Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України від 02.10.1992 № 2657-XII «Про інформацію» податкова інформація — сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб’єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Тобто для отримання відповіді від фіскалів важливе значення має те, про що саме рада запитує у відповідного контролюючого органу.
Як зазначено на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР» у категорії 104.5, термін надання відповіді контролюючим органом залежить від обраної платником податків форми звернення (заяви, клопотання, запиту на інформацію) щодо надання копій податкових повідомлень – рішень або податкових вимог, актів камеральних перевірок, листів або інших документів, як надісланих суб’єкту господарювання, так і вручених йому особисто або його представнику.
При цьому відповідь на такі звернення (запити тощо) надається контролюючим органом у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» — для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» — для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації.