Теми статей
Обрати теми

Фінансуємо заходи з перейменування вулиць та населених пунктів

О. Ковшова, економіст-аналітик ВБ «Фактор»
У зв’язку із зміною назв населених пунктів та вулиць на виконання вимог Закону України від 09.04.15 р. № 317-VIII «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»1 у читачів газети виникає безліч запитань щодо фінансування таких заходів. Про те, як це робити, ми й поговоримо у статті.

1 Далі за текстом — Закон № 317.

Про повноваження ОМС

Вимога щодо перейменування назв населених пунктів та вулиць передбачена п. 6 ст. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 317.

Нагадаємо: Раді міністрів АР Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним державним адміністраціям, Верховній Раді АР Крим, органам місцевого самоврядування2 було доручено у шестимісячний строк з дня набрання чинності Законом № 317 в установленому порядку перейменувати:

2 Далі за текстом — ОМС.

райони у містах, сквери, бульвари, вулиці, провулки, узвози, проїзди, проспекти

назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму

площі, майдани, набережні, мости, інші об’єкти топоніміки населених пунктів

інші географічні об’єкти

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад відповідно до вимог законів України від 08.09.05 р. № 2862-IV «Про автомобільні дороги»3 та від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»4 віднесено:

3 Далі за текстом — Закон № 2862.

4 Далі за текстом — Закон № 280.

1

організацію за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення (пп. 1 п. «а» ч. 1 ст. 31 Закону № 280)

2

капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах) (п. 8 ст. 20 Закону № 2862)

Примітка. Районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям, зокрема, повноваження об’єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, і населення, а також бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури, шляхів місцевого значення, на капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), та на заходи щодо охорони праці та охорони навколишнього природного середовища (п. 6 ч. 1 ст. 44 Закону № 280)

Увага! До видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватись з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, а також капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). Така вимога закріплена ч. «в» пп. 10 п. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України.

Про фінансування за кошти місцевого бюджету

Власники або балансоутримувачі об’єктів благоустрою вулично-дорожньої мережі населених пунктів зобов’язані провести заходи, що виникають у зв’язку із зміною назв населених пунктів та вулиць, пов’язаних із виконанням Закону № 317. Зокрема, вони мають замінити дорожні знаки, які будуть мати нові назви населених пунктів та вулиць.

Здійснення таких заходів має фінансуватись на дорогах:

місцевого значення

безпосередньо за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів

які є складовими автомобільних доріг державного значення

як співфінансування на договірних засадах

У листі Мінфіну від 10.08.16 р. № 31-05230-04-10/23321 надавався порядок відображення видатків у випадку, коли рада буде здійснювати фінансування заходів на дорогах місцевого значення. Тобто безпосередньо коштом місцевого бюджету.

Відповідно до згаданого листа у такому випадку видатки мають відображатись за КТКВК:

100203 «Благоустрій міст, сіл, селищ»

у разі, якщо місцевою радою затверджена програма з благоустрою, яка, зокрема, передбачатиме заміну дорожніх знаків із новими назвами населених пунктів та вулиць

170703 «Видатки на проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг»

у разі, якщо заміна дорожніх знаків здійснюється як складова частина при комплексному виконанні робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом або утриманням автомобільних доріг

Увага! Обирати КЕКВ при фінансуванні заходів, пов’язаних із перейменуванням назв населених пунктів та вулиць, треба відповідно до економічної характеристики операцій здійснених платежів згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету.

Нагадаємо: документ затверджено наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333.

Зауважимо: у згаданому листі Мінфін наголосив, що при фінансуванні заходів, пов’язаних із перейменуванням назв населених пунктів та вулиць, можна використовувати КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» або 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».

Якщо рада бажає замінити дорожні знаки із новими назвами населених пунктів та вулиць на дорогах державного значення, то кошти з місцевого бюджету можуть виділятись лише як співфінансування на договірних засадах.

Наголосимо: ОМС надано право затверджувати програми соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування, виконавцями яких, зокрема, можуть бути визначені розпорядники коштів державного бюджету (ст. 26 та 43 Закону № 280).

Видатки на реалізацію програми затверджуються головному розпоряднику коштів місцевого бюджету за кодом тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 250344 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів». Головний розпорядник коштів місцевого бюджету перераховує кошти субвенції розпоряднику коштів державного бюджету (виконавцю програми) на окремий спеціальний реєстраційний рахунок (код класифікації доходів 41032400 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів»).

Після цього розпорядник коштів державного бюджету (виконавець програми) вносить у встановленому законодавством порядку зміни до кошторису за бюджетною програмою, в рамках якої реалізовуватимуться заходи, що затверджені програмою соціально-економічного та культурного розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Про дії платників у разі перейменування

В ОМС виникають запитання й з приводу того, чи повинні платники податку вносити до своїх документів зміни у зв’язку із перейменуванням населеного пункту або вулиці.

На це запитання відповідь надало Головне управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка розміщена на офіційному сайті Державної фіскальної служби України5 http://od.sfs.gov.ua.

5 Далі за текстом — ДФС.

Фіскали наголосили: внесення змін до реєстраційних даних платників податків треба здійснювати відповідно до вимог Порядку обліку платників податків і зборів6.

6 Далі за текстом — Порядок обліку.

Нагадуємо: документ затверджено наказом ДФС України від 09.12.11 р. № 1588.

У Порядку обліку немає такого пункту як перейменування вулиць та міст як причини для внесення змін у документи платника податків. Контролюючі органи проводять внесення змін і доповнень до Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб на підставі (п. 9.1 розд. ІХ Порядку обліку):

1

інформації органів державної реєстрації

2

інформації банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків

3

документально підтвердженої інформації, що надається платниками податків

4

інформації суб’єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платника податків

5

рішення суду, що набрало законної сили

6

даних перевірок платників податків

Примітка. У разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком обліку, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік.

Наголосимо: у такому випадку додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП, №5-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою №1-РПП — з позначкою «Перереєстрація, зміни».

Фіскали наголосили: внесення змін, пов’язаних з перейменуванням населеного пункту або вулиці, не вважається зміною місцезнаходження платника податків. Тобто ініціатором внесення таких змін є сам платник податків.

Зауважимо: нормативно-правовими документами не встановлено терміну внесення таких змін платником податків в його облікові дані. Тому зробити це він може у будь-який час за своїм бажанням.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі