Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо бухгалтерського обліку витрат на рекламу

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Серпень, 2007/№ 63
В обраному У обране
Друк
Лист від 08.05.2007 р. № 31-34000-10-16/9489

Щодо бухгалтерського обліку витрат на рекламу

Лист Міністерства фінансів України від 08.05.2007 р.
№ 31-34000-10-16/ 9489

 

Міністерство фінансів України на запит щодо відображення в бухгалтерському обліку товарно-матеріальних цінностей повідомляє.

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» і Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88,

підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, зокрема операцій, пов’язаних з безкоштовним розповсюдженням календарів, інших товарів з метою реклами, є первинні документи, які фіксують факти здійснення таких господарських операцій.

Якщо товарно-матеріальні цінності придбані з метою продажу, то відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 р. № 291, їх облік ведеться на рахунку 28 «Товари». На рахунку 20 «Виробничі запаси» відображаються наявність і рух належних підприємству запасів сировини і матеріалів, будівельних матеріалів, запасних частин, матеріалів сільськогосподарського призначення, палива, тари й тарних матеріалів, відходів основного виробництва.

При вибутті календарів оцінка їх здійснюється за одним з методів, наведених у пункті 16 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 «Запаси», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.10.99 р. № 246.

Відповідно до пункту 19 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.99 р. № 318,

витрати, пов’язані з безкоштовним розповсюдженням календарів з метою реклами, включаються до складу витрат на збут і відображаються на рахунку 93 «Витрати на збут».

Заступник міністра
Т. Єфименко



коментар редакції

Рекламна роздача календарів відображається як витрати на збут

Відображення рекламних роздач різних рекламних матеріалів, таких як плакати, проспекти, листівки тощо, які не мають окремої матеріальної цінності, актуально, перш за все, у податковому обліку. Утім, тут маємо діло з тим окремим випадком, коли правила бухгалтерського обліку допоможуть

вирішити проблеми в податковому обліку.

Головне запитання, з яким слід визначитися: чи вважається

продажем розповсюдження таких рекламних матеріалів? Річ у тім, що при перевірках податківці іноді стверджують, що така операція має ознаки продажу. А якщо є продаж, то необхідно нарахувати ПДВ. І це незважаючи на існування двох листів ДПАУ, в яких чітко зазначено, що така роздача не спричинює виникнення податкових зобов’язань, оскільки не вважається продажем (лист ДПАУ від 13.06.2006 р. № 6421/6/16-1515-26 і від 03.06.2002 р. № 3428/6/15-1215-26 // див. «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 80 і 2005, № 48 відповідно).

У бухгалтерському обліку, як і в податковому, безкоштовну роздачу рекламних матеріалів слід розглядати

не як продаж, а як операцію, що призводить до виникнення витрат і має дві стадії: придбання листівок та їх розповсюдження. Така операція не може спричинювати виникнення валових доходів, навіть якщо розповсюдження реклами відбувається серед фізичних осіб, коли згідно із Законом про податок на прибуток мають застосовуватися звичайні ціни.

Що стосується

валових витрат, то такі рекламні заходи не потрапляють до переліку акцій, валові витрати за якими обмежуються 2 відсотками прибутку попереднього року (другий абзац п.п. 5.4.4 Закону про податок на прибуток). Тобто витрати на розповсюдження листівок та подібного матеріалу відносяться до валових витрат без будь-яких обмежень.

У бухгалтерському обліку придбання та розповсюдження таких рекламних матеріалів відображається так:

  

№ з\п

Зміст операції

Сума, грн.

Бухгалтерський облік

Податковий облік

Д-т

К-т

ВВ

ВП

1

Перераховано передоплату за виготовлення рекламних матеріалів

2400

371

311

2000

2

Відображено податковий кредит

400

641

644

3

Оприбутковано рекламні матеріали

2000

209

631

4

Списано податковий кредит

400

644

631

5

Відображено залік заборгованостей

2400

631

371

6

Роздано рекламні матеріали

2000

93

209

 

Дмитро Костюк

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно