(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 3
  • № 2
  • № 1
  • № 12
  • № 11
  • № 10
  • № 9
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
1/28
Місцеве самоврядування
Місцеве самоврядування
Квітень , 2018/№ 4

Всеукраїнська нормативна грошова оцінка: використання її результатів

Нагадаємо, що загальнонаціональна (всеукраїнська) нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення1, що проводиться одночасно на всій території України, запроваджується відповідно до п. 11 розд. «Прикінцеві положення» Закону України від 07.12.2017 № 2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік»2. Яким чином це має працювати і на які результати слід очікувати, й поговоримо у нашому матеріалі.

1 Далі за текстом — ЗНГО.

2 Далі за текстом — Закон № 2246.

Отже, означеною вище нормою встановлено, що у 2018 році ЗНГО проводиться за рішенням та в порядку, затвердженими КМУ. При цьому проведення ЗНГО сільськогосподарського призначення здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Технічна документація із ЗНГО земель сільськогосподарського призначення затверджується центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у сфері земельних відносин (Мінагрополітики).

У разі якщо технічна документація із ЗНГО земель сільськогосподарського призначення не затверджена вказаним органом протягом трьох місяців, вона вважається затвердженою.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у місячний строк з дня її надходження розглядається відповідною сільською, селищною, міською радою, яка приймає рішення про її затвердження або відмову у затвердженні. Підставою відмови у затвердженні технічної документації може бути лише її невідповідність вимогам законодавства.

У разі якщо у місячний строк з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок відповідна сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про затвердження або відмову у затвердженні технічної документації, технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок вважається затвердженою.

Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Держгеокадастр).

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок застосовується у строки, встановлені відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України з урахуванням вимог цієї статті щодо затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки без прийняття рішення відповідного органу виконавчої влади або ОМС.

На виконання вимог п. 11 Закону № 2246 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 07.02.2018 № 105 «Про проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»3, яка набрала чинності 27.02.2018.

3 Далі за текстом — постанова № 105.

Постановою № 105:

1) затверджено сам Порядок проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення4;

4 Далі за текстом — Порядок проведення ЗНГО.

2) передбачено проведення у 2018 році загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення;

3) доручено Міністерству аграрної політики та продовольства України, Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру забезпечити проведення ЗНГО земель сільськогосподарського призначення до 31 серпня 2018 р.;

4) внесено до низки постанов Уряду зміни, що стосуються окремих питань проведення ЗНГО, отримання та використання бюджетних коштів на проведення ЗНГО, відображення її результатів у Державному земельному кадастрі, а саме до:

постанови КМУ від 26.05.2004 № 681 «Про затвердження Порядку здійснення природно-сільськогосподарського, еколого-економічного, протиерозійного та інших видів районування (зонування) земель»;

Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для проведення загальнодержавних топографо-геодезичних та картографічних робіт і робіт з демаркації та делімітації державного кордону, затвердженому постановою КМУ від 28.02.2011 № 218 (зі змінами);

Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з проведення земельної реформи, затвердженому постановою КМУ від 09.03.2011 № 219 (зі змінами);

Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженому постановою КМУ від 17.10.2012 № 1051 (зі змінами);

Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженої постановою КМУ від 16.11.2016 № 831.

Отже, об’єктом оцінки є землі сільськогосподарського призначення незалежно від форми власності в межах території природно-сільськогосподарських районів (у тому числі гірських природно-сільськогосподарських районів) Автономної Республіки Крим, областей, крім земель сільськогосподарського призначення в межах населених пунктів, оцінка яких проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою КМУ від 23.03.1995 р. № 213 (зі змінами).

Затверджена технічна документація протягом п’яти робочих днів з дня затвердження подається Мінагрополітики державному кадастровому реєстратору Держгеокадастру разом із заявою про внесення відомостей про проведення оцінки до Державного земельного кадастру.

Державний кадастровий реєстратор Держгеокадастру вносить у строк, визначений ч. 14 ст. 21 Закону України від 07.07.2011 № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр», відомості про оцінку до Державного земельного кадастру (тобто у строк, що не перевищує 14 робочих днів із дня отримання відповідних документів).

Увага! Після проведення ЗНГО земель сільськогосподарського призначення та затвердження технічної документації із ЗНГО земель сільськогосподарського призначення відповідно до Порядку проведення ЗНГО, підставою для надання відомостей із Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки сільськогосподарського призначення (крім земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів) є виключно дані загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, які внесені до Державного земельного кадастру та не підлягають оновленню протягом строку, визначеного Законом України від 11.12.2003 № 1378-IV «Про оцінку земель»5.

5 Далі за текстом — Закон № 1378.

Нагадаємо, що ч. 2 ст. 18 вказаного Закону передбачає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення — не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення — не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення — не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації за формою згідно з додатком 3 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Мінагрополітики від 23.05.2017 № 262.

Також слід звернути увагу, що відповідно до п. 24 Порядку проведення ЗНГО технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, яка розроблена і затверджена рішенням ОМС та відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру до затвердження технічної документації, діє протягом строку, визначеного ч. 2 ст. 18 Закону № 1378. Ідеться про випадки, коли набувач права оренди для укладання договору оренди земель сільськогосподарського призначення або власник земельної ділянки сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів замовляв виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки, яка підлягала обов’язковій державній експертизі та затвердженню відповідною районною радою.

Після закінчення зазначеного строку власник або землекористувач земельної ділянки сільськогосподарського призначення приватної власності може замовити проведення нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки в порядку, передбаченому ч. 2 ст. 15 Закону № 1378 (тобто на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом). В іншому випадку для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення приватної власності використовуються відомості про оцінку (мається на увазі — саме відомості ЗНГО).

У разі коли технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення розроблена, але не затверджена рішенням ОМС, та/або відомості про таку оцінку не внесені до Державного земельного кадастру до затвердження технічної документації, до Державного земельного кадастру підлягають внесенню та використовуються відомості про оцінку (мається на увазі — саме відомості ЗНГО).

Власне, поки що все. У разі виникнення додаткових запитань звертайтесь до нашої редакції.

Сподобалась стаття?

Виберіть свій варіант підписки, щоб отримати доступ до всіх номерів журналу «Місцеве самоврядування».

journal_img
Друкована версія + електронна версія 175.00 грн. на місяць Передплатити Залишити заявку
journal_img
Електронна версія 140.00 грн. на місяць Передплатити Залишити заявку
Або придбайте журнал в комплекті з двох видань Детальніше
землі сільськогосподарського призначення, нормативна грошова оцінка додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті