Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Бюджетний облік. Видатки на телефонізацію

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2007/№ 28
В обраному У обране
Друк
Стаття

Видатки на телефонізацію

Бюджетна установа, що фінансується з держбюджету, для встановлення телефонних номерів уклала з філією ВАТ «Укртелеком» договір на розробку технічних умов та телефонізацію. Для виконання робіт з прокладки зовнішнього кабелю зв’язку було запропоновано укласти договір з іншим підрядником. Роботи (загальна кошторисна вартість з урахуванням матеріальних витрат склала 5000 грн.) були виконані приватним підприємцем згідно з технічними умовами філії ВАТ «Укртелеком». Після цього було запропоновано передати безоплатно кабель на баланс підприємства зв’язку, а пропозиція на укладення договору на технічне обслуговування лінії зв’язку була відхилена. Чи правомірні вимоги філії ВАТ «Укртелеком» щодо обов’язкової безоплатної передачі з урахуванням того, що оплата монтажу ліній була проведена за рахунок бюджетних коштів? Який порядок обліку такого кабелю?

(м. Сімферополь)

Костянтин ПЕНСЬКОЙ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

Для відповіді на запитання щодо телефонізації бюджетної установи звернемося до

Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2005 р. № 720 (далі — Правила № 72), якими регулюються відносини між операторами, провайдерами телекомунікацій і споживачами телекомунікаційних послуг.

Пунктом 102 Правил № 72

встановлено, що в разі коли будинок не обладнано кабельним вводом, абонент, крім плати за встановлення телефону, оплачує вартість робіт з обладнання будинку кабельним вводом та вартість матеріалів згідно з проектно-кошторисною документацією на виконання цих робіт.

Під кабельним вводом слід розуміти частину абонентської лінії телефонного зв’язку, що розміщена на ділянці від ввідного колодязя кабельної каналізації або ввідної опори повітряної лінії зв’язку до кінцевих кабельних пристроїв у будинку (приміщенні). Таким чином, кабельний ввід можна розглядати як зовнішню телефонну мережу, від якої здійснюється монтаж абонентської лінії до точки підключення кінцевого обладнання, тобто внутрішньої мережі.

У разі відсутності кабельного вводу для здійснення телефонізації бюджетній установі необхідно здійснити додаткові будівельні роботи. Для цього за заявою абонента оператор (філія ВАТ «Укртелеком») видає технічні умови для здійснення телефонізації. Роботи згідно з технічними умовами можуть виконуватися як оператором, так і замовником та/або організацією, яка має відповідний дозвіл. Але приймання виконаних робіт здійснюється за обов’язкової участі представника оператора.

При цьому на стадії видачі технічних умов укладається договір, згідно з яким оператор гарантує встановлення телефону після виконання додаткових будівельних робіт.

Правилами № 72

передбачено, що збудована таким чином лінія зв’язку передається оператору на баланс або технічне обслуговування. Варіант передачі такого об’єкта підприємству зв’язку з економічної точки зору може бути виправданим, оскільки виключає необхідність витрат на подальше експлуатаційне обслуговування кабелю. Але у випадку телефонізації бюджетної установи необхідно керуватися вимогами чинного законодавства щодо управління об’єктами державної власності, а тому це запитання є компетенцією відповідних уповноважених органів управління.

Отже, у договорі необхідно зазначати саме варіант, за яким бюджетна установа буде

балансоутримувачем кабелю вводу з його передачею підприємству зв’язку на технічне обслуговування.

Слід зазначити, що в разі відмови від передачі ліній зв’язку на баланс або технічне обслуговування оператор не несе відповідальності за їх технічний стан.

З огляду на зазначене вище можна зробити висновок, що філія ВАТ «Укртелеком» не може наполягати на безоплатній передачі кабельного вводу на свій баланс, оскільки керівники бюджетних установ

не мають відповідних повноважень щодо управління майном. Якщо ж це призведе до відмови від підключення телефонів, то це буде невиконання договірних зобов’язань з боку філії ВАТ «Укртелеком» і може бути оскаржено в судовому порядку.

Тепер перейдемо до питань обліку цього кабелю.

Оскільки для такого об’єкта строк корисного використання (експлуатації) для виконання основних функцій та завдань бюджетної установи становить більше одного року, а вартість (без ПДВ) перевищує 1000 грн., то в бухгалтерському обліку кабельний ввід необхідно віднести

до основних засобів.

Згідно з

п. 2.4 Інструкції з обліку основних засобів та інших необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64, об’єкт основних засобів — це:

— закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;

— конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;

— відокремлений комплекс конструктивно з’єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс — певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;

— інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється установою.

З огляду на функціональні та технічні характеристики кабельного вводу, на нашу думку, його необхідно розглядати саме як конструктивно відокремлений предмет (від ввідного колодязя кабельної каналізації або ввідної опори повітряної лінії зв’язку до кінцевих кабельних пристроїв у будинку (приміщенні)) та класифікувати у складі

передавальних пристроїв (підгрупа 1 субрахунку 106).

На жаль, предметне уточнення (класифікація) об’єктів основних засобів, які обліковуються на цьому субрахунку, телефонних ліній не містить. Але як передавальні пристрої визначені лінії та вузли зв’язку (код 130201) у

Державному класифікаторі України ДК 013-97 «Класифікація основних фондів», затвердженому наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 19.08.97 р. № 507, який використовується для обліку основних засобів у розрізі груп, визначених п. 5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 р. № 92.

Слід також зазначити, що згідно з

Національним стандартом № 2 «Оцінка нерухомого майна», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 р. № 1442, передавальні пристрої — земельні поліпшення (до земельних поліпшень належать матеріальні об’єкти, розташовані в межах земельної ділянки, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни призначення), створені для виконання спеціальних функцій з передачі енергії, речовини, сигналу, інформації тощо будь-якого походження та виду на відстань (лінії електропередачі, трубопроводи, водопроводи, теплові та газові мережі, лінії зв’язку тощо).

Тому, на нашу думку, необхідно застосовувати єдність методологічних підходів до класифікації цих об’єктів, що повинно забезпечувати узгодження відповідних понять, визначень та класифікацій.

Витрати згідно з договором на розробку технічних умов та телефонізацію повинні включати оплату вартості оформлення та видачі технічних умов, погодження будівельно-монтажних робіт, приймання виконаних робіт з телефонізації в експлуатацію тощо. Такі витрати

згідно з Роз’ясненнями щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженими наказом Державного казначейства України від 08.12.2006 р. № 330, необхідно здійснювати за КЕКВ 1139 «Оплата інших послуг та інші видатки». Витрати ж на виготовлення проектно-кошторисної документації, будівельно-монтажні роботи (включаючи матеріальні витрати) із створення кабельного вводу необхідно здійснювати за КЕКВ 2123 «Інше будівництво (придбання)», якщо кабельний ввід відповідає критеріям визначення основних засобів.

Основні бухгалтерські проводки, які необхідно здійснити при створенні кабельного вводу, будуть такими:

 

№ з/п

Зміст операції

Дебет

Кредит

1

Оплата замовником сум підряднику за закінченими етапами будівельно-монтажних робіт з капітального будівництва

631

321, 323

2

Списання на підставі підтверджуючих документів сум виконаних підрядником будівельно-монтажних робіт

801, 802, 811

631

3

Відображення сум за не введеними в експлуатацію об’єктами капітального будівництва

142

402

4

Прийняття в експлуатацію об’єкта основних засобів
на підставі акта

106

401

5

Водночас проводиться списання сум за капітальними видатками на створення кабельного вводу

402

142

 

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць