Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Щодо використання класного журналу та отримання документів про освіту

Прошу надати наступну інформацію (наступні документи): 1) яким нормативно-правовим актом установлено повну заборону використання класного журналу в паперовій формі; 2) яким нормативно-правовим актом установлено обов’язковість одержання документів про освіту виключно за допомогою електронних баз/реєстрів; 3) яким нормативно-правовим актом установлено обов’язкове надання для цього додаткової згоди на обробку персональних даних учня; 4) яким нормативно-правовим актом установлено необхідність одержання свідоцтва про початкову освіту; 5) як одержуються документи про освіту без застосування засобів електронних баз/реєстрів і без надання додаткової згоди на обробку персональних даних учня? Роз’ясніть, будь ласка, детально. Надайте відповіді по кожному пункту із посиланням на норми міжнародного або українського законодавства, які не звужують і не скасовують (юридично або фактично) конституційні права людини i громадянина на освіту.

Відповідь була надана Міністерством освіти і науки України (далі — МОН) в листі від 19.10.2022.

Отже…

Щодо першого питання

Згідно з пунктами 5, 11 розділу І Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 08.09.2020 року № 1115, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 28.09.2020 року № 941/35224, із метою забезпечення в закладі освіти єдиних підходів до створення електронного освітнього середовища, педагогічна рада схвалює використання конкретних інформаційно-телекомунікаційних систем (електронних освітніх платформ), комунікаційних онлайн- сервісів та інструментів, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання. За рішенням педагогічної ради закладу освіти для організації дистанційного навчання може використовуватися електронний розклад занять, електронний класний журнал, електронний щоденник тощо.

Згідно з частиною четвертою статті 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту» організація освітнього процесу та діяльності закладу загальної середньої освіти в цілому належать до повноважень його керівника.

Разом з цим повідомляємо, що МОН не проводить моніторинг використання закладами загальної середньої освіти електронних платформ класних журналів та щоденників та не рекомендує використовувати ті чи інші платформи. У рамках своєї автономії заклади освіти можуть самостійно вирішувати питання щодо використання онлайн-інструментів для цифровізації процесу управління загальною середньою освітою та відповідно обирати інформаційно-телекомунікаційні системи.

Щодо другого та третього питання

Відповідно до частин другої, третьої статті 40 Закону України «Про освіту» документи про освіту видаються закладами освіти та іншими суб’єктами освітньої діяльності.

Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту визначаються законодавством.

Інформація про видані документи про середню, професійну (професійно-технічну), фахову передвищу та вищу освіту вноситься до Єдиного державного реєстру документів про освіту в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Відповідно до частини п’ятої статті 74 Закону України «Про освіту» створення, ведення та адміністрування Єдиної державної електронної бази з питань освіти та публічних електронних реєстрів у сфері освіти здійснюються, зокрема, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

Щодо четвертого питання

Відповідно до частини першої статті 53 Конституції України повна загальна середня освіта є обов’язковою.

Згідно з частиною першою статті 18 Закону України «Про повну загальну середню освіту» після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:

свідоцтво про початкову освіту;

свідоцтво про базову середню освіту;

свідоцтво про повну загальну середню освіту.

Щодо п’ятого питання

Відповідно до статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація — це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Таким чином, суттєвою ознакою публічної інформації у розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації» є її попередня фіксація. Тобто цей Закон регулює відносини щодо доступу до інформації, яка вже існує, і не вимагає у відповідь на запит створювати певну інформацію, у тому числі надавати роз’яснення та вживати заходів (аналізувати законодавство, документи тощо) для задоволення запиту.

Зі змісту п’ятого питання Вашого запиту вбачається, що для надання відповідей на порушені в ньому питання необхідно провести аналіз відповідних документів, після чого надати Вам відповідь: «так» чи «ні» або роз’яснити відповідне законодавство.

Таким чином, надання відповіді на п’яте питання Вашого запиту потребує створення інформації.

З огляду на викладене зазначаємо, що інформація, яка вами запитується відносно п’ятого питання, не належить до публічної інформації.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі