Теми статей
Обрати теми

Щодо бухгалтерського обліку одержувачами бюджетних коштів

Редакція ПБО
Лист від 13.11.2007 р. № 31-34000-30-9/23729

Щодо бухгалтерського обліку одержувачами бюджетних коштів

Лист Міністерства фінансів України від 13.11.2007 р.
№ 31-34000-30-9/23729

 

Міністерство фінансів України розглянуло лист Головного контрольно-ревізійного управління України від 12.10.2007 № 30-15/232 щодо надання роз’яснення з питань бухгалтерського обліку та повідомляє.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ»

одержувачі бюджетних коштів — це підприємства і госпрозрахункові організації, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують безпосередньо через розпорядників кошти з бюджету як фінансову підтримку або уповноважені органами державної влади на виконання державних цільових програм та надання послуг.

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» всі юридичні особи, створені відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність.

Державні підприємства ведуть бухгалтерський облік та складають фінансову звітність на підставі національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питань бухгалтерського обліку.

Відображення господарських операцій на відповідних синтетичних рахунках і субрахунках бухгалтерського обліку госпрозрахункових організацій здійснюється із застосуванням Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій та Інструкції про його застосування, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 № 291 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 21.12.99 за
№ 892/4185.

До органів Державного казначейства України юридичні особи складають та подають тільки фінансову звітність про використання отриманих бюджетних коштів

за формами, затвердженими відповідними нормативними актами Державного казначейства України.

Відповідно до зазначеної Інструкції у виконавця робіт (госпрозрахункової установи) для обліку та узагальнення інформації про наявність та рух коштів фінанcування заходів цільового призначення передбачено рахунок 48 «Цільове фінансування і цільові надходження».

За кредитом рахунка 48 «Цільове фінансування і цільові надходження відображаються кошти цільового призначення для фінансування певних заходів, за дебетом — використані суми за певними напрямками, визнання їх доходом, а також повернення невикористаних сум.

На підставі наявних первинних документів витрати на незавершені науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи відображаються за дебетом рахунка 23 «Виробництво».

Відображення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт у бухгалтерському обліку бюджетної організації, яка є замовником, здійснюється за аналогією відображення у бухгалтерському обліку господарських операцій з отримання товарів, робіт та послуг.

Для обліку розрахунків з покупцями, замовниками, іншими дебіторами призначений рахунок 36 «Розрахунки з різними дебіторами» Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Головного управління Державного казначейства України від 10.12.99 № 114 і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 20.12.99 за № 890/4183.

Одним з видів розрахунків з дебіторами є розрахунки за плановими платежами, тобто розрахунки, коли умовами договору передбачена оплата товарів не за окремими операціями постачання, а шляхом періодичного перерахування коштів в певні строки і в установлених розмірах незалежно від отриманих товарів.

Розрахунки з постачальниками в порядку планових платежів обліковуються на субрахунку 361 «Розрахунки в порядку планових платежів».

Розрахунки з підприємствами, установами, організаціями шляхом попередньої оплати за товари, роботи та послуги, які отримає установа в майбутньому (після перерахування плати) за умовами договору, якщо це передбачено законодавством України, обліковуються на субрахунку 364 «Розрахунки з іншими дебіторами».

За дебетом субрахунку 364 відображається перерахована попередня оплата за товари, роботи та послуги, що будуть надані установі в майбутньому, при цьому кредитуються субрахунки рахунка 32 «Рахунки в казначействі».

За кредитом субрахунку 364 відображаються отримання товарів, робіт та послуг, що були оплачені в минулому шляхом попередньої оплати, при цьому дебетуються відповідні субрахунки класів 1 «Необоротні активи», 2 «Запаси» та рахунків 80 «Видатки із загального фонду», 81 «Видатки спеціального фонду».

Залишок за субрахунком 364 може бути як дебетовим, так і кредитовим. У фінансовій звітності він відображається розгорнуто: дебетове сальдо — у складі оборотних активів, а кредитове — у складі зобов’язань.

Заступник міністра Т. Єфименко



коментар редакції

Бухоблік в одержувачів бюджетних коштів

Одержувачами бюджетних коштів є підприємства та різні організації,

що не мають статусу бюджетних, які:

— одержують безпосередньо через розпорядників бюджетні кошти у вигляді фінансової підтримки;

— уповноважено органами державної влади на виконання державних цільових програм та надання послуг.

Як же такі одержувачі відображають операції з бюджетними коштами в бухгалтерському обліку? На це запитання відповідає Мінфін у листі, що коментується.

Мінфін указує на те, що одержувачі бюджетних коштів ведуть бухгалтерський облік та складають фінансову звітність

на підставі національних П(С)БО, а також з використанням Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій та Інструкції щодо його застосування, затвердженої наказом Мінфіну від 30.11.99 р. № 291. Зокрема, для обліку та узагальнення інформації про наявність і рух бюджетних коштів, отриманих як фінансування заходів цільового призначення (субсидії, асигнування з бюджету), передбачено рахунок 48 «Цільове фінансування і цільові надходження».

У свою чергу бюджетні установи та організації ведуть бухгалтерський облік і складають фінансову звітність відповідно до порядку, установленого Державним казначейством України. Нагадаємо, що План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ і Порядок його застосування затверджено наказом Головного управління ДКУ та Мінфіну від 10.12.99 р. № 114.

До органів Держказначейства

одержувачі бюджетних коштів подають тільки фінансову звітність про використання отриманих бюджетних коштів (за відповідними формами, затвердженими ДКУ).

Олена Павленко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі