Про оптимальний порядок дій ОМС у процедурі приватизації земель Метою публікування цієї статті є напрацювання для ОМС простого й зрозумілого порядку дій під час розгляду клопотань громадян щодо приватизації земельних ділянок. Тож саме про це і будемо говорити.
Як міській раді провести електронні земельні аукціони? 21 червня 2017 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 688 «Про деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження електронних земельних торгів і забезпечення зберігання та захисту даних під час їх проведення». Термін дії пілотного проекту постановою КМУ від 10.04.2019 № 315 продовжено до 15 жовтня 2019 року. Яким же чином вчиняються електронні торги? Саме таке запитання доволі часто ставлять представники місцевого самоврядування. Відповідаємо.
Правова доля вже не існуючих житлових будинків Так буває, що після смерті спадкодавця (власника житлового будинку) спадкоємці з різних причин не приймають спадщину. Тим паче, якщо до складу спадкового майна входить житловий будинок, який існує тільки «на папері», а фактично є знищеним. Для ОМС не зовсім зрозумілою є ситуація стосовно подальшої долі таких будинків, тож, з огляду на вимоги чинного законодавства та судову практику, пропонуємо алгоритм дій із припинення права власності на такі будинки.
Головний бухгалтер: бути чи не бути? Приводом для написання статті стало наступне запитання від читача: «Чи маємо ми право винести на сесію сільської ради та розглянути питання про внесення змін до штатного розпису та ввести посаду головного бухгалтера? Чи можна перевести на зазначену посаду працівника (посадову особу), яка має середньо-спеціальну освіту: навчалась в технікумі за спеціальністю «Бухгалтерський облік» і отримала кваліфікацію «бухгалтер». Загальний стаж роботи — ЗЗ роки. Працювала у СТОВ «N» на посаді бухгалтера та заступника головного бухгалтера. В сільській раді працює на посаді спеціаліста II категорії по бухгалтерському обліку з травня 2010 року. Щорічно до 1 квітня подає до Державної казначейської служби анкету про виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень та отримує успішну оцінку. Фактично спеціаліст з бухгалтерського обліку виконує роботу і несе відповідальність головного бухгалтера, а отримує оклад спеціаліста II категорії у розмірі 2900 грн. (оклад головного бухгалтера — 4200 грн.)
Також згідно з Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженим постановою КМУ від 26.01.2011 № 59, керівником бухгалтерської служби є головний бухгалтер, який підпорядковується та є підзвітним керівникові бюджетної установи (п. 9 Типового положення). У нашому випадку керівником підрозділу, який виконує функції бухгалтерської служби, є не «головний бухгалтер», що є порушенням п. 9 Типового положення. У журналі «Бюджетна бухгалтерія» за квітень 2016 року № 15 було роз’яснення економіста-аналітика Видавничого будинку «Фактор», що згідно з п. 11 Загальних положень Довідника № 336 особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на тих завдання та обов’язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії і це питання можна вирішити таким шляхом:
1) для організації та проведення атестації відповідно до Типового положення про проведення атестації посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2001 № 1440, утворюється атестаційна комісія у складі голови, секретаря та членів комісії за рішенням сільського голови;
2) за результатами своєї роботи атестаційна комісія робить висновок. На підставі висновку про відповідність займаній посаді сільський голова видає розпорядження про призначення на посаду головного бухгалтера.
Отже, згідно з цим роз’ясненням працівник із середньою освітою, який має досвід роботи на посаді спеціаліста II категорії, може бути призначений на посаду головного бухгалтера на підставі розпорядження сільського голови з урахуванням висновку атестаційної комісії?».
Затверджено Порядок взаємодії ДФС та ДКС Проблема відсутності взаємодії між деякими органами влади завжди породжує проблеми та складні ситуації, які неможливо швидко вирішити. 26.04.2019 було зроблено важливий крок у цьому напрямі: з означеної дати набрав чинності наказ Мінфіну від 11.02.2019 № 60 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені». Про що йдеться в Порядку, ми й обговоримо.
Державна допомога: аналіз роз’яснень АМК Ми обіцяли нашим читачам, що періодично будемо розміщувати на сторінках видання рішення Антимонопольного комітету України щодо надання державної допомоги. Такі рішення допомагають працівникам ОМС у роботі та є невеличкою шпаргалкою, яка завжди під рукою. Виконуємо обіцянку — пропонуємо до вашої уваги цікаві рішення АМК.
Зовнішня і внутрішня структура ради Для здійснення повноважень в сфері місцевого самоврядування на відповідній території ОМС створюють виконавчі органи. Але, як показує практика, через неправильне розуміння організаційної структури ради та її виконавчих органів ради часто припускаються помилок. Задля їх уникнення — поговоримо про структуру ради.
Порядок присвоєння поштових адрес: про основні моменти 27 березня 2019 року Кабінет Міністрів України ухвалив комплексну постанову № 367 «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності», який вступає в дію з 1 липня 2019 року. Про нього ми і поговоримо у цьому матеріалі.
Аналіз регуляторного впливу Положення про оренду землі Як і обіцяли, ми продовжуємо ділитися зразками документів та надавати коментарі до вимог чинного законодавства під час прийняття регуляторного акта на прикладі Положення про оренду землі. У попередньому номері видання ви мали змогу ознайомитись із загальними вимогами чинного законодавства під час прийняття будь-якого регуляторного акта та з етапами такої діяльності. Наразі черга дійшла до здійснення аналізу регуляторного впливу у разі прийняття такого документа радою.
І знов про запити прокурора: надаємо зразок відповіді про відмову Час іде, а віз у деяких регіонах і нині там. Звернень до редакції нашого видання з моменту прийняття нового Закону України від 14.10.2014 № 1697-VII «Про прокуратуру» не стає менше. Здавалося б, ця тема настільки вже проаналізована й по літерах розкладена, але ні. Органи прокуратури як направляли звернення ОМС, так і направляють. Як вимагали надавати проекти рішень, рішення та договори, так і далі це роблять, прикриваючись статею 23 свого профільного закону. Ще при цьому намагаються встановити строки, протягом яких ОМС має надати перелік запитуваних документів. Іноді такий строк становить один день. Пропонуємо вашій увазі типову відповідь на такі запити.
Наслідки надання несвоєчасної відповіді на запит Несвоєчасне надання відповіді на запит в порядку доступу до публічної інформації є окремим складом адміністративного правопорушення. Досить частими є випадки, коли після початку процедури притягнення до відповідальності розпорядник інформації надає запитувану відповідь, таким чином вважаючи, що конфліктна ситуація вичерпана. Для більшості запитувачів такого результату буде достатньо. Але не для всіх. Є й ті, які захочуть довести справу до кінця. Чи можлива подальша процедура після фактичного надання відповіді на запит після завершення строків, давайте розбиратись.
Адмінсуд чи господарський: питання поновлення договору оренди землі У цьому матеріалі ми наведемо вам одну судову справу, в рамках якої розглядалось питання поновлення договору оренди земельної ділянки, укладеного раніше між міською радою та фізичною особою — підприємцем. Як розумієте, ФОПу було відмовлено, що стало приводом для подання ним позову до міської ради. Але суть не в тому, що саме розглядалось, а яким судом. Початково позов було подано в рамках адміністративного судочинства, але на стадії вже касаційного провадження Велика Палата Верховного Суду зазначила, що вказаний спір має вирішуватись в порядку господарського судочинства.
Окремі аспекти відсторонення від роботи До редакції журналу надійшло запитання стосовно підстав та процедури відсторонення посадових осіб ОМС від роботи. Не дивно, адже для ОМС важливо розуміти, хто саме і в яких випадках має право відсторонити посадову особу від роботи, і яка процедура повинна бути дотримана згідно з нормами чинного законодавства.
Одночасне стягнення штрафу та пені: подвійна відповідальність чи ні? Тема, яку будемо розкривати у цій статті, є не новою. Зауважимо, що на сторінках нашого видання ми вже говорили про подвійну відповідальність при порушенні умов договору. Проте все ж не вщухають дискусії щодо можливості одночасного стягнення штрафу та пені. Для того, аби поставити крапку в цій «історії», ми звернемось до законодавства та проаналізуємо «свіже» рішення Верховного Суду, в якому він висловив свою правову позицію із цього приводу.
Що потрібно знати ОМС: договір на вивезення побутових відходів Шановні читачі, в цій статті поговоримо про вивезення сміття, а саме про договір на вивезення побутових відходів. За місцевим самоврядуванням закріплені повноваження щодо діяльності із побутовими відходами. Ця тема не втрачає актуальності, оскільки благоустрій населених пунктів набирає все більшої популярності. Отже, ми далі розглянемо законодавство, що регламентує питання відходів, поговоримо про те, які проблеми виникають як у містах, так і у селах, і головне — як ці проблеми вирішити та попередити.
Нові тренди проектної діяльності в громаді У вас є різні ідеї з розвитку своєї громади. Ви реалізуєте різноманітні проекти за різними напрямками. Кожен досвід винятковий та цікавий, адже він може стати прикладом для всієї системи місцевого самоврядування в Україні. Для цього матеріалу ми обрали унікальний проект зі створення Арт-простору в селі Іванківці Семенівської ОТГ (Житомирська область). Чим цей досвід особливий, як розвивався проект і які він має перспективи — читайте у цій статті.
Концепція повільного міста В останні роки, навіть в останні десятиліття, в місцевому управлінні трендами є глобалізація та урбанізація. Великі міста пропонують людям роботу, дозвілля та житло, тому люди залишають свої рідні села та містечка у пошуках кращого життя у мегаполісі. Цей тренд помітний як в Україні, так і в західних країнах. На противагу культурі глобалізації малі міста у світі створили та впроваджують в життя концепцію «повільного міста». Про що ця концепція і як вона адаптується — у нашому наступному матеріалі.
Новий освітній простір: інформаційні посібники для громад В Україні видали три посібники, як створювати новий освітній простір у закладах освіти. Посібники створені, щоб показати місцевій владі, як організовувати сучасний освітній простір. Також ці матеріали будуть корисні директорам шкіл, вчителям, батькам, проектним організаціям, архітектурним та дизайнерським бюро, які залучені до створення проектів Нового освітнього простору.