Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про необхідність подання декларації після звільнення

Мацокін А., головний редактор журналу «Держслужбовець»
Особа звільнилась з посади держслужбовця у райдержадміністрації у вересні 2016 року. Під час звільнення вона подала декларацію за неохоплений період з 01.04.16 р. по 10.09.16 р. З 15.09.16 р. ця особа влаштувалася на роботу у виконавчий комітет міської ради. У 2017 році особа подає щорічну декларацію за 2016 рік. Чи повинна вона тепер подавати декларацію як особа, яка припинила діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік?

На думку редакції, особа, яка зазначена у запитанні, не повинна у 2017 році подавати декларацію особи, що припинила діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

Обґрунтуємо свою думку.

Згідно зі ст. 45 Закону України від 14.10.14 р. № 1700 «Про запобігання корупції» (далі — Закон № 1700), зокрема, посадові особи органів місцевого самоврядування підлягають певному фінансовому контролю. Тобто, у визначених Законом № 1700 ситуаціях вони мають подавати той чи інший вид декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі — Декларація).

Відповідно до норм Закону № 1700, а також на виконання Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) від 11.08.16 р. № 3 «Про Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю» (далі — Роз’яснення) передбачено, що посадова особа може подавати чотири типи декларацій. Наведемо їх:

1) Щорічна декларація, яка подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;

2) Декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається не пізніше дня такого припинення. Водночас, зверніть увагу: якщо припинення зазначених функцій відбулося з ініціативи роботодавця, декларація подається не пізніше двадцяти робочих днів з дня, коли суб’єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення.

Декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день, що передує дню подання декларації;

3) Декларація суб’єкта декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;

4) Декларація суб’єкта декларування, який є особою, що претендує на зайняття посад, зазначених у п.1, пп.«а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону № 1700, що подається до призначення або обрання особи на посаду. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади (участь у конкурсі), якщо інше не передбачено законодавством, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

НАЗК у своєму Роз’ясненні розглядає ситуацію, коли суб’єкт декларування звільняється до 1 квітня. У ньому, зокрема, зазначається: якщо суб’єкт декларування звільняється або іншим чином припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, до подання ним щорічної декларації за попередній рік (наприклад, 15 січня 2017 року), то йому рекомендується подавати щорічну декларацію за попередній рік (2016 рік) та окрему декларацію з 1 січня 2017 року до 14 січня 2017 року включно, тобто за період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями.

Тож, повертаючись до ситуації у запитанні читача, можна стверджувати таке.

По-перше, особа, зазначена у запитанні, відновила «діяльність пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування» і тому не підпадає під цю категорію.

По-друге, увесь період, що був не охоплений деклараціями до влаштування на роботу до міської ради, був зазначений у щорічній декларації. І тому, на нашу думку, подавати декларацію суб’єкта декларування, який припинив діяльність, цій особі не потрібно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі