Робота з базою електронних сервісів
Робота з кабінетом електронних сервісів представлена за посиланням kap.minjust.gov.ua/SERVICES/REGISTRY. Це отримання інформації та документів із державних реєстрів Міністерства юстиції України в режимі on-line.
Поговоримо про Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.
Цей Реєстр знаходиться за посиланням usr.minjust.gov.ua/UA/FREESEARCH та призначений для отримання відомостей з автоматизованої системи збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних та фізичних осіб. Він дуже зручний та корисний не лише для ОМС, але й для бізнесу.
У цьому реєстрі можна виконати безкоштовний пошук щодо отримання відомостей.
Додамо, що найкращий результат досягається у випадку, якщо при пошуку фізичної особи — підприємця ввести прізвище, а при пошуку юридичної особи — ЄДРПОУ.
При натисненні кнопки «Пошук» система запропонує пройти перевірку, що ви не робот, поставивши галочку і натиснувши «ОК», можна отримати відомості із реєстру.
Увага! Кнопка «Детальніше» відкриває опис діяльності конкретної особи.
Перейдемо до Реєстру громадських об’єднань rgo.informjust.ua
Якщо необхідно перевірити реєстрацію громадської організації, громадської спілки, профспілки, то зручно буде скористатись цим реєстром.
Щоб зрозуміти роботу реєстру, потрібно обрати регіон та район серед запропонованого переліку і натиснути кнопку «Пошук». Ви отримаєте перелік усіх громадських об’єднань, що зареєстровані чи припинили діяльність у цьому районі.
Для отримання більш розгорнутої інформації про конкретну громадську організацію потрібно в першому стовпчику натиснути «+».
Щоб бачити, хто є засновниками чи керівними органами, натисніть «…».
Додаткові параметри пошуку: статут (міжнародний, місцевий, обласний…), спрямованість (дитяча, молодіжна, творче об’єднання…), вид (громадська організація, профспілка…).
Тепер поговоримо про Єдиний реєстр громадських формувань, що знаходиться за посиланням http://rgf.informjust.ua.
Єдиний реєстр громадських формувань складається з таких розділів, як реєстри політичних партій, благодійних організацій, творчих спілок, торгово-промислових палат, постійно діючих третейських судів, асоціацій органів місцевого самоврядування, статутів.
Оберіть відповідний розділ, наприклад, асоціація органів місцевого самоврядування.
У відповідне поле щодо найменування громадського формування введіть повну або частину назви. Натисніть «Пошук».
У першому стовпчику знак «+» розгортає відомості про орган управління, місцезнаходження та номер телефону громадського формування, який шукають.
Дуже цінним є Єдиний державний реєстр судових рішень, що знаходиться за посиланням reyestr.court.gov.ua
Єдиний державний реєстр судових рішень — автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень (див. Закон України від 22.12.2005 № 3262-IV «Про доступ до судових рішень»).
До реєстру вносяться усі рішення судів України у цивільних, адміністративних, господарських справах, справах про адміністративні правопорушення та кримінальних провадженнях.
Користувач, працюючи із цим ресурсом, має сформувати коректний запит. Найкращий результат буде отриманий, якщо будуть заповнені поля, що заповнюються даними через вибір відомостей із бази даних, наприклад, регіон суду, найменування суду, форма судочинства, категорія справи тощо.
Щоб отримати невелику кількість документів для перегляду, потрібно обмежити пошук датами «Періоду ухвалення (постановлення)» або «Періоду надходження». Найкраще обирати дати в діапазоні (рис. 5.1). Для перегляду документу потрібно у списку натиснути на номері потрібного судового рішення.
Ще один не менш важливий ресурс — Єдиний реєстр нотаріусів, що знаходиться за посиланням ern.minjust.gov.ua.
Метою створення реєстру є забезпечення упорядкування обліку державних та приватних нотаріусів України.
Реєстр містить відомості про нотаріальні округи, державні нотаріальні контори, державних та приватних нотаріусів України.
Необхідно обрати «Пошук нотаріусів» і записати «Прізвище» потрібного нотаріуса, натиснувши пошук, система надасть відомості про номер свідоцтва, регіон та контактні дані особи, яка цікавить.
Увага! На сторінці Кабінету електронних сервісів для отримання інформаційної довідки або для перевірки документів із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, необхідно бути зареєстрованим.
Також можливий вхід по ЕЦП або BankID.
Ще один важливий ресурс — Реєстр документів про освіту, який можна знайти за посиланням info.edbo.gov.ua/edu-documents
Перевірити достовірність документів про освіту на теперішній час можливо двома шляхами: звернувшись до закладу освіти, що видав документ про освіту або скориставшись автоматичним онлайн-сервісом перевірки достовірності документів про освіту (крім перевірки достовірності документів вищих військових навчальних закладів), розміщеним у розділі «Реєстр документів про освіту» сайту Єдиної державної електронної бази з питань освіти info.edbo.gov.ua.
Для пошуку документа в реєстрі необхідно заповнити необхідні поля. Поля із зірочкою є обов’язковими для заповнення. Пройдіть перевірку, що ви не робот, через введення букв із картинки, запропонованої системою, і натисніть кнопку «Надіслати запит».
Увага! Перевірка документа про освіту за допомогою онлайн-сервісу триває не більше 1-2 хвилин. Дані, вказані при перевірці, передаються до пошукової системи в захищеному вигляді.
Якщо зазначені у запиті дані збігаються — на екрані з’являється інформація про документ (назва закладу освіти, рік закінчення, здобута спеціальність, спеціалізація, професія тощо) у вигляді інтернет-сторінки.
Ще один зручний інструмент, який знадобиться, — Електронний реєстр чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів, що знаходиться за посиланням czo.gov.ua/ca-registry
Це електронна база даних, в якій містяться відомості про самопідписані сертифікати електронної печатки ЦЗО (центральний засвідчувальний орган), сертифікати ЦЗО для додавання електронної печатки до Довірчого списку та до даних у протоколі визначення статусу сертифіката у режимі реального часу, сертифікати кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг1, сформовані з використанням самопідписаного сертифіката електронної печатки ЦЗО, статус та обмеження у використанні таких сертифікатів, а також списки відкликаних сертифікатів ЦЗО.
1 Далі за текстом — надавачі.
Увага! Порядок ведення реєстру затверджено наказом Міністерства юстиції України від 05.11.2018 № 3440/5.
І остання електронна база, якій ми приділимо увагу, — це Реєстри в електронному кабінеті платника, що розміщені за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/registers. Це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України, в електронному вигляді.
Кабінет містить відкриту (загальнодоступну) і приватну (особисту) частини. Користуватись послугами відкритої частини електронного кабінету можна без ідентифікації особи.
Через відкриту частину електронного кабінету користувачам доступні такі можливості, зокрема, доступ до інформації з публічних реєстрів: дані про взяття на облік платників, реєстр страхувальників, дані реєстру платників ПДВ, реєстр платників єдиного податку, дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами, інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар), перегляд та друк бланків податкової звітності, заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян, контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.
Робота з іншими базами
Сьогодні є ряд сайтів, що знаходять відомості одночасно з великої кількості реєстрів. Наприклад, простий спосіб перевірити компанію або директора, а саме отримати повне досьє на основі даних 50 реєстрів, пропонує сайт https://youcontrol.com.ua
При реєстрації на відповідному сайті пропонується інформацію про 10 компаній отримати безкоштовно.
Скориставшись пошуковою системою або на веб-сторінці dzo.com.ua/zorro/registries або wikipedia.org/, можна знайти Перелік державних реєстрів та баз даних державних установ України і ознайомитись з іншими електронними реєстрами. Певні реєстри є платними, а певні — в обмеженому доступі, проте варто перевірити список на предмет, чи може бути певний реєстр корисний саме вам у роботі. Одним із пунктів ефективного електронного урядування в країні є відсутність довідки в паперовому вигляді і саме інформація з електронних реєстрів замінить її.