Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про штатний розпис та переведення працівників

Мацокін А., головний редактор журналу «Держслужбовець»
Після реорганізації ради внаслідок утворення об’єднаної територіальної громади (ОТГ) постало запитання щодо збереження кадрового складу і працевлаштування осіб на нові робочі місця. Новий штатний розпис вводиться у дію з 01.01.18 р. Яким чином здійснити переведення працівників — посадових і не посадових осіб до нової структури? Чи потрібно проводити конкурс у разі переведення службовців (діловод, касир, бухгалтер, інспектор військового обліку) на посади спеціалістів? Чи зберігається стаж роботи службовця (діловод) в ОМС після переведення (на конкурсній основі) на посаду посадовця місцевого самоврядування (спеціаліст) для нарахування надбавки за вислугу років?

У відповіді стосовно переведення працівників та посадових осіб на нові робочі місця закцентуємо увагу на декількох моментах.

Переведення, зміна істотних умов праці.

Ураховуючи вимоги ст. 32 КЗпП, роботодавець при переведенні працівника на іншу посаду має дотриматися певної послідовності дій:

— видати розпорядчий документ про зміну структури (чи скорочення штату) на підставі рішення органу, уповноваженого його приймати, унаслідок якого змінюються істотні умови праці працівників установи (чи відбувається вивільнення);

— розробити новий штатний розпис у межах установленої штатної чисельності та на підставі розпорядчого документа про зміну структури;

— письмово повідомити працівників, які підлягають переведенню на інші посади, не пізніше ніж за два місяці про зміну найменування посади та істотних умов праці (ч. 3 ст. 32 КЗпП);

— перевести працівників на підставі відповідного розпорядчого документа на інші посади відповідно до нового затвердженого штатного розпису — не раніше закінчення двомісячного строку попередження про зміну найменування посади та істотних умов праці (враховуючи термін введення в дію нового штатного розпису);

— ознайомити працівника перед тим, як він приступить до виконання обов’язків і функцій за новою посадою, з новими посадовими обов’язками (посадовою інструкцією), якщо вони змінились (п. 1 ч. 1 ст. 29 КЗпП);

— унести до трудової книжки працівника запис про переведення на іншу посаду, що має відповідати тексту розпорядчого документа.

Якщо колишні істотні умови праці не можуть бути збережені (за відсутності інших рівноцінних вакансій), а працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється на підставі п. 6 ст. 36 КЗпП (ч. 4 ст. 32 КЗпП).

Наведений у ст. 32 КЗпП перелік істотних умов праці, які можуть змінюватись у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, не є вичерпним, оскільки в ній зазначено, що може йтись також і про інші умови. Позаяк законодавство про працю не розкриває змісту інших умов, роботодавець на свій розсуд може визначати і відповідно оформлювати певні зміни як зміни істотних умов праці, передбачені ст. 32 КЗпП.

Новий штатний розпис.

Позиція Мінсоцполітики щодо введення в дію нового штатного розпису полягає у тому, що штатний розпис може вводитися в дію не раніше ніж закінчиться двомісячний строк попередження. Тому прийняття працівників на нові посади, визначені новим штатним розписом, можливе лише після введення його в дію, але не раніше закінчення двомісячного строку попередження. Переведення працівників на нові посади має відбуватись згідно із затвердженим штатним розписом і з посадовим окладом, визначеним цим штатним розписом (див. лист Мінсоцполітики від 13.03.12 р. № 40/06-187-12). Тож, на думку Міністерства, в одній бюджетній установі на одну дату не може діяти одночасно два різних штатних розписи.

Таким чином, штатний розпис має затверджуватись на конкретну дату, з якої здійснюватиметься прийняття працівників на нові посади при проведенні реорганізації. До моменту введення нового штатного розпису та закінчення двомісячного строку попередження працівники продовжують працювати на попередніх посадах і умови їх оплати не змінюються.

Прийняття на службу в ОМС.

Прийняття на службу в ОМС здійснюють відповідно до ст. 10 Закону України від 07.06.01 р. № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування». Цією статтею передбачено, що проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в ОМС здійснюються в порядку, визначеному законодавством України про державну службу. Зверніть увагу: маються на увазі нормативні акти, що були прийняті на виконання уже не чинного станом на сьогодні Закону України «Про державну службу».

Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад в ОМС.

Конкурс у системі служби в ОМС — процедура підбору кадрів на вакантні посади відповідно до рішення конкурсної комісії. Рішення про проведення конкурсу та його умови (вимоги до рівня освіти, досвіду роботи, знання державної мови тощо) приймає сільський, селищний, міський голова, голова районної, районної у місті, обласної ради за наявності вакантної посади в ОМС. Конкурсний відбір на заміщення вакантних посад посадових осіб місцевого самоврядування проводять відповідно до постанови КМУ від 15.02.02 р. № 169 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців».

Стажування в ОМС.

Проходження стажування в ОМС здійснюють відповідно до Положення про порядок стажування у державних органах, затвердженого постановою КМУ від 01.12.94 р. № 804 (далі — Положення № 804).

Стажування проводять у відповідному ОМС з метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей працівників, які претендують на посаду в ОМС, терміном до двох місяців.

Стажування працівника проводять з відривом від основної роботи. За працівником, направленим на стажування, зберігаються його посада та заробітна плата за основним місцем роботи з подальшим урахуванням змін розміру мінімальної заробітної плати відповідно до чинного законодавства.

На період стажування за стажистом закріплюється посадова особа місцевого самоврядування, відповідальна за стажування. Зміст стажування визначають індивідуальним планом, що затверджує керівник структурного підрозділу органу, де проводиться стажування. Стажист за час проходження стажування повинен виконати індивідуальний план стажування. Після закінчення стажування стажист подає керівництву органу доповідну записку про стажування з висновками керівника структурного підрозділу щодо можливості використання стажиста на службі в органах місцевого самоврядування, а за основним місцем роботи — стислий письмовий звіт.

Увага! Особа (не посадова особа місцевого самоврядування), яка після успішного закінчення стажування виявила бажання працювати у цьому ОМС, проходить конкурс відповідно до Положення № 804. При цьому їй надається перевага над особами, які беруть участь у цьому конкурсі, але не проходили стажування.

Посадова особа місцевого самоврядування після успішного закінчення стажування може бути переведена на посаду за рішенням керівника відповідного органу без конкурсного відбору або зарахована до кадрового резерву.

Встановлення випробування під час прийняття на службу в ОМС.

Під час прийняття на службу в ОМС може встановлюватись випробування терміном до 3 місяців (за нормами КЗпП). На посадову особу місцевого самоврядування в період випробування повністю поширюється дія чинного законодавства про службу в органах місцевого самоврядування.

Умова про встановлення випробування повинна бути обумовлена в розпорядженні сільського, селищного, міського голови про прийняття особи на відповідну посаду.

Тож після реорганізації вашої ради процедура переміщення осіб на нові посади має/може здійснюватись таким чином:

1. Службовці (діловод, касир, бухгалтер, інспектор військового обліку) — на посаду спеціаліста — після стажування, але тільки за конкурсом.

2. Посадова особа ОМС, наприклад, спеціаліст на посадову особу ОМС, також на посаду спеціаліста — або через стажування, або через переведення за нормами КЗпП.

3. Посадова особа ОМС (спеціаліст) — на посадову особу ОМС (керівна посада) — через стажування, якщо відповідає кваліфікаційним вимогам.

4. Якщо посадова особа ОМС взяла участь у конкурсі, але його не пройшла (навіть після стажування), то вона може продовжувати працювати на тій посаді, яку займала до конкурсу, у разі якщо посада не підлягає скороченню чи іншим функціональним реорганізаційним діям.

5. Після переведення (на конкурсній основі) на посаду посадовця місцевого самоврядування (спеціаліст) стаж роботи службовця (наприклад, діловода) в ОМС може бути зараховано до стажу служби з метою нарахування надбавки за вислугу років відповідно до постанови КМУ від 20.12.93 р. № 1049 «Про надбавки за вислугу років для працівників органів виконавчої влади та інших державних органів». Вона втратила чинність стосовно працівників, розміри посадових окладів яких були затверджені постановою КМУ від 06.04.16 р. № 268, що упорядковувала умови оплати праці працівників державних органів (які виконують функції з обслуговування) у 2016 році.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі