Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо відновлення підприємством облікових даних при втраті листка непрацездатності

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Грудень, 2007/№ 104
В обраному У обране
Друк
Лист від 26.11.2007 р. № 04-29-2541

Щодо відновлення підприємством облікових даних при втраті листка непрацездатності

Лист виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.11.2007 р. № 04-29-2541

 

Розглянувши звернення, повідомляємо, що згідно зі статтею 51 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» від 18.01.2001 № 2240 (далі — Закон) підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом — копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я за погодженням з Фондом.

Як відомо, господарські операції відображаються в бухгалтерському обліку методом їх суцільного та безперервного документування. А тому в обліку все має бути належним чином підтверджено документально. Так, підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи (ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 № 996).

Тобто

листок непрацездатності, виданий медичною установою, є первинним документом і підставою для відображення в бухгалтерському обліку розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, і відповідно підлягає поновленню.

Дії суб’єкта господарювання у разі втрати первинної документації застережено пунктом 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88. Так, у випадку втрати або знищення первинних документів, облікових регістрів та звітів керівник підприємства повинен письмово повідомити про це правоохоронні органи та наказом призначити комісію для встановлення переліку відсутніх документів і розслідування причин їх утрати чи знищення. Про заходи, яких необхідно вжити у разі втрати документації, також йдеться в листі Державного комітету архівів України від 11.03.2002 р. № 01-197.

Установивши причини та перелік утраченої документації, підприємство приступає до відновлення облікових даних

.

Відповідно до статті 51 Закону з метою удосконалення порядку видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затверджено Інструкцію про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13.11.2001 № 455, згідно з пунктом 1.14 якої

новий листок непрацездатності з позначкою «дублікат» видається тільки на підставі довідки з місця роботи про те, що за період тимчасової непрацездатності виплата допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю не здійснювалась. У зв’язку з цим від медичної установи за відповідно оформленим запитом можливо отримати лише реєстр виданих документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність працівників підприємства. Окрім цього, підприємство також може звернутися до свого відділення Фонду, де воно зареєстроване як страхувальник, з проханням надати копії всіх утрачених звітів. При цьому до заяви доцільно додати підтверджуючі документи, зокрема, довідку органу пожежної служби та акт комісії з переліком утрачених документів і зазначенням причин їх втрати.

На підставі отриманих копій документів підприємство відновлює оригінали

власних вихідних первинних документів; формуються журнал господарських операцій та регістри бухгалтерського обліку. Якщо підсумкові обороти у відновлених регістрах збігатимуться з даними, відображеними в звітності по коштах Фонду за відповідні звітні періоди, то бухгалтерський облік по коштах Фонду повністю відновлено. Якщо деякі показники не збігаються, робота з відновлення втрачених документів підлягає продовженню. Зрештою підприємство має спробувати повністю відновити втрачену документацію, інакше йому може загрожувати відповідальність за допущене правопорушення відповідно до чинного законодавства.

Заступник директора С. Буринський



коментар редакції

 

Відновлення первинних документів, за якими виплачувалася допомога з Фонду страхування з тимчасової втрати працездатності

У листі, що коментується, розглянуто ситуацію, коли первинні документи щодо виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності, у тому числі й листок непрацездатності, втрачено в результаті форс-мажорних обставин.

Щоб проведені зарахування з Фондом страхування з тимчасової втрати працездатності було ним визнано, необхідно максимально відновити втрачені документи.

Насамперед необхідні документи, що підтверджують настання власне форс-мажорних обставин. Ними можуть бути довідка з органу пожежної служби (при пожежі); довідка комунальних служб (при затопленні); довідка органів МВС, рішення суду (при крадіжці); довідка територіального управління МНС (у разі стихійного лиха) тощо.

При відновленні первинних документів, що підтверджують нарахування та виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду страхування з тимчасової втрати працездатності, найскладнішим є відновлення листка непрацездатності.

Річ у тім, що згідно з п. 1.14 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Мінохоронздоров’я від 13.11.2001 р. № 455, новий листок непрацездатності з відміткою «дублікат» можуть видати тільки на підставі довідки з місця роботи про те, що за період хвороби лікарняні ще не виплачено. У цій же ситуації, коли лікарняні вже виплачено, дублікат листка непрацездатності не видається.

У зв’язку з цим Фонд з тимчасової втрати працездатності бачить такий вихід із ситуації. Підприємство може звернутися до медичної установи з відповідно оформленим запитом та отримати реєстр виданих документів, які посвідчують тимчасову непрацездатність працівників підприємства.

Учинивши так, а також максимально відновивши інші документи, що підтверджують нарахування та виплату лікарняних, підприємство може розраховувати, що суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, які виплачено працівникам підприємства, буде зараховано Фондом у рахунок сплачених страхових внесків.

Тетяна Онищенко

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно