Про використання коштів державної освітньої субвенції на оплату праці педагогічних працівників

Місцеве самоврядування Квітень, 2020/№ 4
В обраному У обране
Друк

<...> Відповідно до ч. 1 ст. 1032 Бюджетного кодексу України освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти: 1) початкові школи, гімназії, ліцеї (крім дошкільних підрозділів (відділень, груп)); 2) спеціальні школи, санаторні школи; 3) спеціалізовані мистецькі школи (школи-інтернати), школи-інтернати (ліцеї-інтернати) спортивного профілю, військові (військово-морські) ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, наукові ліцеї, наукові ліцеї-інтернати, гімназії та ліцеї, у складі яких є інтернати з частковим або повним утриманням учнів; 4) дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри; 5) заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти; 6) заклади фахової передвищої освіти і коледжі державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти.

Згідно з ч. 3 ст. 1032 Бюджетного кодексу України освітня субвенція розподіляється між місцевими бюджетами на основі формули, яка розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в сфері освіти, та затверджується КМУ і має враховувати, зокрема, такі параметри: 1) кількість учнів закладів загальної середньої освіти, учнів, які здобувають повну загальну середню освіту в закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності, студентів, які здобувають повну загальну середню освіту в закладах фахової передвищої освіти і коледжах державної та комунальної власності, в міській та сільській місцевості, гірських населених пунктах; 2) розрахункова наповнюваність класів; 3) навчальні плани. Відповідно до п. 3 Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою КМУ від 27.12.2017 № 1088, розрахункова наповнюваність класів учнями закладів загальної середньої освіти становить для бюджетів міст обласного значення — обласних центрів, м. Києва та приватних закладів загальної середньої освіти — 27; бюджетів міст обласного значення, що не є обласними центрами, — 25; бюджетів міст обласного значення, що не є обласними центрами, в яких відсоток сільського населення становить від 10 до 25 включно, — 22,5; бюджетів міст обласного значення, що не є обласними центрами, в яких відсоток сільського населення становить більш як 25, — 21; обласних бюджетів — 20; районних бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад з урахуванням щільності учнів закладів загальної середньої освіти та відсотка населення, що проживає в сільській місцевості, — згідно із таблицею, наданою у Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами.

<...> розрахункова наповнюваність класів закладів загальної середньої освіти враховується відповідно до п. 2 постанови КМУ від 27.12.2017 № 1088 виключно під час розподілу освітньої субвенції з державного бюджету між місцевими бюджетами та не визначає обмеження розподілу коштів між закладами освіти в межах однієї громади. Особливості використання освітньої субвенції розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами визначені Порядком та умовами надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженими постановою КМУ від 14.01.2015 № 6.

Відповідно до абз. 5 п. 6 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за рахунок субвенції не здійснюється з 01.01.2019 фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи та приватних закладів загальної середньої освіти), кількість учнів в яких становить менше 25 осіб. У такому разі ці заклади або підпадають під оптимізацію мережі, або ж фінансуються виключно з бюджету громади. У той же час у зазначених вище нормативно-правових актах обмеження щодо фінансування з освітньої субвенції закладів освіти, наповнюваність учнів у класах яких складає менше 17 учнів, відсутні. <...> наявність у закладах освіти кількості класів із меншою наповнюваністю учнів, ніж визначено у постанові КМУ від 27.12.2017 № 1088, розрахунковою наповнюваністю класів, може призвести до дефіциту освітньої субвенції у місцевому бюджеті наприкінці 2020 року та потреби спрямувати власні кошти на виплату заробітної плати педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. Зважаючи на це, нормативи Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами є рекомендаційними під час затвердження мережі закладів освіти та класів відповідним органом місцевого самоврядування, а також під час прийняття рішень щодо оптимізації цієї мережі.

Консультація Аналітичного центру АМУ (розміщена до 02.03.2020)

Від редакції: КМУ на своєму офіційному порталі 02.03.2020 оприлюднив постанову, прийняту 19.02.2020 за № 137 «Про внесення змін до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам».

Цією постановою внесено зміни до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», що полягають у приведенні назв закладів освіти у відповідність із законодавством, а також передбачено спрямування у цьому та наступному бюджетних періодах залишків коштів за субвенцією на кінець року з урахуванням її цільового призначення, а також на здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням пожежної безпеки.

Постанова застосовується з 01.01.2020.

Варто зауважити, що завдяки діям Профспілки, про що зазначено на її офіційному порталі за посиланням pon.org.ua/novyny/7674-malokomplektn-shkoli-z-klkstyu-30-50-uchnv-zberezheno.html, вдалось не допустити прийняття норми про заборону здійснювати за рахунок освітньої субвенції фінансування закладів загальної середньої освіти (крім початкових шкіл, приватних закладів загальної середньої освіти та закладів загальної середньої освіти у населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення), кількість учнів у яких становить менше 30 осіб – з 1 вересня 2020 р., менше 40 осіб – з 1 вересня 2021 р., менше 50 осіб – з 1 вересня 2022 р.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 10 грн
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд