Теми статей
Обрати теми

Типові правила благоустрою: що змінилось?

Мороз О., юрист-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
Зазначимо, що Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України1 наказом від 27.11.2017 № 310 затвердило Типові правила благоустрою території населеного пункту2. Тепер на їх підставі ОМС розроблятимуть власні правила благоустрою, а в разі їх незатвердження (що малоймовірно) застосовуватимуться Типові правила. Забігаючи наперед, відзначимо, що Типовими правилами благоустрою визначено, зокрема, порядок здійснення благоустрою, вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій у сфері благоустрою населених пунктів, вимоги до утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою — територіях загального користування, вимоги до санітарного очищення території тощо. Отже, про це та не тільки йтиметься далі.

1 Далі за текстом — Мінрегіон.

2 Далі за текстом — Типові правила благоустрою, Типові правила.

Загальна інформація

Насамперед зауважимо, що благоустрій населених пунктів — це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Слід зазначити, що у ст. 34 Закону України від 06.09.2005 № 2807-IV«Про благоустрій населених пунктів»3 передбачено, що Правила благоустрою території населеного пункту розробляються на підставі Типових правил благоустрою для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними ОМС. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.

3 Далі за текстом — Закон № 2807.

Нагадаємо, що Правила благоустрою території населеного пункту — це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Перш ніж перейти до аналізу Типових правил благоустрою, слід звернути увагу на причини їх прийняття. Так, Мінрегіон у своїй пояснювальній записці ще до проекту наказу від 27.11.2017 № 310 зазначив, що у сфері благоустрою населених пунктів України виникла низка проблем, пов’язаних з:

1

відсутністю чітко регламентованих правил і норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою міста, а також комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті

2

неправомірним розміщенням контейнерів для твердих побутових відходів, а також безпосередньо ремонтних та великогабаритних побутових відходів у межах червоних ліній міських вулиць та доріг

3

наявністю стихійних сміттєзвалищ, розміщенням будівельних матеріалів (піску, щебеню, мішків із матеріалами тощо) на території житлової та громадської забудови, зелених зонах

4

відсутністю у юридичних та фізичних осіб договорів на надання послуг з вивезення побутових відходів

5

самовільним знищенням дерев, кущів, інших зелених насаджень

6

паркуванням автотранспортних засобів на територіях зелених зон (газонах, квітниках, клумбах) та майданчиках для відпочинку і дозвілля

7

відсутністю норм, що регулюють утримання території пляжів

8

неможливістю притягнення до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні правил благоустрою, через відсутність або недосконалість таких правил, затверджених ОМС

Також у пояснювальній записці зазначалося, що окремі проблеми мають негативний вплив передусім на громадян, яким не забезпечується сприятливе для життєдіяльності середовище, у тому числі захист довкілля, належний санітарний стан, збереження об’єктів та елементів благоустрою.

Крім того, розробник вказував на те, що негативного впливу зазнають також суб’єкти господарювання. Порушення благоустрою населеного пункту призводить до неможливості ефективно здійснювати господарську діяльність. Зокрема, розриття, захаращення доріг та в’їзних арок, накопичення відходів заважають проїзду комунальних, аварійних та рятувальних машин; утримання в неналежному санітарно-технічному стані будівель та споруд призводить до їх передчасного зношення тощо.

Варто відмітити, що регламентування норм та правил поведінки у сфері благоустрою шляхом впровадження Типових правил благоустрою безсумнівно дозволяє формувати прозорі вимоги щодо проведення в населених пунктах єдиної політики з підтримки благоустрою, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, раціонального використання ресурсів територіальної громади міста, захисту довкілля.

Зазначимо, що Типові правила складаються з 10 розділів, які ми нижче розглянемо, та з додатку №1 про межі утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій. Власне Типові правила є, з одного боку, такою собі систематизацією нормативно-правових актів, а з іншого — положеннями у сфері благоустрою, які не передбачені були до цього жодним нормативно-правовим актом.

Порядок здійснення благоустрою

Звертаємо вашу увагу: розділ щодо порядку здійснення благоустрою містить як загальні положення щодо проведення благоустрою, так і посилання на спеціальні нормативно-правові акти, які закріплюють конкретні правила. Ми будемо аналізувати їх вибірково лише у виключних випадках, оскільки ви й самостійно зможете за необхідності ознайомитися з ними.

Перш за все Типові правила визначають, що благоустрій та утримання:

1) парків (гідропарків, лісопарків, лугопарків, парків культури і відпочинку, парків — пам’яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, меморіальних та інших);

2) рекреаційних зон;

3) садів;

4) скверів;

5) майданчиків — здійснюються відповідно до планів, розроблених балансоутримувачем чи підприємством, що здійснює утримання об’єктів благоустрою, які затверджені відповідним органом державної влади чи ОМС, а об’єкта, який перебуває у приватній власності, – його власником.

Крім цього, благоустрій та утримання парків, що належать до територій та об’єктів природно-заповідного фонду, здійснюються відповідно до вимог Закону України від 16.06.1992 № 2456-XII «Про природно-заповідний фонд України».

Благоустрій рекреаційних зон, що використовуються для організованого масового відпочинку та купання, здійснюється із дотриманням вимог нормативно-технічних документів, якими визначаються гігієнічні вимоги до зон рекреації водних об’єктів.

Відповідно до п. 6 розд. 3 Типових правил не допускається знищення чи пошкодження елементів благоустрою на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків.

Слід мати на увазі, що господарська зона парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків із контейнерними майданчиками та громадськими вбиральнями має розташовуватися не ближче ніж 50 м від місць масового скупчення людей (танцювальні, естрадні майданчики, фонтани, головні алеї, видовищні павільйони).

Кількість урн для сміття на територіях парків, рекреаційних зон, садів, скверів і розташованих на їхніх територіях майданчиків для дозвілля, встановлюють із розрахунку одна урна на 800 м2 площі.

На головних алеях парку відстань між урнами повинна бути не більше ніж 40 м. Біля кожної тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності встановлюють урну для сміття місткістю не менше ніж 0,01 м3.

Кількість контейнерів для сміття на господарських майданчиках парків, рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків визначається за показником середнього утворення відходів за три дні.

Згідно із п. 10 розд. 2 Типових правил благоустрою основне прибирання парків має здійснюватися після їх закриття та до восьмої години ранку. Протягом дня необхідно збирати відходи, у тому числі екскременти тварин, опале листя, проводити патрульне прибирання, поливати зелені насадження. При цьому поливальні пристрої повинні бути в справному стані, їх мають регулярно оглядати і ремонтувати.

Звертаємо вашу увагу на те, що благоустрій територій об’єктів культурної спадщини здійснюється відповідно до:

1

Закону № 2807

2

Закону України від 08.06.2000 № 1805-III «Про охорону культурної спадщини»

3

постанови КМУ від 13.03.2002 № 318 «Про затвердження Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць»

4

постанови КМУ від 26.07.2001 № 878 «Про затвердження Списку історичних населених місць України»

5

постанови КМУ від 28.12.2001 № 1768 «Про затвердження Порядку укладення охоронних договорів на пам’ятки культурної спадщини»

6

Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417

7

ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій»

8

ДБН 360-92 «Містобудування. Планування та забудова міських і сільських поселень»

9

ДСТУ Б Б.2.2-10:2016 «Склад та зміст науково-проектної документації щодо визначення меж і режимів використання зон охорони пам’яток архітектури та містобудування»

Слід мати на увазі, що утримання та ремонт об’єктів благоустрою вулично-дорожньої мережі населених пунктів мають здійснюватися з дотриманням вимог:

1

Закону України від 30.06.1993 № 3353-XII «Про дорожній рух»

2

Закону України від 08.09.2005 № 2862-IV «Про автомобільні дороги»

3

Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою КМУ від 30.03.1994 № 198

4

Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Мінрегіону від 14.02.2012 № 54

5

Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС від 30.12.2014 № 1417

6

ДСТУ 3090-95 «Безпека дорожнього руху. Організація робіт з експлуатації міських вулиць та доріг. Загальні положення»

7

ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану»

8

ДБН В.2.3-5-2017 «Вулиці та дороги населених пунктів»

Також зазначаємо, що власник або балансоутримувач об’єкта благоустрою вулично-дорожньої мережі населеного пункту має забезпечувати утримання такого об’єкта з необхідною кількістю машин, механізмів, спеціалізованої техніки, посипальних матеріалів та реагентів.

Передбачені зобов’язання і для суб’єктів господарської діяльності, які є власниками земельних ділянок та/або землекористувачами, а також власників та/або користувачів тимчасових споруд, що розташовані в межах «червоних ліній» вулиць і доріг. На закріпленій території вони мають:

— забезпечувати утримання та ремонт відповідної території;

— утримувати та забезпечувати належний технічний стан охоронної зони інженерних комунікацій, обладнання, споруд та інших елементів дорожніх об’єктів, що використовуються, відповідно до їх функціонального призначення;

— у разі виявлення небезпечних умов в експлуатації споруд і об’єктів, аварій і руйнувань, що призвели до виникнення перешкод у дорожньому русі або загрожують збереженню елементів дорожніх об’єктів, негайно повідомляти власників дорожніх об’єктів або уповноважених ними органів, а також територіальний орган або підрозділ Національної поліції України;

— дотримуватись вимог норм і правил щодо охорони дорожніх об’єктів.

Доводимо до вашого відома, що відповідно до п. 19 розд. 2 Типових правил у межах «червоних ліній» вулиць і доріг забороняється:

— розміщувати споруди та об’єкти;

— смітити, псувати дорожнє покриття, обладнання, зелені насадження;

— спалювати сміття, опале листя та інші відходи, складати їх для тривалого зберігання;

— скидати промислові та меліоративні води в систему дорожнього зливостоку;

— встановлювати намети;

— випасати худобу та свійську птицю;

— скидати сніг.

Визначені також певні вимоги до місць проведення дорожніх робіт з утримання або ремонту об’єктів благоустрою на вулично-дорожній мережі. Передбачається, що вони повинні мати відповідне огородження, тимчасові дорожні знаки та належне освітлення в нічний час.

Усі дорожні об’єкти згідно з їх класифікацією та значенням підлягають інвентаризації, технічному обліку власниками дорожніх об’єктів або уповноваженими органами.

У цьому зв’язку доцільно розглянути положення про роботи з утримання в належному стані територій автостоянок. Так, до них належать:

1

очищення, миття, відновлення і заміна дорожніх знаків та інформаційних стендів (щитів), належне утримання дорожньої розмітки місць для стоянки або паркування, в’їздів та виїздів, а також транспортних або пішохідних огороджень (у разі наявності)

2

систематичне очищення території та під’їзних шляхів від пилу, сміття та листя шляхом їх підмітання та миття

3

забезпечення постійного очищення території та під’їзних шляхів від снігу, починаючи з початку снігопаду, та від ожеледі, починаючи з моменту її виникнення, та обробки їх фрикційними та іншими протиожеледними матеріалами

4

утримання та поточний ремонт дорожнього покриття і під’їзних шляхів, а також систем поверхневого водовідведення у межах території (у разі наявності)

5

забезпечення функціонування паркувальних автоматів, в’їзних та виїзних терміналів (очищення, миття, фарбування, відновлення їх роботи, заміна окремих деталей, планові обстеження, нагляд за справністю, їх технічна підтримка та програмне забезпечення)

6

забезпечення утримання та належного функціонування засобів та обладнання зовнішнього освітлення території

7

утримання контрольно-пропускного пункту, приміщення для обслуговуючого персоналу, вбиралень, побутових приміщень тощо (у разі наявності)

8

забезпечення функціонування систем відеоспостереження за рухом транспортних засобів на їх території і табло із змінною інформацією про наявність вільних місць (у разі їх наявності), яке розташовується на в’їзді

9

утримання систем протипожежного захисту та зовнішнього протипожежного водопроводу

10

утримання первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників), пожежного інвентарю, обладнання та засобів пожежогасіння

11

утримання зелених насаджень, їх охорона та відновлення

Увага! На автостоянках забороняється: засмічувати територію, мити транспортні засоби в не передбачених для цього місцях, розпалювати вогнища, здійснювати торгівлю, зливати відпрацьовані мастила на землю чи дорожнє покриття, псувати обладнання місць стоянки, паркування, пошкоджувати зелені насадження.

Автостоянки використовують виключно за цільовим призначенням.

Вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій

Відповідно до п. 1 розд. 3 підприємства, установи, організації, які розміщуються на території об’єкта благоустрою, можуть:

1) утримувати закріплену за ними територію;

2) брати пайову участь в утриманні цього об’єкта на умовах договору, укладеного із балансоутримувачем.

При цьому згідно із п. 2 розд. 7 Типових правил межі та режим використання закріпленої за підприємствами, установами, організаціями території визначають відповідні органи державної влади та ОМС залежно від підпорядкування об’єкта благоустрою або власник, якщо територія перебуває у приватній власності.

Визначення обсягів пайової участі підприємств, установ, організацій (В), які розміщуються на території об’єкта благоустрою, в утриманні цього об’єкта здійснюють за формулою:

В = Пз х Сбв, де

Пз — загальна площа території, закріпленої за підприємством, установою, організацією;

Сбв — базова вартість одного квадратного метра земель у межах населеного пункту, визначена у технічній документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів.

Типовими правилами передбачається, що підприємства, установи й організації на власних та закріплених територіях крім іншого повинні здійснювати увесь комплекс робіт, спрямованих на забезпечення та постійне підтримання чистоти і порядку, збереження зелених насаджень, а саме:

— забезпечення постійного прибирання сміття, побутових відходів, бруду, опалого листя, снігу з метою утримання об’єктів благоустрою та прилеглих територій у належному санітарному стані (тротуари прибираються вздовж усієї ділянки будинку, домоволодіння (в межах належності) — до бордюрного каменю);

— забезпечення вивезення сміття, бруду, побутових відходів, опалого листя на відведені для цього ділянки або об’єкти поводження з відходами (вивезення сміття, побутових відходів здійснюється шляхом укладення відповідних договорів із підприємствами);

— утримання приміщень громадських вбиралень, у тому числі дворових, вбиралень на кінцевих зупинках громадського транспорту у належному санітарному та технічному стані;

— очищення опор ліній електропередач, стовбурів дерев, стовпів, парканів, будівель, інших елементів благоустрою від оголошень, реклам, вивішених у недозволених місцях;

— регулярне знищення бур’янів, скошення трави заввишки більше ніж 10 см, видалення сухостійних дерев та чагарників, видалення сухого та пошкодженого гілля та забезпечення їх видалення.

Відповідно до п. 3 розд. 5 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які експлуатують ліхтарі вуличного освітлення, засоби та обладнання зовнішнього освітлення, світлових покажчиків розміщення пожежних гідрантів, установки з декоративного підсвічування будинків, будівель, споруд, вивісок, вітрин, світлової реклами, зобов’язані забезпечувати їх належний режим роботи та технічний стан.

Усі вітрини повинні бути обладнані спеціальною освітлювальною апаратурою, переважно енергозберігаючою.

Згідно із п. 4 розд. 5 освітлення має бути рівномірним і не повинно засліплювати учасників дорожнього руху та освітлювати квартири житлових будинків.

Вуличне освітлення повинно вмикатися відповідно до встановленого графіка залежно від пори року та природних умов.

Розміщення обладнання архітектурно-художнього освітлення на фасаді будівель та споруд здійснюється виключно на підставі згоди власника будівлі або приміщень.

На пішохідних переходах, а також ділянках автомобільних доріг, проспектах, магістралях із високим рівнем небезпеки відключення освітлення у темний час доби забороняється.

Нормативно-правова база у сфері благоустрою

Таким чином, у попередніх розділах нашого матеріалу ми навели як загальні положення у сфері благоустрою, так і спеціальні — утримання територій об’єктів вулично-дорожньої мережі, зокрема автостоянок, об’єктів культурної спадщини та вимоги щодо впорядкування територій у сфері благоустрою. Для систематизації та кращого розуміння в цьому розділі в таблиці зазначимо нормативно-правові акти у сфері благоустрою та випадки, в яких вони застосовуються.

Утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою

Правила утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджені наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 № 105

Інвентаризація зелених насаджень

Інструкція з інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України, затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.12.2001 № 226

Видалення дерев, кущів, газонів і квітників

Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затверджений постановою КМУ від 01.08.2006 № 1045

Утримання споруд інженерного захисту територій від небезпечних геологічних процесів

1. Постанова КМУ від 08.11.1996 № 1369 «Про інженерний захист територій, об’єктів і споруд від зсувів».

2. Правила експлуатації споруд інженерного захисту територій населених пунктів від підтоплення, затверджені наказом Мінрегіону від 16.01.2012 № 23/

3. ДСТУ-Н Б В.2.5-61:2012 «Настанова з улаштування систем поверхневого водовідведення»

Утримання фонду захисних споруд цивільного захисту

Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затверджений постановою КМУ від 10.03.2017 № 138

Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території

Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджений постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173

Зберігання побутових відходів

1. Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць, затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145.

2. Методика роздільного збирання побутових відходів, затверджена наказом Мінрегіону від 01.08.2011 № 133

Роздільне збирання побутових відходів, включаючи небезпечні відходи в їх складі

1. Закон України «Про відходи».

2. Правила надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджені постановою КМУ від 10.12.2008 № 1070.

3. Методика роздільного збирання побутових відходів, затверджена наказом Мінрегіону від 01.08.2011 № 133.

4. Порядок розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, затверджений наказом Мінрегіону від 23.03.2017 № 57.

5. Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць, затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 № 145.

6. Державні будівельні норми «Склад та зміст схеми санітарного очищення населеного пункту» (ДБН Б.2.2-6:2013)

Механізоване посипання піщаною або змішаною сумішшю та оброблення іншими дозволеними для цієї мети матеріалами проїзної частини вулиць, тротуарів, площ, мостів, шляхопроводів, перехресть, підйомів і узвозів у зимовий період

Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджені наказом Мінрегіону від 14.02.2012 № 54

Проектування малих архітектурних форм

1. Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджені постановою КМУ від 30.03.1994 № 198.

2. ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій»

Утримання прибудинкової території

Правила утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджені наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76

Хочемо звернути вашу увагу на те, що благоустрій присадибної ділянки та прилеглої до неї території здійснюється власником або користувачем цієї ділянки. Власник або користувач присадибної ділянки може на умовах договору, укладеного з ОМС, забезпечувати належне утримання території загального користування, прилеглої до його присадибної ділянки.

Організація благоустрою присадибної ділянки, на якій розміщені житлові будинки, господарські будівлі та споруди, що в порядку, визначеному законодавством, взяті на облік як безхазяйне майно або передані в комунальну власність як безхазяйне майно, здійснюється ОМС.

Важливо відмітити, що, крім іншого, Типові правила встановлюють наступні заборони:

— складати опале листя на прибудинкових територіях, а також поряд з контейнерними майданчиками;

— викидати трупи собак, котів та інших тварин або захоронювати їх у не відведених для цього місцях (контейнерах для сміття, газонах тощо).

Також передбачається, що дороги, проїзди та проходи до будівель, споруд, пожежних вододжерел, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання засобів пожежогасіння мають бути у вільному доступі, утримуватися справними, взимку очищатися від снігу.

Увага! Забороняється довільно зменшувати нормативну ширину доріг та проїздів.

Порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів

Необхідно зазначити, що Типові правила благоустрою також визначають самоврядний і громадський контроль та порядок їх здійснення. Тож необхідно визначитись із тим, яким буває контроль взагалі та на що він спрямований у сфері благоустрою населених пунктів, про що і будемо говорити.

Отже, відповідно до Закону № 2807 існує три види контролю:

Державний

(ст. 39 Закону № 2807)

Здійснюється місцевими державними адміністраціями

Самоврядний

(ст. 40 Закону № 2807)

Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, зокрема, шляхом:

— проведення перевірок території;

— розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;

— участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд ОМС, підприємств, установ, організацій;

— подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об’єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.

Примітка. У межах здійснення самоврядного контролю — утворення інспекції з благоустрою населених пунктів. Положення про інспекцію затверджується відповідною сільською, селищною або міською радою на підставі Типового положення.

Громадський

(ст. 41 Закону № 2807)

Здійснюється громадськими інспекторами благоустрою населених пунктів шляхом:

— проведення спільно з працівниками органів державного контролю рейдів та перевірок додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства у сфері благоустрою населених пунктів;

— проведення перевірок і складення протоколів про порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів і подання їх органам державного контролю у цій сфері та правоохоронним органам для притягнення винних до відповідальності;

— надання допомоги органам державного контролю у сфері благоустрою населених пунктів у діяльності щодо запобігання порушенням законодавства про благоустрій населених пунктів;

— здійснення інших повноважень відповідно до закону

Таким чином, контроль у сфері благоустрою населеного пункту спрямований на забезпечення дотримання:

1) органами державної влади;

2) ОМС;

3) підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування;

4) громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, — вимог Закону № 2807, Типових правил та інших нормативно-правових актів.

Нижче наведемо додаток щодо меж утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій до Типових правил благоустрою, про який ми вже згадували.

№ з/п

Прилегла територія

Суб’єкти господарювання, на яких покладається утримання прилеглої території

Межі утримання прилеглої території підприємства, установи, організації (не менше)

1

Двори, тротуари, покриття проїзної частини проїздів, прибудинкової території житлового фонду ЖК, ЖБК і ОСББ

Житловий кооператив, житлово-будівельний кооператив, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку

20 м від межі відведеної земельної ділянки та до проїжджої частини вулиці

2

Двори, тротуари, майданчики, покриття проїжджої частини вулиці, інші території земельних ділянок, що надані у власність або користування юридичним або фізичним особам

Власники або користувачі земельних ділянок

20 м від межі земельної ділянки та до проїжджої частини вулиці

3

Території, прилеглі до об’єктів соціальної інфраструктури

Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти

15 м від межі земельної ділянки до проїжджої частини вулиці

4

Території, прилеглі до автозаправних станцій

Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти

50 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці

5

Території, прилеглі до торговельних центрів, об’єктів побутового обслуговування, громадського харчування, авторемонтних майстерень, магазинів, ринків, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності

Суб’єкти господарювання, що експлуатують вказані об’єкти

20 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці

6

Території, прилеглі до колективних гаражів

Гаражно-будівельні кооперативи

20 м від межі земельної ділянки, що надана у власність або користування, та до проїжджої частини вулиці

7

Території, прилеглі до центрально-теплових, трансформаторних, газорозподільних, тяглових підстанцій

Підприємства, установи, організації, на балансі яких знаходяться вказані об’єкти

у радіусі 10 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці

8

Трамвайні, тролейбусні, автобусні зупинки та зупинки маршрутних транспортних засобів і стоянки (місця відстою) маршрутних таксі

Відповідні дорожньо-експлуатаційні підприємства або інші суб’єкти господарювання на договірних засадах

у радіусі 20 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці

9

Виходи зі станцій метрополітену

Балансоутримувачі

20 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці

10

Майданчики для паркування

Суб’єкти господарювання, які утримують майданчики для паркування

20 м від периметру споруд та до проїжджої частини вулиці

11

Мости, шляхопроводи, інші штучні споруди, території під шляхопроводами

Балансоутримувачі штучних споруд

10 м від периметру споруд

12

Контейнерні майданчики

Балансоутримувачі територій, на яких розміщено контейнерні майданчики

5 м від периметру споруди

13

Території, відведені під проектування та забудову

Фізичні особи, яким відповідно до законодавства відведені земельні ділянки, незалежно від того, ведуться на них роботи чи не ведуться

20 м від межі земельної ділянки, яка відведена під проектування та забудову, та до проїжджої частини вулиці

Насамкінець додамо: ми переконані в тому, що Типові правила благоустрою забезпечать упорядкування відносин між суб’єктами у сфері благоустрою, ефективне використання і збереження об’єктів та елементів благоустрою міста, покращення санітарного стану населених пунктів, дотримання вимог чинного законодавства з охорони навколишнього природного середовища тощо. Задля того, аби покращилось все вищезазначене, ОМС слід приймати правила благоустрою кожного населеного пункту зі своїми особливостями та активно діяти в цьому напрямку. Бажаємо успіху!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі