Місцеве самоврядування, травень, 2019/№ 5

  • Питання колективної власності на землю: останні зміни в законодавстві (частина II) В продовження розпочатої в попередньому номері нашого видання теми колективної власності на землю в цьому матеріалі наведемо аналіз змін щодо паювання сільськогосподарських угідь колективних сільськогосподарських підприємств із наданням їх членам земельної частки (паю). Вони, якщо пам’ятаєте, зобов’язані своєю появою Закону України від 10.07.2018 № 2498-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні»1.
  •   Не розпочато будівництво: автоматичне припинення землекористування Багатьох представників місцевого самоврядування бентежить питання: як бути з безвідповідальними землекористувачами, які отримали в оренду земельну ділянку, наприклад, для будівництва, але будувати так і не почали... В цьому матеріалі ми наведемо вам одну судову справу, предметом якої став саме зазначений нами випадок. Позиція суду говорить сама за себе. Забігаючи наперед, означимо, що суд став на бік органу місцевого самоврядування.
  •   Розрахунок ренти за користування надрами для видобування вуглеводнів у 2019 У цій статті ми розглянемо нюанси розрахунку ренти за користування надрами для видобутку вуглеводнів, які стануть в пригоді ОМС при плануванні виконання місцевих бюджетів у 2019 році. Зазначимо, що нафтогазова промисловість — одна з найважливіших складових частин економіки країни, що забезпечує як функціонування інших галузей, так і ступінь добробуту українського населення. Тож «рентні» надходження мають мотивувати як ОМС, так і, власне, місцеве населення активно співпрацювати з галуззю, а також сприяти виділенню та погодженню радами нових ділянок для видобувних компаній. Як саме буде розраховуватись рента у цьому році — читайте у статті.
  •   Методичні рекомендації: місцеві бюджети – 2019 Наказом Мінфіну від 29.03.2019 № 130 затверджені Методичні рекомендації щодо складання у 2019 році місцевих бюджетів на середньостроковий період1. Документ набрав чинності з дня його оприлюднення на офіційному веб-сайті Мінфіну. Тож давайте зазірнемо в норми Методичних рекомендацій та подивимось, чим вони можуть бути корисними для ОМС.
  •   Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель Витяг із листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 16.04.2019 № 3304-04/16225-06
  •   Щодо фінансування освіти з бюджету ОТГ Відповідно до частини другої статті 78 Закону України «Про освіту» фінансування закладів, установ і організацій системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
  •   Актуальне запитання. Про заборону платнику єдиного податку здійснювати певний вид діяльності Чи може рада заборонити платнику єдиного податку здійснювати певний вид діяльності на своїй території? Крім того, поясніть, чи може такий платник податків здійснювати свою діяльність у випадку, коли рада не прийняла рішення про встановлення відповідних ставок єдиного податку для окремого виду діяльності? (Запитання з електронної пошти редакції)
  •   Актуальне запитання. Про перераховування податку до місцевого бюджету за місцезнаходжнням підрозділу На території ради розташований відокремлений підрозділ юридичної особи, яка зареєстрована в іншій області. Чи повинен податок з доходів фізичних осіб, що нараховується працівникам такого відокремленого підрозділу, перераховуватись до нашого місцевого бюджету, тобто за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу? (Запитання з електронної пошти редакції)
  •   Субвенція на інфраструктуру: шпаргалка від АМУ Субвенція на формування інфраструктури ОТГ1 надається для створення та модернізації інфраструктури об’єднаної територіальної громади та може спрямовуватись на нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та розвиток інфраструктурних об’єктів, що належать до комунальної форми власності (у тому числі на виготовлення проектної та містобудівної документації). Не секрет, що метою такої субвенції є стимулювання розвитку утворених громад, зокрема у питанні формування інфраструктури.

    Матеріал підготовлено Асоціацією міст України в рамках Проекту USAID ПУЛЬС
  •   Приймаємо регуляторний акт: Положення про оренду землі На адресу нашої редакції надійшло звернення представників однієї ради з проханням «розписати» процедуру прийняття регуляторного акта — «Положення про оренду землі». З огляду на великий обсяг матеріалу пропонуємо для початку розглянути процедурні моменти, які будуть однаковими для всіх видів регуляторних актів, а в наступних номерах ознайомитись із зразком такого документа.
  •   Чи є обов’язковим квартирний облік в ОМС? Редакція відповідає на запитання наших шановних читачів стосовно необхідності ведення квартирного обліку, з огляду на відсутність житла на балансі відповідної ради.
  •   Комунальні підприємства: інформація, що підлягає обов’язковому оприлюдненню Важливим підґрунтям для розвитку сучасної демократичної держави є вільний доступ до відкритої інформації про діяльність ОМС та юридичних осіб публічного права, створених ними. Це забезпечує прозорість і відкритість, що є необхідними умовами для побудови відносин, заснованих на довірі. Сьогодні найпростішим та найнадійнішим засобом комунікації місцевої влади є веб-сайт, який дозволяє інформувати громадськість не тільки про діяльність влади, але й про діяльність суб’єктів господарювання — надавачів послуг на місцевому рівні. І якщо вчора це було бажання місцевої влади, сьогодні — це обов’язок.
  •   Першочергове зарахування дітей до закладів дошкільної освіти: роз’яснення Роз’яснення Асоціації міст України
  •   Перешкоди у виконанні рішення господарського суду: практичні поради Виконання судового рішення є завершальною стадією судового провадження. Неможливість отримати бажаний результат зводить нанівець усі старання та підриває довіру до інституту судового захисту. На адресу нашої редакції надійшов один лист. За результатами його розгляду було підготовлено відповідь, яку пропонуємо вашій увазі.
  •   Судовий виклик за допомогою SMS: коли є належним? Шановні читачі, в цій статті розглянемо цікаву судову справу за участі ОМС. Відразу оговоримось, що сама суть справи є корисною для ознайомлення, оскільки часто-густо у вас трапляються подібні випадки. Проте «вишенькою на торті» тут є сам судовий процес, а точніше, його недотримання судом апеляційної інстанції, що, в свою чергу, стало підставою для потрапляння справи до суду касаційної інстанції. Результат — Верховний Суд1 відмінив рішення апеляційної інстанції та передав справу на новий розгляд. До того ж ВС ще й стягнув з Департаменту житлового господарства міської ради на користь позивача значну суму коштів у зв’язку із переглядом справи. А все відбулось через те, що судовий виклик позивача за допомогою SMS-повідомлення був неналежним.
  •   Дискреційні повноваження ОМС: в яких випадках застосовуємо? Шановні читачі, в цій статті ми розглянемо одну із функцій, якою ви можете скористатись, — дискреційні повноваження. Поговоримо про те, в яких випадках ви як суб’єкт владних повноважень можете застосовувати дискреційні повноваження, а в яких — ні. Більше того, розглянемо судову справу та правову позицію Верховного Суду, в якій зазначається, що суб’єкт владних повноважень не має права діяти на власний розсуд, коли відповідно до закону правомірним є лише один варіант рішення чи діяльності.
  •   Актуальні кадрові питання в ОМС Пропонуємо нашим читачам відповіді на запитання, які надійшли до редакції, а саме: щодо можливості проведення сесії відповідної ради головою ОМС, який перебуває на лікарняному; можливості виконання повноважень тимчасово відсутнього голови ОМС секретарем, який має близьких родичів із числа працівників ОМС, та правомірності скликання засідання виконавчого комітету ОМС заступником голови ОМС, посада якого не передбачена штатним розписом і який виконує обов’язки на громадських засадах.
  •   Атестація та оцінювання посадових осіб ОМС: відповідаємо на запитання На сьогодні порядок проведення атестації посадових осіб місцевого самоврядування та оцінки виконання ними покладених обов’язків і завдань регламентовано Законом України від 07.06.2001 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування»1, Типовим положенням про проведення атестації посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженим постановою КМУ від 26.10.2001 № 14402 та Загальними методичними рекомендаціями щодо проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них обов’язків і завдань, затвердженими наказом Головдержслужби України від 30.06.2004 № 1023. Ураховуючи проведення реформування у сфері проходження державної служби, було б логічним очікувати і внесення змін та приведення закону та підзаконних нормативно-правових актів стосовно проходження служби в ОМС до вимог сьогодення. Але слід зазначити, що проектом нового Закону про службу в органах місцевого самоврядування, який не було прийнято Верховною Радою України та повернуто на доопрацювання, взагалі не було передбачено проведення атестації для посадових осіб ОМС. Тому поки що керуємося вказаними нормативно-правовими актами, які на теперішній час є чинними. Отже, перейдемо до запитань.
  •   Актуальне запитання. Про присвоєння червого рангу посадовій особі Особа працювала на посаді провідного спеціаліста, яка віднесена до посад 7 категорії. 08.03.2017 їй було присвоєно 14 ранг посадової особи місцевого самоврядування. 12.05.2018 після успішного проходження стажування зазначену особу було переведено на посаду головного спеціаліста. Ця посада хоча і є більш високою, але також віднесена до посад 7 категорії, тому при переведенні особі було збережено раніше присвоєний 14 ранг. 09.03.2019 особа звернулась до свого безпосереднього керівника з проханням підготувати подання щодо можливості присвоєння їй чергового 13 рангу, оскільки вже минуло два роки з моменту присвоєння їй 14 рангу. На своє прохання вона отримала відмову. Мотивом для відмови слугувало те, що особу було переведено на посаду головного спеціаліста лише 12.05.2018 і станом на 09.03.2019 не сплив дворічний термін перебування на зазначеній посаді, необхідний для присвоєння їй чергового рангу державного службовця. Чи правомірна така відмова у присвоєнні чергового рангу? (Херсонська обл.)
  •   Актуальне запитання. Про присягу посадової особи До селищної ради виявила бажання перейти на роботу особа, яка з певними перервами працювала в державних органах влади і нею було прийнято Присягу державного службовця за нормами старого Закону України «Про державну службу». Чи повинна вона зараз приймати Присягу посадової особи? (Волинська обл.)
  •   Роз’яснення для населення щодо стимулювання за державною програмою «Теплі кредити» На сьогоднішній день в Україні успішно діє Державна цільова економічна програма енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв із відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010 — 2020 роки, яка затверджена постановою КМУ від 01.03.10 № 243 (далі — Програма), в рамках якої реалізуються заходи щодо стимулювання населення, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельних кооперативів до впровадження енергоефективних заходів шляхом відшкодування частини суми кредитів, залучених на придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів.
  •   Проекти до УКФ: поради від експертів для уникнення помилок Український культурний фонд вже вдруге проводить конкурс проектів, спрямованих на підтримку та розвиток культури в Україні. Аналіз заявників минулорічного конкурсу показав, що ОМС зацікавлені в отриманні підтримки культурних проектів не менш, ніж представники громадянського суспільства. Проте існує спектр помилок, який не дозволяє проекту отримати позитивне рішення Фонду. Про них і поговоримо.
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить