Теми статей
Обрати теми

Порядок присвоєння поштових адрес: про основні моменти

Медвецька Тетяна, аналітик Асоціації міст України із земельних питань та комунального майна, кваліфікований оцінювач-експерт об’єктів у матеріальній формі за спеціалізацією «1.1. Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі ділянок та майнових прав на них», сертифікований інженер-землевпорядник, кваліфікований оцінювач-експерт земельних ділянок, аспірант кафедри «Публічне управління та адміністрування» Львівського національного університету ВМБ ім. С. З. Гжицького
27 березня 2019 року Кабінет Міністрів України ухвалив комплексну постанову № 367 «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності»1. Проект постанови був розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. Вказана постанова встановила Тимчасовий порядок реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна2, який вступає в дію з 1 липня 2019 року. Про нього ми і поговоримо у цьому матеріалі.

1 Далі за текстом — постанова № 367.

2 Далі за текстом — Порядок.

Раніше наданням поштових адрес займались органи місцевої влади на власний розсуд. Відсутність чіткої процедури із надання адрес часто призводить до зловживань: штучного затягування процедури та подальшого створення перепон на шляху реєстрації нових об’єктів нерухомості.

Відповідно до нового Порядку рішення про присвоєння або зміну адреси об’єкта будівництва, об’єкта нерухомого майна приймає уповноважений орган містобудування та архітектури3.

3 Далі за текстом — уповноважений орган з присвоєння адреси.

Уповноваженим органом з присвоєння адреси може бути:

1

виконавчий орган сільської, селищної, міської ради — якщо об’єкт розташований у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради

2

районні в м. Києві державні адміністрації — якщо об’єкт розташований у межах території, на яку поширюються повноваження районної у м. Києві державної адміністрації

3

місцева державна адміністрація — якщо об’єкт розташований у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради або районних у м. Києві державних адміністрацій

Увага! Термін надання рішення про присвоєння адреси становить 5 робочих днів. Тобто ОМС потрібно заздалегідь подбати про створення такого уповноваженого органу (якщо він відсутній) для вчасного надання такої адміністративної послуги.

Прийнятим Порядком також визначається, що:

1

адреса об’єкта будівництва, адреса об’єкта нерухомого майна — унікальна структурована сукупність реквізитів, яка використовується для ідентифікації об’єкта та визначення місця його розташування на місцевості

2

адреса об’єкта будівництва присвоюється під час надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки або містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки

3

адреса об’єкта будівництва, об’єкта нерухомого майна не присвоюється тимчасовим спорудам, а також лінійним об’єктам інженерно-транспортної інфраструктури, перелік яких визначається Мінрегіоном

4

за присвоєння адреси об’єкта будівництва, об’єкта нерухомого майна плата не стягується

5

з дати прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта присвоєна відповідно до цього Порядку адреса об’єкта будівництва автоматично вважається адресою об’єкта нерухомого майна та не потребує прийняття додаткових розпорядчих документів відповідними уповноваженими органами з присвоєння адреси

Підставами для зміни адреси об’єкта нерухомого майна є:

1) зміни в адміністративно-територіальному устрої;

2) зміна назви адміністративно-територіальної автономії у складі України, області, району, населеного пункту, вулиці або поіменованого об’єкта;

3) об’єднання та поділ вулиць;

4) об’єднання, поділ об’єкта нерухомого майна, виділення частки з об’єкта нерухомого майна;

5) впорядкування нумерації об’єктів нерухомого майна.

Увага! Якщо замовнику будівництва надано будівельний паспорт або містобудівні умови та обмеження до набрання чинності постановою № 367, такий замовник може звернутися до відповідного уповноваженого органу з присвоєння адреси із заявою про присвоєння адреси:

1) об’єкту будівництва (до прийняття закінченого будівництвом об’єкта в експлуатацію);

2) об’єкту нерухомого майна (після прийняття об’єкта в експлуатацію).

Індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, які будуються (збудовані) на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та яким не присвоєно адресу об’єкта будівництва під час надання будівельного паспорта або містобудівних умов та обмежень відповідно до Порядку, не потребують прийняття рішення про присвоєння адреси.

Адресою такого об’єкта вважається місце розташування земельної ділянки, на якій споруджено відповідний будинок згідно з документом, який посвідчує право власності на земельну ділянку.

Постановою № 367 Мінрегіону доручено розробити до 1 липня 2019 року Порядок визначення реквізитів адреси об’єкта будівництва та об’єкта нерухомого майна.

На сьогодні в Україні на законодавчому рівні складно визначити єдиний порядок присвоєння адреси закінченому будівництвом об’єкту, що на практиці призводить до необхідності вирішення цих питань ОМС та місцевими державними адміністраціями на власний розсуд, зокрема інколи шляхом штучного ускладнення для замовника будівництва процесу присвоєння адреси об’єкту нерухомого майна.

Так, строк присвоєння будівельної адреси сягає до 30 календарних днів, а від замовника вимагається в середньому 6-8 зайвих документів, зокрема:

1

— копія документа, що підтверджує сплату пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту;

— копія виконавчого (контрольно-геодезичного) знімання, зареєстрованого в містобудівному кадастрі

тобто такі документи, які не мають жодного стосунку до присвоєння адреси

2

— виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;

— копія документа, що засвідчує прийняття об’єкта в експлуатацію

тобто документи, які суб’єкту надання адміністративної послуги заборонено вимагати відповідно до ч. 7 ст. 9 Закону України від 06.09.2012 № 5203-VI «Про адміністративні послуги»4 та ч. 7 ст. 11 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»

4 Далі за текстом — Закон № 5203.

Вищезазначене не відповідає вимогам ст. 4 Закону № 5203, відповідно до якої державна політика у сфері надання адміністративних послуг базується, зокрема, на принципах відкритості та прозорості, оперативності та своєчасності, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг, доступності та зручності для суб’єктів звернень.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі