№5

Місцеве самоврядування, травень, 2016/№ 5 Інші номери журналу ›
  • Знову про земельні торги: нові правила гри 03.04.16 р. набрав чинності Закон України від 18.02.16 р. № 1012-VIII «Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів», яка регулює питання проведення земельних аукціонів і на яку ми спиралися в попередніх наших статтях. Отже, є необхідність повернутися до цієї теми і проаналізувати, що ж змінив законодавець.
  • Державний земельний кадастр: доступ, відомості, стажування... Нагадаємо, що ще наприкінці минулого року Парламентом було прийнято Закон України від 10.12.15 р. № 888-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг». Цим законодавчим актом до повноважень органів місцевого самоврядування було віднесено надання відомостей з Державного земельного кадастру. Відповідний функціонал набув практичного застосування 1 березня 2016 року. Саме з цієї дати органи місцевого самоврядування отримали право надавати певну кадастрову інформацію, щоправда, лише за дотримання деяких умов. Ось про це і поговоримо у нашій статті.
  • Формування інфраструктури ОТГ за кошти держави: що зробити, щоб отримати? У рамках децентралізації держава не забуває про свої обіцянки допомагати об’єднаним територіальним громадам висуває держава для ОТГ, ми й поговоримо.
  • Актуальне запитання. Про застосування рішення ОМС щодо затвердження нової нормативної грошової оцінки землі З якого періоду суб’єкти господарювання мають застосовувати рішення органу місцевого самоврядування щодо нової нормативної грошової оцінки землі у межах населених пунктів, якщо в ньому зазначена дата, з якої воно діє?
  • Смарт-картка на паливо, або Як заправити службове авто економно Приводом для написання статті стало наступне запитання читача: «Наша сільська рада торік придбала службовий автомобіль, який ми завжди заправляли за рахунок коштів, виданих водію під звіт, а цього року вирішили робити це за допомогою смарт-картки, бо чули, що так виходить набагато дешевше, та й з авансовими звітами не хочеться мати зайвого клопоту. Як треба вести облік за такими картками? Чи є якісь особливості їх використання? Чи краще все ж таки заправляти автомобіль за «живі» гроші? На якому рахунку треба обліковувати смарт-картку?» Давайте розберемось, що таке смарт-картка та як з її допомогою заощадити на заправці службового автомобіля.
  • «Старий новий» комп’ютер: як ставити на облік комп’ютерну техніку Приводом для написання статті стало наступне запитання від читача: «Сільська рада 5 років тому придбала комп’ютер у комплекті із клавіатурою та мишкою. На облік ми його поставили як єдиний об’єкт основного засобу. Зараз ми хочемо списати його, оскільки він знаходиться майже у неробочому стані, й придбати новий. Але у ньому добре функціонують мишка і клавіатура. Як тепер оприбуткувати їх? Чи буде це доходом установи, адже ми придбали їх також 5 років тому? Якщо так, то до якого фонду його віднести: до загального чи спеціального? Можливо, треба було взяти кожний елемент комп’ютера на облік окремо?» Знайдемо відповідь на поставлене запитання.
  • Звільнення без виплати компенсації за відпустку: які наслідки? Тема статті обрана не випадково, адже до редакції надійшло дуже цікаве та непросте запитання: «В нашій раді звільнився працівник, який мав невикористані дні відпустки. Але бухгалтер не виплатила йому належну компенсацію. Через кілька місяців вона виявила свою помилку. Що нам робити? Чи треба зараз виплатити працівнику невиплачену компенсацію? Де тепер шукати такого працівника?» Давайте розбиратись, що до чого.
  • Актуальне запитання. Про використання нормативної грошової оцінки землі Чи повинна вартість земельної ділянки, яка обліковується на балансі установи, дорівнювати нормативній грошовій оцінці земель, що була проіндексована на коефіцієнт індексації за 2015 рік (1,433), в 2016 році? Якщо повинна, то як це відобразити в бухгалтерському обліку з урахуванням приписів Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку (П(С)БО) 121 «Основні засоби»?
  • Актуальне запитання. Про закупівлю автомобіля Наша сільська рада планує закупити у поточному році автомобіль вартістю 190 тис. грн. Кошти для цього у сільському бюджеті передбачені. Але чи можемо ми зараз це робити? Хочемо дізнатись: є чи немає якихось обмежень у зв’язку із численними новаціями, що стались з 01.01.16 р.? Чи не буде виникати зайвих запитань щодо вартості автомобіля у перевіряючих органів?
  • Актуальне запитання. Про встановлення розміру орендної плати без нормативної грошової оцінки землі Сільська рада планує надати в оренду фізичній особі-підприємцю земельну ділянку. Ця ділянка надається в оренду вперше. При підготовці договору оренди виявилося, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена. Чи можна встановити розмір орендної плати без проведення нормативної грошової оцінки у разі відсутності коштів бюджету на вказані цілі? Чи можливо встановити розмір орендної плати виходячи із середньоринкових цін?
  • Актуальне запитання. Про списання з балансу ОМС багатоквартирних будинків У ст. 13 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» йшлося про затвердження до 1 липня цього року порядку списання з балансу органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків. Треба ж підготуватись до списання таких будинків, бо залишилось дуже мало часу для цього. Чи вже з’явився такий порядок? Де його знайти?
  • Реєстрація місця проживання: працюємо за новими правилами До редакції почали надходити запитання стосовно делегованих виконавчим органам місцевого самоврядування повноважень щодо реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання. Нагадаємо, що ми завчасно повідомляли. Саме їх і розглянемо у нашій статті.
  • Щодо надання роз’яснення Лист Міністерства юстиції України від 15.04.16 р. № 12906/10445-0-33-16/13.0.1
  • «Законні вимоги прокурора»: коли вони є дійсно законними? На адресу нашої редакції надійшло звернення голови N-ської районної ради з питань висвітлення практики прокурорських запитів в їхньому регіоні щодо отримання усієї інформації з питань діяльності ради, а також копій усіх прийнятих нею рішень.
  • Деякі питання прийняття (обрання) та звільнення Тема заповнення трудових книжок в органах місцевого самоврядування завжди є актуальною, адже служба в ОМС має свої особливості. Позначається на цьому і відсутність офіційних роз’яснень компетентних органів. Вже вкотре вимушені повертатися до теми заповнення трудових книжок через численні звернення до редакції вже не одного десятка передплатників.
  • Сільського голову — у відпустку З настанням сезону відпусток значно збільшилася кількість звернень до редакції із запитаннями, зокрема, як оформити вибуття у щорічну оплачувану відпустку керівника органу місцевого самоврядування. Також наших читачів хвилює — яким чином покласти виконання його обов’язків на іншу посадову особу з правом підпису бухгалтерських документів, аби не «паралізувати» роботу ОМС на час відпочинку керівника.
  • Актуальне запитання. Про внесення запису до трудової книжки у разі зміни підпорядкування установи У міській раді об’єднаної територіальної громади утворено орган управління освітою, у підпорядкування якого перейшли загальноосвітні навчальні заклади. Як оформити трудові книжки керівників та працівників цих закладів?
  • Актуальне запитання. Про проходження щорічної оцінки у відпустці для догляду за дитиною Чи проходить щорічну оцінку особа, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною?
  • Актуальне запитання. Про визначення категорій посад в ОМС Плануємо прийняти на службу реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та адміністратора центру надання адміністративних послуг. До яких категорій посад в органах місцевого самоврядування можна віднести ці посади, адже у ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» такі посади зовсім не передбачені?
  • Порядок зберігання протоколів визначено урядом Законом України від 14.05.15 р. № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Так, 11.03.16 р. набув чинності документ, що визначає порядок такої передачі та зберігання, про положення якого йтиметься у цій статті.
  • Діяльність терцентрів: впроваджуємо стандарт догляду вдома З 2013 року в Україні розпочато активний процес стандартизації соціальних послуг. Проте і досі у суб’єктів системи надання соціальних послуг виникає безліч питань та складнощів щодо впровадження прийнятих державних стандартів. Навіщо потрібні державні стандарти, як зорієнтувати персонал на задоволення очікувань клієнтів, як вивчити потреби клієнта та скласти індивідуальний план надання соціальної послуги? На ці та інші запитання знайдете відповіді у нашій статті.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі