Теми статей
Обрати теми

Роз’яснення: можливість застосування електронного підпису при зверненні до суб’єктів владних повноважень

У ЗМІ та соціальних мережах почала з’являтись інформація щодо відмови різними суб’єктами у прийнятті звернень, підписаних електронним підписом, як таких, що не відповідають вимогам Закону України «Про звернення громадян».

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно з положеннями Закону України «Про звернення громадян» таке звернення може бути надіслане поштою або передане громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, або надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку.

При цьому вимогами до звернення є:

— зазначення прізвища, імені, по батькові заявника та місця його проживання;

— викладення суті порушеного питання;

— підписання звернення із зазначенням дати.

В електронному зверненні зазначається електронна поштова адреса, на яку може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Водночас сучасний розвиток цифрових технологій та електронного документообігу засвідчує, що заявникам простіше скористатися електронним підписом, аніж сканувати своє звернення, засвідчене особистим підписом. До того ж, електронний підпис є кращим верифікатором, оскільки у більшості випадків до звернення не додається копія документа, що посвідчує особу заявника (наприклад, його паспорт), а тому пересвідчитися у справжності особистого підпису заявника неможливо.

Всі питання, пов’язані із застосуванням електронних підписів та направленням електронних документів, врегульовані законами України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг».

Аналіз положень вказаних законів дозволяє дійти висновку, що електронний підпис фактично прирівнюється до особистого підпису, а відтак його використання при зверненні громадянина до суб’єктів владних повноважень не може вважатися порушенням вимог Закону України «Про звернення громадян», а навпаки – полегшує процедуру звернення та верифікацію заявника.

Роз’яснення Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщене за посиланням www.ombudsman.gov.ua/ua/all-news/pr/mozhliv%D1%96st-zastosuvannya-elektronnogo-p%D1%96dpisu-pri-zvernenn%D1%96-do-vladnix-povnovazhen

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі