Теми статей
Обрати теми

Про надання роз’яснення

Витяг із листа Мінрегіону від 11.07.2018 № 3/34-176-18

Директорат з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України розглянув лист <...> щодо надання роз’яснення та повідомляє.

1. Чи впливає структура виконавчих органів сільської ради ОТГ на надання відповідній громаді статусу спроможної? А саме на наявність у цій структурі посади заступника голови?

Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (далі — Закон) Кабінет Міністрів України може визнати об’єднану територіальну громаду спроможною за умови її утворення в порядку, визначеному розділом II цього Закону, навколо населеного пункту, визначеного перспективним планом формування територій громад Автономної Республіки Крим, області як адміністративного центру об’єднаної територіальної громади, а також якщо кількість населення об’єднаної територіальної громади становить не менше половини кількості населення територіальних громад, які мали увійти до такої об’єднаної територіальної громади відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області, якщо інше не встановлено законом.

Методикою формування спроможних територіальних громад, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 № 214, визначено, що спроможна територіальна громада — це територіальні громади сіл (селищ, міст), які в результаті добровільного об’єднання здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Таким чином, структура виконавчих органів сільської ради не впливає на визнання об’єднаної територіальної громади спроможною. Разом із тим затверджена структура виконавчих органів сільської ради має забезпечити належний рівень надання послуг населенню, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства.

2. Чи доцільно на даному етапі в ОТГ (без статусу «спроможна») вводити посаду заступника та вносити зміни до бюджету для фінансування цієї посади? Чи мають депутати повноваження подавати на голосування проект структури виконавчих органів ради?

Згідно з пунктом 5 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон № 280/97-ВР) виключною компетенцією сільської, селищної, міської ради є затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання.

Відповідно до пункту 6 частини четвертої статті 42 Закону № 280/97-ВР сільський, селищний, міський голова вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» визначено, що умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених для державних службовців відповідних категорій і схем посадових окладів згідно з додатками 48 — 54 і 57.

Отже, визначення та затвердження структури виконавчих органів сільської, селищної, міської ради є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування.

Водночас згідно з частиною третьою статті 51 Закону № 280/97-ВР виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.

Пунктом 3 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск.

Сільський, селищний, міський голова вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради (пункт 5 частини четвертої статті 42 Закону № 280/97-ВР).

Таким чином, сільський голова вносить на розгляд відповідної ради пропозиції про персональний склад виконавчого комітету, в тому числі посад заступника (заступників) голови, які входять до складу виконкому.

Разом з тим частиною другою статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» визначено, що після завершення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою, персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний об’єднаною територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу.

Після завершення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради у територіальній громаді, що увійшли до об’єднаної територіальної громади, відповідні функції одноособово виконує сільський, селищний, міський голова, обраний об’єднаною територіальною громадою, з дня набуття ним повноважень до затвердження відповідною сільською, селищною, міською радою персонального складу ЇЇ виконавчого комітету.

3. Чи зобов’язує закон приймати структуру ОТГ не пізніше першої сесії ради ОТГ?

Відповідно до частин чотирнадцятої та п’ятнадцятої Закону № 280/97-ВР не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.

Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесій ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Таким чином, законодавством визначено вимоги щодо строку затвердження регламенту роботи відповідної ради та положення про постійні комісії ради, відповідні вимоги стосовно строку затвердження радою структури її виконавчих органів законодавством не передбачено. Такі питання рада може більш детально врегулювати у своєму регламенті. <...>

5. Як доцільніше: об’єднувати в єдиний бюджет чи довиконати до кінця року окремо бюджети сіл, що входять до ОТГ (2 села)?

Відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» бюджети територіальних громад, що об’єдналися, ВИКОНУЮТЬСЯ окремо до закінчення бюджетного періоду з урахуванням особливостей, встановлених цією частиною. Сільська, селищна, міська рада, обрана об’єднаною територіальною громадою, може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті сільськими, селищними, міськими радами, обраними територіальними громадами, що об’єдналися.

До завершення періоду окремого виконання бюджетів територіальних громад, що об’єдналися, функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів територіальних громад, що об’єдналися, продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного об’єднаною територіальною громадою, інших керівників бюджетних установ.

До завершення періоду окремого виконання бюджетів територіальних громад, що об’єдналися, функції місцевих фінансових органів територіальних громад, що об’єдналися, здійснюють:

1) відповідні місцеві фінансові органи, створені до об’єднання територіальних громад;

2) сільський, селищний, міський голова, обраний об’єднаною територіальною громадою, якщо у відповідних територіальних громадах місцеві фінансові органи не були створені згідно із законом.

Залишки коштів на кінець бюджетного періоду бюджетів територіальних громад, що об’єдналися, перераховуються до бюджету об’єднаної територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного об’єднаною територіальною громадою. <...>

Додатково повідомляємо, що листи Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України не встановлюють норм права і мають лише інформаційний характер.

Генеральний директор Директорату С. І. ШАРШОВ

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі