№12

Місцеве самоврядування, грудень, 2020/№ 12 Інші номери журналу ›
  • Місцевий фінансовий орган: створити не можна не створити Законом України від 17.09.2020 № 907-ІX1 внесено зміни до Бюджетного кодексу України2, якими, зокрема, виключено положення щодо можливості сільським, селищним, міським головою забезпечувати виконання функцій місцевого фінансового органу. Зазначені зміни вводяться в дію з 01.01.2021. Тому на рівні ОМС, у яких не створені фінансові органи, вони мають бути утворені як окремі виконавчі органи зі статусом юридичної особи публічного права. Щодо того, чи можна обійтись без створення місцевого фінансового органу там, де його нема, то на сторінках видання ми вже писали про те, які функції він виконує, відтак відповідь напрошується сама собою. Нижче поговоримо про те, як саме можна створити місцевий фінансовий орган, враховуючи норми чинного законодавства.
  • Співпраця з контролюючими органами: як стягнути орендну плату за землю? Підставою для написання цього матеріалу стало запитання, яке надійшло до нашої редакції. Воно стосується співпраці з контролюючими органами в напрямку роботи зі стягнення сум боргу з орендарів, які не сплачують (повністю або частково) орендну плату за земельні ділянки комунальної власності. Розглянемо, в чому ж полягає основна проблема читача, ну, власне, як і більшості органів місцевого самоврядування, та спробуємо знайти шляхи її вирішення.
  • Знову про реформи у сфері земельних відносин Трохи передісторії (матеріал цей було підготовлено ще в жовтні, але актуальним він є і сьогодні). Початково приводом для написання цієї статті став як Указ Президента України від 15.10.2020 № 449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин»1, так і його широке обговорення фахівцями у земельній сфері.
    Для «дорослих» людей зрозуміло, чому такий документ та саме від Президента України з’явився саме напередодні 25 жовтня 2020 року. Ще до появи офіційного тексту Указу № 449/2020 Главою держави під час участі в Національному земельному форумі в межах робочої поїздки на Чернігівщину було заявлено: «Ми повертаємо землі людям. З центру — на місця. Це логічно й справедливо. Важливо, що закон забороняє продаж земель комунальної власності. І це — гарантія, що наступні покоління українців залишатимуться господарями своєї землі». Як наголосив Президент, цей крок завершить реформу з децентралізації. 26 жовтня усі новостворені громади отримають землі в комунальну власність та зможуть використовувати кошти від землекористування для свого розвитку». За словами Глави держави, загалом місцеве самоврядування отримає у власність понад 2 млн га землі.
    Але коли з’явився сам текст Указу, то все стало на свої місця. Указ № 449/2020, попри широкий його розголос, не встановив жодного нового механізму правового регулювання (та й, власне, не міг, оскільки у Президента у цій галузі немає жодних повноважень) та не дав нових прав місцевому самоврядуванню на отримання земель державної власності. А тому відкинемо міркування щодо політичного забарвлення такого ходу Глави держави та політтехнологічного характеру такої події, а пройдемося сухо та коротко по тексту самого Указу та зробимо певні висновки, що до чого.
  • Актуальне запитання. Про інформацію, зазначену у витягу із Державного земельного кадастру Що робити у ситуації, коли отримали витяг із Державного земельного кадастру, а в ньому, крім нас, зазначено ще одного власника земельної ділянки?
  • Впроваджено новий електронний сервіс від Держгеокадастру
  • Оренда котельні як цілісного майнового комплексу у сфері теплопостачання До нашої редакції останні два місяці почали звертатись із проханням допомогти у вирішенні питанні передачі котельні, яка перебуває у комунальній власності, в оренду приватній особі для надання такою особою згодом послуг теплопостачання громаді. Отже, відповідь підготовлено, можете користуватись у своїй роботі.
  • Щодо державної реєстрації права оренди на земельні ділянки Витяг із листа Мін’юсту від 19.10.2020 № 46559/19406-26-20/8.4.3
  • Місцеві бюджети & «логіка», або Про ІАС «LOGICA» Наказом Мінфіну від 06.11.2020 № 690 затверджені Методичні рекомендації для здійснення реєстрації учасників бюджетного процесу на місцевому рівні в інформаційно-аналітичній системі управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGIСА»1 відповідно до Положення про Міністерство фінансів України (затвердженого постановою КМУ від 20.08.2014 № 375), п. 2 розд. V Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017 – 2020 роки, схваленої розпорядженням КМУ від 08.02.2017 № 142-р, з метою забезпечення автоматизації процесу обміну інформацією щодо показників місцевих бюджетів через інформаційно-аналітичну систему управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGIСА». А ви знаєте, що таке ІАС «LOGICA»?
  • Які передумови закупівлі замовниками електричної енергії на 2021 рік? Саме це запитання турбує багатьох. І це нормально, адже ми всі опинились у періоді змін та трансформацій. Отже, відповідаю…
  • Закупівлі в умовах децентралізації Ще 3 листопада 2020 року Верховна Рада України підтримала законопроєкт від 06.10.2020 № 3651-д щодо внесення змін до деяких законодавчих актів України стосовно питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій, який врегульовує питання правонаступництва комунального і державного майна, бюджетних ресурсів, прав та зобов’язань тощо. На що тепер очікувати у сфері закупівель, читайте далі.
  • Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю Лист Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06
  • Щодо надання роз’яснень окремих положень законодавства в частині призначення старости Лист Мінрегіону від 01.10.2020 № 1/34/11588-20
  • Роз’яснення ДРС щодо оприлюднення проєктів рішень органів місцевого самоврядування від 07.10.2020 1 жовтня 2020 року набув чинності Закон України № 890-ІХ «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо зменшення строку оприлюднення проєктів нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування» (далі – Закон № 890).
  • Нюанси антикорупційних обмежень після припинення повноважень Як завжди, після місцевих виборів для багатьох посадових осіб є актуальною проблема подальшого працевлаштування. Не є виключеннням із цієї ситуації голови сільських, селищних рад, що припинили свої повноваження. У статті поговоримо про те, чи може сільський голова, з урахуванням обмежень, передбачених ст. 26 Закону України від 14.10.2014 № 1700 «Про запобігання корупції»1, після закінчення строку повноважень бути призначений за результатами конкурсу керівником комунального підприємства цієї ж сільської ради.
  • Посада радника голови: чи для кожної ради передбачена? Чи можлива в сільській громаді з кількістю населення до 10 тис. посада радника голови та чи може займати/претендувати на посаду радника голови особа, яка досягла 65-річного віку? З такими питаннями до редакції журналу звернулась кадрова служба одного з ОМС. Тож надаємо відповідь.
  • Чи має право обраний староста на повернення на попередню роботу чи компенсацію? У нашому чаті в Телеграм «Місцеве самоврядування» не вщухають дискусії з приводу отримання старостами, яких обрали на перших виборах, компенсації за рахунок місцевого бюджету в разі неможливості повернутися на попередню роботу після закінчення повноважень. Чи дійсно на старосту розповсюджуються такі гарантії? Давайте розбиратися разом.
  • Особливості звільнення з виборних посад «пільговиків» В умовах процесів, які відбуваються в ОМС внаслідок формування нової мапи адміністративно-територіального устрою України дуже гостро постали питання захищеності трудових прав посадових осіб органів місцевого самоврядування. Насамперед тих, хто займає виборні посади. Зокрема, вагітних жінок, жінок, які мають дітей віком до трьох років, та одиноких матерів. Пропоную розібратись у тому, чи підлягає звільненню із займаних посад вказана категорія службовців ОМС та якщо так, то з дотриманням яких особливих умов.
  • Актуальне запитання Чи зберігається за колишнім депутатом ради, який працював секретарем ради, попередня посада керуючого справами виконавчого комітету?
  • Про застосування норм законодавства про працю до посадових осіб органів місцевого самоврядування Витяг із листа Мінекономіки від 09.10.2020 № 3512-03/61561-01
  • Культурні послуги для осіб похилого віку в ОТГ: контексти, приклади, суперечності1 У ході адміністративно-територіальної реформи на місця передаються не лише повноваження та ресурси, але й зобов’язання держави в царині соціокультурного розвитку. І якщо із соціальними та освітніми потребами/послугами/правами ситуація доволі чітко регламентована та прогнозована, то стан культурної сфери в сформованих громадах буде викликати занепокоєння. Серед тих категорій населення, котрі потребують задоволення культурних потреб, особливе місце відведено особам похилого віку. Результати аналізу офіційних документів парадоксальні: там, де регламентуються культурні послуги, жодного слова немає про літніх людей, натомість у матеріалах, присвячених особам поважного віку, відсутнє чітке визначення призначених для них культурних послуг.
    Чи є таке становище свідченням «ейджизму», тобто дискримінації за віковими ознаками? Відповідь на це питання ми шукали протягом червня-листопада 2020 року у п’ятнадцяти громадах (тоді ще ОТГ) п’яти областей України: Харківській, Миколаївській, Івано-Франківській, Запорізькій та Хмельницькій. З окремими результатами цього дослідження ми пропонуємо вам ознайомитись в цьому матеріалі.
  • Що готує 2021? Новий грантовий сезон УКФ Український культурний фонд1 залишається, напевно, чи не єдиним крупним українським донором, на грантові кошти якого може розраховувати надзвичайно широкий спектр заявників. Це й «приватні» неприбуткові організації, й приватний бізнес різної форми власності (ТОВ, ФОП тощо). Водночас, на відміну від більшості іноземних донорів, УКФ надає підтримку і комунальним закладам, установам, організаціям, а також безпосередньо ОМС. За три повноцінні грантові сезони 2018, 2019 та 2020 років ми можемо стверджувати, що динаміка участі ОМС та комунальних установ в конкурсах Фонду позитивно зростає. Тому давайте подивимось, що на нас чекає в наступному році.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно