Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про проходження спецперевірки повторно обраними секретарями місцевих рад

Мацокін А., головний редактор журналу «Держслужбовець»
Чи повинні проходити спецперевірку повторно обрані секретарі місцевих рад? У трудовій книжці секретаря є запис «Обрана секретарем ради» у 2015 році та знову — «Обрана секретарем» у 2017 році на виборах до ОТГ.

Відповідно до ст. 54 Закону України від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі — Закон № 1700) стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджено Національним агентством з питань запобігання корупції від 17.06.16 р. № 2, проводиться спеціальна перевірка. До переліку, зокрема, входять такі посади в ОМС:

— перші заступники, заступники міських (міст обласного, республіканського в АР Крим, районного значення) голів, заступники сільських, селищних голів, а також заступники голів районних, районних в містах рад, секретарі міських (міст обласного, республіканського в АР Крим, районного значення), сільських, селищних рад;

— керуючі справами виконавчих комітетів міських (міст — обласних центрів та міста Сімферополя, міст обласного, республіканського в АР Крим значення) рад, а також голови постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської міських рад (у разі, коли вони працюють у раді на постійній основі).

Якщо призначення, обрання чи затвердження на посади здійснює місцева рада, спецперевірку проводять у встановленому Законом № 1700 порядку стосовно уже призначених, обраних чи затверджених на відповідні посади осіб. Ці особи подають передбачені документи для проведення спецперевірки протягом 3 робочих днів з дня відповідного обрання або затвердження. Спецперевірку не проводять, зокрема, щодо (ч. 1 ст. 56 Закону № 1700):

— претендентів, які перебувають на посадах, зокрема, в ОМС та призначаються в порядку переведення чи просування по службі на посади в межах того ж органу або призначаються в порядку переведення на посади в інших державних органах, органах влади АР Крим, ОМС;

— претендентів, які перебувають на посадах в державних органах, органах влади АР Крим, ОМС, що припиняються, та призначаються в порядку переведення на роботу до інших органів, до яких переходять повноваження та функції органів, що припиняються. Кандидат на посаду, стосовно якого спецперевірка вже проводилась, повідомляє про це відповідний орган, який запитує інформацію щодо її результатів (ч. 3 ст. 56 Закону № 1700). Пунктом 4 Порядку проведення спеціальної перевірки (далі — Порядок), затвердженого постановою КМУ від 25.03.15 р. № 171, визначено: претенденти на посади, стосовно яких спецперевірка вже проводилася, під час призначення в порядку переведення на посаду до іншого державного органу, органу влади АР Крим, ОМС письмово повідомляють про це відповідному органу із зазначенням найменування органу, яким організовано проведення такої перевірки. Керівник (заступник керівника) державного органу, органу влади АР Крим, ОМС або їх апарату, на зайняття посади в якому претендує особа, не пізніше наступного робочого дня після одержання повідомлення від претендента на посаду надсилає запит про надання копії довідки про результати спецперевірки до органу, де вона проводилась. Копія довідки надається відповідним державним органом, органом влади АР Крим, ОМС протягом 5 робочих днів з дня одержання запиту. Питання про призначення претендента на посаду розглядають після отримання копії такої довідки. Спецперевірку стосовно претендентів на посади в ОМС, призначення (обрання) чи затвердження на які здійснюється місцевою радою, проводять відповідно до Порядку після їх призначення (обрання) чи затвердження на відповідні посади (п. 21 Порядку). Для проведення спецперевірки ці особи протягом 3 робочих днів з дня призначення (обрання) чи затвердження подають до ОМС документи, зазначені у п. 8 Порядку. У разі ненадання такою особою у встановлений строк згоди на проведення спеціальної перевірки або встановлення за результатами її проведення обставин, які є підставою для відмови у призначенні (обранні) чи затвердженні на посаду, її повноваження за відповідною посадою достроково припиняють без припинення повноважень депутата ради. Цю особу звільняють з посади без прийняття рішення відповідною радою. Отже, можна дійти висновку: спецперевірку щодо претендентів на посади не проводять лише у випадках призначення в порядку переведення чи просування по службі! У ситуації «переобрання» секретаря процедури переведення чи просування відсутні, і, на думку редакції, проведення спецперевірки необхідне.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі