Теми статей
Обрати теми

Практикум для представників ОМС: антикорупційне законодавство та декларування

Сьогодні вже нікого не здивуєш тренінгами, навчаннями, практикумами, круглими столами тощо для представників органів місцевого самоврядування. Такі заходи організовуються постійно та орієнтовані на підвищення рівня знань учасників та убезпечення їх від помилок, яких вони можуть припуститися, здійснюючі свої повноваження. Якщо читачі помітили, наше видання також активно долучається до таких зустрічей: як учасники, фахівці або друковане джерело, яке доносить до вас відповідну інформацію.
img 1

Цього разу хочемо повідомити вас, що 22 червня 2017 року в Харківському регіональному відділенні Асоціації міст України (далі — ХРВ АМУ), виконавчим директором якого є Мирошник В. Д., у рамках проекту ПУЛЬС було організовано та проведено практикум на тему: «Практика застосування антикорупційного законодавства. Електронна система декларування доходів». Учасниками практикуму стали міські, сільські, селищні голови, заступники голів, секретарі рад, керівники служб персоналу, консультанти ХРВ АМУ та ЗМІ.

На вказаний захід було запрошено як модератора й представника видання «Місцеве самоврядування» Мацокіна А. П., експерта з питань антикорупційного законодавства та декларування. За це ми дуже вдячні організаторам, оскільки під час таких зустрічей є можливість ближче поспілкуватися з представниками ОМС, почути їх проблеми та запитання.

Цього разу, як розумієте, йшлося про актуальність додержання антикорупційних норм в ОМС. Метою практикуму було ознайомити учасників з нормами антикорупційного законодавства та актуальними питаннями щодо їх виконання посадовими ОМС; надати особам, які працюють в ОМС рекомендації щодо запобігання корупції; ознайомити з механізмом розробки впровадження антикорупційних програм, роботи з повідомленнями про корупцію та узагальнити знання щодо роботи уповноважених підрозділів.

Так, під час свого виступу Мацокін А. П. зазначив, що основним документом, який регулює питання антикорупційного законодавства, є Закон України «Про запобігання корупції». Також він поінформував учасників про норми, що регулюють розробку та впровадження антикорупційних програм, повідомив, що наразі це питання унормовують згаданий Закон та відповідні рішення НАЗК (зокрема, Типова антикорупційна програма юридичної особи, затверджена рішенням НАЗК від 02.03.17 р. № 75). Крім іншого, згадувались Методичні рекомендації щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, затверджені рішенням НАЗК від 06.07.17 р. № 286, які дають уявлення про шляхи спільної діяльності ОМС та викривачів корупції.

Не менш важливим питанням, на якому також зупинився Мацокін А. П., є запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб. У цьому контексті він нагадав присутнім про відповідні Методичні рекомендації, затверджені рішенням НАЗК від 14.07.16 р. № 2.

Також Мацокін А. П. розповів учасникам практикуму про те, що уповноваженою з питань корупції особою має бути посадова особа юридичної особи, що призначається відповідно до законодавства про працю керівником юридичної особи або її учасниками (засновниками) у порядку, передбаченому ухваленою антикорупційною програмою. В цій частині модератором було наголошено на тому, що уповноваженим може бути фізична особа, яка здатна за своїми діловими та моральними якостями, професійним рівнем, станом здоров’я виконувати відповідні обов’язки. Крім іншого, були наведені підстави, за наявності яких особа не може бути призначена на посаду уповноваженого.

Впродовж практикуму розглядалися й інші питання та проблеми, з якими стикаються представники ОМС. Так, зокрема, серед основних прогалин в роботі ОМС було виокремлено питання щодо запобігання виникненню конфлікту інтересів. При його розгляді розгорнулась гостра дискусія щодо того, як сумістити роботу уповноваженого та секретарів рад, які наразі виконують додаткові функції.

Також були визначені складнощі у роботі ОМС із впровадження окремих норм антикорупційного законодавства та рішень і методичних рекомендацій НАЗК, що пов’язано з триваючими змінами законодавства. Серед пріоритетів було названо питання розробки антикорупційних програм, роботи уповноважених осіб, врегулювання конфлікту інтересів. Учасники практикуму ознайомились із законодавчою базою, що регулює питання протидії корупції. Важливу роль було відведено розгляду питань, що стосуються врегулювання конфлікту інтересів (реальний конфлікт інтересів, потенційний конфлікт інтересів). На приведених прикладах було проілюстровано механізми дії законодавства та способи врегулювання і запобігання таким конфліктам. Учасникам було надано роз’яснення щодо відповідальності за порушення вимог антикорупційного законодавства: кримінальної, адміністративної, цивільно-правової, дисциплінарної.

Отже, підбиваючи підсумок, можна говорити про те, що такі зустрічі (практикуми) є необхідними, особливо якщо брати до уваги те, що вказана була організована та проведена регіональним відділенням однієї з асоціацій ОМС — Асоціацією міст України. Необхідно завжди пам’ятати, що Асоціації є тією рушійною силою, яка може ініціювати зміни до законодавства, звернутися за отриманням роз’яснень до уповноважених органів та надати практичну допомогу ОМС.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі