Теми статей
Обрати теми

Про подання фінзвітності держреєстратору

Редакція ПБО
Лист від 03.07.2007 р. № 4777

Про подання фінзвітності держреєстратору

Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва
від 03.07.2007 р. № 4777

 

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув у межах компетенції <...> лист про надання роз’яснень щодо фінансової звітності та повідомляє таке.

1 січня 2007 року набув чинності Закон України від 9 лютого 2006 року № 3422-IV «Про внесення змін до деяких законів України» (далі — Закон № 3422).

Зазначеним вище Законом статтю 14 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» (далі — Закон про бухгалтерський облік) після частини другої доповнили новою частиною такого змісту:

«3. Підприємства (крім бюджетних установ) зобов’язані пред’являти (відправляти рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи не пізніше ніж до 1 червня року, наступного за звітним періодом, фінансову звітність про господарську діяльність у складі балансу та звіт про річні фінансові результати».

Отже, відповідно до чинного законодавства підприємства

зобов’язані пред’являти державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи фінансову звітність про господарську діяльність не пізніше ніж до 1 червня року, наступного за звітним періодом.

Крім того, Законом № 3422 унесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців» (далі — Закон про реєстрацію), зокрема, частину другу статті 17 доповнили абзацом такого змісту:

«фінансова звітність про господарську діяльність юридичної особи (крім бюджетних установ) у складі

балансу та звіту про річні фінансові результати».

Отже, відповідно до чинного законодавства в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців стосовно юридичної особи наявні відомості, зокрема, щодо фінансової звітності про господарську діяльність юридичної особи.

Одночасно повідомляємо, що відповідно до частини сьомої статті 8 Закону про бухгалтерський облік головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку підприємства (далі — бухгалтер), забезпечує, зокрема, складання і надання в установлені терміни фінансової звітності.

Згідно зі статтею 15 Закону про бухгалтерський облік контроль за дотриманням законодавства про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні здійснюється відповідними органами в межах їх повноважень, передбачених законами.

Слід зауважити, що

ні до повноважень державного реєстратора, ні до повноважень спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації не належить контроль за дотриманням законодавства про бухгалтерський облік і фінансову звітність.

В. о. голови К. Ващенко



коментар редакції

Держреєстратор не штрафує за неподання фінзвітності

Дуже важливий і потрібний лист. Як відомо, усі підприємства до 1 липня зобов’язані подавати держреєстратору фінзвітність за минулий рік. Крім того, акціонерні товариства (крім акціонерних товариств, що здійснюють банківську діяльність, страхову діяльність, та інститутів спільного інвестування) подають ще й звітність до ДКЦПФР, додаючи до річної інформації розрахунок вартості чистих активів станом на кінець звітного року.

Можна припустити, що метою подання такої звітності є контроль за дотриманням підприємствами норм ст. 144 та 155 ЦКУ. Згідно з цими статтями чисті активи (по суті, власний капітал) ТОВ і АТ повинні бути не менше статутного фонду, а якщо вони все-таки виявилися менше, то товариство має зменшити розмір статутного фонду. Якщо ж статутний фонд зменшити не можна (його встановлено на мінімально допустимому для відповідних товариств рівні), то товариство підлягає ліквідації.

Отже, відправною точкою для зазначених негативних наслідків цілком може стати подання фінзвітності держреєстратору. У багатьох виникає цілком правомірне запитання: що буде, якщо цю звітність держреєстратору не подати?

Відповідь слід шукати в Кодексі України про адміністративні правопорушення (далі — КУАП): згідно зі ст. 1642

неподання фінансової звітності може потягти за собою накладення адмінштрафу від 136 до 255 грн. Заковика в тому, що згідно зі ст. 2341 КУАП такі справи розглядають органи КРУ, вони ж накладають адміністративні стягнення. Отже, складається ситуація, коли звітність подається одному органу, а за її неподання штрафує інший орган. Ураховуючи, що КРУ має доступ далеко не до кожного підприємства, виникає запитання: чи обмінюються інформацією держреєстратор, КРУ та ДКЦПФР?

У листі, що коментується, Держпідприємництва зазначає, що держреєстратор

жодного відношення до зазначеного штрафу не має. Сподіваємося, що в останньому абзаці цього листа Держпідприємництва припускав, що й інформацію до КРУ держреєстратор не передаватиме. Це було одне із запитань, яке ставилось Держпідприємництва. На жаль, Держпідприємництва, на відміну від ДКЦПФР, прямо на це запитання не відповів.

А от ДКЦПФР у листі від 27.06.2007 р. № 13/03/10774 (див. с 12) прямо зазначила, що

законодавством не передбачено порядок обміну інформацією між держреєстратором та органами державної влади щодо виконання норм статей 144, 155 ЦКУ.

Дмитро Костюк

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі