Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Актуальне запитання. Щодо встановлення шлагбаума та огорожі для облаштування гостьової парковки на прибудинковій території

Місцеве самоврядування Жовтень, 2022/№ 10/2
Друк
Які дозволи та погодження має отримати ТОВ, що утримує багатоквартирний будинок, в Київської міської державної адміністрації для встановлення шлагбаума та огорожі для облаштування гостьової парковки на прибудинковій території, яка знаходиться у комунальній власності КМДА?

Відповідь була надана Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі — Департамент) у листі від 19.10.2022.

Отже…

Станом на сьогодні не прийнято нормативно-правового акта, який би чітко регулював порядок надання дозволу на встановлення засобів регулювання транспортного та пішохідного потоку на прибудинковій території.

Пунктом 17.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051 (далі — Правила) визначено, що технічний засіб для обмеження руху транспортних засобів — спеціальний пристрій, який обмежує рух транспортного засобу.

Таким чином, шлагбауми, механічні ворота, обмежувальні стовпці тощо відносяться до технічних засобів регулювання руху транспортних засобів, оскільки націлені на певне регулювання транспортного потоку.

Відповідно до статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» технічні засоби регулювання дорожнього руху є елементами благоустрою.

Відповідно до пункту 3.2 Правил відповідальні особи підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, юридичні та фізичні особи, що використовують будинки і споруди та приміщення в них на законних підставах, зобов’язані розміщувати елементи благоустрою тільки на підставі проєктно-дозвільної документації.

Окрім того, відповідно до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» прибудинкова територія — територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Таким чином, для того, щоб співвласники багатоквартирного будинку вчиняли правомочності відносно прибудинкової території, у відповідності із вищевказаним законом, така прибудинкова територія має бути закріплена в установленому законодавством порядку.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об’єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, а саме Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку».

При виконанні робіт, що порушують благоустрій на території, відповідальні особи підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, юридичні та фізичні особи зобов’язані, відповідно до пункту 15.1. Правил, отримувати контрольну картку на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення. Порядок отримання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, її зупинення, продовження та закриття врегульовується розділом XV Правил.

Крім того, пунктом 15.3.9 Правил визначено вид робіт — установлення тимчасових огорож (для утримання земельної ділянки в належному санітарному стані та її охорони), що потребує отримання контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою.

Щодо встановлення технічних засобів контрольованого допуску на прибудинкові території варто зауважити, що організація контрольованого доступу на прибудинкову територію порушує право третіх осіб на свободу пересування, закріплене статтею 2 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (ср. ).

Звертаємо особливу увагу, що забезпечення наявності проїздів чи смуг, придатних до проїзду пожежних машин, передбачено ДБН В.2.2-10-2001 «Заклади охорони здоров’я», ДБН В 1.1-7-2002 «Пожежна безпека об’єктів будівництва», ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення».

Елемент благоустрою не повинен заважати під’їзду до будинку пожежної техніки, швидкої допомоги і не має перешкоджати руху транспорту, що проїжджає повз. Конструкціями не можна закривати в’їзд на територію інших будинків.

Розділом XVII Правил закріплені правила паркування транспортних засобів у м. Києві, а саме функціонування платних місць для паркування транспортних засобів на території міста Києва.

Додатково інформуємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1342 затверджено Правила паркування транспортних засобів, які регламентують організацію та порядок паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах населених пунктів.

Дія Правил паркування транспортних засобів поширюється на осіб, які розміщують транспортні засоби на майданчиках для паркування, а також на суб’єктів господарювання, які утримують такі майданчики.

Відповідно до пункту 5.32 Положення про Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 19.11.2018 № 2089 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10.12.2020 № 1936), Департамент здійснює контроль за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів.

Враховуючи зазначене, Департамент не володіє запитуваною інформацією та відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» направляємо за належністю для розгляду, надання відповіді запитувачу на запит в частині розгляду питань щодо облаштування місць паркування до Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі