Теми статей
Обрати теми

Мобільні додатки для громад

Михальська Валерія, юрисконсульт ТОВ «ФАКТОР-МЕДІА», політолог, фандрайзер і продюсер культурних та соціальних проєктів
Навіть якщо у вашій громаді поки не у всіх є смартфони — то все одно скоро вони з’являться. Смартфон — це розваги та зв’язок у власній кишені. До того ж, зараз це задоволення може бути не дуже дорогим. І таку повсюдність смартфонів можна використовувати на користь власних громад. І тут перш за все йтиметься про «локальні» додатки.

Чому мобільні додатки?

Мобільний застосунок або додаток — програмне забезпечення, призначене для роботи на смартфонах, планшетах та інших мобільних пристроях.

Багато мобільних застосунків встановлені на самому пристрої або можуть бути завантажені на нього з онлайн-магазинів мобільних застосунків, таких як App Store, Google Play та інших, безкоштовно або за плату.

І саме на цьому етапі я хочу підкреслити, чим мобільний додаток в тих чи інших випадках кращий або гірший за звичайний сайт.

Перша перевага

мобільного додатку

Він адаптований безпосередньо під мобільні пристрої. Хоча, звичайно, більшість розробників сайтів, усвідомлюючи, що цільова аудиторія досить часто хоче зручно отримувати інформацію з телефону, розробляють мобільні версії

Друга перевага

мобільного додатку

Мобільний додаток буквально інтегрується як в мобільний телефон користувача зокрема, так і в його життя в цілому. Це більш глибокий контакт із цільовою аудиторією. Якщо користувач вже завантажив ваш мобільний додаток — значить, ви йому дуже цікаві, і він готовий включити вас у своє життя

Увага! Коли користувач заходить в мобільний додаток — він концентрується тільки на ньому, на відміну від звичайної сторінки в Інтернеті, де розташований сайт. В Інтернеті купа факторів відволікатимуть увагу користувача — починаючи від реклами і закінчуючи корисними посиланнями. А в додатку користувач весь ваш.

Ну і не варто забувати, що мобільний додаток — це довготривалий, постійний зв’язок із користувачем.

Ви можете надсилати йому сповіщення, пропонувати вчинити певні дії.

Ви завжди перебуватиме із ним в діалозі.

Водночас сама сутність смартфона — у розвагах та відпочинку. Тому, якщо ви не будете вже зовсім втручатися в особистий простір користувача — ваш діалог для нього буде невимушеним і таким, що не буде напружувати.

Є, звичайно, один великий недолік, пов’язаний із створенням мобільних додатків. Для того, щоб додатки можна було розміщувати в App Store та Google Play, ці магазини мають їх прийняти. Надання дозволу на розміщення додатка в цих магазинах — зазвичай тривалий і затяжний процес.

Коротше, в будь-якому випадку, мобільні додатки — це прорив у спілкуванні зі споживачами. Я думаю, в цьому я вас переконала.

Але до чого тут органи місцевого самоврядування, спитаєте ви?

Тож давайте поступово знову звертатися до європейського досвіду.

Туризм

Така річ, як мобільний додаток, обов’язково може стати в пригоді для промоції туризму у вашому регіоні.

Так, наприклад, у німецькій землі Рейнланд-Пфальц було розроблено додаток ArMob. Додаток мав на меті візуалізувати, як ті чи інші території, пам’ятки архітектури чи археології виглядали у свої найкращі часи. Більше 100 історичних пам’яток були зареєстровані у додатку. За допомогою технології доповненої реальності такі пам’ятки фактично інтегровані у сучасний ландшафт та навколишнє середовище.

Проєкт був реалізований спільно з департаментом археології університету Трієра. До проєкту згодом долучилися декілька громад з Люксембургу. В цілому більше 90 муніципалітетів тепер за допомогою доповненої реальності прикрашені пам’ятками архітектури, а туристичні оператори радо використовують цей додаток при проведенні екскурсій та плануванні туристичних маршрутів.

Я розумію, ви скажете мені, що маленькі громади в Німеччині і Люксембурзі можуть мати більше туристично привабливих об’єктів. Але, окрім очевидного економічного профіту від такого додатка, який ми всі розуміємо, цей додаток в Україні міг би виконувати адвокаційну функцію і спонукати зацікавлених осіб таки зайнятися нарешті реконструкціями деяких наших зруйнованих архітектурних пам’яток.

Інший приклад локального додатку для розвитку туризму — планування маршрутів для катання на лижах на землях Східної Бельгії. Місцевий центр туризму прагнув реорганізувати філософію, відповідно до якої працюють лижні маршрути. Таких лижних маршрутів у регіоні було досить багато, але вони не були пов’язані між собою. Ініціативна група під керівництвом центру туризму об’єднала муніципалітети, неурядові організації та туристичних операторів для розробки «планувальника» маршрутів для людей, які приїжджають кататися на лижах. У мобільному застосунку зібрані найближчі варіанти, де можна покататися на лижах. Тут же можна забронювати для себе час та спорядження, завантажити усі необхідні карти та замовити транспорт. Так від одного туриста завдяки застосунку перевагу отримують декілька муніципалітетів — сьогодні турист обирає катання в одному населеному пункті, завтра — в іншому, і усюди залишає гроші.

До речі, тут варто відмітити, що в Україні теж є кейси по розробці мобільних застосунків для туризму. Нещодавно на Закарпатті презентувати туристичний додаток Local4U (див. на с. 80). Ідея додатка належить Михайлу Данканичу, директору Агенції регіонального розвитку «Закарпаття». Додаток розповідає про автентичні місця: архітектурні, музейні, гастрономічні. Програма чітко показує унікальні, наcправді закарпатські туристичні принади за вашою геолокацією. Це безкоштовний і безрекламний сервіс і для користувачів, і для власників туристичних об’єктів.

Застосунок має деталізовану базу, яку складали закарпатці, експерти з туризму. Зручний функціонал пошуку дозволяє легко знайти культові місця за різними категоріями і за радіусом, який визначає користувач. Кожен об’єкт — історичний, мистецький, гастрономічний, крафтовий-сувенірний — має коротку описову інформацію, години роботи, номер телефону та лінк на сайт, соцмережі. Значна увага приділена локальному гастротуризму. Михайло Данканич зазначає, що цей застосунок особливо орієнтований на туристів вище середнього рівня фінансової спроможності, тих, хто мандрує автомобілем.

Одразу відзначу, що створення мобільних додатків для розвитку туризму може бути цікавим для Українського культурного фонду при оголошенні наступної хвилі грантів. Протягом останніх місяців туризм було додано як один із пріоритетних напрямків роботи УКФ, а створення мобільних застосунків фінансувалося вже цього року в рамках програми «Аудіовізуальне мистецтво», лот 5 «Анімаційні та відеоігри, мобільні додатки».

img 1

Скріншот мобільного додатка Local4U

Розвиток бізнесу

Мобільні додатки також можуть бути хорошими помічниками у підтримці певної галузі підприємницької діяльності. І якщо, з одного боку, суто бізнесовими проєктами є застосунки для маркетологів, дизайнерів чи менеджерів, локальні застосунки для сільськогосподарської сфери можуть бути не менш ефективними.

В Австрії мобільний застосунок став одним із елементів популяризації фермерських продуктів. Мобільний застосунок «Смаколики з ферми» дозволяє споживачам дізнатися, де доступні регіональні фермерські продукти. Додаток за допомогою визначення вашого місцезнаходження порадить вам найближчий фермерський магазин. Також у додатку вказані часи роботи таких магазинчиків, контактні дані продавців і навіть оцінки попередніх споживачів. Крім очевидної користі для споживачів, додаток ще й визначено як дружній до екології.

Взагалі-то, крафтовому бізнесу приємно, коли про нього хтось піклується. Так, про місцевих виноробів піклуються владні інституції району Ріоха-Алавеца в Іспанії. Додаток APPVID в режимі реального часу передає виноробам інформацію про стан їх виноградників, прогноз погоди і те, як опади, що наближаються, можуть вплинути на якість винограду.

Ну і знову трішки про Австрію — здається, в цій країні підтримка сільських територій та їх розвитку є одним із пріоритетів державної політики, місцевої влади, представників бізнесу та неурядових організацій. Так, робота фермерів з виробництва молока дуже складна — для якісного управління своїми справами вони мають враховувати безліч різної інформації, вести облік, від якого залежатиме якість і свіжість продукції. Тож був розроблений додаток, який дозволив фермерам побудувати зв’язки між управлінням фермою, умовами утримання тварин, здоров’ям тварин та прибутковістю. Додаток доступний для фермерів, їх співробітників та ветеринарів безкоштовно.

Мабуть, усі ці проєкти не в компетенції органів місцевого самоврядування, — подумаєте ви. Але це вже залежить від того, наскільки креативними ви будете в пошуку рішень для вашої громади, які будуть покращувати її життя. Усі ці проєкти — це результат співпраці місцевої влади із бізнесом, активістами, аналітичними центрами. І ви або можете чекати, поки ці бізнеси та неурядові організації прийдуть до вас із пропозиціями, або ж ініціюєте позитивні зміни власноруч.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі