Теми статей
Обрати теми

Нові конкурси від Українського культурного фонду

Андрієвський Тимур, юрисконсульт ТОВ «ФАКТОР-МЕДІА», політолог
Ми продовжуємо знайомити вас із молодим для України інститутом Українського культурного фонду1 і вкотре наголошуємо на тому, що культура — це важливий елемент розвитку не тільки держави, але й вашої конкретної громади. УКФ вітає подання проектів на конкурс 2019 року не тільки від неприбуткових організацій, фізичних осіб — підприємців, юридичних осіб, але й від ОМС, комунальних закладів та підприємств, а також від ОТГ. Про це і поговоримо далі.

1 Далі за текстом — УКФ, Фонд.

Отже, цього року конкурс від УКФ зазнав доволі значних змін. За результатами першого року діяльності команда УКФ дійшла висновку про необхідність створення в межах конкурсу на 2019 рік декількох програм, які, в свою чергу, поділяються на певні ЛОТи. Ті ОМС, які подавалися минулого року, пам’ятають, що раніше був один загальний конкурс, у межах якого були різні сектори культури. Основна «градація» відбувалася за регіональним охопленням проекту — індивідуальні проекти, проекти національної співпраці і проекти міжнародного партнерства. Для кожного з цих видів були встановлені мінімальні та максимальні обсяги фінансування.

Сьогодні все інакше. 5 лютого УКФ провів публічну презентацію нових грантових програм. Захід, який відбувся в Довженко-Центрі, відвідало понад п’ятсот учасників. Презентацію відкрила голова Українського культурного фонду Марина Порошенко, відзначивши важливість діяльності УКФ для розвитку української культури та подякувавши команді Фонду за проведену роботу у попередньому році. У своєму виступі виконавча директорка Українського культурного фонду Юлія Федів представила основні стратегічні напрями діяльності інституції.

Одними з першорядних стратегічних цілей УКФ є сприяння творенню національного культурного продукту, промоція та розповсюдження української культури. Відштовхуючись від них, було розроблено вісім конкурсних програм, які охоплюватимуть різні сектори культури та аудиторії потенційних грантоотримувачів. Програми запускатимуться поступово, протягом першої половини 2019 року. Спільний бюджет грантів становить 641 мільйон гривень.

Програми, на які триває прийом заявок, наведено далі.

«Створюємо інноваційний культурний продукт»

Програма, спрямована на створення умов для культурного самовираження шляхом творення інноваційного конкурентоспроможного культурного продукту. Культурним продуктом у рамках програми є творчий та інтелектуальний результат людської праці в процесі культурної діяльності, творення якого направлено на сприяння розвитку культурної галузі. Загальний бюджет програми — 81 млн гривень. У її рамках можна подавати проекти трьох типів: індивідуальні, національної співпраці, міжнародної співпраці. Терміни подачі заявок: 31.01 — 01.03.2019.

У рамках програми культурним продуктом можуть бути:

виставка, експозиція, інсталяція

концерт, шоу-програма, концертний тур, шоу-показ

конкурс

вистава, перформанс, мюзикл, опера

фестиваль, хаб

онлайн-ресурс, інтерактивна мапа, відеогра, мобільний додаток, медіатека, відеотека

настільна гра

авторська книга, журнал, альманах, арт-бук

архів, музей

аудіогіди, бренд-буки івентів/інституцій тощо

Хто може подаватись:

— юридичні особи всіх форм власності, ОМС або фізичні особи — підприємці (платники єдиного податку ІІІ групи), які зареєстровані на території України згідно з чинним законодавством не менше ніж за два роки станом на дату оголошення конкурсу та мають досвід реалізації подібних проектів.

«Навчання. Обміни. Резиденції. Дебюти»

Програма спрямована на сприяння обміну знаннями, досвідом та ідеями в галузі культури та мистецтв, а також на відкриття нових мистецьких практик та імен. Загальний бюджет програми — 70 млн гривень. Програма складається з чотирьох лотів — «Освітні програми», «Мобільність та програми обміну», «Резиденції», «Дебюти», на кожен із них можна подавати проекти трьох типів: індивідуальні, національної співпраці, міжнародної співпраці. Терміни подачі заявок: 31.01 — 17.03.2019.

ЛОТ 1. «Освітні програми»

Мета ЛОТу: розвиток професійних та фахових компетентностей у митців та культурних операторів як для створення мистецтва, так й для його споживання, сприяння розвитку інновацій у системі культурно-мистецької освіти та дотичних спеціальностей, заохочення інституцій формальної та неформальної освіти в Україні до інтеграції в європейський освітній контекст шляхом адаптації європейських стандартів до навчання та освіти у сфері культури та мистецтв.

Завдання ЛОТу:

підтримка розробки нових, інноваційних освітніх програм/дисциплін/курсів/ініціатив

пілотування освітніх програм/дисциплін/курсів/ініціатив

впровадження освітніх програм/дисциплін/курсів/ініціатив

Хто може подаватись:

приватні та державні заклади освіти у сфері формальної та неформальної освіти, включаючи мистецьку та позамистецьку

громадські та благодійні об’єднання, які займаються тренінгами/навчанням у сфері культури та мистецтв

творчі спілки та інші професійні об’єднання та асоціації, які займаються підвищенням кваліфікації своїх учасників та членів

незалежні професійні експерти з навчання, фасилітації та медіації у сфері культури та мистецтв, оформлені як фізичні особи — підприємці / товариства

Заявники повинні бути оформлені як юридичні особи всіх форм власності, ОМС або фізичні особи — підприємці (платники єдиного податку ІІІ групи), які зареєстровані на території України згідно з діючим законодавством не менше ніж за один рік станом на дату оголошення конкурсу та мають досвід реалізації подібних проектів.

ЛОТ 2. «Мобільність та програми обміну»

Мета ЛОТу: сприяння мобільності серед митців, культурних операторів та професіоналів різних секторів культури та мистецтв задля покращення їх кар’єрних перспектив, збільшення їх доступу до мистецьких платформ та ринків, промотування культурного різноманіття та міжкультурного діалогу, збільшення та розширення їх аудиторії, побудови партнерств та здобуття контактів, створення мереж та нових робочих місць у сфері культурних та креативних індустрій.

Завдання ЛОТу:

підтримка будь-яких форм мобільності для професіоналів у сфері мистецтва та культури в цілях роботи, навчання, дослідження, копродукції, участі в програмах обміну та/або транскордонної, міжкультурної, міжнародної та/або міжрегіональної співпраці

підтримка будь-яких форм мобільності для творів мистецтва в програмах транскордонної, міжкультурної, міжнародної та/або міжрегіональної співпраці

забезпечення участі українських митців, культурних операторів та професіоналів у мистецькому міжрегіональному та міжнародному діалозі

сприяння ініціації та налагодженню тривалих, взаємовигідних та відповідальних регіональних партнерств в Україні та між українськими та міжнародними культурними операторами

Хто може подаватись:

— організації (підприємства, установи, заклади) у сфері культури та мистецтв, що забезпечують творчу реалізацію проекту окремим митцем / культурним оператором або творчим колективом, такі як:

громадські та благодійні об’єднання із статутною діяльністю у сфері культури та мистецтв

державні підприємства/установи із статутною діяльністю у сфері культури та мистецтв

творчі спілки та інші професійні об’єднання та асоціації із статутною діяльністю у сфері культури та мистецтв

культурні оператори / митці, оформлені як фізичні особи — підприємці / товариства

Заявники повинні бути оформлені як юридичні особи всіх форм власності, ОМС або фізичні особи — підприємці (платники єдиного податку ІІІ групи), які зареєстровані на території України згідно з діючим законодавством не менше ніж за один рік станом на дату оголошення конкурсу та мають досвід реалізації подібних проектів.

ЛОТ 3. «Резиденції»

Мета ЛОТу: популяризація формату резиденцій як альтернативного формату взаємодії у культурно-мистецькій сфері. Сприяння впровадженню європейських стандартів до ініціації, створення та проведення резиденцій в Україні для українських та міжнародних митців та культурних операторів. Створення української мережі сталих та відповідальних культурно-мистецьких резиденцій.

Завдання ЛОТу:

підтримка різних форм культурних резиденцій в Україні

інтеграція європейських стандартів організації та проведення мистецьких резиденцій

мережування резиденцій на території України задля обміну знаннями та досвідом

Хто може подаватись:

— організації (підприємства, установи, заклади) у сфері культури та мистецтв, що прагнуть реалізувати одну із форм арт-резиденцій в Україні, такі як:

громадські та благодійні об’єднання із статутною діяльністю у сфері культури та мистецтв

творчі спілки та інші професійні об’єднання та асоціації із статутною діяльністю у сфері культури та мистецтв тощо

ЛОТ 4. «Дебюти»

Мета ЛОТу: сприяння промоції нових імен в українському та європейському культурному дискурсах.

Завдання ЛОТу:

— підтримка створення проекту митцем / культурним оператором, який є дебютантом.

Хто може подаватись:

— організації (підприємства, установи, заклади) у сфері культури та мистецтв, що забезпечують творчу реалізацію проекту окремим митцем / культурним оператором або творчим колективом, такі як:

громадські та благодійні об’єднання із статутною діяльністю у сфері культури та мистецтв

творчі спілки та інші професійні об’єднання та асоціації із статутною діяльністю у сфері культури та мистецтв

культурні оператори / митці, оформлені як фізичні особи — підприємці / товариства

тощо

«Український культурний монітор»

Програма спрямована на дослідження стану культурних, креативних та аудіовізуальних секторів України. Загальний бюджет програми — 10 млн гривень. Терміни подачі заявок: 11.02 — 22.03.2019.

У програмі діє два ЛОТи. Перший — «Прикладні наукові дослідження міжсекторальні (міждисциплінарні) або окремого сектору чи проблеми»покликаний сприяти розвитку культурних, креативних та аудіовізуальних секторів через їх комплексні дослідження, вивчення міжсекторальної взаємодії, дослідження стану окремих секторів чи окремої секторальної проблеми в прикладному аспекті.

Другий ЛОТ — «Розробка та впровадження культурних моніторингових програм та методик» — має на меті моніторинг культурних політик на різних рівнях їх впровадження, верифікацію інформації, відслідковування механізмів та показників змін у культурних, креативних та аудіовізуальних секторах України.

Особливістю цієї програми є те, що заявниками можуть бути наукові установи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, утворені в установленому законодавством порядку, для яких наукова та (або) науково-технічна діяльність є основною, інститути та університети різних форм власності та акредитації, автономні дослідницькі групи чи індивідуальні дослідники, що мають статус юридичної особи чи фізичної особи — підприємця та відповідний профіль наукової та економічної діяльності.

У цій програмі УКФ, знову ж таки, вітає ОМС.

«Знакові події для української культури»

Програма спрямована на сприяння створенню позитивного іміджу України на міжнародній культурній арені. Загальний бюджет програми — 60 млн гривень. Терміни подачі заявок: 11.02 — 22.03.2019.

У програмі діє два ЛОТи: 1) «Підтримка знакових подій в Україні», 2) «Підтримка участі України в міжнародних знакових подіях».

«Підсилення потужності українського аудіовізуального сектору»

Програма покликана підтримувати та розвивати український кінематограф, стимулювати молодих митців до створення кінематографічного конкурентоспроможного продукту. Загальний бюджет програми — 400 млн гривень. Терміни подачі заявок: 11.02 — 22.03.2019.

Це найбільша програма УКФ, яка складається з п’яти ЛОТів, які безпосередньо пов’язані із створенням аудіовізуального продукту, його продакшеном та постпродашеном, промоцією тощо.

«Інклюзивне мистецтво»

На цей час це програма, що розробляється спільно з Британською Радою в Україні і має на меті забезпечення культурних прав людей з інвалідністю (загальний бюджет — 20 млн гривень). Заявки прийматимуться з 18 березня по 26 квітня.

Останні дві програми: «Промоція культури та місцевий розвиток» і «Розбудова зв’язків мережування», доопрацьовуються Фондом і будуть доступними пізніше.

Слід зазначити, що ще однією новелою 2019 року є те, що один заявник може подати лише один проект на конкурс і один раз виступати як партнер в іншому проекті. Недотримання цього правила викликає автоматичну «дискваліфікацію» усіх заявок, поданих суб’єктом.

Кінець 2018 року був дуже насиченим у контексті культурних подій в Україні. Часу на розроблення та подачу проектів стає все менше, тому радимо поквапитися.

І пам’ятайте: культурою займатися не тільки потрібно, але й це може приносити неабияке задоволення як від процесу, так і від результату.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі