Теми статей
Обрати теми

Місцеві бюджети & «логіка», або Про ІАС «LOGICA»

Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
Наказом Мінфіну від 06.11.2020 № 690 затверджені Методичні рекомендації для здійснення реєстрації учасників бюджетного процесу на місцевому рівні в інформаційно-аналітичній системі управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGIСА»1 відповідно до Положення про Міністерство фінансів України (затвердженого постановою КМУ від 20.08.2014 № 375), п. 2 розд. V Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017 – 2020 роки, схваленої розпорядженням КМУ від 08.02.2017 № 142-р, з метою забезпечення автоматизації процесу обміну інформацією щодо показників місцевих бюджетів через інформаційно-аналітичну систему управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGIСА». А ви знаєте, що таке ІАС «LOGICA»?

1 Методичні рекомендації.

Що таке «LOGICA»?

ІАС «LOGICA» впроваджена наказом Мінфіну від 27.08.2020 № 534 «Про впровадження в дослідну експлуатацію комп’ютерної програми «Інформаційно-аналітична система управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA»2.

2 Наказ № 534.

ІАС «LOGICA» створена в рамках Компоненти 2 проєкту міжнародної технічної допомоги «ЄС для підсилення державних фінансових систем місцевих урядів» та за результатами випробувань, проведених відповідно до наказу Мінфіну від 13.08.2020 № 504 «Про створення комісії з проведення випробувань комп’ютерної програми «Інформаційно-аналітична система управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA».

ІАС «LOGICA» є інструментом для здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо місцевих бюджетів.

Основна мета розробки ІАС «LOGICA» — це підвищення рівня автоматизації процесів у сфері управління державними фінансами на місцевому рівні через впровадження новітніх інформаційних технологій у процесі створення бюджетних документів, обробки даних, що містяться в них, та покращення обміну інформацією з Мінфіном.

Система спрямована на формування механізму інформаційної взаємодії щодо показників місцевих бюджетів, які містяться у відповідних бюджетних документах та формах звітності, між суб’єктами інформаційного обміну з метою забезпечення реалізації їх повноважень.

За допомогою інтеграції з ІАС «LOGICA» через відкритий програмний API-інтерфейс місцеві фінансові органи та інші учасники бюджетного процесу зможуть:

1

автоматизувати процес складання прогнозу місцевого бюджету, проєкту рішення про місцевий бюджет, бюджетних документів, пов’язаних з виконанням місцевого бюджету та управлінням коштами місцевого бюджету

2

створити довідник мережі учасників бюджетного процесу та впровадити електронний обмін інформацією між ними, що зменшить паперовий обіг бюджетних документів

3

володіти та обмінюватися інформацією про бюджетні показники в електронному вигляді, що підвищить функціональні можливості персоналу здійснювати швидкий та якісний аналіз отриманої інформації, створювати сучасну візуалізацію даних за допомогою дашбордів

4

структурувати бюджетні процедури завдяки впровадженню бюджетного календаря та контролювати усі етапи бюджетного процесу, що посилить фінансово-бюджетну дисципліну серед учасників бюджетного процесу

5

здійснювати заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів

6

оперативно отримувати інформацію Державної казначейської служби України про виконання місцевого бюджету; аналізувати та прогнозувати стан ліквідності місцевого бюджету на відповідну дату

7

забезпечити публікацію інформації про бюджет у формі відкритих даних тощо

З 10.09.2020 місцеві фінансові органи вже отримали право реєструватись для підключення в ІАС «LOGICA» (за інформацією Мінфіну, яка розміщена за посиланням www.kmu.gov.ua/news/ministerstvo-finansiv-vprovadilo-v-doslidnu-ekspluataciyu-iac-logica).

Додамо, що наказом № 534 передбачено:

<...> 2. Затвердити План заходів із впровадження в дослідну експлуатацію інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA» (далі — дослідна експлуатація), що додається.

3. Департаменту політики міжбюджетних відносин та місцевих бюджетів:

забезпечити методологічну підтримку місцевих фінансових органів у процесі реалізації дослідної експлуатації та доведення цього наказу до місцевих фінансових органів для керівництва в роботі;

залучити за згодою учасників бюджетного процесу місцевих бюджетів до реалізації дослідної експлуатації.

4. Департаменту документообігу та контролю за виконанням документів забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства фінансів України. <...>

Додамо: своїм наказом від 28.08.2020 № 536 Мінфін затвердив Порядок реєстрації у 2020 році учасників бюджетного процесу на місцевому рівні в інформаційно-аналітичній системі управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA», яка впроваджена в дослідну експлуатацію.

Загальні положення Методичних рекомендацій

Методичні рекомендації набрали чинності 11.11.2020. Документ розроблено відповідно до п. 2 розд. V Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017 – 2020 роки, схваленої розпорядженням КМУ від 08.02.2017 № 142-р, з метою проведення реєстрації/скасування реєстрації/перереєстрації учасників бюджетного процесу, які беруть участь у складанні та виконанні місцевого бюджету, в інформаційно-аналітичній системі управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA».

Методичні рекомендації можуть бути використані учасниками бюджетного процесу з метою ідентифікації таких учасників в ІАС «LOGICA» для організації комунікативного процесу, пов’язаного з формуванням та використанням коштів місцевих бюджетів.

Ідентифікацію учасника бюджетного процесу в ІАС «LOGICA» здійснюють з використанням кваліфікованого електронного підпису керівника установи (підприємства, організації), або особи, яка виконує його обов’язки.

Перейдемо до термінів, якими оперують Методичні рекомендації:

адміністратор ІАС «LOGICA»

самостійний структурний підрозділ Мінфіну, що реалізує державну політику у сфері міжбюджетних відносин та місцевих бюджетів

API-інтерфейс

Application Programming Interface, інтерфейс прикладного програмування (точка обміну даними)

Інші терміни, зазначені у Методичних рекомендаціях, вживають у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, законах України від 11.02.2015 № 183-VIII «Про відкритість використання публічних коштів», від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та в інших нормативно-правових актах, що регламентують бюджетний процес на місцевому рівні.

Для цілей Методичних рекомендацій учасниками бюджетного процесу є:

Скорочення

Повна назва

МФО

місцевий фінансовий орган

відповідного місцевого бюджету

ГРК

головний розпорядник бюджетних коштів

ВВ

відповідальний виконавець бюджетної програми

РК

розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня

ОК

одержувач бюджетних коштів

Реєстрація учасників бюджетного процесу

Реєстрацію учасників бюджетного процесу в І АС «LOGICA» рекомендовано здійснювати поетапно та в терміни, визначені Мінфіном, у такій послідовності:

1

подання реєстраційної картки-заяви МФО

2

подання реєстраційної картки-заяви ГРК/ВВ

3

подання реєстраційної картки-заяви РК

4

подання реєстраційної картки-заяви ОК

Реєстрація учасників бюджетного процесу може бути реалізована шляхом подання реєстраційної картки-заяви за формою згідно з додатком 1 до Методичних рекомендацій, бланк якої формується з використанням програмного забезпечення, яке використовується у бюджетному процесі учасником та взаємодіє через відкритий програмний АРІ-інтерфейс з ІАС «LOGICA».

Правила заповнення реєстраційної картки-заяви для учасника бюджетного процесу наведено в додатку 2 до Методичних рекомендацій.

Достовірність інформації, наведеної у реєстраційній картці-заяві, забезпечує особа, що її подала.

МФО під час оформлення реєстраційної картки-заяви заповнює розділи І, II та IV форми, наведеної в додатку 1 до Методичних рекомендацій.

ГРК/ВВ під час оформлення реєстраційної картки-заяви заповнює розділи І та ІII форми, наведеної в додатку 1 до цих Методичних рекомендацій.

Якщо МФО як окрема бюджетна установа є ГРК відповідного місцевого бюджету, МФО під час оформлення реєстраційної картки-заяви заповнює розділ III форми, наведеної в додатку 1 до Методичних рекомендацій.

РК під час оформлення реєстраційної картки-заяви заповнює розділи І та V, а ОК заповнює розділ І форми, наведеної в додатку 1 до Методичних рекомендацій.

Скасування реєстрації учасників бюджетного процесу та їх переєстрація

Окремі дані про учасника бюджетного процесу в автоматизованому режимі проходять перевірку в ІАС «LOGICA» щодо відповідності даним довідників, які знаходяться у публічному доступі.

У разі некоректного заповнення реєстраційної картки-заяви учасника бюджетного процесу реєстрація може бути скасована адміністратором ІАС «LOGICA». На електронну адресу, зазначену у картці-заяві, в одноденний строк надсилають повідомлення про скасування реєстрації із зазначенням причини її скасування.

Причинами скасування реєстрації учасника бюджетного процесу можуть стати:

1

реєстрація учасника бюджетного процесу за кодом місцевого бюджету, до якого він не належить

2

некоректна інформація щодо МФО, що здійснює зведення показників місцевих бюджетів

3

зазначення ГРК коду Типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, за яким вже зареєстровано та ідентифіковано інший ГРК

4

незазначення ГРК відповідального виконавця бюджетної програми

5

зазначення ГРК коду Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, який МФО не зазначив у своїй реєстраційній картці-заявці

6

зазначення РК/ОК коду Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, який ГРК не зазначив у своїй реєстраційній картці-заявці, тощо

У разі:

1

скасування реєстрації учаснику бюджетного процесу рекомендовано внести правки у відомості, зазначені в реєстраційній картці-заяві, та повторно її подати, тобто здійснити повторну реєстрацію в ІАС «LOGICA»

2

виникнення у МФО/ГРК/РК/ВВ/ОК змін у складі відомостей про учасника бюджетного процесу, зазначених у поданій реєстраційній картці-заяві, МФО/ГРК/РК/ВВ/ОК доцільно оновити інформацію та здійснити перереєстрацію в ІАС «LOGICA» шляхом внесення змін до реєстраційної картки-заяви

Перереєстрацію рекомендується здійснити у разі зміни у:

1

загальних відомостях про учасника бюджетного процесу (змін у найменуванні та місцезнаходженні установи (підприємства, організації), зміни керівництва та контактних даних, інших реквізитів)

2

переліку бюджетних програм, які виконує МФО/ГРК/РК/ВВ/ОК відповідно до рішення про місцевий бюджет, змін до нього, чи інших документів, що регламентують процес виконання місцевого бюджету

Перереєстрацію здійснюють в порядку, визначеному для реєстрації.

Про Правила заповнення реєстраційної картки-заяви учасника бюджетного процесу

Форма реєстраційної картки-заяви учасника бюджетного процесу викладена у додатку 1 до Методичних рекомендацій. Правила заповнення реєстраційної картки-заяви учасника бюджетного процесу3 викладені у додатку 2 до Методичних рекомендацій.

3 Правила.

Реєстраційну картку-заяву оформлюють відповідно до Правил:

1

заповнення реєстраційної картки-заяви здійснюють українською мовою. Числові значення вносять арабськими цифрами. У разі відсутності даних у відповідній графі, що не є обов’язковою, поле не заповнюють

2

у полі:

2.1

«код місцевого бюджету» проставляють одинадцятизначний код з довідника місцевих бюджетів

2.2

«бюджетний період» зазначають плановий бюджетний період

3

пункти розділу І «Загальні відомості» заповнюють у такому порядку:

3.1

у п. 1 «Ідентифікаційний код юридичної особи (код за ЄДРПОУ)» проставляють восьмизначний ідентифікаційний номер юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань

3.2

у п. 2 «Найменування» проставляють повну назву установи згідно з довідником ЄДРПОУ

3.3

у п. 3 «Код з мережі Казначейства» проставляється код з мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів, яка подана в орган Казначейства

3.4

у п. 4 «КОАТУУ» проставляють десятизначний код одиниці адміністративно-територіального устрою України з Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України

3.5

у п. 5 «Поштовий індекс», 6 «Адреса» проставляють поштові реквізити установи

3.6

у п. 7 «Номер телефону» проставляють контактний номер телефону установи у форматі: +380123456789

3.7

у п. 8 «Адреса електронної пошти (E-mail)» проставляють основну електронну адресу установи (підприємства, організації) у форматі: example@example.com

3.8

у п. 9 «Вебсайт» зазначають адресу електронної сторінки установи (підприємства, організації) в мережі Інтернет, на якому розміщуються бюджетні документи установи

3.9

у п. 10 «Skype (корпоративний)» проставляють логін користувача

4

пункти розділу І «Керівник / особа, яка виконує обов’язки керівника», «Керівник фінансової служби / особа, яка виконує обов’язки керівника фінансової служби» заповнюють у такому порядку:

4.1

у п. 11, 19 «Посада» зазначають посаду особи згідно зі штатним розписом

4.2

у п. 15, 23 «Контактний номер телефону (робочий)», а також 16 і 24 «Контактний номер телефону (мобільний)» проставляють контактний номер у форматі: +380123456789

4.3

у п. 17, 25 «Адреса електронної пошти (E-mail)» проставляють корпоративну електронну адресу особи (у разі відсутності корпоративної — особисту) у форматі: example@example.com

4.4

у п. 18 «Підстава, відповідно до якої особа виконує обов’язки керівника (у разі відсутності керівника)», 26 «Підстава, відповідно до якої особа виконує обов’язки керівника фінансової служби (у разі відсутності керівника фінансової служби)» зазначають підстави виконання обов’язків у разі відсутності керівника або керівника фінансової служби відповідно

5

у пунктах розділу II «Учасники бюджетного процесу місцевого бюджету, визначені МФО» МФО зазначає ГРК/ВВ та бюджетні програми місцевого бюджету, які будуть виконуватись цими учасниками бюджетного процесу

6

у пунктах розділу III «Учасники бюджетного процесу, визначені ГРК» ГРК зазначає ВВ/РК/ОК та бюджетні програми місцевого бюджету, за якими ці учасники бюджетного процесу отримують кошти для виконання відповідних заходів

7

пункти розд. IV «Установа, що здійснює функцію виконавчого органу» заповнюють у такому порядку:

7.1

у п. 1 «Ідентифікаційний код юридичної особи (код за ЄДРПОУ)» проставляють восьмизначний ідентифікаційний номер юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань

7.2

у п. 2 «Найменування установи» проставляють повну назву установи згідно з довідником ЄДРПОУ

8

у графах розділу V «Учасники бюджетного процесу, визначені РК» РК зазначає ОК та бюджетні програми, за якими ОК отримують кошти для виконання відповідних заходів

9

керівник установи (підприємства, організації) після перевірки відомостей, зазначених у рекомендаційній картці-заяві, накладає на неї кваліфікований електронний підпис

Додаткову інформацію про ІАС «LOGICA» можна знайти за посиланням donors.decentralization.gov.ua/project/logica

Хто вже користується?

Мінфіном Черкащина, Вінниччина та ряд інших областей визначені пілотними зі створення інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA».

Зокрема, місцевими фінансовими органами Черкаської області разом з головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів здійснюється активна реалізація зазначеного проєкту. Станом на 09.07.2020 Черкащина разом з Вінниччиною посідають перше місце серед пілотних областей за станом впровадження системи4.

4 Інформація розміщена за посиланням www.facebook.com/ipkmb/

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі