Теми статей
Обрати теми

Методичні рекомендації: організація та ведення військового обліку (частина 3)

Брусенцова Яна, директор Департаменту видань для публічно-правової сфери, головний редактор видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», юрист, Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
У попередньому номері ми продовжили розглядати Методичні рекомендації з організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних в органах місцевого самоврядування, затверджені наказом військового комісара Харківського ОВК від 21.11.2017 № 676. Знайомство триває. Це буде остання частина, не менш цікава та пізнавальна, ніж попередні.

Зразки документів

Надаємо зразок графіку звіряння з підприємствами, установами та організаціями, будинковими книгами (даними реєстраційного обліку), іншими документами з питань реєстрації місця проживання фізичних осіб та звіряння шляхом подвірного обходу:

img 1

img 2

Надаємо зразок перспективного плану роботи з військового обліку військовозобов’язаних і призовників на рік:

img 3

img 4

img 5

img 6

Надаємо зразок журналу обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння їх облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів.

img 7

img 8

Надаємо зразок звернення щодо ухилення громадян від виконання військового обов’язку:

img 9

Надаємо зразок повістки:

img 10

img 11

Надаємо зразок справи з повідомленнями до військового комісаріату про адміністративні правопорушення:

img 12

img 13

img 14

img 15

img 16

Надаємо зразок про відмову в отриманні повідомлення:

img 17

img 18

Донесення (звіти), що надаються ОМС з питань військового обліку

Для спрощення сприйняття надаємо інформацію у табличному вигляді:

Найменування донесення

Термін подання

Куди надається

Форма, за якою надається

Повідомлення про призначення, переміщення і звільнення осіб, відповідальних за ведення військового обліку

Протягом 7 днів з дня призначення, переміщення або звільнення

Р(М)ВК за місцем розташування органу місцевого самоврядування

Довільна форма, із зазначенням номера і дати наказу, П. І. Б. та контактних даних

Повідомлення про зміну призовниками і військовозобов’язаними прізвища, імені та по батькові, одруження (розлучення), реєстрацію смерті, вилучення військово-облікових документів, пільгових посвідчень, а також зміну інших даних

Протягом 7 днів з дня з дня реєстрації акта цивільного стану

Р(М)ВК за місцем перебування на обліку громадян

Додаток 19

до Порядку1

Список військовозобов’язаних і призовників, які перебувають на військовому обліку

За запитом військкомату, але не рідше одного разу на рік для звірки з обліковими даними військкоматів

Р(М)ВК за місцем перебування на обліку громадян

Додаток 25 до Порядку1

Повідомлення про зміну облікових даних

До 5 числа кожного місяця (за наявності змін)

Р(М)ВК за місцем перебування на обліку військовозобов’язаних і призовників

Додаток 2 до Порядку1

Повідомлення про реєстрацію, ліквідацію підприємств, установ та організацій на території

До 5 числа кожного місяця (за наявності змін)

Р(М)ВК за місцем розташування органу місцевого самоврядування

Додаток 6

до Порядку1

Повідомлення про реєстрацію (зняття з реєстрації) місця проживання призовників і військовозобов’язаних

До 5 числа кожного місяця (за наявності змін)

Р(М)ВК за місцем перебування на обліку військовозобов’язаних і призовників

Додаток 16 до Порядку1

Повідомлення про місце перебування зареєстрованих призовників і військовозобов’язаних

За запитом військкомату

Р(М)ВК, який надав запит

Додаток 17

до Порядку1

Список громадян, які підлягають приписці до призовної дільниці

До 1 грудня

Р(М)ВК за місцем реєстрації місця проживання працівників

Додаток 1 до постанови КМУ № 3522

Додаток 3 до Порядку1

Звіт про чисельність працюючих та заброньованих військовозобов’язаних

До 1 лютого

Органу, визначеному п. 6 1 постанови КМУ від 04.02.2015 № 45

Додаток 4 до постанови КМУ від 04.02.2015 № 45

1 Порядок організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 921.

2 Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затверджене постановою КМУ від 21.03.2002 № 352.

Надаємо зразки форм, за якими надають донесення:

img 19

Зразок повідомлення про прийнятого на роботу військовозобов’язаного:

img 20

Зразок повідомлення про зміну облікових даних військовозобов’язаного:

img 21

img 22

img 23

Надаємо зразок повідомлення про призначення, переміщення і звільнення осіб, відповідальних за ведення військового обліку:

img 24

Надаємо зразок повідомлення про реєстрацію, ліквідацію підприємств, установ та організацій на території:

img 25

Надаємо зразок повідомлення про реєстрацію (зняття з реєстрації) місця проживання призовників і військовозобов’язаних:

img 26

Надаємо зразок повідомлення про місце перебування зареєстрованих призовників і військовозобов’язаних:

img 27

Надаємо зразок повідомлення про зміну призовниками і військовозобов’язаними прізвища, імені та по батькові, одруження (розлучення), реєстрацію смерті, вилучення військово-облікових документів, пільгових посвідчень, а також зміну інших даних:

img 28

img 29

Порядок проведення перевірок стану військового обліку

Районні (міські) військові комісаріати відповідно до затверджених районними держадміністраціями, міськими радами планів проводять перевірку ОМС, що перебувають на території їх відповідальності та в яких працюють військовозобов’язані, що заброньовані за ними, а також військовозобов’язані, які мають мобілізаційні розпорядження. Решта виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад перевіряються один раз на три роки.

Результати перевірок вносяться до журналів обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння їх облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів (додаток 7 до Порядку — ведеться на підприємстві) і журналу обліку перевірок стану військового обліку районного (міського) військового комісаріату (додаток 28 до Порядку — ведеться у Р(М)ВК).

Повноваження щодо проведення перевірок стану військового обліку в державних органах (ОМС), у військових частинах, на підприємствах, в установах, організаціях та навчальних закладах також надані: Генеральному штабу Збройних Сил України, оперативним командуванням, обласним державним адміністраціям у взаємодії з обласними військовими комісаріатами, районним державним адміністраціям і міським радам у взаємодії з районними (міськими) військовими комісаріатами — на території їх відповідальності; центральним органам виконавчої влади та іншим державним органам — на підприємствах, в установах та організаціях, які перебувають у сфері їх управління.

Посадовим особам із складу комісії, що проводять перевірку стану військового обліку, вручаються підписані відповідними керівниками та завірені печатками приписи на право проведення перевірки стану військового обліку (додаток 29) та затверджується план їх роботи.

Керівники державних органів (ОМС), підприємств, установ та організацій перевіряють наявність приписів та посвідчень у посадових осіб, які проводять перевірку, та допускають їх до роботи з визначеними документами.

Голови комісій, що проводять перевірку, на початку її проведення доводять до відома керівників державних органів (ОМС), підприємств, установ та організацій плани роботи, а після завершення оголошують результати перевірки, які вносять до журналів обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з даними Р(М)ВК.

Керівники державних органів (ОМС), підприємств, установ та організацій, на яких проведено перевірку, організовують та забезпечують усунення виявлених недоліків. Про вжиті заходи до усунення недоліків інформують у визначені в акті строки керівника органу, який проводив перевірку.

Під час перевірки місцевих органів виконавчої влади перевіряється:

— апарат місцевого органу виконавчої влади з питань організації військового обліку на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці та результати контролю за його станом;

— стан методичного забезпечення заходів військового обліку та підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку;

— кадровий підрозділ апарату місцевого органу виконавчої влади з питань ведення військового обліку, а також два-три виконавчих комітети сільських, селищних, міських рад або підприємства, установи та організації, які перебувають на території відповідальності, щодо ведення військового обліку.

Крім документів, визначених у п. 5 додатка 27 до Порядку, перевіряються: положення про структурні підрозділи місцевого органу виконавчої влади, що забезпечують функціонування системи військового обліку у відповідній галузі або сфері управління, здійснюють організацію та ведення військового обліку, бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час.

Під час перевірки виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад перевіряються:

— порядок виконання заходів із взяття на військовий облік призовників і військовозобов’язаних, які прибули на постійне місце проживання до адміністративно-територіальної одиниці України, що обслуговується виконавчим комітетом сільської, селищної, міської ради;

— порядок зняття з військового обліку призовників і військовозобов’язаних після їх вибуття в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) до нового місця проживання;

— стан організації та результати роботи з виявлення призовників і військовозобов’язаних, які проживають на території, що обслуговується, і не перебувають на військовому обліку у виконавчому комітеті сільської, селищної чи міської ради, взяття їх на персонально-первинний облік та направлення до відповідних районних (міських) військових комісаріатів для взяття на військовий облік;

— організація та забезпечення оповіщення на вимогу районного (міського) військового комісаріату призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до такого органу і забезпечення їх своєчасного прибуття за викликом;

— стан організації взаємодії з відповідними районними (міськими) військовими комісаріатами та військовими частинами з питань строків та способів звіряння даних карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних з обліковими даними таких органів, внесення відповідних змін та з питань проведення оповіщення призовників і військовозобов’язаних;

— стан дотримання встановлених строків внесення до карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних змін, які стосуються сімейного стану, місця їх проживання, освіти, місця роботи і посади, та повідомлення районного (міського) військового комісаріату про зміну облікових даних;

— не рідше ніж раз на рік — стан організації та результати звіряння облікових даних карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку, з їх обліковими даними, що містяться в особових картках військових частин, підприємств, установ та організацій, в яких вони працюють (навчаються), що перебувають на території відповідальності, а також з будинковими книгами (даними реєстраційного обліку), іншими документами з питань реєстрації місця проживання фізичних осіб, а також з фактичним проживанням (перебуванням) призовників і військовозобов’язаних шляхом подвірного обходу;

— стан організації та результати звіряння даних карток первинного обліку призовників, які перебувають на військовому обліку у виконавчих комітетах сільських, селищних та міських рад, з обліковими даними районного (міського) військового комісаріату (проводиться після приписки громадян до призовних дільниць і перед призовом їх на строкову військову службу, а також за рішенням військового комісара районного (міського) військового комісаріату);

— своєчасність та повнота складання і надсилання до районного (міського) військового комісаріату списку громадян, які підлягають приписці до призовної дільниці;

— правильність приймання від призовників і військовозобов’язаних їх військово-облікових документів для подання до районного (міського) військового комісаріату для звірення з картками первинного обліку та оформлення бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;

— стан організації та результати контролю за виконанням громадянами, посадовими особами військових частин, підприємств, установ та організацій, які перебувають на території відповідальності виконавчого комітету сільської, селищної або міської ради, встановлених правил військового обліку, та проведенням відповідної роз’яснювальної роботи. Організація та стан взаємодії з органами Національної поліції щодо розшуку, затримання і доставки до відповідних районних (міських) військових комісаріатів громадян, які ухиляються від виконання військового обов’язку;

— стан та зміст інформування районного (міського) військового комісаріату про всіх громадян, посадових осіб та власників будинків, які порушують правила військового обліку, для притягнення винних до відповідальності згідно із законом;

— своєчасність повідомлення районного (міського) військового комісаріату про реєстрацію, ліквідацію підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління;

— стан ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів.

Крім документів, визначених у пункті 5 додатка 27 до Порядку, перевіряються: картотека карток первинного обліку, акти про їх знищення; звернення до органів Національної поліції щодо розшуку, затримання та доставки до районного (міського) військового комісаріату громадян, які ухиляються від виконання військового обов’язку.

Під час перевірки військових частин, підприємств, установ та організацій перевіряється:

— правильність призначення осіб, відповідальних за ведення військового обліку;

— рівень забезпечення повноти, достовірності та якості обліку всіх призовників і військовозобов’язаних згідно з вимогами, встановленими Міноборони та Держстатом;

— стан підтримання постійної взаємодії з відповідними районними (міськими) військовими комісаріатами з питань строків та способів звіряння даних особових карток призовників і військовозобов’язаних з обліковими даними районних (міських) військових комісаріатів, в яких вони перебувають на військовому обліку, внесення відповідних змін до них та організації проведення оповіщення призовників і військовозобов’язаних;

— стан організації періодичного звіряння особових карток призовників і військовозобов’язаних із записами у посвідченнях про приписку до призовної дільниці, у військових квитках та тимчасових посвідченнях;

— своєчасність внесення до особових карток працівників змін, які стосуються сімейного стану, місця проживання, освіти, місця роботи і посади призовників і військовозобов’язаних, та повідомлення районного (міського) військового комісаріату про зміну облікових даних;

— своєчасність оформлення документів для бронювання військовозобов’язаних за підприємствами, установами та організаціями та навчальними закладами на період мобілізації та на воєнний час;

— стан здійснення постійного контролю за дотриманням призовниками і військовозобов’язаними правил військового обліку, проведенням роз’яснювальної роботи серед громадян про виконання обов’язків щодо військового обліку;

— повідомлення районного (міського) військового комісаріату про призовників і військовозобов’язаних, які порушили вимоги законодавства щодо виконання військового обов’язку, для притягнення винних до відповідальності згідно із законом;

— ведення журналу обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів.

Крім того, перевіряються такі документи:

— накази керівників про призначення відповідальних осіб за ведення військового обліку та їх посадові інструкції;

— штатний розпис;

— накази керівників про прийняття та звільнення з роботи призовників і військовозобов’язаних;

— керівні документи;

— розпорядчі документи щодо організації питань, які підлягають перевірці;

— картотека карток П2 (особових карток державних службовців);

— документи службового листування з районним (міським) військовим комісаріатом;

— планувальні та звітні документи за минулий та поточний роки;

— документи з опрацювання пропозицій до переліку посад і професій, що підлягають бронюванню;

— перелік посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час;

— відомості про чисельність військовозобов’язаних, які заброньовані згідно з переліками посад і професій, та військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню;

— посвідчення про відстрочку від призову до Збройних Сил на період мобілізації та на воєнний час, відомості щодо їх видачі;

— журнал обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів;

— розписки про отримання військово-облікових документів;

— списки військовозобов’язаних і призовників, відомості про нарахування та отримання заробітної плати працівниками та інші документи.

Типові порушення, виявлені при перевірках стану військового обліку в ОМС

Записи в картках первинного обліку робляться не повністю.

Відсутні підписи призовників і військовозобов’язаних в картках первинного обліку про ознайомлення з правилами військового обліку громадян України та відповідальністю за ухилення від виконання військового обов’язку.

Не дотримуються строки повідомлення військових комісаріатів в семиденний термін про зміну призовниками і військовозобов’язаними прізвища, імені та по батькові, одруження (розлучення), реєстрацію смерті, вилучення військово-облікових документів, пільгових посвідчень, а також зміну інших даних.

Не організована робота щодо проведення звіряння облікових даних карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку, з їх обліковими даними, що містяться в особових картках військових частин, підприємств, установ та організацій, в яких вони працюють (навчаються), що перебувають на території відповідальності, а також з будинковими книгами (даними реєстраційного обліку), іншими документами з питань реєстрації місця проживання фізичних осіб, а також з фактичним проживанням (перебуванням) призовників і військовозобов’язаних шляхом подвірного обходу.

Не вносяться в п’ятиденний термін до карток первинного обліку зміни, які стосуються сімейного стану, місця проживання, освіти, місця роботи і посади військовозобов’язаних та призовників.

Військові комісаріати не повідомляються донесенням про зміну облікових даних до 5 числа щомісяця про всі зміни, які стосуються сімейного стану, місця проживання, освіти, місця роботи і посади військовозобов’язаних та призовників (мають місце випадки несвоєчасного повідомлення).

Заходи щодо військово-патріотичного виховання громадян України не проводяться. Контроль за виконанням заходів приписки до призовних дільниць, дотриманням правил військового обліку не здійснюється.

Роз’яснювальна робота серед громадян України про виконання обов’язків щодо військового обліку не проводиться. Повідомлення про військовозобов’язаних та призовників, які порушили вимоги законодавства про військовий обов’язок і військову службу, у військові комісаріати для притягнення винних до відповідальності згідно із законом не надсилаються (на території сільської (селищної, міської) ради проживають громадяни України, які не досягли граничного віку перебування у запасі (чоловіки — 60 років, жінки — 50 років) і не перебувають на військовому обліку у Р(М)ВК, крім того, проживають призовники, які тривалий час знаходяться у неявці або у розшуку).

І наостанок зазначимо, що керівники, інші посадові особи державних органів, військових частин, підприємств, установ, організацій та навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форм власності та громадяни України, винні у порушенні порядку військового обліку, допризовної підготовки, приписки до призовних дільниць, призову на строкову військову службу, проходження служби у військовому резерві, проходження зборів, мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності, прибуття за викликом до військового комісаріату, а також у вчиненні інших порушень законодавства про військовий обов’язок і військову службу, несуть відповідальність згідно із законом.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі