Місцеве самоврядування, грудень, 2018/№ 12

  • Нові правила паркування: нові повноваження для ОМС (частина 2) Шановні читачі, як ми й анонсували в попередньому номері нашого видання1, в цьому матеріалі ми продовжимо говорити про нові правила паркування. Так, в цій статті ми детально розглянемо повноваження інспекторів з паркування, які передбачені Законом України від 21.12.2017 № 2262-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів»2 та Кодексом України про адміністративні правопорушення3. Насамкінець надамо примірний порядок тимчасового порядку затримання інспекторами з паркування транспортних засобів та їх зберігання.
  • Рішення рад із земельних питань: контроль за їх виконанням та дотриманням земельного законодавства при прийнятті таких рішень (частина 1) Приводом для написання цієї статті став наступний лист до редакції: «Підкажіть, будь ласка, хто станом на сьогодні має право здійснювати контроль за діяльністю органів місцевого самоврядування? Раніше цим займалася прокуратура, а зараз такі повноваження у неї відсутні. Невдовзі планується проведення сесії ради, на якій депутати скоріш за все підтримають проект рішення, яким буде затверджено типовий договір відповідального зберігання земельних ділянок, що належать до комунальної власності ради. Сутність питання в тому, що згідно з одним із пунктів вище згаданого проекту рішення мають втратити чинність рішення сесій за певний попередній період (знову ж без рішення суду чи іншого вищого органу). Людей ніхто не повідомляв про потенційну можливість втрати чинності раніше прийнятими нормативно-правовими актами, відповідно до яких вони користуються земельними ділянками. Питання не виносилося на громадське обговорення. Також слід вказати, що проект вказаного рішення не розглядався на земельній комісії, натомість його було опрацьовано іншою «непрофільною» комісією. В мене є сумніви щодо законності прийняття вказаного рішення. У той же час ніхто з депутатів не вбачає у підтримці цього рішення протиправних дій. Прошу надати коментар вашої редакції з озвученого питання».
  • Поновлення договору оренди землі: законний спосіб незастосування процедури земельних торгів Приводом для написання цієї статті стало звернення до нашої редакції однієї ради з таким запитанням: просимо пояснити, чи потрібно проводити аукціон на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (рілля), що знаходиться в межах села, на яку закінчується договір оренди? Фермерське господарство має намір продовжити оренду земельної ділянки. Згідно з договором оренди фермерське господарство має право на першочергове продовження договору оренди.
  • Стягнення заборгованості зі сплати орендної плати за землю в період АТО Питання виконання договірних зобов’язань з учасниками із зони проведення Антитерористичної операції залишаються складними. Перші роки давали надію законодавчого визначення статусу, правил та наслідків. Але, з огляду на те, що території і досі не повернуті, а життя триває, треба шукати шляхи впливу на недобросовісних учасників орендних відносин та виконувати ОМС взяті на себе зобов’язання перед членами територіальної громади щодо ефективного управління комунальним майном.
  • Роз’яснення з питань застосування законодавства у сфері державної допомоги Витяг із роз’яснення Антимонопольного комітету України від 06.09.2018 № 11-рр/дд
  • Роз’яснення з питань застосування законодавства у сфері державної допомоги Витяг із роз’яснення Антимонопольного комітету України від 13.09.2018 № 12-рр/дд
  • Роз’яснення Витяг із листа Мінфіну від 29.10.2018 № 05130-09-10/27856
  • Що в імені твоєму: підписано Закон про Держбюджет-2019 7 грудня Президент України підписав Закон України від 23.11.2018 № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік»1. Документ вступить в силу 01.01.2019. На жаль, на момент написання статті на офіційному сайті Верховної Ради України немає тексту головного фінансового документу країни. Тож будемо спиратись на дані, які офіційно розміщені на офіційному сайті Мінфіну: https://www.minfin.gov.ua 07.12.2018. Зауважимо, що Мінфін спирався на дані, що містились у проекті Державного бюджету на 2019 рік, прийнятому у другому читанні. Отже, давайте подивимось, що на нас чекає у новому році у найголовніших галузях.
  • Бюджетні питання завжди на часі: поговоримо про перспективи 22 листопада було прийнято Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (законопроект № 9084); 23 листопада прийнято Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (законопроект № 9000), а також Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (законопроект № 9260). На жаль, на час підготовки цієї статті відповідні нормативні акти не були поки що підписані Президентом. Тим не менш вважаю за необхідне зробити огляд вказаних законодавчих актів, оскільки так чи інакше нам усім треба підготуватися до втілення в життя їх положень.
  • Розроблення історико-архітектурного опорного плану Збереження культурної спадщини є надзвичайно важливим елементом розвитку культури держави. Серед багатьох питань особливу увагу слід надати збереженню історичного ареалу та об’єктів культурної спадщини, що знаходяться в межах конкретної територіальної громади. Тому в цьому матеріалі ми зосередимось на юридичних аспектах створення історико-архітектурного опорного плану.
  • Актуальне запитання. Про інформацію щодо об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, землевласників та землекористувачів Нашу раду цікавить таке запитання: в які строки та згідно з якими нормативно-правовими актами відповідно до чинного законодавства Державна фіскальна служба України отримує інформацію про об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, землевласників та землекористувачів?
  • Актуальне запитання. Про сплату пайової участі у розвитку інфраструктури у разі реконструкції об’єкта Як домогтись від власника здати будівлю в експлуатацію та сплатити пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту?
  • Депутат та сільський голова: взаємовідносини на фоні доручень Останнім часом до нашої редакції почали надходити запитання, які стосуються діяльності депутатів місцевих рад. До речі, питання, з якими до нас звертаються, носять різний характер, але так чи інакше стосуються взаємовідносин між депутатом та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, як то: чи може депутат бути членом декількох постійних комісій, чи може сільський, селищний, міський голова надавати доручення депутату, і як наслідок — контролювати його виконання тощо. Ми розуміємо, що здебільшого такі запитання виникають або у зв’язку з бажанням посилити вплив на депутатів, або як варіант — у штаті апарату ради та її виконавчих органів банально не вистачає фахівців, які б могли забезпечити належну діяльність всіх органів та «потягнути» виконання всіх тих повноважень, які станом на сьогодні передані ОМС. Про дефіцит кадрів чуємо усюди та від усіх. Останнє запитання, яке нам адресували, стосувалося саме надання доручення сільським головою депутату, аби той посприяв в межах його виборчого округу в укладенні договорів з населенням на вивезення побутових відходів.
  • Актуальне запитання. Щодо звітування про виконання програми соціально-економічного розвитку Як відбувається звітування про виконання програми соціально-економічного розвитку? Чи можна щоквартально звітувати перед радою? Хто у такому разі має звітувати та на якій підставі?
  • Актуальне запитання. Про подання декларацій при переведенні особи з одного органу до іншого Державний службовець переводиться з органу виконавчої влади до органу місцевого самоврядування. Які види декларацій при переведенні з одного органу до іншого він має заповнити?
  • Щодо відповідальності за невідповідність найменування професій і посад зазначеним у Класифікаторі професій Витяг із листа Держпраці від 24.09.2018 № 4501/4/4.3-зв-18
  • Знесення самобуду: судова практика Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого чинним законодавством, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом. Одним із наслідків самочинного будівництва може стати вимога про знесення об’єкта такого будівництва в судовому порядку. З огляду на те, що суб’єктами містобудування є в тому числі ОМС, а до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад, вам у пригоді може стати судова практика з цього питання у справі № 820/5018/18.
  • Визначення юрисдикції: позиція Верховного Суду Шановні читачі, в цій статті ми будемо говорити про правила підсудності. Ми неодноразово вже висвітлювали цю тему, але в різних ракурсах. В цьому ж матеріалі розглянемо справу, в якій фізична особа подала до суду позов про скасування рішень міської ради, якими було надано дозвіл на виготовлення технічної документації та передачу у власність земельної ділянки сусіду позивача. Як зазначає сам позивач, внаслідок цих рішень порушуються його права. До якого суду фізична особа подала позов, чи правильно вона визначила юрисдикцію та який насамкінець висновок зробив Верховний Суд1, — про це і не лише будемо говорити далі.
  • Враховуємо судову практику у справах про надання дозволу на розміщення реклами Підпунктом 13 п. «а» ч. 1 ст. 30 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» до власних (самоврядних) повноважень в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить надання дозволу в порядку, встановленому законодавством, на розміщення реклами. Ненадання такого дозволу може стати приводом для судового провадження.
  • Звільнення під час лікарняного: законодавчі заборони В період знаходження працівника у трудовій відпустці він може бути звільнений на будь-якій підставі (за згодою сторін, в порядку переведення тощо), окрім як з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (ч. 3 ст. 40 Кодексу законів про працю України1). Нехтування цими приписами закону призвело до порушення трудових прав працівника і потягло ухвалення судом рішення про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення та поновлення працівника на роботі.
  • Результати атестації як підстава звільнення працівника Звільнення працівників у зв’язку з невідповідністю займаній посаді або виконуваній роботі на практиці зустрічається не дуже часто. Тим не менш, гадаю, не зайвим буде звернути увагу ОМС на критерії визначення невідповідності та процедуру звільнення працівників у випадку виявленої невідповідності займаній посаді або виконуваній роботі в результаті атестації.
  • Актуальне запитання. Про вимоги до посади діловода Сільська рада взяла на роботу діловода. Які є вимоги до цієї посади? Чи передбачено мати відповідну освіту для цієї посади і чи буде така посада підпадати під дію Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»?
  • Проектна заявка на відновлення інфраструктури: досвід Вакулівської ОТГ Протягом останніх 10 років в Україні успішно діє спільний проект Європейського Союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду»1. Про те, що це за проект та як долучитися до нього, ми розкажемо у цій статті на прикладі Вакулівської ОТГ.
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить