Теми статей
Обрати теми

Інспектор з благоустрою & голова ОСН: чи можливе поєднання двох посад?

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
У деякіх громадах для дієвого вирішення питань благоустрою керівників органів самоорганізації населення наділяють адміністративними повноваженнями, призначаючи на посади інспекторів з питань благоустрію. Які є нюанси у такому призначенні, визначимо у цій статті.

Голова ОСН

Для того, щоб визначитися з цім завданням, потрібно звернутися до норм профільних законів.

Давайте спочатку розберемося з правовими підставами роботи органу самоорганізації населення1.

1 Далі за текстом — ОСН.

Правовий статус, порядок організації та діяльності ОСН визначає Закон України від 11.07.2001 № 2625-III «Про органи самоорганізації населення»2.

2 Далі за текстом — Закон № 2625.

За Законом № 2625 ОСН — представницький орган, що створюється жителями, які на законних підставах проживають на території села, селища, міста або їх частин, для вирішення завдань, передбачених цим Законом.

ОСН обирається зборами (конференцією) жителів за місцем проживання на основі загального, рівного виборчого права шляхом таємного голосування жителів, які на законних підставах проживають на відповідній території. Обирається ОСН у складі керівника, заступника (заступників) керівника, секретаря, інших членів.

Зверніть увагу, керівник ОСН наділений відповідними повноваженнями в частині здійснення певних організаційно-розпорядчих функцій. Він:

1) організовує роботу цього органу;

2) скликає і проводить його засідання;

3) організовує виконання рішень ОСН;

4) є розпорядником коштів, підписує рішення та інші документи ОСН;

5) представляє цей орган у відносинах з фізичними та юридичними особами;

6) виконує доручення ОСН тощо.

З урахуванням цього Закон № 2625 каже нам про те, що за рішенням зборів (конференції) жителів за місцем проживання керівник і секретар цього органу можуть працювати в ньому на постійній основі з оплатою їх праці за рахунок коштів, переданих ОСН!

Інші члени ОСН виконують свої обов’язки на громадських засадах.

Інспектор з благоустрію

Тепер давайте розберемося з інспектором з благоустрою.

Закон України від 06.09.2005 № 2807-IV «Про благоустрій населених пунктів»3 визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

3 Далі за текстом — Закон № 2807.

Закон № 2807 визначає, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами. Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

Положення про інспекцію з благоустрою населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною або міською радою на підставі Типового положення, яке затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Законом № 2807 передбачено здійснення і громадського контролю. Громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється громадськими інспекторами благоустрою населених пунктів згідно з положенням, яке затверджується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Отже, як бачимо, відповідно до Закону № 2807 у сфері благоустрію мова може йти про два види інспекторів:

1

інспектори інспекції з благоустрою населених пунктів, створеної на підставі повноважень відповідної ради

2

громадські інспектори благоустрою населених пунктів

Відповідно до Положення про громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 16.01.2007 № 7, громадські інспектори виконують роботу на громадських засадах, без звільнення від основної роботи і без додаткової оплати праці.

Інспекції з благоустрою населених пунктів, відповідно до ст. 40 Закону № 2807, утворюються радами для здійснення самоврядного контролю.

Примірним положенням про інспекцію з благоустрою населеного пункту, затвердженим наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 09.11.2007 № 1774, рекомендовано:

4 Далі за текстом — Примірне положення.

утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів як структурний підрозділ відповідного виконавчого органу сільської, селищної або міської ради.

Відповідно до Примірного положення структура такої інспекції, її чисельність затверджуються відповідною радою або її виконавчими органами.

До речі, зверніть увагу, що Примірним положенням рекомендується при визначенні чисельності інспекції з благоустрою населеного пункту виходити із розрахунку: 1 інспектор на кожні 10 тис. мешканців населеного пункту.

Якщо ми далі будемо аналізувати норми Примірного положення, то побачимо, що в питаннях укомплектування інспекції необхідними кадрами йдеться про осіб, уповноважених на здійснення функцій місцевого самоврядування, тобто — посадових осіб.

З урахуванням того, що інспектор з питань благоустрію у запитанні читача визначений без прикметника «громадський», то, скoріше за все, йдеться про посадову особу.

З урахуванням вимог Закону України від 07.06.2001 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування», на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції».

Зокрема,

особам, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Закону (а йдеться і про посадових осіб ОМС), забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Підсумуємо.

Отже, якщо інспектор з питань благоустрою є посадовою особою, то бути головою ОСН він може у разі, якщо за рішенням зборів (конференції) жителів за місцем проживання він не буде працювати в ньому на постійній основі з оплатою праці. Інакше це буде порушенням вищезазначеного обмеження! Враховуйте це.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі