Теми статей
Обрати теми

Субвенція на інфраструктуру: шпаргалка від АМУ

Субвенція на формування інфраструктури ОТГ1 надається для створення та модернізації інфраструктури об’єднаної територіальної громади та може спрямовуватись на нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та розвиток інфраструктурних об’єктів, що належать до комунальної форми власності (у тому числі на виготовлення проектної та містобудівної документації). Не секрет, що метою такої субвенції є стимулювання розвитку утворених громад, зокрема у питанні формування інфраструктури.

Матеріал підготовлено Асоціацією міст України в рамках Проекту USAID ПУЛЬС

1 Далі за текстом — субвенція.

Про субвенцію

Нагадаємо, що базовою умовою надання субвенції є її використання виключно на капітальні видатки в межах виділеного бюджету лише за умови розробки цільових проектів, які передбачають не лише наявність проектно-кошторисної документації, а й застосування комплексного проектного підходу. При цьому кожен проект повинен бути частиною плану соціально-економічного розвитку громади, тобто вписуватись в концепцію її розвитку. Як наголошує АМУ, субвенція надається:

— на формування інфраструктури ОТГ, що належить до комунальної власності;

— на капітальний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);

— лише на капітальні видатки (видатки розвитку).

ОМС необхідно враховувати підстави неосвоєння коштів, серед яких основними є:

— визнання тендерних процедур такими, що не відбулися (неякісна підготовка тендерної документації, не чітко прописані вимоги, як наслідок оголошення публікується 2-3 рази);

— невиконання умов договору підрядником (недотримання термінів виконання);

— несприятливі погодні умови (дороги, земельні та покрівельні роботи планувати на літні місяці та початок осені; внутрішні роботи та закупівлю техніки — на кінець осені, зиму, але врахувати час на проведення тендерних процедур).

Звернемо увагу на те, якою може бути спрямованість проектів:

1

розроблення проектної, містобудівної та планувальної документації

2

підвищення якості надання адміністративних послуг, зокрема створення, модернізація центрів надання адміністративних послуг та придбання обладнання і програмного забезпечення

3

створення сучасних систем організації управління громадою — комунікаційних мереж, баз даних, систем оповіщення населення

4

реконструкція, капітальний ремонт, переобладнання, перепрофілювання будівель бюджетних установ з метою їх використання відповідно до повноважень та потреб об’єднаних територіальних громад з обов’язковим застосуванням енергоефективних технологій

5

нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт вулиць, доріг, мостів, переходів комунальної власності, що поліпшують доступність жителів до об’єктів та установ, у яких надаються адміністративні, соціальні та інші послуги

6

закупівля транспортних засобів для підвезення дітей до навчальних закладів, транспортних засобів спеціального призначення та комплектувальних виробів до них для комунальних підприємств, пожежної і спеціальної рятувальної техніки та пожежно-рятувального оснащення, спеціалізованих санітарних транспортних засобів для лікувальних закладів

7

нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт об’єктів водопостачання та водовідведення, об’єктів поводження з відходами та рекультивація територій сміттєзвалищ тощо

8

здійснення інших заходів щодо об’єктів комунальної форми власності, які є важливими для посилення спроможності територіальної громади, забезпечення належного рівня безпеки та цивільного захисту

9

погашення в установленому законодавством порядку зареєстрованої органами Казначейства на початок бюджетного періоду бюджетної кредиторської заборгованості місцевих бюджетів, що виникла під час здійснення видатків місцевими бюджетами за рахунок коштів, отриманих з державного бюджету за програмою «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад»

10

будівництво, реконструкція, ремонт та утримання доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах

11

співфінансування інших програм і проектів, що реалізуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів

12

субвенція також спрямовується на капітальний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах)

Умови та механізм надання субвенції

img 1

img 2

Розглянемо основні зауваження до проектів, які подаються на отримання субвенції. За інформацією АМУ:

— деякими облдержадміністраціями не дотримано вимог щодо надання протягом 5 днів висновку на проектні заявки на проекти, іноді такі висновки носили формальний характер (проектні заявки не відповідали напрямам використання коштів, планам соціально-економічного розвитку ОТГ та формі проектної заявки);

— окремими місцевими радами спрямовано кошти на інфраструктуру, що не знаходиться у комунальній власності ОТГ (дорога державного значення, лінії електропередач та ін.);

— спрямовано кошти на видатки споживання, в той час як субвенція передбачена лише на видатки розвитку (не робити таких порушень у наступних бюджетних періодах);

— внаслідок прийняття неефективних управлінських рішень щодо своєчасного і повного розподілу коштів між проектами, формування проектів, проектно-кошторисної документації, проведення процедур закупівель не освоєно та повернено до держбюджету кошти;

— включення підрядниками до актів приймання виконаних будівельних робіт за формами КБ-2в і КБ-3 та прийняття замовниками в особі ОТГ до оплати обсягів і вартості фактично невиконаних робіт, з невідображенням в обліку дебіторської заборгованості за ними.

Обсяг коштів фінансової допомоги щорічно зменшується, і для ефективного їх використання та задоволення потреб громади необхідно максимально долучати жителів до процесу прийняття рішень, в даному випадку щодо визначення об’єкта інфраструктури, який повинен бути профінансований першочергово. Громадськість може долучатися до впровадження проектів та контролювати їх реалізацію. Доцільно поінформувати громаду (уповноважити старост провести відповідну роботу у старостинських округах, шляхом громадських обговорень тощо) про обсяг фінансової підтримки і запропонувати обрати проекти, впровадження яких є найбільш нагальним. Показовим є досвід Печеніжинської територіальної громади Івано-Франківської області, де старостами проводяться громадські обговорення у старостинських округах і надаються пропозиції до адміністративного центру територіальної громади.

Зазначена співпраця сприяє налагодженню взаємодії ОМС та громадськості і забезпечує формування довіри громадськості до процесу прийняття рішень.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі