Приєднання села до ОТГ: як здійснювати реєстрацію місця проживання?

Кравченко Тетяна, аналітик ТОВ «ФАКТОР-МЕДІА», адвокат
Місцеве самоврядування Квітень, 2020/№ 4
В обраному У обране
Друк
Наша редакція отримала цікаве запитання: «До нашої громади приєднались сільські громади, що розташовані у іншому районі. Як здійснювати реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання осіб, що проживають на території новоприєднаних громад і фактично мешкають в іншому районі?» Тож відповідаємо.

Приєднання до ОТГ

Відповідно до частин 1, 3 ст. 83 Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад»1 повноваження сільської, селищної ради та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до сільської, селищної об’єднаної територіальної громади, припиняються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади.

1 Далі за текстом — Закон № 157.

Повноваження сільської, селищної ради, її виконавчого комітету та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до міської об’єднаної територіальної громади, припиняються з дня набрання чинності рішенням сільської, селищної ради та рішенням міської ради об’єднаної територіальної громади про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади. З моменту припинення повноважень сільської, селищної ради повноваження міської ради поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до міської об’єднаної територіальної громади.

З моменту припинення повноважень сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади, повноваження сільського, селищного, міського голови об’єднаної територіальної громади поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади.

З дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб сільської, селищної ради, її виконавчого комітету шляхом їх приєднання до відповідних юридичних осіб сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету об’єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи — сільська, селищна рада, її виконавчий комітет припиняються у порядку, визначеному цим Законом.

Об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади.

Відповідні юридичні особи — сільська, селищна, міська рада, її виконавчий комітет об’єднаної територіальної громади є правонаступниками прав та обов’язків відповідних юридичних осіб — сільської, селищної ради, її виконавчого комітету територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади.

Оскільки об’єднана територіальна громада є правонаступником прав та обов’язків територіальних громад, що приєднались, до неї переходять права та обов’язки щодо здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання.

Пункт 3 Правил реєстрації місця проживання2, затверджених постановою КМУ від 02.03.2016 № 207, передбачає, що реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

2 Далі за текстом — Правила.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 4 Закону № 157 встановлено, що межі об’єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися.

Частиною 2 ст. 6 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в України»3 передбачено, що територіальні громади в порядку, встановленому законом, при об’єднанні в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду утворюють єдині органи місцевого самоврядування.

3 Далі за текстом — Закон № 280.

З чого робимо висновок про те, що повноваження органу реєстрації місця проживання об’єднаної територіальної громади будуть поширюватись на території приєднаних громад, і саме орган реєстрації місця проживання об’єднаної територіальної громади має здійснювати реєстрацію/зняття з реєстрації мешканців, які проживають на території сіл, що увійшли до складу об’єднаної територіальної громади, вести Реєстр об’єднаної територіальної громади.

При реорганізації рад, обраних територіальними громадами, що приєднались до об’єднаної територіальної громади, обов’язково відбувається передавання відповідним чином оформлених документів з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання до органів реєстрації місця проживання об’єднаної територіальної громади.

Порядок передавання документів у разі припинення рад передбачений Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях4, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 р. № 1000/5.

4 Далі за текстом — Правила № 1000/5.

Так, в розділі 3 «Передавання документів у разі припинення установи» глави XV «Порядок приймання-передавання документів (справ) під час зміни керівника установи, керівника архіву, припинення установи» Правил № 1000/5 зазначено, що порядок передавання та подальшого користування документами у разі припинення установи передбачається в розпорядчому документі про її припинення.

Передавання документів установи, що припиняється, входить до обов’язків комісії, створеної для передавання справ і майна. У разі припинення установи шляхом приєднання з передачею її функцій іншій установі остання приймає за актом документи, не завершені в діловодстві установи, що реорганізується, та її архів. Передавання справ від однієї установи до іншої оформлюється актом приймання-передавання за формою, наведеною в додатку 51 до цих Правил, що складається у двох примірниках.

У разі припинення установи шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення, коли з її складу виділяється структурний підрозділ, якому надаються права установи, останньому передаються документи, не закінчені в діловодстві, що відносяться до профілю діяльності новоствореної установи, а також документи з кадрових питань (особового складу) працівників, які перейшли на роботу в новостворену установу.

Необхідно зазначити, що в жодному нормативно-правовому акті, який визначає механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб та порядок передавання документів у разі реорганізації ОМС, відсутні окремі положення щодо порядку передачі даних електронного Реєстру територіальних громад, які приєднались, до Реєстру, зокрема, об’єднаної територіальної громади.

При цьому, відповідно до ст. 371 Закону № 280 орган реєстрації місця проживання є розпорядником Реєстру відповідної територіальної громади.

Сільські ради, що приєднались до об’єднаної територіальної громади, зобов’язані передати останній документи, створені в процесі діяльності рад.

Тому правильним було б передавання даних електронних Реєстрів територіальних громад, що приєднались до об’єднаної територіальної громади, до органу реєстрації місця проживання об’єднаної територіальної громади.

Увага! Пунктом 16 Правил № 1000/5 визначено, що у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади із збереженням попередніх даних та із подальшим внесенням цієї інформації до Реєстру. За бажанням особи ці відомості безоплатно вносяться до документів, в яких зазначаються відомості про місце проживання/перебування.

Тож мешканці, які проживають на території територіальних громад, що приєднались до об’єднаної територіальної громади, не зобов’язані вносити відомості про зміни в Реєстрі в зв’язку із приєднанням їх громад до об’єднаної територіальної громади, до своїх паспортів.

Записи у документах, виконані органами реєстрації місця проживання рад, обраних територіальними громадами, що приєднались до об’єднаної територіальної громади, є чинними.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 10 грн
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд