Про надання роз’яснень

В обраному У обране
Друк
Місцеве самоврядування Вересень, 2019/№ 9
Лист Мінфіну від 06.08.2019 № 05210-02-10/20051

Міністерство фінансів України на виконання доручень Прем’єр-міністра України В. Гройсмана від 15.07.2019 № 22377/2/1-19 до листа Асоціації міст України від 27.06.2019 № 5-316, Першого віце-прем’єр-міністра України — Міністра економічного розвитку і торгівлі України С. Кубіва від 29.07.2019 № 22377/4/1-19 до листа Комітету Верховної Ради України у справах ветеранів та осіб з інвалідністю від 08.07.2019 № 04-35/15-449, Віце-прем’єр-міністра України П. Розенка від 01.08.2019 № 26210/1/1-19 до листів Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я від 29.07.2019 № 04-25/13-614(135250), Секретаріату Кабінету Міністрів України від 17.07.2019 № 24532/1/1-19, Ковельської районної ради Волинської області від 10.07.2019 № 160/03.11/2-19 розглянуло звернення Асоціації міст України до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо окремих проблемних питань місцевих бюджетів, прийняте учасниками Дня Діалогу з владою 18.06.2019 в рамках XV Українського муніципального форуму в м. Одеса, та в межах компетенції повідомляє.

Інформація щодо порушених у зазначеному зверненні Асоціації міст України питань надається у додатку до цього листа. Додаток: на 13 арк. в 1 прим.

Директор Департаменту місцевих бюджетів Є. КУЗЬКІН

Додаток

Інформація щодо розгляду питань звернення Асоціації міст України

До пункту 5

Щодо зарахування до бюджетів місцевого самоврядування податку на доходи з фізичних осіб в обсязі не менше 75 %

У рамках реалізації реформи міжбюджетних відносин внесено зміни до бюджетного законодавства і забезпечено створення реального підґрунтя для виконання місцевими органами влади своїх повноважень у частині надання якісних суспільних послуг та ефективного функціонування бюджетної сфери.

Змінами до Бюджетного кодексу України (далі — Кодекс) враховано дотримання принципу збалансованості, відповідно до якого закріплення за рівнями бюджетів певних видів доходів чи їх частини здійснюється з урахуванням видаткових повноважень, які фінансуються з відповідних бюджетів.

Також зазначеними змінами до Кодексу передбачено встановлення нових нормативів зарахування податку на доходи фізичних осіб, а саме: до бюджетів міст обласного значення, районів та об’єднаних територіальних громад — 60 %, до обласних бюджетів — 15 %, до державного бюджету — 25 %.

Під час визначення складу доходів місцевих бюджетів та нормативів зарахування податків і зборів до відповідних бюджетів було враховано:

— обсяг видаткових повноважень, які делегуються державою на виконання місцевим органам влади (у розрізі їх рівнів);

— зміну механізму фінансування видатків на освіту та охорону здоров’я — джерелом їх фінансування визначено субвенції з державного бюджету.

Таким чином, зміна частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування податку на доходи фізичних осіб в обсязі 75 % призведе до втрат державного та обласних бюджетів.

Внесення будь-яких змін до Кодексу повинно розглядатись комплексно в рамках здійснення заходів з децентралізації і розмежування повноважень між органами виконавчої влади в частині реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

До пункту 6

Щодо перерозподілу дотації у 2019 році на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я між місцевими бюджетами

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити