Теми статей
Обрати теми

Молодь — у союзники

Активне реформування власної громади потребує надійного союзника на місці. Таким союзником, навіть у невеличкому селі, можуть стати молоді люди. Це, безсумнівно, створює потенціал для розвитку громади у нових несподіваних напрямках. Про досвід роботи з молоддю в громаді редакція видання «Місцеве самоврядування» поговорила зі старостою села Червона Діброва Володимиром Чоботарем.

Село Червона Діброва входить до складу Глибоцької ОТГ. Воно налічує приблизно 700 жителів. Червона Діброва знаходиться в 15 кілометрах від обласного центру міста Чернівці, на березі невеликої річки Дереглуй.

Добре налагоджена інфраструктура та мальовничі краєвиди роблять село привабливим для туристів, внаслідок чого Червона Діброва отримала неформальну назву «Буковинська Швейцарія».

За останні 15 років населення села помітно зменшилося внаслідок виїзду багатьох мешканців у Європу. Володимир Чоботар зазначив, що для населення від’їзд пов’язаний не тільки із фактором фінансової стабільності. Європа для мешканців невеличких населених пунктів — «інший світ», місце, де потенціал до власного соціального та культурного розвитку значно вищий.

Усвідомивши цю проблему, Володимир Чоботар вирішив спрямувати свою діяльність на те, щоб забезпечити можливості для розвитку та самореалізації насамперед молодих людей. Принцип «Сьогодні ми дбаємо про дітей, а завтра вони подбають про нас» втілений у життя в чисельних проектах для молоді, що реалізуються в селі Червона Діброва, насамперед у програмі «Активна молодь».

Програма «Активна молодь» представляє собою напрямок по роботі з дітьми від 12 років та молоддю віком до 20 років.

Основним завданням є максимальне залучення молодого покоління задля саморозвитку та розвитку громади. З цією метою в селі Червона Діброва було засновано громадську організацію «Активна молодь».

Молоді люди сприяють у вирішенні низки завдань та роботі із чисельними соціальними та віковими групами. Програма «Активна молодь» включає в себе роботу за такими напрямками:

1

Молодь залучається до роботи із підлітками їхнього віку. Молоді люди ініціюють ідеї щодо дозвілля для своїх однолітків та забезпечують організацію заходів та програм на вихідні дні. В селі проходять майстер-класи — гончарство, бісероплетіння, музика, флористика тощо — із залученням майстрів з різних регіонів.

Примітка. Освітній компонент забезпечується за рахунок навчальних та пізнавальних семінарів на різну тематику. Також для дітей та підлітків проводять конкурси, спрямовані на виявлення та розкриття їх таланту.

2

Програма також включає роботу молоді з людьми літнього віку. Перш за все, в цьому напрямку молодь виступає комунікатором із такими людьми — доводить до них інформацію про заходи та події, що відбуваються в селі.

Примітка. Також молоді люди пропонують людям похилого віку допомогу у побуті — наприклад, наколоти та поскладати дрова, або ж прибрати на подвір’ї.

Володимир Чоботар зазначає, що така увага є дуже важливою, адже часто буває так, що в літніх людей немає рідних і банально немає кому сходити по хліб в магазин. Впевнено можна сказати, що така взаємодія приносить обопільне задоволення — тим, кому допомагають, і тим, хто допомагає.

3

Наступний компонент програми передбачає роботу молоді із громадськістю. Така робота охоплює усі соціальні категорії жителів населеного пункту.

Молоді люди доносять громадянам інформацію щодо зборів, заходів, які мають відбуватися в селі. Також молодь збирає інформацію від жителів — їх скарги, пропозиції, зауваження. Така діяльність розвиває у молодих людей важливі комунікативні навички, як наслідок вони стають більш впевненими у собі.

4

Наступним кроком є залучення молодих людей до написання різного виду проектів — від гойдалки у центрі села до триповерхового розважального комплексу. Тут молоді люди мають розуміти реалістичність того чи іншого проекту, знайти механізми для його реалізації

Це працює наступним чином — молоді люди обговорюють потенційні проекти між собою, а потім виносять проект на обговорення своїх односельчан. Наприклад, молоді люди можуть захотіти облаштувати в селі розважальний центр, а більшість населення села вбачає потребу у побудові ще одного магазину. Через таку роботу діти вчаться аналізувати потреби місцевого населення та оцінювати власні проекти на їх спроможність.

Для молодих дітей союзником в реалізації їх проектів виступає місцева влада. Влада готова обговорювати усі напрацювання молодого активу, спрямовувати їх у такій діяльності.

Якщо проект буде можливим реалізувати за кошти місцевого бюджету — такий проект доопрацьовується та фінансується, якщо ж таких фінансових можливостей громада не має — місцева влада пропонує свою підтримку у поданні проекту на грант.

Центром діяльності громадської організації «активна молодь» став занедбаний сільський клуб. На сьогодні в будівлі проходить капітальний ремонт, і це також є заслугою громадської організації, адже вона наповнила цей клуб відповідним контентом та активностями, що створило необхідні передумови для інвестування в інфраструктуру.

Робота із дітьми та молоддю є корисною для багатьох соціальних груп в селі.

Перш за все, безпосередню користь від такої діяльності отримують самі діти. Залучення до вирішення місцевих проблем сприяє їх саморозвитку, налагоджує комунікативні навички та забезпечує молодим людям часткову зайнятість і дозвілля.

Другою цільовою аудиторією, яка зацікавлена у такій діяльності, є батьки. Насамперед батьки отримують впевненість, що їх дитина у вільний від навчання час займається соціально корисною справою.

Безцінну користь від програми отримують літні люди. Впевнено можна говорити про те, що будь-яка людина похилого віку хоче уваги, і не тільки від рідних. Особливо літнім людям приємно, якщо таку увагу приділяють їм діти.

Володимир Чоботар зазначає, що вагому користь від роботи із молоддю отримує село взагалі. Змінюється загальна картина в селі, село оживає. Звісно, це не відбувається одразу, але починаючи сьогодні інвестувати у молодих людей, ми створюємо великий потенціал для якісних змін у функціонуванні села на майбутнє.

Ну і, звісно, неабияку користь від програм роботи із молоддю отримує місцева влада. Володимир зазначає, що в нього є як мінімум 20 помічників, із якими дуже приємно співпрацювати.

Примітка від редакції

Редакція в свою чергу може відмітити, що робота із молоддю опосередковано створює нову якість презентації громади. Село Червона Діброва на сьогодні презентувало власний візуальний бренд.

Презентація села та комунікація з громадою ведеться в тому числі через групу у мережі Фейсбук, яка налічує більше 300 підписників.

Місцева влада виявила та залучила до своєї діяльності нову цільову аудиторію і тепер здійснює власне позиціонування із використанням мови, доступної молодому поколінню. Ми дякуємо Володимиру Чоботарю за те, що поділився таким надихаючим досвідом! Впевнені, ця стаття допоможе ОМС в роботі!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі