Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про обґрунтування рішення НАЗК про проведення службового розслідування

Мороз О., юрист-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
Чи зазначається у поданні або приписі Національного агентства (далі — НАЗК, Національне агентство), яке подається з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, передбаченого ст. 1724 — 1729 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП), інформація про рішення суду в цій справі? Яким чином обґрунтовується припис чи подання для проведення службового розслідування? Адже службове розслідування стосовно особи щодо виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню нею корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, може проводитися після набрання законної сили рішенням суду про притягнення такого суб’єкта декларування до адміністративної відповідальності за вказані вище правопорушення.

Відповідаючи на це запитання, слід звернутись до ч. 3 ст. 65 Закону України від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі — Закон № 1700), в якому зазначається, що з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконанню вимог цього закону в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або приписом Національного агентства рішенням керівника органу, підприємства, установи, організації, в якому працює особа, яка вчинила таке правопорушення, проводиться службове розслідування в порядку, визначеному КМУ.

На думку Національного агентства, службове розслідування стосовно суб’єкта декларування щодо виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню ним корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, може проводитись після набрання законної сили рішенням суду про притягнення такого суб’єкта декларування до адміністративної чи кримінальної відповідальності за вказані вище правопорушення.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 12 Закону № 1700 визначені права Національного агентства, зокрема, вносити приписи про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших вимог та обмежень, передбачених цим законом. У випадках виявлення порушення вимог Закону № 1700 щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб або іншого порушення цього закону Національне агентство вносить керівнику відповідного органу, підприємства, установи, організації припис щодо усунення порушень законодавства, проведення службового розслідування, притягнення винної особи до встановленої законом відповідальності.

Припис Національного агентства є обов’язковим для виконання. Про результати виконання припису Національного агентства посадова особа, якій його адресовано, інформує Національне агентство упродовж 10 робочих днів з дня одержання припису.

Рішенням Національного агентства від 09.06.16 р. № 5 затверджено Порядок оформлення протоколів про адміністративні правопорушення та внесення приписів Національним агентством з питань запобігання корупції, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 25.07.16 р. за № 1019/29149 (далі — Порядок), розділом ІІІ якого визначено порядок оформлення та внесення приписів Національного агентства з питань запобігання корупції.

Також додатком 2 до Порядку передбачена форма припису про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших порушень закону. Зокрема, у приписі уповноваженою особою Національного агентства зазначаються суть порушення та норма закону, яку порушено.

У зв’язку з цим можна зробити висновок, більше того, позиція НАЗК із цього приводу теж є аналогічною, що у приписі Національного агентства, який виноситься з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконанню вимог цього Закону в інший спосіб, слід зазначати про рішення суду про притягнення такого суб’єкта декларування до адміністративної чи кримінальної відповідальності за вказані вище правопорушення. Щодо обґрунтування припису, то воно наводиться уповноваженою особою в кожному окремому випадку, в залежності від обставин справи та суті порушення.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі