Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про формування структури ради

Брусенцова Я., директор Департаменту видань для публічно-правової сфери, головний редактор газет «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», юрист
Яким чином має формуватись структура ради ОТГ та її виконавчих органів? Чи можуть бути в структурі виконавчого комітету інші виконавчі органи ради?

Одразу зазначимо, що станом на сьогодні це запитання є як ніколи актуальним. Дійсно, моніторинг офіційних сайтів ОМС дає підстави говорити про те, що структура органів однієї ОТГ в корні може відрізнятись від структури органів іншої ОТГ. І це нормально, адже законодавець не ставить ОМС в якісь конкретні рамки. Маємо розуміти, що структура ОМС знаходиться в прямій залежності від повноважень, які вони «взяли» на себе в запропонованих умовах децентралізації. Але в ситуації, що складається, виникає певне нерозуміння того, коли, формуючи структуру ради та її виконавчих органів, більшість ОМС чомусь намагаються об’єднати виконавчі органи під єдиним виконавчим органом, який називається «виконавчий комітет». І це в найкращому випадку, адже трапляються й непоодинокі випадки, коли до того ж виконавчого комітету включено просто категорії посад (спеціаліст, спеціаліст I категорії, головний спеціаліст тощо), тобто навіть без формування окремої структури із зазначенням певних структурних підрозділів. Взагалі-то, є певні сумніви, чи можна всі виконавчі органи ради (управління, відділи тощо) формувати у складі виконавчого комітету. В цьому аспекті звернемо увагу на Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон № 280).

Так, ст. 11 вказаного законодавчого акта визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Тобто, виконавчий комітет є таким же виконавчим органом, як і інші, які можуть бути передбачені в структурі ради та її виконавчих органів. Як правило, виконавчі комітеті передбачені та діють у всіх радах. Єдине виключення, яке існує, — це випадок, коли не створюється ні виконавчий комітет, ні будь-який інший виконавчий орган: коли у сільських радах, що представляють територіальні громади, налічується до 500 жителів. В такій ситуації за рішенням відповідної територіальної громади або сільської ради виконавчий орган ради може не створюватись. У цьому випадку функції виконавчого органу ради (крім розпоряджання земельними та природними ресурсами) здійснює сільський голова одноособово з єдиною різницею, що він має бути обов’язково, саме як виконавчий комітет.

Тепер звернемось до ст. 51 Закону № 280, яка визначає, що виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — за пропозицією голови відповідної ради.

Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Крім іншого передбачається, що міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.

До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости). Очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради відповідно сільський, селищний, міський голова, районної у місті ради — голова відповідної ради. Особи, які входять до складу виконавчого комітету, крім тих, хто працює у виконавчих органах ради на постійній основі, на час засідань виконавчого комітету, а також для здійснення повноважень в інших випадках звільняються від виконання виробничих або службових обов’язків з відшкодуванням їм середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов’язаних з виконанням обов’язків члена виконавчого комітету, за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.

Враховуючи означені вище норми, можна говорити про те, що виконавчий комітет має характер «колегіального» виконавчого органу ради, в який входять в тому числі керівники інших виконавчих органів ради. В той же час це не говорить про те, що саме в структурі виконавчого комітету ради мають бути всі виконавчі органи ради.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі