Теми статей
Обрати теми

Щодо освітньої субвенції

Витяг із листа Мінфіну від 20.09.2018 № 07010-07-21/24561

У 2018 році розрахунок освітньої субвенції здійснено Міністерством освіти і науки відповідно до нової Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1088, виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, яка визначена на підставі навчального навантаження, розрахункової наповнюваності класів та навчальних планів, а також нормативної (розрахункової) заробітної плати педагогічних працівників.

Затвердження нової формули дало можливість здійснити перехід від розрахунку видатків на утримання неефективної мережі закладів загальної середньої освіти до розрахунку видатків на підставі нормативної кількості ставок педагогічних працівників, навчального навантаження, нормативної наповнюваності класів та нормативного (розрахункового) розміру заробітної плати.

Нормативна (розрахункова) заробітна плата розрахована з урахуванням підвищення соціальних стандартів, застосуванням максимальних розмірів надбавок та доплат вчителям та необхідності виплати грошової винагороди та допомоги на оздоровлення у розмірах, визначених законодавством.

<...> дефіцит освітньої субвенції в більшій мірі виникає в бюджетах районів та об’єднаних територіальних громад у зв’язку великою кількістю малокомплектних шкіл, неефективною та неоптимальною мережею загальноосвітніх навчальних закладів, в яких багато класів з низькою фактичною наповнюваністю та високою вартістю навчання одного учня.

<...> з метою недопущення виникнення заборгованості із виплати заробітної плати, відпускних та допомоги на оздоровлення педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів Урядом в поточному році відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2018 № 316-р «Про перерозподіл обсягу освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2018 році» здійснено перерозподіл обсягу освітньої субвенції в загальному обсязі 25,3 млн грн., яким збільшено видатки для окремих місцевих бюджетів Дніпропетровської, Івано-Франківської, Хмельницької областей.

<...> Відповідно до пункту 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, за результатами місячного/квартального звіту про виконання місцевих бюджетів обласна, Київська міська держадміністрації мають право подати МОП як головному розпоряднику бюджетних коштів пропозиції щодо перерозподілу видатків субвенції міжобласним бюджетом, бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами (у межах видатків регіону).

Зважаючи на те, що нова Формула розподілу освітньої субвенції застосовується лише рік, Міністерством фінансів у поточному році підтримувалися звернення Міністерства освіти і науки та обласних державних адміністрацій щодо здійснення наближення обсягу освітньої субвенції, або її перерозподілу між місцевими бюджетами з метою недопущення утворення кредиторської заборгованості із виплати заробітної плати педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів.

Проте, на думку Міністерства фінансів, такі рішення порушують основний принцип формульного розрахунку, який має забезпечити підвищення якості надання освітніх послуг, оптимізацію мережі закладів загальної середньої освіти та підвищення престижу професії вчителя. <...>

Отже, в подальшому з метою уникнення ситуацій з виникненням незабезпеченості у видатках на оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти та поступового відходу від практики здійснення наближення та перерозподілу освітньої субвенції, місцеві органи влади мають забезпечити:

— виконання частини першої статті 51 Бюджетного кодексу України в частині утримання керівниками бюджетних установ чисельності працівників та здійснення фактичних видатків на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах:

— виконання частини четвертої статті 77 Бюджетного кодексу України в частині врахування під час затвердження місцевих бюджетів у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;

— здійснення у разі виникнення заборгованості із заробітної плати комплексу заходів щодо погашення заборгованості із зазначених виплат, забезпечивши використання не менш як 90 відсотків наявних коштів, насамперед загального фонду місцевих бюджетів;

— упорядкування структури штатної чисельності працівників у межах затверджених асигнувань на оплату праці, не допускаючи збільшення такої чисельності, крім випадків, пов’язаних з утворенням (реорганізацією) навчальних закладів, фінансування яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції;

— вжиття заходів щодо оптимізації існуючої мережі бюджетних установ, зокрема закладів загальної середньої освіти, та приведення її у відповідність до фінансового ресурсу;

— приведення фактичної наповнюваності класів закладів загальної середньої освіти до розрахункової наповнюваності:

— перегляд розмірів надбавок та доплат, встановлення яких передбачається від мінімального до максимального розмірів;

— виконання затверджених показників доходів місцевих бюджетів, комплексно задіявши усі потенційні джерела їх наповнення;

— здійснення аналізу динаміки надходжень основних бюджетоутворюючих податків, забезпечення контролю за повнотою та своєчасністю сплати податків, вжиття заходів щодо подолання негативних тенденцій;

— забезпечення спрямування власного додаткового фінансового ресурсу на виплату заробітної плати тієї чисельності ставок педагогічних працівників, яка перевищує ставки, розраховані відповідно до Формули розподілу освітньої субвенції;

— здійснення аналізу ефективності використання бюджетних коштів та перегляду напрямів їх використання з метою спрямування на першочергові заходи.

Заступник Міністра Ю. Джигир

Повний текст листа розміщено на офіційному сайті Асоціації міст України, з яким можна ознайомитись за посиланням http://www.auc.org.ua/novyna/deficyt-osvitnoyi-subvenciyi-maye-pokryvatys-u-mezhah-regionu-za-koshty-oblasnyh-byudzhetiv.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі