Теми статей
Обрати теми

Виплати за реєстром: чим керуватись

О. Ковшова, економіст-аналітик ВБ «Фактор»
У своєму листі від 19.09.16 р. № 31-29020-09-25/265411 Мінфін розглянув питання подання реєстрів соціальних виплат в електронному вигляді. Бухгалтерам цікаво буде дізнатись, про що саме повідомляє компетентний орган. Нагадаємо, подання реєстрів соціальних виплат в електронному вигляді передбачено вимогами постанови КМУ від 18.02.16 р. № 151 «Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства фінансів, органів Державної казначейської служби та установ, які здійснюють виплати пільг, субсидій, інших соціальних виплат, під час перерахування таких виплат» 2.

1 Далі за текстом — Лист № 31.

2 Далі за текстом — Порядок.

Перш ніж говорити про електронний реєстр, зазначимо декілька слів про Порядок. Документ затверджено з метою здійснення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування та отримання пільг, субсидій, інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування3.

3 Далі за текстом — соціальні виплати.

Електронний реєстр подається до органів Державної казначейської служби України4 для передання Мінфіну в електронній формі із застосуванням електронного цифрового підпису та шифруванням із використанням посиленого сертифіката ключа Акредитованого центру сертифікації ключів ДКС в установленому порядку без доступу до персональних даних.

4 Далі за текстом — ДКС.

У Порядку прописана конкретна дата початку складання електронних реєстрів: їх треба застосовувати при нарахуванні та виплаті соціальних пільг і виплат з 01.07.16 р. та подавати до відповідного територіального органу ДКС.

Зауважимо: заробітна плата або оплата за договорами цивільно-правового характеру електронні реєстри поки що оминають. Про що йдеться у листі Мінфіну від 29.03.16 р. № 31-29000-09-10/90265.

5 Далі за текстом — Лист № 31-29.

Про виплати за бюджетними програмами

У своєму Листі № 31 Мінфін зазначив, які саме виплати та за якими бюджетними програмами повинні оформлятись із застосуванням реєстрів в електронній формі.

На жаль, відповідь компетентного органу є розмитою та не дуже конкретною. Перелік соціальних виплат (а отже, і самих бюджетних програм) є досить значним. Тому розпорядникам бюджетних коштів не зрозуміло, які саме виплати треба проводити із поданням такого реєстру.

У Листі № 31 Мінфін визначив, що до соціальних виплат відносяться різного роду пільги, щорічні, щомісячні, тимчасові, одноразові матеріальні або грошові допомоги, субсидії, компенсації, стипендії, надання безплатних або за часткову оплату товарів, робіт, послуг тощо.

Зазначений компетентним органом перелік соціальних виплат не є вичерпним і має загальний характер, оскільки конкретний вид соціальної допомоги може змінюватись і залежати від затверджених у законі про Державний бюджет України або рішенні про місцевий бюджет бюджетних призначень, отриманих головними розпорядниками бюджетних коштів, які здійснюють управління цими коштами.

Аби дещо конкретизувати бюджетні програми, за якими треба подавати електронний реєстр, звернемо увагу на лист Мінфіну від 25.03.16 р. № 31-29000-09-10/8671. У ньому компетентний орган частково наводив перелік програм, за якими необхідно надавати інформацію відповідно до вимог Порядку:

2301180

Санаторне лікування окремих категорій населення

2505150

Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції та забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням в частині санаторно-курортного лікування

2501150

Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни

2501200

Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

2501480

Надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг

3511150

Субвенція на надання пільг та субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот

3511230

Субвенція на надання пільг та субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу

3511340

Субвенція на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та допомоги на догляд за інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу

2511120

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також для інвалідів I - II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов

Примітка. Зауважимо, що наведений перелік бюджетних програм, наданий Мінфіном, не є вичерпним, оскільки бюджетних програм може бути безліч. Така думка Мінфіну підтверджується, зокрема, й Листом № 31.

Нагадаємо: 23.03.16 р. ДКС розпочато перший етап верифікації виплат, які здійснювались на користь фізичних осіб для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів за бюджетними програмами, на виконання Порядку та доручення Мінфіну від 21.03.16 р. № 31-29000-09-10/8013 про обмін інформацією6 .

З цього приводу додатково рекомендуємо переглянути лист Мінфіну від 28.03.16 р. № 31-29000-09-10/8924 «Щодо надання роз’яснень [про проведення верифікації виключно виплат, які здійснюються на користь фізичних осіб для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, крім заробітної плати, або оплати за договорами цивільно-правового характеру]».

6 За інформацією, розміщеною на офіційному сайті ДКС treasury.gov.ua

Про оформлення реєстрів при затвердженні програм

Думка Мінфіну, викладена у Листі № 31, однозначна: розпорядникам коштів місцевого бюджету при затвердженні програми соціальної підтримки населення на місцевому рівні необхідно оформлювати електронні реєстрі. І це підтверджує вимога п. 3 Порядку.

Отже, для перерахування коштів на здійснення соціальних виплат за рахунок коштів місцевих бюджетів установи, які здійснюють такі виплати, мають подати до органів ДКС платіжні доручення разом з реєстром виплат в електронному вигляді.

Зауважимо: вимога п. 3 Порядку знайшла своє відображення у Методичних рекомендаціях щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів7.

7 Далі за текстом — Методичні рекомендації.

Документ викладено у новій редакції згідно з наказом ДКС від 15.04.16 р. № 116 «Про внесення змін до наказу Державної казначейської служби України від 29.04.2013 № 68».

Відповідно до нової редакції Методичних рекомендацій перелік документів по виплатам категорії 2700 «Соціальне забезпечення» (виплата пенсій і допомоги, стипендії, інші виплати населенню) доповнився реєстром виплат та зведеним реєстром виплат.

Про застосування реєстрів при виплатах у негрошовій формі

У Листі № 31 компетентний орган відповів на запитання про те, чи потрібно застосовувати реєстри в електронній формі у випадках, коли соціальні виплати, пільги, субсидії тощо надаються у негрошовій формі.

Пунктом 2 Постанови № 151 зазначено, що дія Порядку поширюється на здійснення соціальних виплат у грошовій формі. Про виплати у негрошовій формі у Порядку не йдеться.

Але у Листі № 31 Мінфін зауважив, що:

<...> медичний заклад при перерахуванні коштів аптекам за медикаменти, що отримуються пацієнтами, має подавати до органів Казначейства платіжні доручення разом з реєстрами виплат в електронному вигляді відповідно до Порядку, затвердженого постановою № 151.

Варто зазначити, що дана пільга персоніфікована, тобто надається конкретній особі, хоч і отримується нею через медичний заклад.

При цьому у реєстрі виплат (додаток 1 до Порядку) у графах 3 - 6 зазначаються реквізити установи, якій перераховуються кошти; у графі 8 — П. І. Б особи — одержувача лікарських засобів.<...>

Тобто компетентний орган вважає, що відшкодування аптекам вартості медикаментів для конкретних пацієнтів по своїй суті є пільгами для певних категорій громадян, що надаються за рахунок бюджетних коштів, тому норми Порядку також поширюються на ці пільги.

Одночасно у Листі № 31 Мінфін зазначає й протилежну думку, яка стосується перерахування коштів за пільгами та субсидіями населенню на житлово-комунальні послуги.

На думку компетентного органу, розрахунки за програмою 3511150 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот» здійснюються у негрошовій формі. Отже, при проведенні платежів за цією програмою електронні реєстри, встановлені Порядком, не надаються.

Зауважимо: таку саму думку щодо програми 3511150 Мінфін вже викладав у своєму листі від 13.07.16 р. № 31-29020-09-5/20214. Тому у кожному конкретному випадку рекомендуємо ОМС отримувати індивідуальну консультацію в територіальному органі ДКС щодо подання електронного реєстру при проведенні виплат у негрошовій формі за прийнятими бюджетними програмами.

Про оформлення реєстрів виплат

Складання електронних реєстрів викликає безліч запитань, зокрема щодо їх оформлення та пошуку текстів листів-роз’яснень від компетентних органів, які читачі активно обговорюють на Форумі, розміщеному на порталі «Бухгалтер». Тому ми вирішили зібрати до купи роз’яснення Мінфіну, що стосуються цих питань.

У Листі № 31-29 Мінфін повідомив:

<...> Надання Реєстру за формою згідно з додатком № 2 до порядку, затвердженого постановою КМУ від 30.08.1999 № 1596 та формою В-ІM, відбувається в форматі *.xls.

Найменування файлів виплат повинен відповідати вимогам, визначеним Додатком 2 Постанови КМУ від 18.02.2016 № 151 (vfBBBBBBBRRRRTTTTYYMMDDEEEEEEEENN.xls) у випадку, коли це стосується місцевих бюджетів, проставляється нулі попереду, наприклад, КТКВК 090302 має вигляд 0090302, КФК 1040 має вигляд 0001040.

Щодо електронних цифрових підписів <...>.

Після 01.07.2016 електронно-цифровий підпис ставиться керівником установи та закріплюється печаткою.

Також наголошуємо, що надання відповідно до вимог, визначених Додатком 2 Постанови КМУ від 18.02.2016 № 151 (vfBBBBBBBRRRRTTTTYYMMDDEEEEEEEENN.xls), здійснюється маленькими літерами в кінці повинен мати вигляд vfBBBBBBBRRRRTTTTYYMMDDEEEEEEEENN.xls.p7s. без накладання інших або додаткових ключів.<...>

У листі Мінфіну від 08.06.16 р. № 31-29020-09-5/16365 «Щодо надання достовірної інформації» компетентний орган зазначив про вимоги до заповнення Реєстру виплат та щодо формату назви файлу реєстру виплат.

Про Реєстр виплат.

Додаток 1 до Порядку, тобто Реєстр виплат, заповнюється установами, які здійснюють виплати пільг, субсидій, інших соціальних виплат на підставі платіжних доручень.

Додаток 1 заповнюють кирилицею, шрифт — Times New Roman, кегель 14, тип файлу — Excel, формат даних, файлу — .xls.

В комірці:

К1

пишеться — Додаток 1, без пробілу, вирівнювання по центру

К2

пишеться — до Порядку, з пробілом, вирівнювання по центру

A3, B3, C3, D3, E3, F3, G3, H3, I3, J3 та K3

необхідно об’єднати, далі вписується — РЕЄСТР ВИПЛАТ № _, великими літерами з пробілом, вирівнювання по центру

A5, B5, C5, D5, E5, F5, G5, H5, I5, J5 та K5

необхідно об’єднати, далі вписується — на перерахування, з пробілом, вирівнювання по центру

A6, B6, C6, D6, E6, F6, G6, H6, I6, J6 та K6

необхідно об’єднати, далі вписується — вид соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

A8, B8, C8, D8, E8, F8, G8, H8, I8, J8 та K8

необхідно об’єднати, далі вписується — за період з дд по дд мм рр.

Примітка. Скорочення дд — день, мм — місяць, рр — рік.

A10

вписується дата виплати, з пробілом, вирівнювання по центру

B10

вписується порядковий номер, з пробілом, вирівнювання по центру

C10

вписується номер поточного рахунку одержувача соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

D10

вписується найменування банку одержувача соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

E10

вписується код МФО банку — одержувача соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

F10

вписується код згідно з ЄДРПОУ банку — одержувача соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

G10

вписується сума соціальних виплат, гривень, з пробілом, вирівнювання по центру

H10

вписуються прізвище, ім’я, по батькові одержувача соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

I10

вписується ідентифікаційний код одержувача соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

J10

вписуються серія та номер паспорта одержувача соціальних виплат, вирівнювання по центру

K10

вписується адреса реєстрації рахунку одержувача соціальних виплат, з пробілом, вирівнювання по центру

A11

проставляємо — 1, B11 - 2, C11 - 3, D11 - 4, E11 - 5, F11 - 6, G11 - 7, H11 - 8, I11 - 9, J11 - 10 та K11 - 11 з вирівнюванням по центру

A12, A13, A14, A...

вписується дата виплати (день, місяць, рік)

B12, B13, B14, B...

вписується порядковий номер

C12, C13, C14, C...

вписується номер поточного рахунку одержувача соціальних виплат

D12, D13, D14, D...

вписується найменування банку — одержувача соціальних виплат

E12, E13, E14, E...

вписується код МФО банку — одержувача соціальних виплат

F12, F13, F14, F...

вписується код згідно з ЄДРПОУ банку — одержувача соціальних виплат

G12, G13, G14, G...

вписується сума соціальних виплат, гривень

H12, H13, H14, H...

вписуються прізвище, ім’я, по батькові одержувача соціальних виплат

I12, I13, I14, I...

вписується ідентифікаційний код одержувача соціальних виплат

J12, J13, J14, J...

вписуються серія та номер паспорта одержувача соціальних виплат

K12, K13, K14, K...

вписується адреса реєстрації рахунку одержувача соціальних виплат

Примітка. Після останнього запису в комірці:

— A... — вписується УСЬОГО, з вирівнюванням по центру;

— B... — вписується загальна кількість записів, з вирівнюванням по центру;

— G... — сумується загальна сума соціальних виплат в гривнях, з вирівнюванням по центру.

Після заповненої таблиці з інтервалом у 2 рядки, в об’єднаних комірках:

— A...B...C... — вписується найменування посади керівника установи;

— E....F...G... — проставляється підпис;

— I...J...K... — зазначаються ініціали, прізвище.

З інтервалом у 2 рядки, в об’єднаних комірках:

— A...B...C... — вписується головний бухгалтер;

— E...F...G... — проставляється підпис;

— I...J...K... — зазначаються ініціали, прізвище.

З інтервалом у 2 рядки, в об’єднаних комірках:

— A...B...C... — вписується М. П. (місце печатки);

— E...F...G... — проставляється підпис.

Про формат назви файла реєстру виплат.

Додаток 2 до Порядку заповнюється установами, які здійснюють виплати пільг, субсидій, інших соціальних виплат на підставі платіжних доручень. Його заповнюють кирилицею, шрифт — Times New Roman, кегель 14, без пробілу, формат даних, файлу — .xls.

vfBBBBBBBRRRRTTTTYYMMDDEEEEEEEENN.xls, де:

BBBBBBB

код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету

RRRR

код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету

TTTT

чотирьохцифровий код територіального органу Казначейства, який провів платіжне доручення

YY

рік

MM

місяць

DD

день подання реєстру

EEEEEEEE

код з ЄДРПОУ органу, що подав реєстр виплат

NN

двоцифровий номер за зростанням, який визначається номером надання файла реєстру, який сформовано за один операційний день

Примітка. У форматі назви файлу реєстру виплат згідно з Додатком 2:

• у разі наявності більше 99 реєстрів, поданих до оплати за один операційний день, допускається вказувати трицифровий номер NNN;

• символи BBBBBBB зазначаються для фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування:

• на випадок безробіття у значенні «fond111»;

• від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань — «fond222»;

• з тимчасової втрати працездатності — «fond333».

Шифрування із застосуванням електронного цифрового підпису та з використанням посиленого сертифіката ключа Акредитованого центру сертифікації ключів ДКС виконується один раз із закінченням p7s.p7m (сертифікат на ім’я Матвійчук Б. О.).

Впевнені, стаття стане у нагоді. Обов’язково повідомимо вас про нові роз’яснення з приводу застосовування електронних реєстрів від Мінфіну.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі