Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Місцеві податки: чи є зміни?

Ковшова О., економіст-аналітик ВБ «Фактор»
Місцеве самоврядування Лютий, 2017/№ 2
В обраному У обране
Друк
Перелік місцевих податків визначено Податковим кодексом України1. Говорити про них на початку року вкрай актуально. Адже саме вони наповнюють місцевий бюджет. Податкова реформа нового бюджетного року розпочалась з першого дня нового року — 01.01.17 р. З цієї дати до ПК завітали численні зміни, зокрема, завдяки прийняттю законів України від 20.12.16 р. № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році»2 та від 21.12.16 р. № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні»3. Про найважливіші зміни у податковому законодавстві в розрізі місцевих податків, що надходять до місцевих бюджетів, дізнаєтесь у статті.

1 Далі за текстом — ПК.

2 Далі за текстом — Закон № 1791.

3 Далі за текстом — Закон № 1797.

Про те, як «нерухомий» податок почав рухатись

Почнемо з того, що Законом № 1791 внесено численні зміни щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

По-перше. Гранична ставка податку на нерухомість з 01.01.17 р. становить 1,5 % за 1 квадратний метр (раніше — 3%). При цьому ставки податку на поточний рік встановлюються , як і раніше, рішеннями рад. Чому відбулось зменшення ставки податку у два рази?

Ймовірно, зменшення ставки пов’язано із підвищенням розміру мінімальної зарплати. Отже, надходження від «нерухомого» податку до місцевих бюджетів завдяки зменшенню граничної ставки залишаться приблизно на минулорічному рівні.

По-друге. Законом № 1797 доповнений перелік тих, хто отримує пільги зі сплати «нерухомого» податку. Відтепер до «пільгової» зони належать об’єкти:

1

нежитлової нерухомості:

державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій

баз олімпійської та паралімпійської підготовки

державних та комунальних центрів олімпійської підготовки

Примітка. У разі виключення таких закладів з Реєстру неприбуткових установ та організацій вони мають подати декларацію протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплатити починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення.

2

житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей

Зауважимо: право органів місцевого самоврядування4 надавати пільги з «нерухомого» податку закріплено у вимогах пп. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПК.

4 Далі за текстом — ОМС.

Зокрема, пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів:

1

житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначають виходячи з їх майнового стану та рівня доходів

2

нежитлової нерухомості, встановлюють залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування

Увага! За новими правилами завдяки Закону № 1797 ОМС вже не до 1 лютого поточного року, а до 25 грудня року, що передує звітному, мають подати відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості рішення щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно.

Тобто місцеві пільги з податку на нерухомість на 2018 рік повинні бути затверджені до 25.12.17 р.

Наголосимо: Закон № 1797 надає повноваження КМУ затвердити форму такого рішення (на момент написання статті ще не прийнята). Раніше ОМС подавали таке рішення у довільній формі.

Що відбулось зі ставками податку на нерухомість у 2017 році у зв’язку із прийняттям нових строків щодо ставок та пільг, які затверджують ради?

Не секрет, що ОМС ще торік (до 15.07.16 р.) на виконання пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПК встановили своїм рішенням ставки податків. Але «Прикінцевими та перехідними положеннями» Закону №1791 зазначено: в 2017 році до прийнятих рішень ОМС про встановлення місцевих податків і зборів не застосовується вимога щодо оприлюднення за шість місяців до початку нового бюджетного періоду ставок та пільг.

Тобто місцеві ради у 2017 році зможуть переглянути встановлені ще у минулому році ставки податку на нерухомість на виконання Закону № 1791. І ця норма дуже справедлива. Адже хіба могли ОМС півроку тому знати про те, що мінімальна заробітна плата у новому бюджетному році підвищиться вдвічі?

Увага! Пункт 3 розд. ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1791 говорить, що до прийняття нових рішень щодо ставок податку з нерухомості у 2017 році його платники мають застосовувати вже визначені ставки податку ОМС із застосуванням коефіцієнта 0,5.

В першу чергу це стосується юридичних осіб, які до 20 лютого мають подати до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби України податкову декларацію з податку на нерухоме майно. Тому ОМС повинні довести ці зміни до своїх платників вчасно. Адже юридичні особи у 2017 році сплачують цей податок за 2017 рік.

Що стосується фізичних осіб, то у 2017 році вони сплачують зазначений податок за 2016 рік із застосуванням минулорічних ставок і пільг.

Тобто у поточному році власники нерухомості будуть сплачувати податок на нерухоме майно за 2016 рік за повідомленнями-рішеннями, які отримають від територіальних органів Державної фіскальної служби України5 (в них буде визначена сума податку на нерухоме майно за ставкою до 3 % від розміру мінімальної заробітної плати, що діяла у 2016 році).

5 Далі за текстом — ДФС.

Нагадаємо про пільги: база оподаткування об’єктів житлової нерухомості зменшується для:

квартири/квартир незалежно від їх кількості

на 60 кв. м

житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості

на 120 кв. м

різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток)

на 180 кв. м

Увага! З 01.01.17 р. пільги для фізичних осіб не застосовуються до:

об’єкта/об’єктів оподаткування:

1

площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої пп. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПК (для квартир: 60 х 5 = 300 кв. м, для будинків: 120 х 5 = 600 кв. м; для різних типів об’єктів житлової нерухомості: 180 х 5 = 900 кв. м)

2

що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності)

По-третє.

Для власників розкішних апартаментів (як юридичних, так і фізичних осіб) нерадісною новиною є збереження вимоги щодо сплати додаткових 25 тис. грн. за житлову нерухомість, загальна площа якої перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку).

Такі власники перелічених нерухомих об’єктів і в цьому році не звільнюються від цього додаткового податкового тягаря за кожен із вказаних об’єктів житлової нерухомості (його частку). Для місцевих бюджетів це є стабільним джерелом надходжень до місцевої скарбнички.

По-четверте.

Законом №1797 установлено, що з 01.01.17 р. звільнено від оподаткування нерухомість у зоні АТО та на лінії зіткнення на період з 14.04.14 р. та до закінчення проведення АТО. Для тих, хто сплатив цей податок, є хороша новина.

Закон № 1797 дозволяє вважати переплатою нараховані та сплачені за цей період суми податку на нерухомість та надає дозвіл на їх повернення платникам.

Про земельний податок

Плата за землю у складі податку на майно також належить до місцевих податків згідно з п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 та пп. 265.1.3 п. 265.1 ст. 265 ПК.

Отже, які зміни відбулись?

По-перше. Закон № 1791 встановив нові ставки земельного податку для сільськогосподарських угідь. Відтепер для земельних сільськогосподарських ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, ставка земельного податку складає не менше 0,3 та не більше 1 % нормативної грошової оцінки (п. 274.1 ст. 274 ПК).

Для сільськогосподарських ділянок, для яких не проведена нормативна грошова оцінка, — не менше 0,3 та не більше 5 % нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі.

27.12.16 р. набрав чинності6 новий Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Мінагрополітики від 25.11.16 р. № 489.

Документом, зокрема, визначено нові коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф).

Зауважимо: застосування таких коефіцієнтів приведено у відповідність до Класифікатора цільового використання земель.

6 З дня опублікування («Офіційний вісник України», 27.12.16 р., № 100, ст. 3282).

Доречно одразу зазначити про зміни у порядку індексації нормативної грошової оцінки для цілей оподаткування платою за землю та розрахунку розміру орендної плати.

Як пам’ятаємо, у 2016 році орендна плата за оренду держмайна не індексувалась. Підстава: зупинення дії ст. 10 Закону України від 10.04.92 р. № 2269-XII7 в частині індексації згідно із Законом України від 25.12.15 р. № 928-VIII «Про Державний бюджет України на 2016 рік».

7 Далі за текстом — Закон № 2269.

Що стосувалось оренди майна, яке перебувало в комунальній власності, то рішення щодо проведення або непроведення індексації орендної плати мали приймати ОМС як органи, уповноважені управляти таким майном8.

8 Докладно це питання ми висвітлювали на сторінках газети у вересневому номері за 2016 рік на с. 11.

Відносини оренди за комунальне майно регулюють договір оренди, Закон № 2269 та інші нормативно-правові акти, у тому числі методики оренди майна комунальної власності, які затверджують ОМС.

Зазначені методики мають ґрунтуватись на таких самих методологічних принципах, які встановлені для об’єктів державного майна (ч. 2 ст. 19 Закону № 2269).

У Законі України від 21.12.16 р. № 1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік» не сказано жодного слова про продовження такого обмеження, як зупинення індексації орендної плати, а отже, у поточному році вона має проводитись за загальним правилом.

Нагадаємо: загальний порядок щорічного розрахунку величини коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель передбачено ст. 289 ПК, який з 01.01.17 р. майже не зазнав змін9.

9 Закон № 1797 вніс лише невелике доповнення у п. 289.2 ст. 289 ПК. Відповідно до нього у разі, якщо індекс споживчих цін буде перевищувати 115 %, такий індекс треба застосовувати із значенням 115.

Згідно зі ст. 289 ПК для визначення розміру плати за землю та орендної плати використовують нормативну грошову оцінку земельних ділянок. При цьому центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Дeржавна служба Укpаїни з питaнь геодезії, кaртографії та кaдастру), за індексом споживчих цін за попередній рік щороку має розраховувати величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель.

Саме на цей коефіцієнт і має індексуватись нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на перше січня поточного року. Це так би мовити загальне правило щодо індексації.

Закон № 1791 доповнив підрозд. 6 розд. XX «Перехідні положення» ПК п. 8. Цей пункт говорить про те, що індекс споживчих цін за 2016 рік, який використовують для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, застосовують із значенням для:

сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів)

100 %

земель несільськогосподарського призначення

106 %

Тобто лише для 2016 року для цілей плати за землю та розрахунку орендної плати коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки застосовується із наведеними вище значеннями.

По-друге. Закон № 1797 вніс важливу зміну в питання справляння орендної плати за землю. Зокрема, встановлена нова умова, яку треба брати до уваги при «орендних» розрахунках навколо земельних ділянок.

Як пам’ятаємо, розмір орендної плати за землі державної й комунальної власності має встановлюватись у договорі оренди. Саме про це говорить пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК. І це так із невеликим, але суттєвим доповненням, яке діє з 01.01.17р.: річна сума платежу з орендної плати за землю не може бути меншою за розмір земельного податку, встановленого для цієї категорії земельних ділянок на цій території (пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК).

Тож будьте уважними при укладанні нових договорів оренди.

По-третє. З цього року звільняються від сплати земельного податку державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку тощо, а також державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів.

Але є одна умова: щоб потрапити до неплатників плати за землю, перелічені заклади мають бути неприбутковими та внесеними до Реєстру неприбуткових організацій.

По-четверте. Як і у ситуації з «нерухомим» податком, не нараховується та не сплачується плата за землю за земельні ділянки, які розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення та перебувають у власності (або користуванні, у тому числі на умовах оренди) фізичних або юридичних осіб. Однак таке звільнення теж тимчасове. Тобто воно діє на період з 14.04.14 р. до 31 грудня року, в якому буде закінчено АТО.

Тож нараховані та сплачені за цей період суми плати за землю також можуть бути повернені платнику податку відповідно до пп. 38.7 п. 38 підрозд. 10 розд. ХХ ПК.

По-п’яте. Закон № 1797 оновив п. 281.4 ПК, який стосується пільг щодо сплати земельного податку фізичними особами.

Так, якщо фізособа, визначена у п. 281.1 ПК, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Нагадаємо: таку пільгу мають (п. 281.1 ПК):

1

інваліди першої і другої групи

2

фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років

3

пенсіонери (за віком)

4

ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.93 р. № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»

5

фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Увага! Пільгу треба починати застосовувати до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Як бачимо, завдяки змінам є можливість самостійно обрати/змінити земельну ділянку для застосування пільги зі сплати земельного податку.

ОМС зобов’язані до 25 грудня року, що передує звітному, подавати відповідному ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою КМУ (п. 284.1 ст. 284 ПК).

Тобто за загальним правилом у наступному бюджетному році фізичні особи зможуть дізнатись про пільги та обрати земельну ділянку, до якої її застосувати.

Одночасно у 2017 році місцеві ради отримали право встановлювати і змінювати ставки податку на землю за 2017 рік відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону № 1797.

По-шосте. Суттєво Закон № 1797 доповнив ПК новою нормою щодо права звернення фізичних осіб — платників земельного податку до контролюючого органу для проведення звірки щодо нарахування контролюючим органом земельного податку. Таке право закріплене п. 286.5 ст. 286 ПК.

Платник може звернутись із письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

1

розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку

2

права на користування пільгою зі сплати податку

3

розміру ставки податку

4

нарахованої суми податку

Увага! За результатами звірки у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку10, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом 10 робочих днів перерахунок суми податку. Після цього контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податку нове податкове повідомлення-рішення.

10 На підставі оригіналів відповідних документів (зокрема, документів на право власності, користування пільгою).

Що стосується попереднього податкового повідомлення-рішення, воно вважається скасованим (відкликаним).

По-сьоме. Закон № 1797 нарешті закріпив п. 288.1 ст. 288 ПК вимогу щодо укладення договору оренди земель державної і комунальної власності за типовою формою, затвердженою КМУ.

Нагадаємо: типовий договір оренди землі затверджено постановою КМУ від 03.03.04 р. № 220 «Про затвердження Типового договору оренди землі».

Про транспортний податок

Як і раніше, транспортний податок у 2017 році сплачують фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками легкових авто.

Нагадаємо: юридичні особи самостійно визначають суму цього податку, а фізичні особи отримають повідомлення від ДФС із вже розрахованою сумою податку.

Зміни щодо адміністрування транспортного податку внесені Законом № 1797 у зв’язку зі збільшенням мінімальної заробітної плати з 01.01.17 р. Зокрема, вони торкнулись визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів.

Як відомо, критерієм для визначення об’єкта оподаткування таких транспортних засобів є їх вік (не старше п’яти років включно) та середньоринкова вартість, яка напряму залежить від встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року розміру мінімальної заробітної плати.

Наголосимо: об’єктом оподаткування є тільки ті автомобілі, які відповідають відразу обом зазначеним вище умовам.

З 01.01.17 р. мінімальна заробітна плата становить 3200 грн. Тож відповідно змінюється й розрахункова середньоринкова вартість легкових авто для цілей оподаткування: вона зменшена у два рази.

Тобто якщо у 2016 році середньоринкова вартість легкових авто для цілей оподаткування становила 750 мінімальних зарплат, то у поточному році завдяки змінам до ПК вона складає 375 (тобто вартість авто, яка буде перевищувати 1200000 грн).

У 2017 році cтавка транспортного податку залишилась незмінною та становить 25000 грн за календарний рік за кожний такий автомобіль (п. 267.4 ст. 267 ПК).

Увага! Зауважимо: завдяки Закону № 1797 в цьому році не беруться до уваги тип двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг легкового автомобіля. Адже відтепер середньоринкова вартість визначається11 виходячи лише з марки автомобіля, його моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна та типу пального (п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПК).

11 Середньоринкову вартість автомобіля визначає Мінекономрозвитку за методикою, затвердженою КМУ, станом на 1 січня податкового (звітного) року. Це постанова КМУ від 18.02.16 р. № 66 «Про затвердження Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів». Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року Мінекономрозвитку на своєму офіційному веб-сайті розміщує перелік легкових автомобілів, які є об’єктами оподаткування транспортним податком. Самостійно розрахувати середньоринкову вартість можна за формою, розміщеною на офіційному сайті Мінекономрозвитку за посиланням: http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA

Варто окремо сказати про пробіг автомобіля. На щастя, у цьому році його нарешті виключили з формули розрахунку середньоринкової вартості авто. Адже надати ці дані фіскалам був здатен лише власник авто. Однак такий обов’язок останнього не закріплено ані в ПК, ані в іншому нормативному документі.

На думку фіскалів, ініціатива з надання даних щодо пробігу автомобіля у попередньому році повинна була виходити лише від власника авто. Й логіка у цьому дійсно була. Тому що ПК надавав право власнику авто проводити звірку з контролюючим органом з приводу даних, що впливають на оподаткування його автомобіля (пп. 267.6.10 п. 267.6 ст. 267 ПК).

Але з економічної точки зору формула розрахунку середньоринкової вартості автомобіля втрачала дуже суттєвий показник через відсутність даних щодо нього. Яка ж це тоді формула? Тож і виходило, що при розрахунку вартості авто у 2016 році пробіг автомобіля взагалі не було враховано. В ідеалі фіскали спочатку мали отримати усі дані і лише потім визначати вартість авто та надсилати платникам повідомлення-рішення зі сплати транспортного податку.

У 2017 році така колізія більше не буде мати місце.

Про збір за паркування авто

Закон №1797 вніс зміни до ст. 268 ПК, яка регламентує правила нарахування, сплати збору за місця для паркування транспортних засобів. Зміни стосуються адміністрування збору за паркування транспортних засобів. Зокрема, змінено ставки збору у 2017 році.

Відтепер ставки збору встановлюють за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. м площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі до 0,075 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Раніше — у розмірі від 0,03 до 0,15 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Тобто граничний розмір збору за паркування у 2017 році складає 240 грн. (тобто 0,075 х 3200 грн.) за 1 кв. м ділянки, відведеної для паркування транспортних засобів.

Увага! З 01.01.17 р. до прийняття ОМС рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік вже встановлені радою ставки збору за місця для паркування транспортного засобу мають також застосовуватись із коефіцієнтом 0,5.

Про акцизний податок

Окремо звернемо увагу на Закон України від 20.12.16 р. № 1789-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»12.

12 Далі за текстом — Закон № 1789.

Цим Законом скасовано акцизний податок з роздрібного продажу нафтопродуктів. Водночас з метою компенсації таких втрат у місцевих бюджетах передбачено, що 13,44 % акцизного податку з виробленого в Україні пального та 13,44 % акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, але не менше обсягу нарахувань у 2016 році акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального, зараховуватимуть до бюджетів місцевого самоврядування. Порядок зарахування визначає КМУ за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

На момент написання статті механізм розподілу та порядок зарахування коштів між бюджетами місцевого самоврядування відсутні.

Відповідно до Закону № 1789 зарахування акцизного податку відбувається у:

першому півріччі 2017 року

пропорційно до частки нарахувань за даними декларацій сум акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального за 2016 рік на відповідній території у загальному обсязі таких нарахувань за 2016 рік в цілому по Україні

другому півріччі 2017 року

пропорційно до обсягу реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за перше півріччя 2017 року в загальному обсязі такого реалізованого пального в цілому по Україні за перше півріччя 2017 року

Підсумовуючи викладене, порекомендуємо ОМС детально ознайомитись із змінами, які відбулись. Адже саме перелічені надходження формують місцевий бюджет.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно