Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Щодо звітування про виконання програми соціально-економічного розвитку

Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
Як відбувається звітування про виконання програми соціально-економічного розвитку? Чи можна щоквартально звітувати перед радою? Хто у такому разі має звітувати та на якій підставі?

Програма соціально-економічного та культурного розвитку (далі — Програма) базується на аналізі соціально-економічної ситуації, що склалась у попередні роки, прогнозах, які враховують стан розвитку провідних галузей господарства відповідної території, а також зовнішніх та внутрішніх чинниках. Така програма визначає цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку території на відповідний рік, а також комплекс заходів місцевих органів виконавчої влади та ОМС щодо реформування реального сектору економіки та соціальної сфери, забезпечення макроекономічної стабільності, підтримки найуразливіших верств населення, а також недопущення стрімкого зростання рівня безробіття, створення умов для економічного зростання та підвищення реальних доходів громадян.

Законодавчою основою для розроблення Програми є Закони України від 23.03.2000 р. № 1602-III «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» (далі — Закон № 1602), «Про місцеве самоврядування в Україні» та інші нормативно-правові акти. Зокрема, у Законі № 1602 визначено, що правовою основою державного прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку є Конституція України, Закон № 1602, інші закони України та підзаконні нормативно-правові акти, прийняті на їх виконання.

Метою розроблення Програми є забезпечення оптимального балансу інтересів держави, місцевих органів влади та самоврядування, відновлення економічного зростання території, що стане базовою передумовою для розв’язання соціально-економічних проблем, підвищення добробуту та якості життя населення за рахунок забезпечення позитивних структурних зрушень в економіці, підвищення її конкурентоспроможності як основи для збалансованого зростання стандартів та показників економічного розвитку.

Що саме має відображати Програма, містить ст. 11 Закону № 1602. Обов’язково у ній визначають цілі та пріоритети соціально-економічного та культурного розвитку на відповідний рік, завдання та заходи щодо розвитку відповідних галузей (сфер діяльності) згідно з основними стратегічними напрямами розвитку і заходами міських цільових (комплексних) програм. Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон № 280) затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування відбувається виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

На жаль, Закон № 1602 не встановлює строків звітування за Програмою. Однак зауважимо, що виконання зазначених заходів та завдань у Програмі стає вагомим підґрунтям для впровадження реформ у різних сферах, що у свою чергу дасть можливість забезпечити збалансований розвиток території, збільшити її податкову базу. Тому заходи, визначені Програмою, потребують контролю, оцінки та коректування через звітування.

Зауважимо: ст. 27 Закону № 280 визначає повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку. Зокрема, до їх власних (самоврядних) повноважень належить підготовка програм соціально-економічного та культурного розвитку сіл, селищ, міст, цільових програм з інших питань самоврядування, подання їх на затвердження ради, організація їх виконання, а також подання раді звітів про хід і результати виконання цих програм.

Як бачимо, організація виконання заходів Програми та звітування за нею знаходиться в межах повноважень виконавчих органів відповідної ради.

Звернемо увагу, що у процесі виконання Програма може уточнюватись. При цьому зміни і доповнення до Програми також затверджуються на сесії.

З урахуванням викладеного, звітувати за Програмою можна щокварталу, за півріччя, за 9 місяців та за підсумками року. Кожна рада має встановити оптимальні строки звітування самостійно, оскільки конкретні строки звітування чинним законодавством не встановлені.

Як правило, за Програмою найчастіше звітують щокварталу та за підсумками року. Звітування має розкривати хід виконання Програми та ефективність реалізації її заходів на сесії відповідної ради. За практикою, звітувати перед радою може, наприклад, заступник голови, заступник директора департаменту (відділу, управління) економічного розвитку (соціально-економічного розвитку) тощо.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі