийняття розпорядчого документа (тобто рішення про списання такого будинку).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі