Новації у системі звернень громадян

В обраному У обране
Друк
Михальська Валерія, юрисконсульт "Видавничого будинку "Фактор"
Місцеве самоврядування Січень, 2020/№ 1
В кінці листопада Кабінетом Міністрів України було прийнято дві досить цікаві постанови, які вносять нові підходи в систему роботи зі зверненнями громадян. Які це новації і як запропоновані зміни впливають на діяльність органів місцевого самоврядування, розглянемо у цій статті.

Єдина система звернень громадян

Профільним законом у сфері звернень громадян є однойменний Закон України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян»1. Законодавча революція в системі звернень громадян відбулася у 2015 році, коли законодавець серед вимог до звернень відзначив звернення, подані громадянами за допомогою засобів телекомунікації, в тому числі такі, що надіслані засобами електронного зв’язку та за допомогою мережі Інтернет.

1 Далі за текстом — Закон № 393.

Втім, практика телефонних та електронних звернень існувала і раніше. Ще у 2009 році при Міністерстві соціальної політики України було засновано Соціальний контактний центр, який згодом було переформатовано в Урядовий контактний центр. В управлінні Урядового контактного центру перебували урядова «гаряча лінія», Єдиний вебсайт органів виконавчої влади та Урядова телефонна довідка.

Згодом було прийнято рішення мережувати контактний центр, і з цією метою у 2011 та 2012 роках була розроблена відповідна нормативна база, яка забезпечувала можливість місцевим державним адміністраціям створювати регіональні контактні центри. Уся система контактних центрів, телефонних «гарячих ліній», довідкових телефонних служб органів виконавчої влади отримала назву «Національна система опрацювання звернень до органів виконавчої влади».

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити