Теми статей
Обрати теми

Витяг із листа Міністерства юстиції України № 442/1384-33-20/8.3.1 від 18.06.2020

Міністерством юстиції України розглянуто лист керівника напряму з покращення надання якості адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європи» <...> щодо можливості opганів місцевого самоврядування самостійно визначатися iз способом організації виконання делегованих повноважень у сфері вчинення окремих нотаріальних дій уповноваженими на це посадовими особами органів місцевого самоврядування, зокрема, які є працівниками центрів надання адміністративних послуг, та в межах компетенції повідомляється.

Відповідно до пунктів 1 — 7 частини першої статті 37 Закону України «Про нотаріат» (далі — Закон) у сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії: 1) вживають заходів щодо охорони спадкового майна; 2) посвідчують заповіти (крім секретних); 3) видають дублікати посвідчених ними документів; 4) засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них; 5) засвідчують справжність підпису на документах; 6) видають свідоцтва про право на спадщину; 7) видають свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в paзі смерті одного з подружжя.

Частиною другою статті 41 Закону встановлено, що нотаріальні дії вчиняються, зокрема, в приміщенні органів місцевого самоврядування. В окремих випадках, коли громадянин не може з’явитися в зазначене приміщення, а також коли того вимагають особливості посвідчуваної угоди, нотаріальні дії можуть бути вчинені поза вказаними приміщеннями.

Разом з цим, згідно з нормативними приписами частин першої, дев’ятої статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» центр надання адміністративних послуг — це постійно діючий робочий орган або структурний підрозділ місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування, що зазначений у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги через адміністратора шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.

За рішенням органу, що утворив центр надання адміністративних послуг, у такому центрі також може здійснюватися: 1) прийняття звітів, декларацій, скарг; 2) надання консультацій; З) прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг; 4) укладення договорів та угод представниками суб’єктів господарювання, якi займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, що мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо).

Варто зауважити, що регламентом, який затверджується органом, що прийняв рішення про утворення центру, встановлюються, зокрема, вимоги до приміщення, в якому розміщується центр. Кабінет Міністрів України затверджує Примірне положення про центр надання адміністративних послуг та його регламент.

Так, відповідно до пункту 10 Примірного регламенту центру надання послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 588, сектор обслуговування повинен бути утворений за принципом відкритості розміщення робочих місць.

Водночас стаття 8 Закону передбачає обов’язок дотримання уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування нотаріальної таємниці.

Отже, Законом не обмежена можливість вчинення уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування нотаріальних дій, визначених частиною першою cтатті 37 Закону, робочі місця яких розташовані в приміщенні центру надання адміністративних послуг (який є постійно діючим робочим органом або структурним підрозділом органу місцевого самоврядування), за умови забезпечення дотримання нотаріальної таємниці, збереження та apxiвування документів нотаріального діловодства та apxiву, що стосуються нотаріальних дій з оформлення спадщини, та реалізації положень Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування, затвердженого наказом Miністерства юстиції України від 11.11.2011 № 3306/5, зареєстрованого в Miністерстві юстиції України 14.11.2011 за № 1298/20036.

Щодо внесення змін до нормативно-правових aктів в частині забезпечення громадян нотаріальними послугами у населених пунктах, де немає нотаріусів, інформуємо, що з метою реалізації заходів, передбачених Планом роботи Міністерства юстиції України на 2020 pік, затвердженим наказом Miн’юсту № 1738/5 від 21.05.2020, підготовлено проєкт Закону України «Про внесення змін до законодавчих aктів щодо посилення захисту прав фізичних та юридичних осіб та удосконалення регулювання нотаріальної діяльності», яким, зокрема, передбачається врегулювання зазначеного питання.

Перший заступник Міністра Євгеній Горовець

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі