Теми статей
Обрати теми

Які нововведення в оподаткуванні та бухобліку чекають на нас у 2008 році

Редакція ПБО
Стаття

Які нововведення в оподаткуванні та бухобліку чекають на нас у 2008 році

 

Наближається до свого завершення 2007 рік. І хоча його не можна назвати спокійним, сподіваємося, що для більшості наших читачів він ознаменувався добрими фінансовими результатами та певною стабільністю. Тепер саме час ознайомитися з основними нововведеннями, які чекають на нас у 2008 році.

 

Наталя БІЛОВА, Анатолій БОБРО, економісти-аналітики Видавничого будинку «Фактор»

  

Індексація нормативів екозбору: з 1 січня 2008 року по-новому

Постановою № 1317

уводиться новий порядок індексації нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища, який застосовуватиметься починаючи з 1 січня 2008 року. Отже, уперше індексацію по-новому слід провести при складанні податкової звітності з цього збору за І квартал 2008 року.

У принципі, з процедурою проведення індексації нормативів збору платники податків стикалися і в поточному 2007 році.

Проте згідно з новим порядком індексації підлягає не базовий норматив збору за поточний рік (як це було у 2007 році),

а проіндексований норматив попереднього року. У результаті нормативи збору за забруднення навколишнього природного середовища щорічно збільшуватимуться на індекс споживчих цін (індекс інфляції) попереднього року.

Наприклад, норматив збору за забруднення навколишнього природного середовища для вуглеводнів у 2007 році склав 11,92 грн./т (4,5 грн./т х 2,373 х 1,116). Для визначення проіндексованого нормативу збору для вуглеводнів у 2008 році потрібно значення 11,92 грн./т помножити на індекс споживчих цін (індекс інфляції) за 2007 рік, у відсотках.

Звертаємо увагу: з 1 січня 2008 року проіндексовані нормативи збору округлятимуться

до двох десяткових знаків.

І ще один момент. Можливо, за І квартал 2008 року платники податків подаватимуть розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за новою формою. У всякому разі головний податковий орган планує привести цю форму звітності у відповідність до законодавства (див. консультацію фахівця ДПАУ, опубліковану в журналі «Вісник податкової служби України», 2007, № 44, с. 10).

 

Поставка відходів та брухту чорних металів — припинення пільгового режиму

З 1 січня 2008 року

припиняється дія пільги з ПДВ у вигляді звільнення від оподаткування операцій з поставки відходів та брухту чорних металів, у тому числі операцій з імпорту таких товарів.

Нагадаємо, цю пільгу було встановлено

п. 11.44 Закону про ПДВ і застосовувалася вона щодо товарів, зазначених у Переліку № 104.

Користуватися пільговим режимом можна було фактично з 06.02.2007 р., тобто з дня опублікування цього

Переліку. На це зверталася увага в листах ДПАУ від 16.02.2007 р. № 3188/7/16-1117 та Держмитслужби від 14.02.2007 р. № 15/232-ЕП.

Згідно з

п.п. 7.4.2 Закону про ПДВ та п.п. 5.3.3 Закону про податок на прибуток починаючи з 06.02.2007 р. суми «вхідного» ПДВ щодо таких відходів та брухту не включалися до податкового кредиту, а враховувалися у складі валових витрат звітного періоду.

З 01.01.2008 р. усе повернеться на круги своя: «вхідний» ПДВ уключатиметься до податкового кредиту, а поставка відходів та брухту чорних металів оподатковуватиметься в загальному порядку з нарахуванням ПДВ за ставкою 20 %.

При цьому, ураховуючи порядок визначення дати виникнення податкових зобов’язань, установлений

п. 7.3 Закону про ПДВ, перерахунок податкових зобов’язань, відображених за першою подією, що відбулася до 01.01.2008 р., після цієї дати не здійснюватиметься.

 

ЗЕД-бартер

Підприємства, що співробітничали з контрагентами у сфері зовнішньоекономічних відносин, із року в рік стикалися зі спеціальним обмеженням в обкладенні ПДВ ЗЕД-бартеру, яке полягає в тому, що при відвантаженні товарів на експорт підприємство нараховує податкові зобов’язання з ПДВ за ставкою 0 %, а суми ПДВ, нараховані (сплачені) у зв’язку з придбанням товару, який експортується, і первісно включені до складу податкового кредиту, виключає з нього, одночасно збільшуючи на цю саму суму валові витрати.

І от з 1 січня 2008 року ця норма, установлена

п. 11.45 Закону про ПДВ, припиняє свою дію. Отже, можливо, у 2008 році підприємствам, які займаються ЗЕД-бартером, уперше не потрібно буде контролювати долю «вхідного» ПДВ за такими операціями. Проте висновки робити зарано, адже дію зазначеної норми може бути продовжено відповідним законом, що вносить зміни до Закону про ПДВ.

 

Енергозбереженню — пільговий режим оподаткування

Законодавці вирішили поліпшити енергетичну обстановку в країні шляхом установлення

з 1 січня 2008 року пільгового режиму оподаткування для підприємств, що виготовляють енергозберігаюче устаткування та альтернативні види палива. Цей пільговий режим передбачений Законом № 760 і полягає в такому:

— по-перше, вітчизняні підприємства, які ввозять на територію держави енергозберігаюче устаткування та товари, призначені для його виробництва, буде

звільнено від сплати мита;

— по-друге, операції з увезення зазначених товарів і устаткування

звільнятимуться від обкладення ПДВ.

Проте ці пільги застосовуються при дотриманні таких умов: якщо товар завозиться з метою використання у власному виробництві, якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні, а також якщо ці товари включено до відповідного переліку, затвердженого Кабміном. Такий пільговий режим діятиме

протягом 3 років з моменту набуття чинності Законом № 760, тобто в період з 01.01.2008 р. до 01.01.2011 р.

Цим

Законом також передбачено звільнення підприємств від оподаткування прибутку, отриманого від продажу на митній території України таких товарів:

— устаткування, що працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії;

— енергозберігаючого обладнання та матеріалів, виробів, експлуатація яких забезпечує економію та раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів;

— засобів вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів;

— устаткування для виробництва альтернативних видів палива.

Суми коштів, вивільнених у зв’язку з наданням зазначеної податкової пільги, направляються платником податку на збільшення обсягів виробництва в порядку, установленому Кабміном. Ця норма діятиме протягом 5 років з моменту отримання першого прибутку у зв’язку з підвищенням енергоефективності виробництва.

І ще один момент. У 2007 році платників податків, які імпортують на територію України

товари за товарною позицією 2711 згідно з УКТ ЗЕД (гази нафтові та інші вуглеводні в газоподібному стані), відповідно до п. 51 ст. 71 Закону про держбюджет-2007 позбавлено можливості видавати митним органам податковий вексель на суму ввізного ПДВ. Якщо держбюджетним законом на 2008 рік подібні обмеження не буде продовжено, то ввезення товарів за зазначеною товарною позицією з 01.01.2008 р. можна буде супроводжувати видачею податкового векселя.

 

Як відображатимуться податкові збитки, що утворилися до 01.01.2007 р. і не погашені у 2007 році

Ви пам’ятаєте, що згідно з

п. 22.13 Закону про податок на прибуток у 2007 році підприємствам було не дозволено враховувати у складі своїх валових витрат від’ємне значення об’єкта оподаткування, яке виникло в них станом на 1 січня 2006 року і не погашене протягом 2006 року.

На 2008 рік аналогічної норми поки що немає. Це означає, що від’ємному значенню об’єкта оподаткування, яке виникло на 1 січня 2007 року і не погашене протягом 2007 року,

відкрито дорогу до валових витрат за загальною процедурою, установленою ст. 6 Закону про податок на прибуток. Зрозуміло, якщо не буде прийнято закон, який уведе аналогічну заборону на перенесення збитків на 2008 рік.

 

З нового року — новий Митний тариф України

З 1 січня 2008 року на суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності чекають новини:

у новій редакції запрацює Закон України «Про Митний тариф України» (Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» від 31.05.2007 р. № 1109-V).

Крім того, з 01.01.2008 р.

новий вигляд матимуть зразки бланків єдиного адміністративного документа та додаткові листи до них. Їх затверджено наказом № 768.

 

Касові ордери стануть «суворими»

Згідно з

постановою № 809 з 01.01.2008 р. до документів суворого обліку додадуться прибуткові та видаткові касові ордери.

Нагадаємо: свого часу Держкомстат

наказом № 263 уже робив спробу ввести в обіг типову форму первинного обліку № КО-1 «Прибутковий касовий ордер», установивши при цьому, що ця форма є бланком суворої звітності. Після тривалої боротьби дію цього наказу спочатку було припинено Держпідприємництвом (див. рішення № 17-24/3 та повідомлення від 02.06.99 р.), а потім його і зовсім було скасовано самим Держкомстатом (див. наказ № 442).

Як тепер «приживатимуться» нові касові ордери, час покаже.

 

Статус платника ФСП підтверджуватиметься за допомогою нової форми Розрахунку

Як відомо, для сільськогосподарських підприємств існує своя спрощена система оподаткування зі сплатою фіксованого сільськогосподарського податку (ФСП), яка діє до 31 грудня 2009 року.

Для придбання та підтвердження статусу платника ФСП такі підприємства самостійно заповнюють форму Розрахунку питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік і подають його разом з Податковим розрахунком суми ФСП до органів державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та за місцерозташуванням земельних ділянок

до 1 лютого поточного року (див. п. 5 Положення про порядок справляння та обліку фіксованого сільськогосподарського податку, затвердженого постановою КМУ від 23.04.99 р. № 658).

Урегулювання статусу платника ФСП наступного року провадитиметься відповідно до

нової форми зазначеного Розрахунку, яку необхідно подати за підсумками 2007 року (до 1 лютого 2008 року). Цю форму встановлено наказом Мінагрополітики України від 22.11.2007 р. № 818 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 99).

 

Сільгосппідприємствам — нова первинка щодо обліку основних засобів

Починаючи з 1 січня 2008 року сільськогосподарським підприємствам для обліку основних засобів та інших необоротних активів належить користуватися

новими формами первинних документів. Ці форми, а також методичні рекомендації щодо їх застосування затверджено відповідним наказом Мінагрополітики України від 27.09.2007 р. № 701.

 

Спецрежими сільгоспПДВ у 2008 році: прогнозний погляд

Одним зі злободенних питань є питання про можливість застосування сільгоспвиробниками в майбутньому 2008 році спецрежимів сільгоспПДВ, що діють у поточному році.

Як відомо,

з 1 січня 2008 року:

— по-перше,

припиняється дія спецрежимів сільгоспПДВ, установлених п.п. 6.2.6, а також пп. 11.21 і 11.29 Закону про ПДВ, яка, зауважимо, неодноразово продовжувалася (останній раз згідно із Законом України від 19.10.2006 р. № 273-V) на один річний період;

— по-друге,

автоматично має набути чинності ст. 81 Закону про ПДВ, яка також до цього неодноразово щорічно (починаючи з 2005 року) припинялася (останній раз згідно із Законом України від 19.10.2006 р. № 273-V — до 1 січня 2008 року).

Але не все так просто, це суто поверховий погляд. Така констатація майбутніх змін є скоріше не відповіддю на поставлене запитання, а передумовою для виникнення нових запитань, пов’язаних уже зі згаданою

ст. 81. Річ у тім, що на сьогодні в законодавстві не з’явилося підзаконних актів, без яких застосовувати на практиці спецрежимні норми ст. 81 Закону про ПДВ, як ми розуміємо, неможливо.

По-перше,

Кабміном не виконано вимогу п.п. 81.13.8 Закону про ПДВ у частині визначення та оприлюднення повного переліку видів діяльності, що підпадають під дію цієї статті.

По-друге,

ДПАУ:

не встановлено форму декларації з ПДВ особливого вигляду, в якій (згідно з нормами п. 81.12 Закону про ПДВ) мають відображатися суми податків, нараховані (отримані) від вартості проданих (поставлених) товарів, супутніх ним послуг як за ставками, установленими п.п. «б» п. 81.2 цього Закону (9 % — для сільського господарства і 6 % — для лісового господарства та рибальства), так і за ставкою, установленою п. 6.1 цього Закону (20 %). Отже, спецрежимною ст. 81 Закону про ПДВ передбачено порядок відображення в одній декларації окремо, а не в окремих (як зараз) деклараціях податкових зобов’язань та податкового кредиту за операціями поставок, оподатковуваними за спецрежимними та загальною ставками ПДВ;

не внесено змін до форми податкової накладної з ПДВ, унаслідок яких стало б можливим сільгосппідприємству — суб’єкту спецрежиму обкладення ПДВ надавати на вимогу покупця (як це приписано нормами п. 81.8 Закону про ПДВ) податкову накладну з відображенням у ній суми ПДВ, розрахованої за однією зі спецрежимних ставок, зазначених у п. 81.2 цього Закону.

По-третє,

немає ясності щодо реєстрації спецрежимним платником ПДВ. Якщо навіть сільгосппідприємство на свій розсуд виявить бажання бути таким платником, то воно для отримання Свідоцтва про реєстрацію платником податку зі спецрежимом оподаткування зобов’язане згідно з п. 81.9 Закону про ПДВ зареєструватися у відповідному податковому органі за правилами та в строки, які визначено ст. 9 цього Закону. Крім того, п. 27.1 Положення про реєстрацію платників податків на додану вартість, затвердженого наказом ДПАУ від 01.03.2000 р. № 79, установлено, що до заяви, що подається, за формою № 1-РС має бути додано платіжний документ про сплату встановленої суми за видачу Свідоцтва.

Таке, так би мовити, спецСвідоцтво повинне містити додатково до відомостей, передбачених у Свідоцтві про реєстрацію платника ПДВ на загальних підставах,

винятковий перелік видів діяльності такого сільгосппідприємства. У зв’язку з цим зауважимо, що за відсутності згаданого раніше кабмінівського повного переліку видів діяльності, які підпадають під дію ст. 81, навряд чи не виникне проблем з видачею податківцями сільгосппідприємствам спецрежимних Свідоцтв за формою № 2-РС з переліком у них видів діяльності, зазначених самими сільгосппідприємствами в їх заяві.

Викладене вище ставить під сумнів застосування на практиці

ст. 81 Закону про ПДВ. Отже, чергове продовження добре відомих норм п.п. 6.2.6, а також пп. 11.21 і 11.29 Закону про ПДВ є цілком імовірним. Можливо, що відповідний закон може з’явитися вже в новому році.

 

Нова редакція П(С)БО 27 — крок назустріч МСФЗ

З 1 січня 2008 року згідно з

наказом № 1100 набуде чинності нова редакція П(С)БО 27, а його заголовок «Діяльність, що припиняється» замінюється на «Необоротні активи, що утримуються для продажу, та припинена діяльність».

Такі зміни в

П(С)БО 27 вносяться з метою приведення нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку та фінансової звітності у відповідність до Міжнародного стандарту фінансової звітності 5 «Непоточні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність».

У фактично новому

П(С)БО 27 визначено принципи формування в бухгалтерському обліку інформації про необоротні активи, що утримуються для продажу, та групу активів, призначену для вибуття в результаті операції з продажу, а також припинену діяльність, та розкриття такої інформації у фінансовій звітності (крім бюджетних організацій).

У разі прийняття рішення про продаж необоротних активів

П(С)БО 27 установлює обов’язкове переведення їх до складу оборотних активів (товарів) у періоді прийняття такого рішення. При цьому в бухгалтерському обліку проводиться запис за дебетом рахунків 13 «Знос (амортизація) необоротних активів», 28 «Товари» та кредитом рахунків 10 «Основні засоби», 11 «Інші необоротні матеріальні активи», 16 «Довгострокова дебіторська заборгованість». Амортизація на такі активи не нараховується.

Норми

П(С)БО 27 не повинні застосовуватися при оцінці деяких активів, що утримуються для продажу, у тому числі необоротних активів, включених до складу групи вибуття, а саме:

— відстрочених податкових активів;

— активів, пов’язаних з виплатами працівникам після закінчення їх трудової діяльності;

— довгострокових фінансових активів, що оцінюються за справедливою вартістю;

— довгострокових біологічних активів, що оцінюються за справедливою вартістю, зменшеною на очікувані витрати за місцем продажу;

— інвестиційної нерухомості, що оцінюється за справедливою вартістю.

 

Інвестиційній нерухомості — окремий облік згідно з П(С)БО 32

З 1 січня 2008 року підприємствам треба буде почати

використовувати норми П(С)БО 32, якими встановлено порядок визначення та оцінки, бухгалтерського обліку та відображення у фінансовій звітності наявності, придбання, спорудження та вибуття об’єктів нерухомості, яка утримується підприємством з комерційною метою для отримання доходів від надання таких об’єктів в операційну оренду та/або для збільшення власного капіталу.

Для цілей

П(С)БО 32 об’єктами інвестиційної нерухомості вважаються земельні ділянки, будівлі та споруди, розташовані на/в землі.

 

Новини для аудиторів

Аудиторська палата України зобов’язала аудиторські фірми та аудиторів, які займаються аудиторською діяльністю індивідуально як фізичні особи — підприємці,

до 1 жовтня 2008 року розробити відповідні політику і процедури контролю якості аудиторських послуг.

А починаючи з

1 жовтня 2010 року аудиторські фірми та аудитори, які займаються аудиторською діяльністю індивідуально як фізичні особи — підприємці, для виконання завдань з обов’язкового аудиту, а також завдань з аудиту фінансової звітності державних підприємств та установ, зобов’язані будуть отримати підтвердження Аудиторською палатою України відповідності системи контролю якості аудиторських послуг вимогам Положення № 182/4.

Крім того, Аудиторська палата України

рішенням № 182/5 установила чіткий перелік послуг, які можуть надавати аудитори (аудиторські фірми). Цей перелік застосовуватиметься з 1 січня 2008 року.

 

Нові форми статзвітності

Затверджено нові форми державних статистичних спостережень, які подаватимуться у 2008 році. Інформацію про основні з них наведемо в таблиці.

  

Документ, яким уводиться форма статзвітності

Назва форми статзвітності

Період, за який подається нова форма звітності

Хто подає

1

2

3

4

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-ціни (послуги) «Звіт про ціни підприємств — виробників послуг» (квартальна)» від 20.07.2007 р. № 229

№ 1-ціни (послуги) «Звіт про ціни підприємств — виробників послуг» (квартальна)»

починаючи зі звіту за І квартал 2008 року

юридичні особи та їх відокремлені підрозділи, для яких основним видом діяльності є надання послуг за секцією K «Операції з нерухомим майном, оренда, інжиніринг та надання послуг підприємцям» відповідно до

Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2005, прийнятої наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 р. № 375

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форм державних статистичних спостережень зі статистики послуг та інформатики» від 20.07.2007 р. № 230

№ 1-послуги «Звіт про обсяги реалізованих послуг» (річна)

починаючи зі звіту

за 2007 рік

юридичні особи та їх відокремлені підрозділи

№ 1-послуги «Звіт про реалізовані послуги» (місячна)

починаючи зі звіту за січень 2008 року

№ 2-інф «Звіт про наявність парку обчислювальної техніки» (річна)

починаючи зі звіту за 2007 рік

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-Б «Звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість» від 27.06.2007 р. № 187

№ 1-Б «Звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість»

починаючи зі звіту

за 2007 рік

респонденти, перелік яких установлюється органами державної статистики відповідно до чинного законодавства

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження № 1-громадська організація «Звіт про діяльність громадської організації» від 01.10.2007 р. № 365

№ 1-громадська організація «Звіт про діяльність громадської організації»

починаючи зі звіту за 2007 рік

центральні статутні органи громадських організацій, розташовані на території України та легалізовані відповідно до

Закону України «Про об’єднання громадян» від 16.06.92 р. № 2460-XII

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форм державних статистичних спостережень зі статистики дозволів на будівництво» від 16.07.2007 р. № 217

№ 1-буд «Інформація про одержання дозволу на виконання будівельних робіт» і № 2-буд «Звіт про реалізацію дозволу на виконання будівельних робіт»

починаючи зі звіту за І квартал 2008 року

підприємства-замовники всіх форм власності та виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, місцеві державні адміністрації

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форми державного статистичного спостереження зі статистики основних засобів» від 16.07.2007 р. № 219

№ 11-ОЗ «Звіт про наявність та рух основних засобів, амортизацію (знос)»

починаючи зі звіту за 2007 рік

господарські організації, їх філії, представництва, інші відокремлені підрозділи, виділені на окремий баланс, установи, заклади, органи державної влади та органи місцевого самоврядування

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форм державних статистичних спостережень зі статистики зовнішньої торгівлі товарами та послугами» від 27.07.2007 р. № 255

№ 5-ЗЕЗ «Звіт про експорт (імпорт) товарів, що не проходять митного декларування» (місячна)

починаючи зі звіту за січень 2008 року

юридичні особи, їх відокремлені підрозділи, що займаються зовнішньою торгівлею товарами

№ 14-ЗЕЗ «Звіт про придбання (продаж) товарів для забезпечення життєдіяльності транспортних засобів, потреб пасажирів та членів екіпажу» (квартальна)

установи, організації, агентства, транспортні компанії і товариства України, що здійснюють зовнішньоторговельну діяльність

№ 9-ЗЕЗ «Звіт про експорт (імпорт) послуг» (квартальна)

юридичні особи, їх відокремлені підрозділи, що займаються зовнішньою торгівлею послугами

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження Інструкції щодо заповнення форм державних статистичних спостережень зі структурної статистики № 1-підприємництво (річна), № 1-підприємництво (коротка) — річна, № 1-підприємництво (квартальна), № 1-підприємництво (малі) — піврічна» від 27.08.2007 р. № 321

№ 1-підприємництво (річна) № 1-підприємництво (коротка) — річна № 1-підприємництво (квартальна) «Звіт про основні показники діяльності підприємства» № 1-підприємництво (малі) — піврічна
«Звіт про основні показники діяльності малого підприємства»

починаючи зі звіту за 2007 рік

підприємства за переліком, що встановлюється органами державної статистики згідно з чинним законодавством та статистичною методологією

Наказ Державного комітету статистики України «Про затвердження форм державних статистичних спостережень з праці» від 17.07.2007 р. № 223

№ 1-ПВ (умови праці) (один раз у два роки) «Звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу із шкідливими умовами праці»

починаючи зі звіту за 2007 рік

юридичні особи всіх організаційно-правових форм господарювання, їх відокремлені підрозділи

№ 6-ПВ (річна) «Звіт про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання»

№ 1-ПВ (термінова, квартальна) «Звіт з праці»

починаючи зі звіту за І квартал 2008 року

№ 1-ПВ (термінова, місячна) «Звіт з праці»

починаючи зі звіту за січень 2008 року

  

Оце, мабуть, і всі основні податково-бухгалтерські новини на сьогодні. Хоча ми з вами розуміємо, що багате на події закінчення 2007 року обіцяє не менш різноманітний початок 2008 року. Але це все попереду, а поки що давайте радіти підсумкам року, що минає, і з оптимізмом дивитись у майбутнє.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі