Туристичний потенціал природних об’єктів

В обраному У обране
Друк
Михальська Валерія, юрисконсульт "Видавничого будинку "Фактор"
Місцеве самоврядування Травень, 2020/№ 5
Останні декілька років не перестає бути актуальним тренд розвитку туризму у громадах. Цей тренд обумовлений багатьма факторами. По-перше, реформа децентралізації запропонувала органам місцевого самоврядування нові можливості для заробляння коштів, і туризм може стати досить значним напрямком для інвестицій та зайнятості в громаді, а також для податкових надходжень. По-друге, значний поштовх внутрішньому туризму дали процеси формування національної ідентичності в Україні. Змінилося ставлення українців до своєї землі, своєї історії. Цей процес є лише одним із перших етапів на шляху формування міжнародного туристичного бренду України. Утім, в цілому, звичайно досить багато громад ставлять собі запитання про те, як вони можуть бути цікавими туристу, коли на їх території немає жодних пам’яток архітектури, моря, гір та пов’язаної із ними туристичної інфраструктури? Хочете отримати відповідь? Тоді цей матеріал саме для вас!

Погодьтеся, майже будь-яка громада має геоморфологічні активи. Геоморфологія — це наука про побудову, походження, історію розвитку та сучасну динаміку рельєфу земної поверхні. По суті, говорячи про такі активи, йдеться про безліч об’єктів природи — яри, ліси, пагорби, водойми. Для туристичного потенціалу головними ознаками цих об’єктів буде сценічна/естетична, наукова, культурно-історична та/або соціально-економічна цінність цих об’єктів для людей. Іншими словами, навіть ознаки того, що на цьому пагорбі люди гуляють із домашніми тваринами або влаштовують пікніки, буде достатньо для того, щоб вважати це місце геоморфологічним активом вашої громади, тобто потенційним туристичним об’єктом.

Будучи туристичним об’єктом, є перспектива, що це місце почне виконувати свою ключову функцію в креативній економіці — приносити гроші. Для того, щоб оцінити туристичний потенціал такого об’єкта, а отже, і необхідність інвестувати у нього ресурси, можливо здійснити оцінку туристичного потенціалу таких об’єктів. Подібну оцінку на сторінках журналу «Геоморфологія» запропонував швейцарський науковець та практик сектору креативної економіки Жан-П’єр Пралонг.

Отже, цей метод оцінювання дозволяє порівняти, з одного боку, туристичну цінність різних ділянок і категорій геоморфологічних об’єктів, а з іншого — їх туристичний потенціал із фактичним їх використанням. Крім того, з оцінок критеріїв та їх відмінностей можуть бути виокремлені фактори пояснення диференційованого використання геоморфологічних об’єктів (наприклад, занадто мала площа або висота, відсутність культурного інтересу, наявність природних небезпек тощо). Основним прикладним значенням цього інструмента, на нашу думку, втім є можливість порівняти різні об’єкти всередині вашого регіону, що дасть змогу розставити пріоритети в роботі над власною туристичною привабливістю.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток ifactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд